Az utolsó utáni pillanat ....

2017.10.17.

ó!
ió!
ció!
áció!
RÁCIÓ?
..........
DEMONSTRÁCIÓ!

Betti Forgó <fb........@gmail.com>

címzett: tarlosistvan
Tisztelt Tarlós Úr !

Köszönöm ,hogy betartva ígéretét a mai napon lehetőséget biztosított a ,,Fővárosi Önkormányzat Taxirendeletének áttekintésére,, (?) (by Szeneczey) .
Tarlós úr! Ez gyalázat volt! Meghallgathattuk Metál Zoltán bérérdekvédő újabb mélyrepüléset a Főtaxi és a City taxi színeiben. Meghallgathattuk a BKIK kampányszövegét szintén a Főtaxi színeiben . Hatalmas ötletük a fixtarifa emelése kb. 10-12 %-al . És ennyi . Ezt viszont erőszakosan tolták. A történet nem bonyolult ,a taxisok kapnak ~12 % tarifa emelést ,és kussolnak. Amit kifelejtettek a történetből az a néhány mindenre elszánt és szakmailag toppon lévő taxis aki átlát rajtuk ,érti hogy mi miért történik és nem fog kussolni . Mint például én ,és még jónéhány kollégám. A jelenlévő meghívottaknak minden érvelésünk hiábavaló volt . Mesterei az egymásra mutogatásnak a felelősség lepattintásnak és újra bizonyították a hozzánemértésüket . Metál Zoltán ,,országos érdekvédő seggfej,,) úgy beszélt a taxit bérlő sofőrökről, (a szakma csúnya szóval droidnak hívja őket ) hogy közben rázta a hideg az undortól . Több ezer kollégáját alázta ezzel a földbe. A jelenlévők nem értették (vagy nem akarták érteni) az euro4-es és a környezetvédelem közé vont párhuzam elleni érveinket . Igaz ,egyetlen felvetett problémánkat sem értették. A jelenlévők gyakorlatilag semmit nem voltak hajlandóak megérteni esetleg elfogadni . Tarlós úr, az Önt körülvevő emberek az Ön munkáját nemhogy segítik de akadályozzák . A taxirendeletet a kívülállók összemossák az Ön nevével,ahogy a budapesti taxizás körül kialakult káoszt is. Ami ezeknek az embereknek a közreműködésével egyre nagyobb lesz! Tarlós úr ,Ön tényleg ezt akarja ? A taxi üzletág egyszerű műfaj,egyszerű mint a faék . Kell hozzá taxis,utas,és maximum egy ellenőrző hatóság . Ennyi és nem több . Az külön történet ,hogy ebből hány ,,semmirenemjó,, hivatalnok akar jól ! megélni . Tarlós úr hajlandó végre velem-velünk igazi hozzáértő taxisokkal leülni és érdemben megoldást találni vagy hagyja ,hogy Önt is magával rántsa ez a korrupciótól bűzlő ,nyegle,saját érdekek mentén bárkinek bólogató falka ????

Üdvözlettel Forgó Betti taxis....még

Az esemény facebook oldala:

Az aláírt példány:

Tisztelt ̶K̶i̶v̶é̶g̶z̶ő̶o̶s̶z̶t̶a̶g̶ Fónagy János Államtitkár Úr, Tarlós István Főpolgármester Úr ,Fővárosi Közgyűlés, BKK, NKH, Közút,Taxis érdekképviseletek”, BKIK ! stb..............

Közeledik 2018. január 1. Az időpont, amikortól az Önök ̶s̶o̶r̶o̶z̶a̶t̶o̶s̶a̶n̶ ̶r̶o̶s̶s̶z̶ ̶ döntései miatt vagy munkanélküli leszek, vagy bűnöző (engedély nélküli taxis), több száz, akár ezer taxis kollégámmal együtt.

A 2013-ban életbe lépett „új” taxirendelet ̶s̶z̶a̶r̶ dilettáns, élhetetlen, nem jó. Sem a taxisoknak, sem az utasoknak! Önök valami kifacsart, demagóg gondolatsor mentén hivatkoznak környezetvédelemre. Önök elvárják, hogy az Euro4-es, 9 éves autómat eldobjam. (Halkan jegyzem meg, hogy a buszoknál nincs életkorhatár! És a teherautóknál sincs!) Önök valószínűleg vakok és süketek, ha nem hallottak az elmúlt év autógyár-botrányairól, amikor is kiderült, hogy az Euro akárhányas motor jóval alatta van a bejegyzett környezetvédelmi megfelelőségnek. Önök hivatkoznak a taxis szakma felhígulására, miközben ezt a folyamatot Önök generálják ezzel a szedett-vedett, agyonbonyolított, mindenki kicsit beleköpött, rendelettel. Akinek van pénze (vagy hajlandó hitelt felvenni) Euro „79”-re, maradhat, akinek nincs, az takarodhat, akkor is, ha jó taxis, és becsületes adófizető állampolgár. Az én 9 éves autóm minden szempontból megfelel a műszaki elvárásoknak, előírásoknak, ezt többek között az NKH műszaki vizsga igazolja. 2018-tól nem lehet Budapesten taxi, de mehetek vele magánemberként, netán pizza futárként, ebben hol a környezetvédelem?

Önök elvettek tőlünk, taxisoktól, minimum két évet az elmúlt időszakban, amikor is az Uber halászott a taxis piacon, nem kevés eredménnyel (ha Önökön múlna, még ma is itt lennének, vagy mert nem vették észre ( ̶a̶z̶ ̶e̶l̶é̶g̶ ̶c̶i̶k̶i̶ ), vagy mert nem akarták észre venni ̶(a̶z̶ ̶m̶é̶g̶ ̶c̶i̶k̶i̶b̶b̶ ).

A Főváros elindította a reptéri Bkk buszokat (erre szükség lett volna eddig is), de nekünk szintén nem kevés bevétel kiesést okoz,tehát indokolt a felesleges kiadásaink csökkentése.
Az interneten kb. minden második weboldal valamilyen személyszállítással foglalkozó transzferező cég. Nincs mit szépíteni, azok is taxik, csak nem „sárgák,”!!!! Rejtélyes oknál fogva ezzel Önök nem foglalkoznak !

A hiénakérdést nem oldották meg, és nem is fogják, mondjuk engem nem zavarnak. Önök ehhez nagyon kevesek, egyrészt mert az egész taxizásból az égvilágon semmit nem értenek (ez kiderül a rendeletből), másrészt mert jelenleg a budapesti taxizást belengi a korrupció és a lobbizás diszkrét bája. (ha nem így lenne, nem a ̶f̶ő̶t̶a̶k̶o̶n̶y̶ Főtaxi uralná pl. a repteret!)

Tehát Önök követelnek, de nem adnak semmit. A fixtarifa 2013 óta változatlan!!!!!! 2017 év vége van!!!! Ja, amúgy némi infláció, meg árdrágulás menet közben azért volt. Önöknek nem tűnt fel???? Vagy a bejárónő elfelejtette megemlíteni?

A taxi kötelező biztosításán 100% ̶s̶a̶r̶c̶, „használati mód pótdíj” van!!!! Miért is???

A rendeletben semmi garancia nincs arra, hogy ha betartjuk, akkor taxisok maradhatunk.
Mi van, ha jön egy újabb ̶h̶ü̶l̶y̶e̶g̶y̶e̶r̶e̶k̶ , mint Vitézi Dávidka volt, és kitalálja, hogy holnaptól csak elektromos, vagy angyalszárnyon suhanó taxi a megengedett? „Szájenszfiksön” lenne? Dehogy! Átéltük párszor.

A Bkk-t össze-vissza és keresztbe-kasul szervezték a Közúttal, így annyi ingyenélőt tartunk már el, mint egy nagyobb Szomáliai város teljes lakossága.

Az összes, az autómon lévő betű milliméterre ki van számolva, a csomagtartó és a tengelytáv stb. mérete is. Urak, ez nem egy ̶k̶i̶b̶a̶s̶z̶o̶t̶t̶ swinger klub, ahol a méret számít, de persze mint az említett klubokban, itt is vannak kivételek. Pl. Nissan Life taxi. Értem én, hogy elektromos, de valaminek vagy jó a mérete, vagy nem, tökmindegy, mi „hajcsa”.

Önök évek óta hivatkoznak arra, hogy a rendelet módosítása egy rendkívül hosszú, bonyolult folyamat. Ez nem igaz. A Vizes VB –re, a Főtaxinak előnyt szerezve, másodpercekben sem mérhető sebességgel módosítottak rendeletet (igen a ritka rusnya, angyalkás, motorháztetőre felnyalt matricára gondolok).

Összefoglalva: a 2013-as taxi rendelet úgy, ahogy van, rossz. Persze Önök ragaszkodnak hozzá, mint édesanya a debil gyerekéhez, de ettől nem lesz jobb. Jobb attól lesz, ha változtatnak rajta! Az alábbi pontokon mindenképp .

• Az Euro 4-es motorok kifutási idejének módosítása, az országos taxi rendelethez igazítva, az autó 10 éves koráig. (betöltött 10.év december 31-ig !!! ) Az ezután vásárolt autók már mindenképpen csak Euro 5, vagy annál jobb környezetvédelmi kategória lehet. (merthogy már nem gyártottak Euro4-est). Ebből látszik, hogy a mesterséges és erőszakos LÉTSZÁMCSÖKKENTÉSen kívül semmi értelme ennek az Euro 4-es vergődésnek.

• A hybrid, vagy elektromos hajtású autók életkorának emelése 10 évről minimum 13-ra! (ezek arányaiban drágább autók, mint a hagyományosak, ezért gazdasági okokból (is) indokolt az emelés, arról nem beszélve, hogy minden szempontból pazarlás egy 10 éves Pryus kikukázása. (oké, tudom, ez Önöket hidegen hagyja, hiszen a mi zsebünk bánja)

• Az éjszakai és hétvégi/ünnepi tarifa visszaállítása.

• Kiállási díj visszaállítása (akár úgy, hogy az első ,,x,, km benne van). Hogy ez miért jó, azt mi taxisok tudjuk, Önök nyilván nem, de majd elmeséljük. Röviden. Pl. azért, hogy a kis pávagyerekek ne rendelgessenek taxit azért, hogy 500 métert arrébb menjenek, mert taxival érkezni menő. Vagy ha igen, érje meg nekem rágurulni, akár 3-4 km-ről is, főleg ha fuvarkényszer van, és senkit nem érdekel, hogy a taxisnak mi éri meg, és mi nem. De azért ennél összetettebb a magyarázat….

• A fuvarszervezők által beszedhető tagdíj maximum mértékének rendeletben rögzítése. Ez az összeg semmiképp nem lehet több, mint ̶8̶0̶ ̶0̶0̶0̶ ̶f̶t̶/̶h̶ó̶ Szeretnétek, mi, fuvarkufárok?? Hát nem! 10.000 alap /hó, és címpénz, max. 300,- Ft/cím. Ez a reális, a többi a taxis alvállalkozók lehúzása!

• Az esetleges, taxis által elkövetett vétségek büntetési tételeinek a normalizálása! ̶o̶k̶é̶ ̶h̶i̶b̶á̶z̶o̶t̶t̶ ̶,̶d̶e̶ ̶a̶z̶é̶r̶t̶ ̶n̶e̶m̶ ̶k̶e̶l̶l̶ ̶k̶i̶v̶é̶g̶e̶z̶n̶i̶

• A taxinak megfelelő autók paramétereinek felülvizsgálata. Ne̶m̶ ̶á̶r̶t̶a̶n̶a̶ ̶h̶a̶ ̶a̶ ̶t̶a̶n̶á̶c̶s̶a̶d̶ó̶k̶ ̶k̶ö̶z̶ü̶l̶ ̶v̶a̶l̶a̶k̶i̶ ̶é̶r̶t̶e̶n̶e̶ ̶a̶z̶ ̶a̶u̶t̶ó̶k̶h̶o̶z̶ ̶. (pl. a Suzuki Vitara már kiesik a lehetőségek közül, a Suzuki sx4 cross nem, pedig a Vitara belső kialakítása miatt jobb lehet taxinak).

• A taxival kapcsolatos ügyintézés, bürokrácia egyszerűsítése. Jelen pillanatban egy autó betaxizása, a fehér rendszámtól a „mehetek ki végre a drosztra” stádiumig kb. 1 hónap, ̶é̶s̶ ̶a̶k̶k̶o̶r̶ ̶k̶u̶r̶v̶a̶ ̶ü̶g̶y̶e̶s̶ ̶v̶o̶l̶t̶a̶m̶.

• A taxizással kapcsolatos kiadások lehetőség szerinti csökkentése. Pl. 2 évenként taxióra hitelesítés, stb. (mert minek?). A kötelező kamarai tagság megszüntetése (mert minek), amiből azon kívül, hogy nyaralni járnak a kamarai főmuftik, semmi hasznunk nincs (de tényleg semmi). A drosztdíj legalább felére csökkentése ~ 40 000 Ft /év (ennek sincs semmi értelme, mert egy kurva kuka nincs a legtöbb droszton, de valamiből a „sleppnek” is csak meg kell élni )

Pár dolog, amire kell megoldás:

• Van vállalkozásom, de valamiért átmenetileg nincs autóm, bérelnék, de nem tudok. A jelenlegi rendelet szerint csak mint „droid” van lehetőségem bérlésre (nem fejtem ki mi ezzel a gond, gondolkozzanak). Konkrétan, mint vállalkozó, hogy tudok taxit bérelni?

• Bankkártya lehúzó terminál kötelező, de hozzájutni olyan nehéz, mint aranyat ásni Alaszkában. (ezt sem fejtem ki, hogy miért, gondolkozzanak). Egyébként érdekes módon semmilyen más szolgáltatásnál, vagy kereskedelmi tevékenységnél nem kötelező a terminál használata. Mondhatni, szabadon választható opció, de a taxisnál, ha nincs, engedély visszavonással járhat (mivan ????)

• A 100% használati mód pótdíjazás megszüntetése a GFB és a CASCO esetében taxinál!!!!!

..és ez csak három a sok megoldásra váró probléma közül!

Visszatérve a környezetszennyezésre (lassan írom, hogy értsék). Környezetszennyezés az, amikor a fuvarszervezők, és az állítólagos érdekvédők lobbijának köszönhetően több ezer taxi üresen száguldozik a reptérre és vissza. A főtaxis azért, hogy be tudjon hozni utast, én, aki kimegyek utassal pedig azért, mert üresen jövök vissza a városba (vagy kint rohadok meg, hátha telefonon rendel egy még főtaxi által le nem hiénázott utas).

Környezetszennyezés az is, hogy - szintén a lobbinak köszönhetően - már boldog-boldogtalan taxit hív, akár egy üres taxikkal teli belvárosi droszthoz is (mert olvasták a kultúrportálokon, melyeket úgy adnak-vesznek a jobb és bal között, mint egykoron a nyóckeres stricik a lányokat, hogy csak a telefonon rendelt taxi a biztonságos ̶h̶a̶g̶y̶j̶u̶k̶ ̶m̶á̶r̶).

Környezetszennyezés az a több tonna papír is, amit elhasználunk, teljesen feleslegesen és napi szinten (taxióra papír, online pénztárgép papír, biszbaszpapír, stb .) Ha odaönteném az asztalukra, csak az általam kidobásra ítélt papírokat, nem látszanának ki alóla.(és ezt szorozzák fel 5000 taxi papírmennyiségével)

Környezetszennyezés továbbá Budapest átgondolatlan, dilettáns szétcseszése. Az indokolatlan útfelbontások (egyazon helyen háromszázszor egymás után) miatt kialakult folyamatos, napszakhoz már nem köthető dugók. (akár éjjel is ,azért ehhez kell tehetség)

Környezetszennyezés az ingyenes kiállás is (fura mi ? ), mert az utas rendel, aztán - mivel ingyen van a várakozás -elkezd sminkelni, vagy iszik még egy sört, én meg 10-15-20 percig pöfögök a verdámmal a ház előtt, mire a diszpécser kikönyörgi a kapu elé. (most szinte látom a csillanást az Önök szemében: „azonnal beletetetni a rendeletbe, hogy csak leállított motorral lehet várakozni”. Ugyan már, hol? a Király utcában, ahol 20 kört megyek üresen, mire előkerül a „téutas”??

Közvetett környezetszennyezés a fák kiirtása, a Római-gát terve, a Városliget szétcseszése, a József Nádor téri fák teljes pusztítása, és még napokig sorolhatnám a helyszíneket, amit Önök ostoba módon tönkretettek. Viszont ehhez képest kicsit sem környezetszennyező a pár százra tehető Euro4-es taxi!!!!!
Egyébként csak emlékeztetőül, a legutóbbi szmogriadónál (tavaly télen) kb. az euro 2-es (de lehet, hogy 1-es) besorolású autók voltak kitiltva pár napig a városból. És az kurva messze van az Euro 4-től !!!

Kollégáim, mikor elolvasták ezt az irományomat, megjegyezték, hogy nem írtam a BKV járműveiről. A füstölő buszokról, a vázig leégett buszokról, a 2 percenként elromló és életveszélyes metróról, stb Na, most írtam róla. Ennél jobban nem érdekel, mert erről magyarázni Önöknek legalább annyira felesleges, mint lóval imádkozni.

Egyébként még nagyon sok mindenről nem írtam pl. arról, hogy a KRESZ szabályainak megfelelően ma Budapesten gyakorlatilag nem lehet utast felvenni, és utast kirakni. Folyamatosan rá vagyunk kényszerítve szabályszegésre. Ezúton is köszönöm a rendőröknek, hogy elnézik nekünk ezeket. Talán nekik eszükbe jut, hogy esetleg majd mi visszük be a feleségüket szülni, vagy anyukájukat-apukájukat a kórházba, gyereküket egy fontos vizsgára. Nekik eszükbe jut…

Önök feldíszburkolatozták még a ,,dédi hokedlijét,, is, aztán körberakták fizikai akadályokkal, így még félrehúzódni sem lehet, amíg ki- vagy beszáll az utas. (Egyébként Budapesten már egy mentőt is alig lehet elengedni, mert egyszerűen nincs hova arrébb menni.) A több perces „könyvelést”, amit szintén beleraktak a rendeletbe, vagy „ilyenolyanamolyan” taxisokra vonatkozó jogszabályokba, meg sem említem, azt 50km/h -nál még simán megoldja egy jó taxis .

Arról sem írtam, hogy a sok elmebeteg rendelkezésnek és előírásnak köszönhetően a taxi műszerfala kb. egy vadászbombázó műszerfalára hajaz, annyi ketyere és kütyü van rajta. Úgymint taxióra, online pénztárgép, kártyalehúzó biszbasz, mobil telefon, tablet, URH rádió. Mindez kb. ugyanennyi zsinórral ellátva, hátha nem csak a tűsarkam, de a bakancsom sarka is belegabalyodik. Mondjuk kilátni sem ártana, meg néha ránézni a műszerekre, de ez oly mellékes. Gurulj, taxis, rohadásig! Rendes halandót egy ilyen műszerfalért életfogytiglanra ítélnek , minket meg köteleznek rá.

Jah, és majdnem elfelejtettem, az utasok! Akiknek állítólag olyan remek ez a rendelet. Akik utazhatnak majd a „turbános bevándorlókkal”, mert ilyen feltételekkel kb. azok lesznek majd taxisok. Na, nem csilivili autókkal, hanem lepukkadt, visszatekert órás, külföldről behozott, pusztulat bérautókkal. Tudják, mint Párizsban, Brüsszelben….Meg mint Uberéknél, és sok Uber-utódcégnél. Na, ők lesznek csak az igazi hiénák .

Az utasok miatt kértük - többek között írásban - a Közúttól a taxival való be- és áthajtás lehetőségét Budapest több pontján, hogy ne kelljen több kilométert feleslegesen keringeni, mire egyenesbe kerülünk az úti célhoz képest. (Csak egy példa: Móricz Zsigmond körtéri áthajtás a bkk buszoknak engedélyezett területen). Eredmény: a Közút úgy pattintotta le a kérésünket, mint a szart (bocs, erre nincs jobb kifejezés). Természetesen,ez a kérésünk is dokumentálva van, és a válasz is.

Az utasok ,akik nem tudnak kultúráltan ki/beszállni a taxiba pl. egy színháznál vagy egy rendezvényen,mert nincs hol megállni.(pl.Operettszínház,Belvárosiszínház stb.)

Tisztelt Tarlós Úr, Tisztelt Fővárosi Közgyűlés! Fogadják el végre a tényt,hogy Önök Budapestet, mint várost egyszerűen elkúrták. Ugyanígy a budapesti taxizást is ! Nem kicsit, nagyon! (fúj ezt Fletó mondta, akit amúgy utálok, de mégis, ez a mondása szállóige lett.)

És így a végére egy észrevétel. Ki volt az a szerencsétlen, aki kitalálta a 2017.december 31., 24h határidőt??? Tényleg érdekel! Önöknek megvan a kép, hogy szilveszter éjjel párszáz (akár ezer) taxi egyszer csak megáll, merthogy Euro4-es ????
Nekem megvan . Olyan, mintha valami jóféle, régi magyar filmet néznék, pl. A tanú-t .

Budapest 2017.10.13 Üdv : Forgó Betti budapesti taxis .....még

feladó: Betti Forgó <fb.akozvetito@gmail.com>
címzett: tarlosistvan@budapest.hu;
janos.fonagy@nfm.gov.hu;
tokody.marcell@budapest.hu;
wintermantelzs@budapest.hu;
vattamany.andras.zsolt@budapest.hu;
ughya@budapest.hu;
szentgyorgyvolgyi.peter@budapest.hu;
szekely.sandor@budapest.hu;
pokorniz@budapest.hu;
riz.levente@budapest.hu;
orbangy@budapest.hu;
kovacs.robert@budapest.hu;
kovacs.peter@budapest.hu;
karsay.ferenc@budapest.hu;
karacsony.gergely@budapest.hu;
HorvathCsaba@budapest.hu;
hassay.zsofia@budapest.hu;
hajdu.laszlo@budapest.hu;
gy.nemeth.erzsebet@budapest.hu;
geiger.ferenc@budapest.hu;
gajda.peter@budapest.hu;
trippon.norbert@budapest.hu;
toth.jozsef@budapest.hu;
nagy.gabor.tamas@budapest.hu;
lang.zsolt@budapest.hu;
kocsis.mate@budapest.hu;
hoffmann.tamas@budapest.hu;
bagdyg@budapest.hu;
bacskai.janos@budapest.hu;
csardi.antal@budapest.hu;
bus.balazs@budapest.hu;
borbely.lenard@budapest.hu;
szeneczeyb@budapest.hu;
istvan.agocs@budapestkozut.hu;
Gyula.Halasz@budapestkozut.hu;
sajto@nfm.gov.hu,vezerigazgato@bkk.hu

dátum: 2017. október 14. 17:29

tárgy: Budapesti taxirendelet módosítása

küldő: gmail.com

Hozzászólni sajnos még csak itt lehet: