Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
málna 2011.06.12. 11:18:19 / # 322603
avatar
Semmi gond, haladni kell a korral..még akkor is, ha sokan vélekednek az elektronikus pénzről negatívan. Viszont mi is érdeklődtünk..egy igen nagy bank (szándékosan nem írom le) ajánlatot tett a szakszervezetnek. A félezer tagunknak ingyen(!) átadja a lehúzót, sőt a jelenlegi sápoláshoz mérten még 0.2- el alacsonyabb lenne a tranzakciós díj. És kérlek ne gyere most azzal, hogy azt mikor kapom meg...azt se mi csesztük el!
szálka 2011.06.12. 11:15:21 / # 322602
avatar
Hány, meg hány példát lehetne sorolni amikor az utas rácsodálkozik, hogy mi nem fizetésért ülünk valamilyen cég autóján, hanem vállalkozunk. Mindenért keményen fizetünk. És nem "hőzöngünk", hanem normálisabb körülményeket akarunk.
MCCCXCII 2011.06.12. 11:07:59 / # 322599
Az ajánlatok közül az összességében legkedvezőbbet választják ki; a késedelmes kiszállásokra 2-10 ezer forint kötbért számítanak fel.” Na, ezt meg hogyan kell érteni? Amelyik cég megnyeri, és nem tud kiállítani kocsit, akkor melyik taxis fogja fizetni a kötbért? Vagy előre beszámolják az esetleges kötbért, és ezért emelkedik majd a tagdíj? Szóval megint a taxiséval verik azt a csalánt. Ja, és ruházz be megint egy „A” kategóriás autóba, hogy nyomott áron vihesd a megrendelőt. Bocs. ezt akartam válszként írni, a másik csak "kiszaladt".
szálka 2011.06.12. 11:04:48 / # 322598
avatar
Hát komám nagyon igazad van! :-)) Az a tragédia, hogy el sem tudják képzelni azt, vannak rajtuk kívül (is) értelmes emberek. Hozzá vannak szokva, hogy a taxisok zömét nem az intelligenciájukért szeretik. Ülnek a babérjaikon, és döbbenten veszik tudomásul, ha elfogynak az érveik egy taxissal szemben. A legkényelmesebb ilyenkor bevágni a durcát. Olyan ez, mint pingpongban a forgó.:-))) Arra lett kitalálva, hogy egyszerre többen is tudjanak játszani. Csakhogy az a néhány ember, aki a többieket kényszerűségből az asztalhoz engedte, cinkos összekacsintással simán ki is ejtette a "betolakodókat." Aztán, ha odakeveredett néhány jobban játszó, akkor rögtön felfordult a világ. Ez van most.
dorong 2011.06.12. 10:52:30 / # 322597
avatar
Hmmm...azért ne feledd Csogu, ha piacon szeretne maradni - idézem Ritácskától; a kompromisszum képtelen - vezetésetek - kénytelen lesz bevezetni nálatok is a bankártyaolvasót, valamint a POS terminált.Akár akarjátok, akár nem.Szóval ezen részét kiragadni a dolognak, vékony jég... Csak gondoltam nem árt, ha ezen is elmélkedsz majd, mikor beülnek a Nagymezőbe és átrobogsz az Ó utcába 600ért :))
MCCCXCII 2011.06.12. 10:49:06 / # 322596
Azután még valami. tomajernek már megírtam, de nem tudom magamban tartani. Ezzel a taxisfelvonulással kapcsolatban nekem miért van olyan képzetem, mint amikor az egyszeri kezdő rendező miután megrendezte a darabot, és a bemutató után élénken érdeklődik az egyik neves színikritikusnál, hogy mondjon már neki valamit, hogy milyen az új darab. Erre a színikritikus válasza csak ennyi: — Hát ez egy f¤s! Erre a rendező: — Jó, de majd ha összeáll? A színikritikus: — Ja, ha majd összeáll? Akkor lehet még belőle sz@r is.
málna 2011.06.12. 10:34:54 / # 322595
avatar
:))))) Azt elfelejtették leírni, hogy fizetni azt csak nagy ritkán szoktak, nem szeretnek utalni...:DD No meg a kedvezmény a kedvezményre.:D (Szia Sanyi!):)
MCCCXCII 2011.06.12. 10:20:24 / # 322594
Na végre már te is leírtad. Akkor már legalább ketten vagyunk egy véleményen. Tömören: Előbb a feltételeket kell biztosítani, azután szankcionálni, ha valaki nem tudja, vagy nem akarja betartani a szabályokat. Nem pedig fordítva, hogy hozunk mindenféle szigorú szabályokat, de a feltételeket nem biztosítjuk. Aki pedig ezeknek a szigorú szabályoknak nem tud megfelelni az kemény „büntetésekre” számíthat. Röviden, a tervezet egyik pontja azt jelenti, hogy akinek éppen nem „0”-la éves a kocsija, az már most eláshatja magát, mert a jelenlegi fuvardíj irányzatot alapul véve esélye sem lesz új kocsira beruházni. Pedig, ha az a sok „nem kellett volna” mondatból csak a fele nem kerül bevezetésre, akkor 5-6 évente csak besétálok egy fúvott gumikerekű gépi erővel hajtott szerkezeteket áruló boltba, és rámutatok a bemutató teremben álló valamelyik darabra, és kp.-ben kifizetem. De most nem ez van. Hanem a meglévő esetleg kifizetett darabot próbáljuk valahogy üzemben tartani, de egyre kevesebb reménnyel, mert egyre több hiba jelentkezik szegény jószágon a korából adódóan. Most pedig jön majd egy rendelet, hogy ha elérted a 10. évet akkor neked annyi. Tudom, hogy van olyan érdekképviselő, aki azt mondja, hogy az a taxis meg is érdemli, akinek nincs tartaléka. De könyörgöm, ha ilyen nyomott árakon kell dolgozni, akkor miből legyen tartalék képezve? Nem marad más hátra, mint megpróbálni némi „plusz” bevételhez jutni. Ez lehet abból, hogy maximálisan kedveskedem a kedvesnek, és talán honorálja némi „borravalóval”. De, ez nem nagyon divat manapság. A másik módszer, hogy megpróbálok egyéb módon többlet bevételhez jutni. De ez megint a rendeletalkotók malmára hajtja a vizet, mert arra lehet hivatkozni, hogy azért kell a „szigorítás”, hogy az ilyen alakokat kiszűrjük a szakmából. A kör tehát bezárult.
alelölülő 2011.06.12. 10:19:02 / # 322593
A feltételeket úgy szokták megszabni, hogy egy cég legyen, amely minden feltételnek megfelel. :-)
Nevem senki 2011.06.12. 10:13:32 / # 322592
avatar
Ki felel meg a feltételeknek? Ezek vagy nagyon rafkósak, vagy teljesen elment az eszük. Fogadjunk, hogy lesz rá jelentkező!

Apuka 2011.06.12. 09:13:29 / # 322591
Tisztelt, Bősz Péter! Köszönöm a figyelmességed! Viszont még az elején, a félre értések elkerülése érdekében, tisztázzunk néhány dolgot! A TGFSZ egy demokratikus érdekvédelmi szervezet és én ennek a szervezetnek a megbízott elnöke és nem a tulajdonosa vagyok! Ebből adódik, hogy a Tagság nem az én saját tagságom, hanem a szervezeté! A tagság hírlevél formájában tájékoztatót kap az a szervezet munkájáról, hírlevél formájában! Kedves, Péter! A mondat felszólító módja kicsit.. khmm.. Elnézést a kérdésért, de mi alá-felé rendelt viszonyban lennénk? Engedj meg kérlek, had idézzek a: City-s topicból Apuka válasz | 2011.06.12. 02:44:32 (1858) Szia Péter! Csak egy kérdés! Szerdán demonstrációra hívtátok a taxisokat. Nem a City-seket hanem mindenkit! Az, hogy csak a City belső fórumába teszed fel, az azt jelenti, hogy csak ők jogosultak annak megismerésére? Ezek szerint a taxisok (a City kivételével) csak addig voltak jók ameddig nevüket es kocsijukat adták az általatok szervezett felvonuláshoz? üdv Farkas Zsolt Előzmény: Bősz Péter 2011-06-11 22:25:09 (1857) Bősz Péter válasz | 2011.06.11. 22:25:09 (1857) A City-sek belső fórumába felteszem. :-)) Előzmény: hiénakutya 2011-06-11 12:36:57 (1853) hiénakutya válasz | 2011.06.11. 12:36:57 (1853) Tisztelt Bősz Péter! A City Taxi Szövetkezet tagságának információéhségére tekintettel, ezúton szeretnélek megkérni, hogy légy kedves tájékoztatót írni a reptér ügyében lezajlott egyeztetésről, a résztvevő érdekképviseletek és taxitársaságok állásfoglalásáról! Fóromozók! Jó szándékkal írom soraimat. Kimondottan azzal a céllal, hogy a Bősz úr által leírtak alapján ti is megismerjétek a tárgyalás folyamatát, az elhangzottakat, és a következő hét egyeztetésének tervezetét. Természetesen a normális hozzászólásokra szívesen reagálok. De azt én döntöm el, mi a normális. Üdvözlettel Egy hiéna a Keletiből
Rita 2011.06.12. 08:34:59 / # 322590
Üdv! Csak egy apró részlet, ami szemet szúrt... "Bármennyire is szeretnénk, a piac adottságaitól mi sem tudjuk függetleníteni magunkat." Némi csúsztatást és felelősséghárítást vélek felfedezni. A piac nem csak úgy ott termett tizen-huszon akárhány évvel ezelőtt, így ebben a formájában. Véleményem szerint a piac, bizonyos korlátok között alakítható, formálható. Hogy kiknek az áldásos ténykedése révén vált ilyenné, mint ami a jelenlegi állapot, abba most nem másznék bele. De megfelelő szabályozással, és minden érintett fél részéről partneri hozzáállással visszafordítható. Mindenki nem nyerhet vele, ez nyilvánvaló. Világos, hogy a kompromisszumképtelen cégvezetők féltik a koncot.
csogu 2011.06.12. 07:22:37 / # 322589
Csak viszonyításként:-) Gondoljatok erre a hírre, amikor már 1-2 órája nincs fuvarotok, majd egy 800 forintos, bankkártyával fizető, nagyon kedvesért robogtok...természetesen a közlekedési szabályok maximális betartásával, hiszen többségében jogkövető taxisok vagyunk:-)) Diákmunka: ötszáz és kétezer forint között vannak az órabérek

csogu 2011.06.12. 07:02:45 / # 322588
Péter, most meg ne sértődj már. Leírtál egy hülyeséget. Na bummm, előfordult már nálad tanultabb emberekkel is. Sokkal egyszerűbb ilyenkor azt írni, hogy elnézést, ez így félreérthető volt...és így és így gondoltam... A két szervezet álláspontjai akkor fognak konkrétan egybeesni, vagy elkülönülni, ha a TGFSz kitalálja hogy a falkatársaid vagy a jogkövető átlag taxis érdekeit képviseli. Ezt nem lehet másként értelmezni - szerintem -, minthogy a TGFSZ nem a jogkövető taxisok érdekeit képviseli, amennyiben nem az OTSZ iránymutatását követi. Slussz:-))
csogu 2011.06.12. 06:49:58 / # 322587
Péter, én azt érzem, hogy évtizedekig kaptuk a nyakunkba a dzsuvát és most azt mondják egyesek, hogy akik piszkosak, azok pusztuljanak. - Nem kellett volna ollót nyitni és a telefonos megrendelőket olcsóbban vinni, mint a sima beülőst. - Nem kellett volna eltörölni a kiállási díjat - Nem kellett volna eltörölni az előrendelésnél magasabb alapot - Nem kellene minket egy évben minimum (320 nap x 60 perc) 320 órát, ami egy irodás 2 havi munkaideje ingyen várakoztatni a címeken...és akkor nagyon vékonyan számoltam. - Nem kellene minket röhejes transzfereken fuvaroztatni - NEM KELLETT VOLNA...NEM KELLENE STB...STB...STB ...és akkor nem lennénk piszkosak...és lenne létjogosultságunk és igen...NEM KELLETT VOLNA ÉS NEM KELLENE MEGOSZTANI MINKET és akkor egy szakszervezet a minden taxis érdekét képviseljük szlogent joggal használhatná. Én nem haragszom senkire és senkinek a szemére sem vetek semmit. Számomra nem vagy aktuális ellenségkép, mert egy embert hibáztatni az elmúlt 25 évért nem lehet és nem is szabad. Így én csak olvasgatok és mosolygok :-))
nazoli 2011.06.12. 04:47:29 / # 322586
avatar
És az a nagyobb baj, hogy a Főváros, meg a törvényhozás is úgy tartja számon őket. Az ő fogalomtárukban nem létezik egy ilyen kifacsart intézmény, és a meglévők valamelyikébe akarják beletuszkolni. Szerintem fogalmuk sincs a rendszer működéséről, és sajátosságairól. A nyilatkozataikból is kiderül. Nem értik, hogy mondjuk a Plusnak hogyan éri meg 150 Ft-al fuvarozni! És fogalma sincs arról, hogy nem a Plus fuvaroz 150-ért, hanem a hülye taxis! Meg, hogy x cégnek 600 autója van! Fogalma sincs arról, hogy x cégnek egy darab autója sincs, hanem a 600 autó a taxisoké! Tele vannak ilyen tévhitekkel, és ezért először ezekre kellene ráébreszteni őket! Meg arra, hogy nem a cég a taxis munkáltatója, munkaadója, hanem fordítva! Mert a cégek csak addig erősek, amíg ebben a tévhitben tudják tartani őket!
nazoli 2011.06.12. 04:23:17 / # 322585
avatar
Kicsit hosszabb leszek, de tisztáznunk kellene pár dolgot. Elöljáróban. Nem értem, mi ebben a rugdosás. Személy szerint senki sem bántott téged. Mi is csak a véleményünket vállaltuk föl. Szerintem egy kicsit érzékeny vagy. Pedig te kezdted a kóstolgatást. 848. És jó pár hozzászóláson keresztül nagyon intelligens módon, senki sem vett tudomást róla. Aztán a 879-ben elegánsan zárójelben említed a Pentát, egy viccesnek szánt megjegyzéssel fűszerezve. Mennyivel szebb lett volna, ha azt mondod, hogy a Cityt, és a Pentát tartod kivételnek. Így, zárójel nélkül! Aztán a 891-ben ismét bepróbálkozol a TGFSZ-re. 897-ben szintén. Falkavezérnek nevezed a Gyurit. Szóval ezek mind olyan dolgok, amelyek miatt joggal érezheti sértve magát bárki. De nem tettünk így. Nem gúnyolódtunk rajtad, nem bántottunk. Én meg különösen nem. Csak nem értem, nem értjük, hogy mitől van benned, bennetek ez a felsőbbrendűségi komplexus? A lényegre térve. Nem keres itt senki ellenségképet. Sajnos az ellenség adott. A TFTSZ, az OTSZ, és a Kamara. TFTSZ. A honlapján található bemutatkozásban egyértelművé teszi, hogy MUNKAADÓI képviseletnek tekinti magát, és a FUVARSZERVEZŐ TÁRSASÁGOK ÉRDEKEIT AKARJA KÉPVISELNI! Nem a taxisokét! Tehát az ellentétes oldalon áll! A 879-ben , Szálka kollégának írt válaszodban, nagyon helyesen látva a dolgokat, te magad is elismered, hogy az érdekellentét valós! Akkor mi ebben a kiforgatás? Mi az, amit nem látunk helyesen, amikor azt mondjuk, hogy a TFTSZ nem a mi érdekképviseletünk? És köszönjük szépen, de nem kérünk belőle! Azt gondolom, egy kreált ellenségkép kilőve. Behelyettesítve egy konkrét ellenséggel. Sajnos. Arról nem is beszéltem, hogy a jelenlegi taxis piaci állapotok a TFTSZ-be tömörült cégeknek köszönhetőek! Kamara. Már ne is haragudj, de pillanatnyilag egy olyan ember vezeti ennek a szervezetnek a ránk vonatkozó részét, aki köztörvényes. A taxisok közül senki sem kíváncsi rá, és ennek a véleménynek többen hangot is adtak. És még csak meg se próbálják a helyzetben lévők lemondásra presszionálni! Az egész szakmát lejáratja. A másik kamarai vezető pedig kijelenti, hogy a Kamara nem érdekképviselet! Akkor ezek szerint minek kellene minősítenünk? Barátnak nem, az biztos! A hosszú évek alatt elért eredményeikről ne is beszéljünk! OTSZ. A dolgok látszata szerint, az OTSZ a City előretolt helyőrsége, trójai falova, amely a gazda érdekeit képviseli. És ha a Cityt, mint TFTSZ tagot vesszük, akkor egyértelmű, hogy miért nem tekintjük számunkra barátságos szervezetnek az OTSZ-t! Ha egyáltalán legális szervezet! Mert ugye az alapszabályát nem láthatjuk! Arról nem is beszélve, hogy amint Szálka kolléga okosan megfogalmazta, hogy a nevükben a lényegük! Mondjuk a Kamarának nem, de az meg úgy szar, ahogy van! Szóval nem kell ellenségképeket gyártanunk. Van létező ellenségünk gazdagon! Úgy is fogalmazhatnék, hogy mindenki az ellenségünk, aki úgy tesz, mintha a barátunk lenne, de közben másként cselekszik! Amit a Cityről írtál, engem nem győzött meg. Senki sem vitatja, hogy a szövetkezeti tagság, tehát a TULAJDONOS érdekeit képviseli, és érvényesíti! (Egyébként ez a cégen belül is érvényesül. Nem kezeli egyenlő félként a cég a szövetkezeti, és nem szövetkezeti tagokat. Ez egyébként természetes is. Csak nem kell megpróbálni szépíteni a dolgokat.) De ha ezek az érdekek nem esnek egybe a többi taxis érdekeivel, akkor már nem emelhető ki a fuvarszervező cégek sorából, ebben a vonatkozásban sem! Ugyanolyan cég, mint bármely másik. És ha te magad elismerted az érdekellentét meglétét, ezzel alátámasztottad a mi állításunkat! Péter! Megismétlem. Szerintem senki sem rugdosott téged, és senki sem akart bántani. Csupán elmondtuk a véleményünket, ami nem esett egybe a tiéddel. És mivel nem igazán voltak érveid, ezért megsértődtél. Hidd el, mi értékeljük, hogy megosztottad velünk a gondolataidat, és vállaltad a nevedet, véleményedet. Tisztában vagyunk azzal, hogy nem mindenki tesz így a cégvezetők közül. Nagyjából tudjuk is, hogy kik azok, akik irkálnak, de nem vállalják saját magukat. De azért, mert te nem ilyen vagy, még ne várd el, hogy egyetértsünk veled a vitás kérdésekben. És ha esetleg a véleményünk nem egyezik, azon nem kell megsértődni. És még valami. Amennyi tiszteletet ad az ember a másiknak, kb. annyit is várhat viszont. Én azt gondolom, hogy ezt itt mi túlteljesítettük. Üdvözlettel: Telegdy Gábor
nazoli 2011.06.12. 04:21:52 / # 322584
avatar
Értem, és értettem. A megjegyzésem arra vonatkozott, hogy ők maguk tekintik magukat teljes mértékben munkaadónak.
szálka 2011.06.12. 03:26:40 / # 322583
avatar
Én azt írtam: "ha elfogadjuk, hogy bizonyos értelemben munkaadók"
Aranyospalabácsi 2011.06.12. 03:09:17 / # 322582
avatar
Nem kell visszajönni! Na de ki az a Bősz Péter? Biztos én vagyok a tudatlan. Valaki mondja meg! Azt már sejtem, hogy valami köze van a City-hez. Help!
Oldalszám: 321