Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2011.06.11. 17:22:37 / # 322560
Hölgyeim, és uraim! Osztálytalálkozón vagyok. Ne tessenek elrontani az estémet, viselkeggyenek! ui: De látom itt a Csogu, így baj máá nm lehet:-)))

Bősz Péter 2011.06.11. 17:13:59 / # 322559
avatar
Te is érzed hogy "a minden taxis érdekét képviseljük" megnyilvánulás egy kicsit demagóg. Ezért van szükség több érdekképviseletre.
csogu 2011.06.11. 17:07:20 / # 322558
Természetesen értelmesebb vagyok és szép is, na meg szerény, de nem mindenki van így ezzel...és az nyugodtan így értelmezheti a soraidat:-))
Bősz Péter 2011.06.11. 17:03:42 / # 322557
avatar
Csogu! Pár alkalommal volt lehetőségünk beszélgetni, melyre tekintettel úgy gondolom, hogy te ennél értelmesebb vagy minthogy ilyen következtetést vonjál le az általam leírtakból. Valaki visszaél a neveddel?
csogu 2011.06.11. 16:55:32 / # 322556
ÚÚÚÚúúúúúúúúúúúúúúúúú:-))) Szóval ha a TGFSZ nem a Metál Zoli féle vonalra lép, akkor a jogsértőket képviseli és azoknak az érdekében képviseli a szakmát? Azért ez így elsőre....nem mondom:-))))
alelölülő 2011.06.11. 16:06:18 / # 322555
Irigylem az illúzióidat. Jó, hogy látsz harcos tömegeket, akik majd kiállnak jogaikért. Szurkolok, hogy neked legyen igazad.
szálka 2011.06.11. 15:59:19 / # 322554
avatar
Nem érted? A Szolidaritás nem attól lett nagy, hogy tízmillió hajómunkás volt az országban. Azért a következetes, harcos kiállásért, amivel védték a dolgozók érdekeit úgy tudták növelni a létszámukat és ezzel a befolyásukat, hogy végül térdre kényszerítették a hatalmat.
Bősz Péter 2011.06.11. 15:55:32 / # 322553
avatar
Ne vedd sértésnek. A két szervezet álláspontjai akkor fognak konkrétan egybeesni, vagy elkülönülni, ha a TGFSz kitalálja hogy a falkatársaid vagy a jogkövető átlag taxis érdekeit képviseli. Ugye te is tudod, hogy a te érdeked nem esik egybe a taxisok többségének az érdekével. Te jól elvagy most is. A gyakorlatban nem nagyon érdekelnek a korlátok. Szerintem jelenleg az a gond, hogy lehet hogy a szakszervezet vezetője sem tudja hogy hol az a határ melyen belül szeretné a tagok képviseletét ellátni. Szerintem jelenleg ott tart a szakszervezet hogy kijelölt magának egy-egy éppen aktuális ellenségképeket, melyekre hivatkozással lehet tagságot toborozni. Ha a véleményemmel valakit megbántottam akkor attól előre is elnézést kérek.
alelölülő 2011.06.11. 15:54:58 / # 322552
Tévednék, amikor úgy érzem, hogy adok-kapok megy? Ha már felhoztad a vasutasokat: van vagy harminc szakszervezetük és tudnak együttműködni. Ez nem azért van, mert ők okosabbak, hanem már túljutottak az indulás gyerekbetegségein. Az is lehet, hogy könnyebb megállapodni harmincnak, mint kettőnek. A jövő itt is az együttműködés lesz - egyszer. Tudod, a racionalitás mindig győz, ha már minden más lehetőséget kimerítettek. :-)
szálka 2011.06.11. 15:45:54 / # 322551
avatar
:-)9 Nincs vitánk ebben sem.
hiénakutya 2011.06.11. 15:29:27 / # 322550
De ki harcol ellenük? A TGFSZ-nek a saját útját kell járnia, markánsan megkülönböztethető programok mentén. Lehetnek konkrét ügyek, amelyben a két szervezet álláspontja megegyezik, ekkor viszont az OTSZ támogassa meg a szakszervezetet, és ne fordítva. Miért? Megmondom: mert egy zárt klikk, ötven fős tagsággal szemben a szakszervezettel, amely nyitott, és kb. húszszor annyi tagja van. Ennyi. És most még bele sem mentem abba, hogy az OTSZ vonatkozásában a City taxi házi érdekképviseletéről beszélünk, meg ezt már amúgy is leírtam kb. hatszáztizenhétszer.
hiénakutya 2011.06.11. 15:21:33 / # 322549
Ja. Ha én az OTSZ-t akarom támogatni, ahhoz nincs szükségem a TGFSZ-re. A TGFSZ-re akkor van szükségem, ha úgy érzem, hogy az OTSZ nem engem képvisel. Ehhez persze azt is kell éreznem, hogy a TGFSZ viszont képvisel engem is.
alelölülő 2011.06.11. 15:20:23 / # 322548
A lengyel párttagokat és a dolgozókat azért nem érzem olyan homogén társulatnak, mint a két szakszervezet tagságát. OTSZ-ben is ugyanolyan taxisok tagok, mint te meg én. Nem ellenük kellene harcolni.
szálka 2011.06.11. 15:14:38 / # 322547
avatar
Egyszer már leírtam valahol : annak idején a lengyel Szolidaritás egy év alatt elérte, hogy a 3 millió pártaggal szemben tízmillió tagjuk lett. Ha a TGFSZ nem hisz abban, hogy a karakteres kiállásért cserébe komoly tagságot építhet, és ezzel erős lehet, akkor most hagyják abba. A partnerséghez társ kell.
szálka 2011.06.11. 15:07:46 / # 322546
avatar
Na, de miféle összekovácsolódásról beszélhetünk, ha az "első" komoly lépések úgy történtek meg, hogy közben a TGFSZ csak az arcát vesztheti, ha alkalmazkodik? Pedig az egyetlen olyan komoly tagsággal rendelkező, és alulról építkező szakszervezet, amelynek elsőbbséget kéne élvezni a tárgyalásokon. Léteznek azok a programpontok ami mellé az OTSZ-TFTSZ is felsorakozhatott volna. Ha akar... Ami a második részt illeti: A taxissal könnyű lenne elfogadtatni egy méltányosan magasabb tarifát, ha nyomorúságában a szarabbra is befizet.. Az utas azt az árat fogja elfogadni, amiért kap taxit.. A politikus pedig mindent elfogad, ami kényelmes, egyszerű, és népszerűséget hoz. Ők csak járuljanak hozzá az egységes tarifához, aztán legyen a taxisok gondja, hogy ezt miként interpretálják.
alelölülő 2011.06.11. 15:01:22 / # 322545
OTSZ és TGFSZ deklarált céljai azonosak, tagságuk azonos körből kerül ki. Stratégiai partnereknek kellene lenniük, ha vezetőik személyes ambíciója nem akadályozná.

alelölülő 2011.06.11. 14:55:39 / # 322544
Ennek semmi köze vérszomjhoz vagy ilyesmihez. Elég erős TGFSZ, hogy mindenkivel harcoljon? Nem lenne jobb eggyel kevesebb ellenség és eggyel több partner?
Bősz Péter 2011.06.11. 14:49:30 / # 322543
avatar
Ez lemaradt: Mindkét megoldásra van példa. A világ jelentősebb részén már sikerült. Természetesen kompromisszumok árán.
szálka 2011.06.11. 14:43:59 / # 322542
avatar
Mahatma Gandhi hozzád képest egy vérszomjas gazember volt. A tiszteletet ki kell érdemelni, az nem istentől kapott előjog.
Bősz Péter 2011.06.11. 14:43:32 / # 322541
avatar
Az általad felvázolt érdekellentét valós. Ez alól a City Taxit( Tomi! Bocs. és a PENTA TAXIT is) tartom kivételnek a szövetkezeti forma miatt. Ezen érdekellentéten két módon lehet segíteni a mi (taxisok) szempontunkból. Vagy összekovácsolódunk, és egységesen képviseljük az érdekeinket, vagy az utasok érdekeinek figyelembe vétele, és hangsúlyozása mellett olyan javaslatot teszünk a Főváros felé ami a taxisok többségének az érdekét is képviseli. Az első lehetőség könnyebben kivitelezhető lenne, ha mondjuk lenne mindenkiben tartás. Viszonylag egyszerű. Fizesd a tagdíjadat az érdekképviseletnek, hatalmazd fel a tárgyalásra, és bármelyik társaságnál eredményt fog elérni a többszáz tagdíj visszatartásával az érdekeid figyelembe vétele mellett. A második azért nehezebb, mert az utas és a taxis érdekegyezségének érték -ár arányos adottságait nem könnyű elfogadtatni a döntéshozó politikusokkal és a taxisokkal sem.
Oldalszám: 321