Hireink

Így juthat könnyebben taxihoz

  • 2017.12.08

Egyre többen rendelnek az okostelefonos applikáción keresztül.

Decemberben jelentősen megugrik az igény a taxizásra, így lehetnek olyan időszakok, amikor Budapesten lehetetlen szabad autót kapni. Az okostelefonos applikációk segítségével gyorsabban taxihoz juthatunk, nem véletlen, hogy egyre többen használják a rendeléshez. A nagyobb taxitársaságok többségénél már 20-30 százalék az arányuk.

Kevés a taxi? Az utas így segíthet magán és másokon

Tovább

Metál Zoltán: Olyan innováció indult el nálunk, amit nem lehet elvitatni

  • 2017.11.23

Metál Zoltán megnyilatkozásaiból nem az derül ki, hogy egy vélemény nélküli, teszetosza ember. A jelenlegi „legfőbb taxis”  elárulja, hogy hazánk fővárosa miben előzi meg személyszállítás tekintetében a nyugat-európai nagyvárosokat, hogy miért irreális elképzelés a kötelező elektromobilitás a taxiknál és hogy a BKIK milyen közvetítő szerepet játszott abban, hogy a  rend  irányába elmozdult a taxi-szolgáltatás és átláthatóvá, kiszámíthatóvá vált a fővárosi taxi  . Blogstar-interjú. 

Tovább

Csak sírnak a taxisok, vagy jogosan kérnek 10 százalékos tarifaemelést?

  • 2017.11.14

Rájöttek a taxisok: a hatósági ár ugyan megvédte a piacukat, de bajba sodorja őket, ha nem terhelhetik az utasokra a költségeik emelkedését.

Tízszázalékos tarifaemelést szeretnének a taxisok – jelentették be. De ez a tíz százalék sehogy sem akar kijönni, ha azt nézzük, hogy a javaslat szerint mennyivel emelnék a díjakat: az alapdíj 33 százalékkal, 450-ről 600 forintra emelkedne, a kilométerdíj 280-ról 320-ra (ez 14 százalék), a várakozási díj pedig 11 százalékkal, 70-ről 80 forintra nőne. Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke még a mostani hivatalos bejelentés előtt azzal indokolta az mfor.hu-nak a kérésüket: a kereslet megugrott a taxizás iránt, amit ő a minimálbér emelésével magyarázott. Mint mondta, csak akkor tudnak megfelelni a taxisok a fokozatosan emelkedő igényeknek, ha folyamatosan fejlesztik a szolgáltatásaikat.

Tovább

Megint változik a budapesti taxizás

  • 2017.11.13

Bele kell húzni, mert ha nem lesz meg jan. 1.- re, akkor gáz van. 
Aki még a tanfolyamra se ment el, az már most késésbe van!!!

Az új típusú igazolványt sokan azért nem váltották ki eddig, mert az év égéig tart a türelmi idő.

Január elsejétől már csak új, arcképes személyszállító-vezetői igazolvány birtokában lehet taxiszolgáltatást nyújtani – közölte pénteken Budapest Főváros Kormányhivatala.

Az arcképes igazolvány kiváltását egy 2015-ös jogszabály írja elő, de 2017. december 31-éig türelmi idő van érvényben, emiatt sokan még nem váltották ki az új típusú kártyát.

Január elsejétől már csak olyan taxis szállíthat utasokat, aki a személytaxi-vezetői szakvizsga mellett sikeres vizsgát tett a kötelezően előírt továbbképzési szaktanfolyamon, valamint van az új típusú arcképes igazolvánnya.

A kormányhivatal azt javasolja a taxisoknak, kérjenek előzetesen időpontot, hogy gördülékeny legyen a mintegy fél óra alatt elvégezhető folyamat. Az ügyintézéshez a személyazonosító okiratokon kívül a szakvizsga igazolására, a pályaalkalmassági vizsga dokumentumaira és a régi taxisigazolványra is szükség van.

MTI.

Tovább

Az utolsó utáni pillanat ....

  • 2017.10.17

ó!
ió!
ció!
áció!
RÁCIÓ?
..........
DEMONSTRÁCIÓ!

Betti Forgó <fb........@gmail.com>

címzett: tarlosistvan
Tisztelt Tarlós Úr !

Köszönöm ,hogy betartva ígéretét a mai napon lehetőséget biztosított a ,,Fővárosi Önkormányzat Taxirendeletének áttekintésére,, (?) (by Szeneczey) .
Tarlós úr! Ez gyalázat volt! Meghallgathattuk Metál Zoltán bérérdekvédő újabb mélyrepüléset a Főtaxi és a City taxi színeiben. Meghallgathattuk a BKIK kampányszövegét szintén a Főtaxi színeiben . Hatalmas ötletük a fixtarifa emelése kb. 10-12 %-al . És ennyi . Ezt viszont erőszakosan tolták. A történet nem bonyolult ,a taxisok kapnak ~12 % tarifa emelést ,és kussolnak. Amit kifelejtettek a történetből az a néhány mindenre elszánt és szakmailag toppon lévő taxis aki átlát rajtuk ,érti hogy mi miért történik és nem fog kussolni . Mint például én ,és még jónéhány kollégám. A jelenlévő meghívottaknak minden érvelésünk hiábavaló volt . Mesterei az egymásra mutogatásnak a felelősség lepattintásnak és újra bizonyították a hozzánemértésüket . Metál Zoltán ,,országos érdekvédő seggfej,,) úgy beszélt a taxit bérlő sofőrökről, (a szakma csúnya szóval droidnak hívja őket ) hogy közben rázta a hideg az undortól . Több ezer kollégáját alázta ezzel a földbe. A jelenlévők nem értették (vagy nem akarták érteni) az euro4-es és a környezetvédelem közé vont párhuzam elleni érveinket . Igaz ,egyetlen felvetett problémánkat sem értették. A jelenlévők gyakorlatilag semmit nem voltak hajlandóak megérteni esetleg elfogadni . Tarlós úr, az Önt körülvevő emberek az Ön munkáját nemhogy segítik de akadályozzák . A taxirendeletet a kívülállók összemossák az Ön nevével,ahogy a budapesti taxizás körül kialakult káoszt is. Ami ezeknek az embereknek a közreműködésével egyre nagyobb lesz! Tarlós úr ,Ön tényleg ezt akarja ? A taxi üzletág egyszerű műfaj,egyszerű mint a faék . Kell hozzá taxis,utas,és maximum egy ellenőrző hatóság . Ennyi és nem több . Az külön történet ,hogy ebből hány ,,semmirenemjó,, hivatalnok akar jól ! megélni . Tarlós úr hajlandó végre velem-velünk igazi hozzáértő taxisokkal leülni és érdemben megoldást találni vagy hagyja ,hogy Önt is magával rántsa ez a korrupciótól bűzlő ,nyegle,saját érdekek mentén bárkinek bólogató falka ????

Üdvözlettel Forgó Betti taxis....még

Az esemény facebook oldala:

Tovább

Eldőlt az Uber sorsa az Európai Bíróságon

  • 2017.05.11

Lezárult a több éve tartó jogvita az Uberről az Európai Unió Bíróságán (EUB).

A bíróság kimondta, hogy az Uber közlekedési cég, így köteles betartani a nemzeti közlekedési szabályokat.

Tovább

Tovább szürkítette a piacot az Uber kiűzése

  • 2017.03.05

Tovább szürkítette a piacot az Uber kiűzése

Autóbérlés sofőrrel – aktuálisan ezzel a hívószóval igyekeznek utasokat csábítani a magukat taxisnak véletlenül sem hívó kis szolgáltatók, amelyekből több tucat hirdeti magát a neten. Feltűnően olcsón, 4–5 ezer forintos fix áron viszik ki a fővárosi utast a reptérre, sőt a városon belül bárhová. Ez kevesebb mint fele a hivatalos taxistarifának, hiszen a ma már kivétel nélkül sárga járművek 2013 óta fix áron, kilométerenként 280 forintért utaztatnak. A sajátos bérautó-kölcsönzők azt mondják, azért tudnak jóval olcsóbban fuvarozni, mert nem adnak „pacsipénzt” a szállodáknak, és nem fizetnek például a reptérnek, sőt diszpécserközpontot sem tartanak fenn. Jellemzően legfeljebb tucatnyi sofőrrel működnek együtt, akik csupán a közös reklámért fizetnek az egyszemélyes ötletgazda-telefonkezelőnek.

Tovább

Kemény lépésre készül Budapest - kiszórnak szinte minden taxit

  • 2017.02.14

Villanyautóra fel!
Nnajó, de ki fizeti a révészt?

Pár éven belül teljesen eltűnhetnek a hagyományos hajtású taxik Budapestről és azokat zéró emissziós kocsik válhatják fel – tudta meg a Napi.hu Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettestől.

Tovább

Taxisok közelharca a sorszámért

  • 2017.02.05

Helyzetjelentés a központi okmányirodából

Kisebb kézitusát vívnak reggelente az ügyfelek a sorszámért a Visegrádi utcai központi okmányirodánál. A taxisok szerint ennek az lehet az oka, hogy a hat munkahelynek legfeljebb a felénél folyik munka, s az óriási ügyteherrel képtelenek megbirkózni az ügyintézők. Számos ügytípussal máshová nem is lehet menni, így a tumultus garantált.

Tovább