2018.02.01.
Taxis tarifaemelésre számíthatnak a fővárosiak áprilistól. A részletekben még nem született megegyezés, egyelőre csak a lehetséges alternatívák ismertek. Minderről Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke beszélt a Kossuth Rádió reggeli műsorában.
A 2013-as taxirendelet szigorításai miatt annak idején 30-60 százalékos emelkedés következett be a tarifákban, ennek az oka az volt, hogy „alacsonyan voltak az árak; a fuvarszervezők diktálták a tempót az árak tekintetében és a fuvarozók alakították ki a kereslet-kínálatot” – emlékezett vissza a legutóbbi nagyobb mértékű tarifaemelésre a Kossuth Rádióban szerdán Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Az utóbbi évekre vonatkozóan elmondta: nőtt ugyan a taxis vállalkozások száma, miután a bevétel és a működtetés is kiszámíthatóbbá vált, ugyanakkor mégsem lett annyival több taxi, hogy az utasigényeket teljes mértékben kielégítse. Mint kiemelte, a rendelési számok valóban emelkedtek, ám nemcsak a turizmus miatt, hanem mert a szolgáltatások színvonala is nagyot javult.
Illusztráció. MTI Fotó: Balogh Zoltán
A részletekről szólva elmondta, hogy míg 2013 előtt 16 és fél év volt egy fővárosi taxi átlagéletkora, addig ez ma már a rendeleteknek és a szigorításoknak köszönhetően 5 és fél év. Jelentős költséget jelent a fiatal autók szakszervizelése, illetve a biztosítási díjak is 150-250 százalékkal emelkedtek a taxik tekintetében, „ami számunkra érthetetlen” – fogalmazott, hozzátéve, hogy ezek alapján a vállalkozó nyilván meggondolja, hogy hány autót üzemeltet. „Ezeket a díjakat kénytelenek vagyunk mint vállalkozók valamilyen módon a fogyasztókra hárítani” – fűzte hozzá.
Metál Zoltán arra is kitért: egyetlen fővárosi taxistársaságnak sincsen saját autóparkja, hanem csak szolgáltatási szerződéseket kötnek a vállalkozásokkal, amelyeket a fent sorolt költségek valójában terhelnek.