Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2015.03.19. 13:39:52 / # 338366 |
Kína betiltotta az Ubert és a hasonló alkalmazásokatAzt is előírták, hogy az ilyen alkalmazásokat üzemeltető cégeknek meg kell bizonyosodniuk arról, hogy taxis engedély nélküli vezetők nem használják az applikációjukat. Kínában nem a Uber, hanem a Didi Dache és a Kuaidi Dache nevű alkalmazások vezetik a piacot, utóbbinak az Alibaba internetes óriáscég a tulajdonosa. Ezeket viszont elsősorban taxis társaságok használják. Az Uber csak tavaly nyáron jelent meg a kínai piacon. Az Uber annyit reagált a hírre, hogy tiszteletben tartják a döntést, és folytatják a folyamatban lévő tárgyalásokat a kínai kormánnyal. A betiltás egyébként nem példa nélküli, az Uberre és a hasonló appokra sok városban panaszkodnak a helyi taxisok, amiért szerintük az alkalmazást használók tisztességtelen versenyelőnyhöz jutnak a hagyományos taxis cégekkel szemben azért, mert működésük nincsen hatóságilag szabályozva. A betiltás előzménye, hogy Sanghajban decemberben őrizetbe vettek és megbírságoltak 12, a Didi Dachen keresztül szolgáltatást nyújtó sofőrt. (MTI)
Előzmény: #338365 csogu 2015.03.19. 13:19:41 |
|
csogu | 2015.03.19. 13:19:41 / # 338365 |
Mire kell várni és mit értesz itt most otthonnak?
Előzmény: #338358 admissarius 2015.03.19. 10:07:40 |
|
volántaxis | 2015.03.19. 12:40:11 / Módosítva / # 338363 |
|
http://index.hu/tech/2015/03/19/razzia_az_uber_parizsi_irodajaban/ 30 fegyveressel szállt ki a francia rendőrség a közösségitaxi-vállalat, az Uber párizsi irodájába, ahol telefonokat és dokumentumokat foglaltak le. Franciaországban tavaly kisebb botrány tört ki, amikor az Uber feltűnt az országban. A döntéshozók először nem találtak kivetnivalót az Uber működésében, de a taxisok nyomására a francia belügyminisztérium közleményben jelezte, hogy
csakugyan veszélyeztetheti az utasokat. A törvényhozás ezért január 1-től betiltotta az Uberhez hasonló szolgáltatásokat. Az ilyen cégek nem kaphatnak működési engedélyt, amíg nem felelnek meg bizonyos feltételeknek. Viszont megfelelő biztosítással, szerződéssel és a szükséges dokumentumokkal a sofőrök továbbra is fuvarozhatnak. Bár dolgoznak a legalizáláson is, az Ubert alapvetően nem érdekelte a szigorítás. Szerdán a cég szóvivője elmondta, hogy harminc felfegyverzett rendőr szállta meg a francia irodájukat Párizsban, ahol egy napon át fogva tartották a teljes személyzetet (a szóvivő közlése). A rendőrök elvitték az irodában talált mobiltelefonokat, amiket a sofőrök használnak, valamint e-maileket és más dokumentumokat is lefoglaltak. Az Uber franciaországi irodájánál továbbra is küzdenek az illegalitás ellen. Két panaszt is benyújtottak a hatóságoknak; összességében azt szeretnék elérni, hogy a francia szabályozás kerüljön összhangba az EU törvényeivel. Az Uber szóvivője szerint a cég elkötelezett az átláthatóság és az együttműködés terén, de ragaszkodnak az EU és a francia alkotmány által megszerzett jogaikhoz.
|
admissarius | 2015.03.19. 10:07:41 / # 338358 |
|
|
csogu | 2015.03.19. 04:19:06 / # 338357 |
|
|
tomajer | 2015.03.15. 21:56:34 / # 338302 |
Most akkor taxi az Uber? Vagy nem?Gazdaság és üzlet, Startup2015-03-132014. novembere óta itthon is megjelent az Uber, és néhányan használják is már. Főleg az ingyenes kuponok miatt is sokan igénybe veszik. Nemcsak nálunk, hanem más országokban is problémákat okoz az Uber, sőt lassan több érv van ellene, mint mellette. A startupok nemes egyszerűséggel sokszor gondolják úgy, hogy rájuk nem vonatkozik az adózás, vagy éppen olyan szolgáltatásuk van, ami nem esik bele adott jogszabályba… Az Uber persze már nem csak egy kis startup, hiszen 40 milliárd dollárra becsülik a cég értékét az elemzők. Taxi az Uber? Érdekes, hogy sok bírósági ügye is van az
Uber-nek, vegyes eredményekkel. Erős lehet a gyanúnk, hogy azért is
tudják ilyen olcsón adni a szolgáltatást, mert kibújnak a szabályozás
alól. Sok cégvezető is kipróbálta már az Ubert, és arra panaszkodnak, hogy nem kapnak számlát, sajnos ez a legnagyobb probléma az Uber esetében. A gondolatmenetet folytatva a hazánkban működő Wundercar is inkább taxi, mint autómegosztó szolgáltatás. Lehet játszani a jog különböző értelmezésével, de egy hazai bíróságon is elesne valószínűleg az Uber érvelése. Az Uber további kockázatai:
Levonva a konklúziót, az Uber olcsósága akár a budapesti taxisokat egy prémium kategóriába is emelheti. Én biztosan így is reklámoznám a taxi szolgáltatásomat, ha Budapesten működtetném. Érdemes beleolvasni a 444.hu-s újságíró cikkébe is, Így nem lettem Uber sofőr.
|
|
tomajer | 2015.03.11. 13:44:25 / # 338259 |
Egymillió új munkahelyet teremtene nőknek az UberBalla Zsolt - 2015.03.11 10:35 Öt éven belül egymillió nő számára szeretne munkahelyet teremteni az Uber. A taxizást és személyszállítást forradalmasító cég jelenlegi, amerikai sofőrjeinek mintegy 14 százaléka nő. A hat évvel ezelőtt indult Ubernek jelenleg 160 ezer aktív sofőrje van az Egyesült Államokban, és "több százezer" - becslések szerint mintegy 900 ezer - vezetője világszerte.Öt éven belül egymillió női sofőrTegnap a cég azt jelentette be, hogy 2020-ra, vagyis öt éven belül, egymillióra szeretné növelni a női sofőrjeinek a számát . Ez a növekedési ütem alsó hangon is azt jelentené, hogy radikálisan növelnék a nők arányát a vezetők között, és legalábbis dupláznák a sofőrök összlétszámát.Öt éven belül egymillió női sofőrt szeretnének a platformjukon látni. Forrás: Uber A cél érdekében az Uber stratégiai partnerséget kötött az ENSZ Női Tagozatával, a UN Women-nel . 40 milliárdos értékelésEzek az ambiciózus növekedési tervek egyébként megmagyaráznák azt is, miért bíznak a befektetők ennyire az Uberben: a céget tavaly decemberben ugyanis mintegy 40 milliárd dollárra értékelték (összehasonlításképpen, ez csaknem tízszerese az OTP piaci értékének).Szexista vádakA kijelentés és a fókusz azért is érdekes, mert az utóbbi időben különböző szexista megnyilvánulások miatt az Uber többször is a média és a felhasználók célkeresztjébe került. Franciaországban például elindult egy reklámkampány, azzal a fókusszal, hogy milyen dögösek a női Uber-sofőrök.Miután a BuzzFeed felkapta az ügyet , a kampányt leállították, és a cég el is határolódott tőle, mondván, egy helyi kezdeményezésről volt szó, ami nem áll összhangban azzal, ahogy az Uber a felhasználóiról és a nőkről gondolkodik. De támadták személyesen a cég vezetőit is, egyrészt azért, mert egyikük indulatosan reagált, amiért egy francia újságírónő pont a fenti reklámkampány hatására bejelentette, hogy törli az alkalmazást a telefonjáról, a cég ügyvezetője pedig azért került szégyenpadra, mert viccesen "Boober"-ként utalt az alkalmazásra, mondván, hogy mióta egy milliárdos céget vezet sokkal nagyobb a sikere a nők körében.
|
|
tomajer | 2015.03.05. 19:37:47 / # 338222 |
:-( Nem szépnek kell lennie:-)
Előzmény: #338220 Nevem senki 2015.03.05. 18:09:41 |
|
hiénakutya | 2015.03.05. 18:13:44 / # 338221 |
Így vagyok én is a taxizással. Mióta sárgák, nem taxizom. :-D
Előzmény: #338220 Nevem senki 2015.03.05. 18:09:41 |
|
Nevem senki | 2015.03.05. 18:09:42 / # 338220 |
|
Köszi, de mióta ez az új felület van nem járok ide, mert nem tetszik :-(
Előzmény: #338195 hiénakutya 2015.03.05. 06:38:56 |
Főbuher | 2015.03.05. 00:33:20 / Módosítva / # 338198 |
|
Ezt csak úgy olvastam valahol viszont egyetértek vele maximálisan. Minha én írtam volna.
|
hiénakutya | 2015.03.04. 21:53:02 / Módosítva / # 338195 |
Amúgy meg...
Előzmény: #338193 Nevem senki 2015.03.04. 21:36:33 |
|
hiénakutya | 2015.03.04. 21:44:53 / # 338194 |
Előzmény: #338193 Nevem senki 2015.03.04. 21:36:33 |
|
Nevem senki | 2015.03.04. 21:36:34 / Módosítva / # 338193 |
|
Nem értek ehhez az újhoz, segíts Tomi! http://mno.hu/penzesjog/az-uber-minden-szinten-megbukott-1275624
|
warrior | 2015.03.04. 17:27:09 / # 338183 |
"Ez meg következmények nélkül garázdálkodik. " Igen. Azért,mert ez egy velejéig romlott,erkőlcstelen,korrupt roncsország. Itt mindent szabad,ami máshol tilos.Szomorú,de ez a valóság.
|
|
nazoli | 2015.03.04. 16:18:53 / # 338182 |
|
Nem lenne ezzel semmi gond, ha minden, a taxisokra és fuvarközvetítőkre vonatkozó szabálynak megfelelnének. Csak hát pont ezeknek nem akarnak megfelelni sehol a világon. Próbálnak másnak látszani, mint amik. Érdekes ez a megosztás fogalom is. A "befújt" dokumentumban utazásmegosztás szerepel, a magyarországi képviselő pedig költségmegosztásról beszél. Ezzel a megosztás dologgal ködösítenek, és sok helyen ezt kajálják is. A megosztás - akár költség, akár utazás, akár szállás, akár kaja, vagy bármi más - fogalmát kellene meghatározni valamilyen jogszabályi formában. Ha valóban "csak" megosztásról lenne szó, nem tudnának három-négy percen belül autót küldeni sehová. Az is érdekes, hogy a meglévő hasonló hazai alkalmazásokat a BKK nem engedélyezte, nem minősítette, mert nem feleltek meg a rendeletnek. Ez meg következmények nélkül garázdálkodik.
|
piktor | 2015.03.04. 15:46:42 / Módosítva / # 338179 |
Hányszor láttatok már az éjszakában fiatalokat /fiukat,lányokat/ ácsorogni a telefont bámúlva várni? Egyszercsak jön egy privát autó,beülnek és gó. Kívülről tökéletesen látható,hogy nem régi ismerősök. Persze amíg a diákfuvar mehet,addig mindenki azt csinál amit akar.Meg azért ez magyarország a svindlik fővárosa. Az uberrel is úgy vagyunk,mint a gazdasági váltsággal annó.Minket úgyis elkerül.Ha mégsem akkor már mind1 lesz.
|
|
alelölülő | 2015.03.04. 13:36:40 / Módosítva / # 338172 |
Összekötik a kielégítetlen keresletet = elszipkázzák az árérzékeny utasokat. A többinek ugyanennyi a valóságtartalma.Ez a rizsa alkalmas lehet arra, hogy megvezesse a döntéshozókat, valószínűleg a trócsányi-féle irodából került ki. Pontosan ugyanazt a tevékenységet végzik, amit a taxik, tehát nem teremtik a munkahelyeket, hanem tönkreteszik. Nem tudom, milyen adófizetésről beszélnek, amikor a kontártaxisok se járulékot se adót nem lennének képesek fizetni az amúgy is nyomott bevételeikből.
Előzmény: #338171 tomajer 2015.03.04. 13:27:55 |
|
tomajer | 2015.03.04. 13:19:31 / Módosítva / # 338171 |
Befújta a szél:
A személyszállításra vonatkozó hatályos magyar jogszabályok jelentős mértékben korlátozzák az innovatív megoldások és “peer-to-peer” alapú utazásmegosztó platformok (mint pl. az UBER) megjelenését és működését a hazai közlekedési piacon. Annak érdekében, hogy egy minden szereplő számára egyenlő feltételeket kínáló szabályozás jöhessen létre, azt javasolja az UBER, hogy a rendelettervezet egyes definíciói részben módosuljanak, anélkül, hogy ezek kodifikációs szempontból nehézséget okoznának. Az UBER módosítási javaslatai:
Az UBER-ről:
- A rugalmas P2P-alapú utazásmegosztás egy kiegészítő bevételi lehetőségként is Az UBER és a közösségi utazásmegosztás (ridesharing) - Az UBER okostelefonos applikációjának célja, hogy összekapcsolja a (kielégítetlen) keresleti és a (kihasználatlan) kínálati oldalt a városi közlekedésben. Gyorsan, hatékonyan és kényelmesen köti össze az utasokat az autósokkal.
A költségkímélő és kényelmes utazásmegosztó alkalmazás rengeteg budapestinek tenné lehetővé a könnyű és gyors városi közlekedést, miközben hozzájárulna a környezet megóvásához, csökkentené annak szennyezettségét és újabb bevételeket generálna az államnak. Az UBER és a magyar jogszabályi környezet - A díj ellenében végzett közúti személyszállításra vonatkozó magyar jogszabályi előírások, ill. a sajtóértesülések a tervezett módosításokról az UBER álláspontja szerint túlzottan szigorúak. Az UBER a rendelettervezetet két ponton módosítaná.
- A kodifikációs szempontból nem jelentős, azonban annál lényegesebb módosítások
A rendelettervezet:
Az UBER javaslata - Az UBER javaslata mérsékelné a személyszállító szolgáltatók piacra lépési akadályait,
A rendelettervezet: - Egyik újítása a hatályos szabályozáshoz képest, hogy bevezeti a(z önálló) diszpécserszolgálat fogalmát és az arra vonatkozó követelményeket a jogrendszerbe. Ez a lépés érthető és támogatható a hagyományos, fizikai- és humán infrastruktúrával működő taxis fuvarszervezéssel kapcsolatban, az a jogalkotói szándék viszont már nem világos, hogy ugyanennek a bevezetésére miért van szükség az online, P2P-alapú közösségi utazásmegosztásnál. Ezen platformok üzemeltetői ugyanis nem rendelkeznek saját autókkal, nem alkalmaznak sofőröket, valamint az applikációk online jellegéből adódóan nem is rendelkeznek az előbbiekben említett fizikai- és humán infrastruktúrával, apparátussal. Az UBER javaslata: - Az UBER azt javasolja, hogy a digitális vagy online, P2P-alapú közösségi utazásmegosztó szolgáltatást működtető „operátorokra” ne vonatkozzon a rendelettervezetben szereplő (önálló) diszpécserszolgálat kategóriája. Egy ilyen irányú módosítás lehetővé tenné az érintettek számára, hogy belépjenek a szolgáltatási piacra, ettől függetlenül elvárva azonban a sofőrökre és gépjárműveikre vonatkozó szigorú szabályoknak való megfelelést.
- A rendelettervezet szerint a szabályozás hatálya alá eső szolgáltatásokat – így az (önálló) diszpécserszolgálati tevékenységet is – kizárólag a magyar jog alapján létrehozott és működő jogi személyekkel (vállalkozásokkal) lehet folytatni. - Itt a jogalkotónak érdemes lenne figyelembe vennie a vonatkozó EU-s normákat, illetve az azokat implementáló hazai jogszabályokat, melyek alapján egy másik tagállamban alapított vállalkozás úgy is nyújthat ún. „határon átnyúló szolgáltatást”, hogy nem rendelkezik Magyarországon bejegyzett leányvállalattal. Az EU-s jogszabályok alapján ugyanis valamely más EU-államban letelepedett, ott jogszerűen szolgáltatási tevékenységet folytató szolgáltatónak Magyarország területén való, határon átnyúló szolgáltatásnyújtásához nincs szüksége engedélyezésre, bejelentésre vagy bármilyen tanúsítvány, hatósági bizonyítvány vagy igazolvány meglétére – hacsak egyes, speciális esetek vonatkozásában törvény vagy kormányrendelet ennek ellenkezőjéről nem rendelkezik.
|
|
focilabda | 2015.03.03. 21:50:02 / # 338168 |
Előzmény: #338166 tomajer 2015.03.03. 15:44:36 |