Ma (2018.10.30.) délután, hosszan tartó, méltósággal viselt súlyos betegség következtében elhunyt Dudás Zoltán, a City Taxi, az Est Taxi, a Tele5-Buda taxi és a Főtaxi volt vezetője, az MKIK és a BKIK vezetőségének tagja.
Van (volt) egy „vállalkozó” a szakma környékén, akit bűnözőnek nem nevezhetünk, mert mehetünk megint a bíróságra, és kérhetünk tőle bocsánatot, de mindannyian tudjuk, hogy a tevékenysége még véletlenül se volt korrekt üzleti viselkedésnek minősíthető.
Amikor a Csillagban jártam riporton a korábbi "kegyelmesek" és életfogytosok között több mint két évtizede, a skálás gyilkossal nem találkozhattam, még magánzárkában volt. Nem is baj: bár csak képeken, híradóközvetítésken láttam, tőle féltem. Pedigránézésre sokkal kevéssé volt ijesztő figura, mint a fegyencedzéssel kipattintott, teletetovált testű, izomagyú nagyidősök. Azokkal gond nélkül kezet fogtam, ahogy a hirtelen sugallatra géppisztollyal a családját kiirtó, akkor épp börtönkönyvtárosként dolgozó egykori díszszázadparancsnokkal is. Bene Lászlóval nem tudtam volna, a szemébe nézni is nehezen. Az a tekintet a legelmosódottabb amatőrfotón is átjön: bénító, mint a kobráé. Az illetékes bíróság évente belenéz, és eddig mindig úgy ítélték meg: ha már hét olimpiát bent nézett, a neki esetleg még kinéző kettő-hármat is a zárt láncún látja. Szerintem neki is.
(A fenti kép a Pesti Srácoké, ráadásul meg is vágtam, bocs.)
Sok mindenben tudnánk vitatkozni a szerzővel, de legalább beleásta magát a témába
Esélyes, hogy a 2013-ban bevezetett fix tarifarendszer módosítása pontosan úgy történik, ahogy a bevezetése: hatásvizsgálat nélkül. A taxipiac koncentrációja folytatódhat, bár ez nem érdeke sem a sofőröknek, sem az utasoknak.
Tisztelt Főpolgármester helyettes Úr!
Ma az „index-en” a közvéleményt sokkoló és azt inkább erősen befolyásoló cikk jelent meg a fővárosi taxi-tarifa tervezett emeléssel kapcsolatban.
Méregdrága a taxizás Budapesten, és még drágítani akarják
Az összefoglaló, címében és tartalmában sulykolja az olvasóknak, hogy mennyire drága jelenleg a taxi-szolgáltatás Budapesten.
Készítettünk mi is egy rövid összevetést az európai nagyvárosokban alkalmazott taxi-tarifákról és vettük a bátorságot még arra is, hogy egy városi nappali átlagfuvart (4km) összehasonlítsunk a bemutatott városok taxi-viteldíjaival.
Ha a hülyeség fájna, egyes újságírók, konkretice vinnyognának! :-(
Íme:
Annak ellenére, hogy ha egy taxiút tarifáját a lakók átlagos havi nettó jövedelméhez viszonyítjuk, akkor az albán és a szerb főváros után Budapest a legdrágább egész Európában, Magyarországon mégis áremelést sürgetnek a taxisok.
Körvonalazódni látszik az a díjtáblázat, amely mögé a taxisok legnagyobb része felsorakozott. Az alapdíj jóval többel emelkedne, mint 10 százalék, de – mint mondják – ez a rövid fuvarok miatt van. Egy átlagos út 10 százalékkal kerülne többe, de aligha június előtt.
Zökkenőmentesen sikerült a budapesti taxiállomány cseréje, bár januárban kicsivel több jogsértést tártak fel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szakemberei, mint korábban. A budapesti autók zöme Euro 5-ös, de hibridből például több van, mint Euro 6-osból. Jó 400 autóval lett kevesebb januárban, mint volt decemberben.
A kép forrása: Napi.hu/Szabó Dániel
Ha a hülyeség fájna, vinnyognánk! :-(
Péntekig le kell adni a szavazás végeredményét a Főpolgármesteri hivatalban.
Leadtuk.
A szavazás eddigi állása el lett küldve a Tarlóséknak.
Aztán úgy döntenek ahogy jónak látják.
Szerintem, a 88-12-es arány egyértelmű. A 650 szavazat egy nap alatt, szintén.
Köszönöm mindenkinek aki szavazott, és elmondta a véleményét.
Jó, ha tudjátok, hogy a főváros, az összes "költségcsökkentési" javaslatot lesöpörte az asztalról.
Tarifáról hajlandó tárgyalni!
Nnamost, ha költséget nem tudunk csökkenteni ... akkor logikusan tarifát kell emelni.
Majdnem öt éves tarifával járunk.
Ha most nem emelünk, akkor majd húsz év mulva azon kesergünk, hogy miért nem emeltünk húsz évig?!?
Taxis tarifaemelésre számíthatnak a fővárosiak áprilistól. A részletekben még nem született megegyezés, egyelőre csak a lehetséges alternatívák ismertek. Minderről Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke beszélt a Kossuth Rádió reggeli műsorában.