Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2011.06.11. 17:22:37 / # 322560 |
Hölgyeim, és uraim!
Osztálytalálkozón vagyok.
Ne tessenek elrontani az estémet, viselkeggyenek!
ui: De látom itt a Csogu, így baj máá nm lehet:-)))
|
|
Bősz Péter | 2011.06.11. 17:13:59 / # 322559 |
|
Te is érzed hogy "a minden taxis érdekét képviseljük" megnyilvánulás egy kicsit demagóg. Ezért van szükség több érdekképviseletre.
Előzmény: #322558 csogu 2011.06.11. 17:07:20 |
csogu | 2011.06.11. 17:07:20 / # 322558 |
Természetesen értelmesebb vagyok és szép is, na meg szerény, de nem mindenki van így ezzel...és az nyugodtan így értelmezheti a soraidat:-))
Előzmény: #322557 Bősz Péter 2011.06.11. 17:03:42 |
|
Bősz Péter | 2011.06.11. 17:03:42 / # 322557 |
|
Csogu!
Pár alkalommal volt lehetőségünk beszélgetni, melyre tekintettel úgy gondolom, hogy te ennél értelmesebb vagy minthogy ilyen következtetést vonjál le az általam leírtakból.
Valaki visszaél a neveddel?
Előzmény: #322556 csogu 2011.06.11. 16:55:32 |
csogu | 2011.06.11. 16:55:32 / # 322556 |
ÚÚÚÚúúúúúúúúúúúúúúúúú:-)))
Szóval ha a TGFSZ nem a Metál Zoli féle vonalra lép, akkor a jogsértőket képviseli és azoknak az érdekében képviseli a szakmát?
Azért ez így elsőre....nem mondom:-))))
Előzmény: #322553 Bősz Péter 2011.06.11. 15:55:32 |
|
alelölülő | 2011.06.11. 16:06:18 / # 322555 |
Irigylem az illúzióidat.
Jó, hogy látsz harcos tömegeket, akik majd kiállnak jogaikért.
Szurkolok, hogy neked legyen igazad.
Előzmény: #322554 szálka 2011.06.11. 15:59:19 |
|
szálka | 2011.06.11. 15:59:19 / # 322554 |
|
Nem érted?
A Szolidaritás nem attól lett nagy, hogy tízmillió hajómunkás volt az országban.
Azért a következetes, harcos kiállásért, amivel védték a dolgozók érdekeit úgy tudták növelni a létszámukat és ezzel a befolyásukat, hogy végül térdre kényszerítették a hatalmat.
Előzmény: #322548 alelölülő 2011.06.11. 15:20:23 |
Bősz Péter | 2011.06.11. 15:55:32 / # 322553 |
|
Ne vedd sértésnek.
A két szervezet álláspontjai akkor fognak konkrétan egybeesni, vagy elkülönülni, ha a TGFSz kitalálja hogy a falkatársaid vagy a jogkövető átlag taxis érdekeit képviseli. Ugye te is tudod, hogy a te érdeked nem esik egybe a taxisok többségének az érdekével. Te jól elvagy most is. A gyakorlatban nem nagyon érdekelnek a korlátok.
Szerintem jelenleg az a gond, hogy lehet hogy a szakszervezet vezetője sem tudja hogy hol az a határ melyen belül szeretné a tagok képviseletét ellátni. Szerintem jelenleg ott tart a szakszervezet hogy kijelölt magának egy-egy éppen aktuális ellenségképeket, melyekre hivatkozással lehet tagságot toborozni.
Ha a véleményemmel valakit megbántottam akkor attól előre is elnézést kérek.
Előzmény: #322550 hiénakutya 2011.06.11. 15:29:27 |
alelölülő | 2011.06.11. 15:54:58 / # 322552 |
Tévednék, amikor úgy érzem, hogy adok-kapok megy?
Ha már felhoztad a vasutasokat: van vagy harminc szakszervezetük és tudnak együttműködni. Ez nem azért van, mert ők okosabbak, hanem már túljutottak az indulás gyerekbetegségein. Az is lehet, hogy könnyebb megállapodni harmincnak, mint kettőnek.
A jövő itt is az együttműködés lesz - egyszer.
Tudod, a racionalitás mindig győz, ha már minden más lehetőséget kimerítettek.
:-)
Előzmény: #322550 hiénakutya 2011.06.11. 15:29:27 |
|
szálka | 2011.06.11. 15:45:54 / # 322551 |
|
:-)9
Nincs vitánk ebben sem.
Előzmény: #322549 hiénakutya 2011.06.11. 15:21:33 |
hiénakutya | 2011.06.11. 15:29:27 / # 322550 |
De ki harcol ellenük?
A TGFSZ-nek a saját útját kell járnia, markánsan megkülönböztethető programok mentén.
Lehetnek konkrét ügyek, amelyben a két szervezet álláspontja megegyezik, ekkor viszont az OTSZ támogassa meg a szakszervezetet, és ne fordítva.
Miért?
Megmondom: mert egy zárt klikk, ötven fős tagsággal szemben a szakszervezettel, amely nyitott, és kb. húszszor annyi tagja van.
Ennyi.
És most még bele sem mentem abba, hogy az OTSZ vonatkozásában a City taxi házi érdekképviseletéről beszélünk, meg ezt már amúgy is leírtam kb. hatszáztizenhétszer.
Előzmény: #322548 alelölülő 2011.06.11. 15:20:23 |
|
hiénakutya | 2011.06.11. 15:21:33 / # 322549 |
Ja. Ha én az OTSZ-t akarom támogatni, ahhoz nincs szükségem a TGFSZ-re.
A TGFSZ-re akkor van szükségem, ha úgy érzem, hogy az OTSZ nem engem képvisel.
Ehhez persze azt is kell éreznem, hogy a TGFSZ viszont képvisel engem is.
Előzmény: #322547 szálka 2011.06.11. 15:14:38 |
|
alelölülő | 2011.06.11. 15:20:23 / # 322548 |
A lengyel párttagokat és a dolgozókat azért nem érzem olyan homogén társulatnak, mint a két szakszervezet tagságát. OTSZ-ben is ugyanolyan taxisok tagok, mint te meg én. Nem ellenük kellene harcolni.
Előzmény: #322547 szálka 2011.06.11. 15:14:38 |
|
szálka | 2011.06.11. 15:14:38 / # 322547 |
|
Egyszer már leírtam valahol : annak idején a lengyel Szolidaritás egy év alatt elérte, hogy a 3 millió pártaggal szemben tízmillió tagjuk lett.
Ha a TGFSZ nem hisz abban, hogy a karakteres kiállásért cserébe komoly tagságot építhet, és ezzel erős lehet, akkor most hagyják abba.
A partnerséghez társ kell.
Előzmény: #322544 alelölülő 2011.06.11. 14:55:39 |
szálka | 2011.06.11. 15:07:46 / # 322546 |
|
Na, de miféle összekovácsolódásról beszélhetünk, ha az "első" komoly lépések úgy történtek meg, hogy közben a TGFSZ csak az arcát vesztheti, ha alkalmazkodik?
Pedig az egyetlen olyan komoly tagsággal rendelkező, és alulról építkező szakszervezet, amelynek elsőbbséget kéne élvezni a tárgyalásokon.
Léteznek azok a programpontok ami mellé az OTSZ-TFTSZ is felsorakozhatott volna.
Ha akar...
Ami a második részt illeti:
A taxissal könnyű lenne elfogadtatni egy méltányosan magasabb tarifát, ha nyomorúságában a szarabbra is befizet..
Az utas azt az árat fogja elfogadni, amiért kap taxit..
A politikus pedig mindent elfogad, ami kényelmes, egyszerű, és népszerűséget hoz.
Ők csak járuljanak hozzá az egységes tarifához, aztán legyen a taxisok gondja, hogy ezt miként interpretálják.
Előzmény: #322541 Bősz Péter 2011.06.11. 14:43:32 |
alelölülő | 2011.06.11. 15:01:22 / # 322545 |
OTSZ és TGFSZ deklarált céljai azonosak, tagságuk azonos körből kerül ki. Stratégiai partnereknek kellene lenniük, ha vezetőik személyes ambíciója nem akadályozná.
|
|
alelölülő | 2011.06.11. 14:55:39 / # 322544 |
Ennek semmi köze vérszomjhoz vagy ilyesmihez.
Elég erős TGFSZ, hogy mindenkivel harcoljon?
Nem lenne jobb eggyel kevesebb ellenség és eggyel több partner?
Előzmény: #322542 szálka 2011.06.11. 14:43:59 |
|
Bősz Péter | 2011.06.11. 14:49:30 / # 322543 |
|
Ez lemaradt:
Mindkét megoldásra van példa.
A világ jelentősebb részén már sikerült. Természetesen kompromisszumok árán.
Előzmény: #322541 Bősz Péter 2011.06.11. 14:43:32 |
szálka | 2011.06.11. 14:43:59 / # 322542 |
|
Mahatma Gandhi hozzád képest egy vérszomjas gazember volt.
A tiszteletet ki kell érdemelni, az nem istentől kapott előjog.
Előzmény: #322540 alelölülő 2011.06.11. 14:39:04 |
Bősz Péter | 2011.06.11. 14:43:32 / # 322541 |
|
Az általad felvázolt érdekellentét valós. Ez alól a City Taxit( Tomi! Bocs. és a PENTA TAXIT is) tartom kivételnek a szövetkezeti forma miatt.
Ezen érdekellentéten két módon lehet segíteni a mi (taxisok) szempontunkból. Vagy összekovácsolódunk, és egységesen képviseljük az érdekeinket, vagy az utasok érdekeinek figyelembe vétele, és hangsúlyozása mellett olyan javaslatot teszünk a Főváros felé ami a taxisok többségének az érdekét is képviseli.
Az első lehetőség könnyebben kivitelezhető lenne, ha mondjuk lenne mindenkiben tartás. Viszonylag egyszerű. Fizesd a tagdíjadat az érdekképviseletnek, hatalmazd fel a tárgyalásra, és bármelyik társaságnál eredményt fog elérni a többszáz tagdíj visszatartásával az érdekeid figyelembe vétele mellett.
A második azért nehezebb, mert az utas és a taxis érdekegyezségének érték -ár arányos adottságait nem könnyű elfogadtatni a döntéshozó politikusokkal és a taxisokkal sem.
Előzmény: #322537 szálka 2011.06.11. 14:22:22 |