Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
warrior 2015.03.03. 15:55:02 / Módosítva / # 338167

Sajnos valjuk be őszintén,ha nem tíltják be,akkor ez lesz a jövő.

Ebben a korrupciótól bűzös országban pedig nehéz bármit betiltani.

Pénz beszél a kutya meg bas..k.

Éjszaka már most érezhető a rohamosan csökkenő taxi igény.Nappal nem tudom mi van,mert éjjel dolgoznék.

tomajer 2015.03.03. 15:32:13 / Módosítva / # 338166

Szeretik, a tüdőnek is jót tesz, mégis betilthatják

Egy olasz tüntetés az Uber ellen

Forrás: AFP/Marco Bertorello

 

A taxitársaságok – ahogy a világ több más pontján is – ellenzik az Uber működését. Szerintük a vállalat jogtalan versenyelőnyt szerez azzal, hogy nem kell betartania a taxikra vonatkozó szabályokat. Nem kell sárgára festeni a kocsikat, nincs kötelező tarifa, és mások az elvárások a sofőrökkel és a járművekkel szemben is. A cég szerint viszont a hazai szabályozás nem vonatkozik az ő szolgáltatásukra. 

Az utasok használják, a taxisok utálják

Több európai fővárosban is betiltották, de ahol van, ott szinte azonnal sikeres lett az Uber. A cég egyik legfontosabb szolgáltatása az UberX, ami a gyakorlatban azt jeleni, hogy a városban cirkáló autósok egy-egy út erejéig megoszthatják a kocsijukat másokkal. Az alkalmi utasok az Uberen keresztül fizetnek. Ahogy az Airbnb, az Uber is azonnal nagyon népszerű lett itthon.

Információnk szerint már január közepén több mint 500 sofőr volt az utakon, de továbbra is csoportosan képezik őket. Ahogy a hobbihostelesek ellepték az Airbnb-t, úgy jönnek az alkalmi taxisok is. Találkoztunk nyugdíjas, egyetemista vagy egyébként munkanélküli sofőrrel is, és olyannal is, aki kölcsönkocsival rótta az éjszakákat. Egyikük beszámolója szerint a taxisokkal is vannak összetűzések.

Itthon felülmúlta a várakozásokat a start

Forrás: AFP/Britta Pedersen 

 

Akár le is szoríthatnak, ha meglátják a telefont az ablaknál – mondta az egyik sofőr.

Konfliktus tehát van. A személyszállítást érintő most készülő szabályozásról még semmit sem tudni, de akárhogy is áll a tervezet, a kormány asztalán még bármi változhat – érvelt az Origónak a kidolgozással megbízott Fejlesztési Minisztérium. Tehát azt sem tudjuk, hogy az Uberre vonatkozni fog-e majd. A kiadott közlemények szerint viszont az egyeztetésekre csak a taxitársaságokat hívták meg, akiknek legnagyobb érdeke az Uber kizárása a piacról.

Gyorsan nőtt

A hazai tapasztalatokról Rob Khazzammal, az Uber magyarországi bevezetésért felelős vezetőjével beszéltünk.

Rob Khazzam szerint kevesebb autó lehet az utakon ott, ahol van Uber

Forrás: Origo 

 

Az Uber tavaly novemberben kezdte meg a működését Budapesten. Minden úgy alakult az indulással, ahogy terveztétek?

Valójában minden várakozásunkat felülmúlták az első hónapok. Nagyon gyorsan nőtt a felhasználók száma, az utasok és a sofőrök oldalán is. A legtöbb budapestinek van okostelefonja, és nyitott az újdonságokra, nagyon szeretik a készpénzmentes fizetési lehetőséget is.

Hány Uber-sofőr van most valójában?

A sofőrök számáról nem igazán beszélünk. Mert szerintünk nem ez a lényeg, hanem hogy bármikor is hívják az autót, hamar ott tudjunk lenni. A november közepi induláskor még 6,5 perces átlagos várakozási idővel számolhattunk, ma ez már kevesebb mint 4,5 perc átlagosan.

Mi úgy hallottuk, hogy már januárban több mint 500 sofőr volt. Ezzel akár a város legnagyobb taxitársasága is lehet az Uber.

Az Uber nem egy taxitársaság. Ez nagyon fontos számunkra. Az UberX igazából az utazás jövője. Ez egy költségmegosztás az utasok és a gépjármű-tulajdonosok között.

Forrás: AFP/Quique Garcia 

 

Hogy elképzeljük, mekkora is lett az Uber itthon, megosztanád velünk az eddigi fuvarok számát?

Semmilyen ilyen jellegű adatba nem akarok belemenni. De azt elmondhatom, hogy több tízezer felhasználó regisztrált az indulás óta.

A sofőrök nem tartják be azokat a szabályokat, amelyeket a taxisoknak be kell. Nem sárgák a járművek, nem az egységes tarifát használják, és még lehetne sorolni. Nem túl nagy versenyelőny ez?

Nagyon fontosnak tartjuk a szabályok követését. Az Ubert használó sofőrök nem taxisok. Mi sem egy taxitársaság vagyunk. Az Uber csak egy költségmegosztási lehetőséggel van jelen Magyarországon. Reméljük, hogy a szabályozás is úgy fogja nézni a kérdést, mint egy lehetőséget a városnak. Lehetőség az autótulajdonosoknak, hogy megosszák a költségeiket. Lehetőség az utasoknak, hogy megbízhatóan és gyorsan autóhoz jussanak. Elég egyértelmű, hogy a sofőrjeink és az utasok is magyarok, akikkel együtt az Uber javíthatja a város környezetét és közlekedését.

Mire számítanak, hogyan alakul a magyarországi szabályozás?

Reméljük, hogy figyelembe veszik a budapestiek érdekeit. Az olyan szolgáltatások, mint az Uber, hatalmas mértékben tudják csökkenteni az utak és a környezet leterheltségét, javítják a város közlekedését. A gépjármű-tulajdonosoknak lehetőséget nyújt, hogy költségeiket csökkentsék. Mások pedig autó nélkül is kényelmesen utazhatnak a városban. Nem beszélve arról, hogy a szabályozásnak alkalmazkodnia kell a jelenlegi technológiai lehetőségekhez. Az is ugyanúgy versenyhátrányt jelentene az innovatív szereplőknek, ha megtiltanák ezek használatát. A jelenlegi szabályok még egy olyan korra készültek, amikor nemcsak okostelefon nem volt, de rendes telefon is csak minden harmadik ember otthonában. 

Szinte mindenhol tiltakoznak a taxisok, ahol megjelenik a cég

 

A magyar kormánnyal is megosztották már ezeket az érveket? Az eddigi egyeztetésekre csak a taxitársaságokat hívták meg.

Mi nyitottak vagyunk a kommunikációra. Az Uber a fejlesztések élén áll, ezért nagy tapasztalatokkal is rendelkezik ezen a téren. Épp ezért nemzetközi szinten egyre inkább figyelembe veszik az érveinket.

Saját tapasztalatból is mondhatom, hogy a magyar sofőrök nagy része nem a költségek csökkentése miatt uberezik. Ezt munkának tekintik, csak adót nem fizetnek. Ez a rendszer egyik másik fontos kritikája is. Kevés adó folyik be a költségvetésbe a sofőröktől.

Mi hangsúlyozzuk, hogy egy költségmegosztásra alkalmas rendszert építünk. Az autósok nem alkalmazottai a cégnek, így semmilyen ráhatásunk nincs erre a területre.

Az Airbnb is nagyon népszerű Budapesten. Az ő modelljük nagyban hasonlít az Uberére, csak autók helyett lakásokról van szó. Az Airbnb esetén már vannak olyan megoldások, hogy a bérbeadók bevételének egy része közvetlenül megy a kormányhoz, így az adózás része is átláthatóvá válik a rendszernek. Tervez hasonló megoldással előállni bárhol az Uber?

Az Uber most is az egyik legátláthatóbb vállalat. Nálunk nincs semmilyen készpénzmozgás, minden elektronikus. A terveinkről sajnos nem tudok többet elmondani.

Brüsszel enyhül, és integrálná az Uber szolgáltatását a város életébe

Forrás: AFP/Dominique Faget 

 

Van enyhülés Európában

Brüsszel, ahol korábban betiltották az Ubert, most mintha megenyhülne. Megszületett az első szabályozási javaslat, amely integrálni próbálja a rendszert, és nem tiltani. Brüsszel célja, hogy a vállalat helyben fizessen adót, és feleljen meg minden feltételnek, amelyek a taxitársaságokra is vonatkoznak. Itthon inkább a tiltásra vagy a megtűrésre van esély.

Az utóbbi valószínűségét csökkenti, hogy rendkívül könnyű ellenőrizni, hagy ki használja a szolgáltatást. Az ellenőröknek egyszerűen elég regisztrálniuk, és akár házhoz is hívhatják a sofőrt, akit helyben meg is büntethetnek. Nemzetközi példákból kiindulva ilyenkor a sofőr fizet, és nem a cég. Brüsszelben például most még 10 ezer eurós büntetéssel fenyegetnek.

hiénakutya 2015.03.03. 15:12:38 / # 338164

Apuka 2015.03.03. 11:27:56 / Módosítva / # 338163
Mindenkinek ajánlom figyelmébe az alábbi törvénymódosítást!
A Kormány 171/2014. (VII. 18.) Korm. rendeletea közúti közlekedési szolgáltatásokkal kapcsolatos egyes kormányrendeletek módosításárólMagyar Közlöny 98.szám, 2014. július 18., péntek 

A Kormány a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés a) pont 5. alpontjában,az 5–6. § tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés a) pont 7. alpontjában,a 7–12. § tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés a) pont 15. alpontjában,a 13. § tekintetében a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 182. § (1) bekezdés 17. pontjában,a 19.  § tekintetében a  közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48.  § (3)  bekezdés a)  pont 30.  alpontjában kapott felhatalmazás alapján,az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:1. A közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet módosítása1. § A közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet (a továbbiakban: R1.) 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:„(1) E rendelet hatályaa) azokra a  természetes személyekre, továbbá a  polgári perrendtartásról szóló törvény szerinti gazdálkodó szervezetekre (a továbbiakban: vállalkozás) terjed ki, amelyek Magyarország területén belföldi vagy nemzetközi forgalomban (ideértve az  átmenő forgalmat is) – az  autóbuszt kivéve – közúti járművel vagy járműszerelvénnyel (a továbbiakban együtt: jármű) közúti közlekedési szolgáltatást végeznekvagy Magyarország területén közúti személyszállítási tevékenység végzésére használt járművet tartanak üzemben;b) azokra a  magyar állampolgárságú természetes személyekre, továbbá vállalkozásokra terjed ki, amelyek Magyarország területén kívül magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott járművel közúti személyszállítást végeznek.”2. § (1) Az R1. 5/B. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:[Személygépkocsis személyszállító engedély – az (5) bekezdésben foglaltak figyelembevételével – annak a vállalkozásnak adható,]„a) amely az  (1)  bekezdésben előírtak meglétét vállalkozói igazolvánnyal, vagy egyéni vállalkozói nyilvántartási számmal, létesítő okirattal, az  (1)  bekezdés szerinti tevékenység végzésére jogosult vállalkozással kötött írásbeli szerződéssel igazolja;”(2) Az R1. 5/B. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:„(3) A  személygépkocsis személyszállító engedélyt a  közlekedési hatóság kérelemre, a  vállalkozás nevére, a  gépkocsi rendszámára adja ki. Az  engedélyben fel kell tüntetni az  engedély sorszámát, a  szakmai vezető nevét, a vállalkozás székhelyét, telephelyét, a személygépkocsihoz minősítő vizsgálat alapján kiadott igazolólap azonosító számát, valamint azt, hogy a  vállalkozás az  (1)  bekezdés szerinti mely tevékenységhez kapcsolódóan láthat el személygépkocsis személyszállító szolgáltatást.”3. § Az R1. 5/C. § (3) bekezdés f) pontjában az „az NKH Központi Hivatala” szövegrész helyébe az „a Nemzeti Közlekedési Hatóság Központja” szöveg lép.4. § Hatályát veszti az R1. 7. § (5) bekezdése.
tomajer 2015.03.03. 10:50:54 / # 338162


nazoli 2015.02.21. 00:38:47 / # 338032
avatar
Érdeklődtem, és állítólag az egyik patinás cég prominense akar szövetségre lépni velük. Ő akar lenni a képviselőjük, és a reszli fuvarokat velük vitetné el. Nem tudom mi ebből az igazság, de a név ismeretében simán el tudom képzelni. Meg azt sem igazán tudom, illetve nem értem, hogy mi lehet ebben a cégének a haszon. A személyes hasznát el tudom képzelni.
A rendelet tervezetben az informátorom nem tud változást. Elvileg marad az engedélykötelezettség, ami alól az Uber természetesen ki akar bújni. Ha igaza a hírek a február végi aláírásról, akkor egy héten belül ki kell derülnie a dolognak.

tomajer 2015.02.20. 17:23:07 / # 338019

Én is ezért kunycsorgok, de meg lettem nyugtatva hogy minden rendben ne idegeskedjek! :-)

nazoli 2015.02.20. 17:18:41 / Módosítva / # 338018
avatar

Nem tudom, van-e feljelentgetős, de azt hallottam így frissiben, hogy a kormányrendeletet úgy akarják alakítani, hogy legálisan beleférjen az Uber. Ha erről esetleg tud valaki valami konkrétumot, kérem, közölje. Esetleg a kormányrendelet tervezet legfrissebb szövegét, vagy ilyesmit.


Egyébként nem csodálkoznék, hiszen a Nagy és Trócsányi az Uber jogi képviselője.

tomajer 2015.02.13. 16:16:10 / # 337885

Isteni reklámot kaptunk:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Szeretnél ingyen utazni Budapesten? Most elintéztük!

Az a tippünk, ha szereted a félárú színházjegyeket, akkor biztosan egy ingyen fuvarnak is örülsz majd… ezért összefogtunk az Uber csapatával, így most a Ma este Színházas kódoddal 2500 Ft-ig ingyen utazhatsz velük bárhova!

Mit kell tenned ehhez?

Töltsd le az Ubert iOS-re vagy Androidra, a regisztráció után pedig add meg a MAESTE kódot, és azonnal kapsz egy ingyen utat 2500 Ft értékben, amivel oda utazol, ahova csak szeretnél!

A részletekért kattints ide: www.maesteszinhaz.hu/uber

Hogy mi miért szeretjük az Ubert?
mert jófej emberekkel utazhatsz szuper áron
mert két gombnyomással rendelhetsz magadnak autót
és mert nem kell a készpénzzel és a borravalóval bajlódnod, a fizetés is egyetlen gombnyomással történik… pont, mintha színházjegyet vennél

Ha bármilyen kérdésed van az alkalmazással kapcsolatban, keresd bátran az Uber csapatát a support.budapest@uber.com címen, ha pedig hozzánk van kérdésed, írj a hello@maesteszinhaz.hu email címre!
 

Az app letöltéséhez kattints a megfelelő linkre! iOS I Android

És ne felejtsd beírni a kedvezmény kódod: MAESTE

Szuper utazást kívánunk!

a Ma este Színház! csapata

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Van itt olyan, akinek az a dolga hogy feljelentgessen???

tomajer 2015.02.13. 16:02:30 / # 337884

2.


A harmadikért nemmegváltható jár. :-)

hiénakutya 2015.02.11. 16:11:22 / # 337834


apacs 2015.02.11. 16:04:27 / # 337833
avatar

...hmmmm kemény vagy.. nem mondtam hogy kifizettem! Próbált! 

tomajer 2015.02.11. 15:57:57 / # 337832

Mert rólad beszélt :-P

apacs 2015.02.11. 15:49:32 / # 337830
avatar

...miért nem a szorzót meg a radírt emelted ki.... amatőr?  :D

alelölülő 2015.02.11. 15:46:52 / # 337829

Reméljük.

Nav meg azoknak, akik taxis tevékenységet végeznek anélkül, hogy a vonatkozó szabályokat betartanák.

apacs 2015.02.11. 15:39:27 / # 337828
avatar

Hiénák vagytok TI mindannyian...majd BKK taxi odabasz ;)

hiénakutya 2015.02.11. 14:25:07 / # 337822

Átvertek?




Te veréb.

tomajer 2015.02.11. 13:48:39 / Módosítva / # 337820

Akit ma Pestbudán magyarul beszélve le akarnak húzni, az nagyon "komolyan" nézhet ki! :-P

Per-pill.. az a módszere a valódi hiénáknak, hogy magyart el se visznek.

A többiek.  kb 98% nem kockáztatja az engedélyét.... qrvq sokba van visszaszerezni ... és már kétszáz forintos különbségekért visszavonogatják. 

Tehát mint mondom, igen seggrészegnek tűnhettél, ha bepróbálkozott!

Ez van.  Megesik a legjobb családban is.  De dicsekedni vele? :-)

Persze van egy másik verzió is.  Fizetett uberpropagandista vagy.  De akkor elnézted a házszámot:-P

apacs 2015.02.11. 13:38:16 / # 337819
avatar

Volt benne részem mikor a Minősített taxis kollégád le akart húzni egyik szombat éjjel egy pest-budai fuvarral 10.000ft-ra..és az egész út kb. 5-6 km volt. Akkor számolj csak utána! Km+alapdíj+perc díj mennyire is jönne ki? Hiénák!

alelölülő 2015.02.08. 17:12:45 / # 337759

Onnan, ahonnan te azt, hogy mindenkit átvernek.

Oldalszám: 215