Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2015.03.21. 08:54:31 / # 338420

Ebben a cikkben szerepel az, hogy

"magánszemély is feljelenthetné az Uber-sofőrt, de erre még nem került sor"

valamint az is,  hogy a bkk ellenőrei magánszemélyként jelentették fel az ubereseket.


tomajer 2015.03.21. 06:57:54 / # 338416

Jut eszembe, mielőtt itt is elkezdenénk puffogni a BKK-n.


Bennünket a BKK ellenőrei nem jelentenek fel sehol. Egyszerűen a velük kötött szerződést mondják fel.  Azt meg ugye megtehetik, akár indoklás nélkül is:-(

tomajer 2015.03.21. 06:56:28 / # 338415

"Egyébként nem kell BKK-ellenőrnek lenni ahhoz, hogy hatósági eljárást lehessen indítani, magánszemély is feljelenthetné az Uber-sofőrt, de erre még nem került sor."


Lehet hogy mégis kezünkbe kell venni a dolgot. 

És nem demonstrációval, ami csak az Ubernek hoz ingyenreklámot.


Ki kell dolgoznunk egy működőképes "ellenőrzési" (lebuktatási) mechanizmust, és módszeresen, tömegesen feljelenteni őket.



tomajer 2015.03.21. 06:45:36 / Módosítva / # 338414
Külföldi példák az Uber elleni fellépésreA nagyvilágban nem bánnak kesztyűs kézzel az Uberrel. A gond ugyanaz mindenhol: a sofőrök engedély nélkül végeznek személyszállítást. Németországban a frankfurti bíróság szerdán tiltotta be az Uber tevékenységét, több amerikai városban is hasonló sorsra jutott a cég és tevékenysége. Dél-Koreában vádat emeltek 30 személy, többek között az Uber vezérigazgatója, Travis Kalanick ellen. A hírek szerint nemzetközi körözést adnak ki, amennyiben nem teszi tiszteletét az ország bírósága előtt.
Oszt a nagy Magyar valóság:
 
Az MNO által korábban már bemutatott BKK-s utastesztről kiderült, hogy egy szélesebb körű ellenőrzés része lett volna. A BKK és a közlekedési felügyelőség ugyanis összefogott, hogy lebuktasson egy Uber-sofőrt. De nem lett belőle semmi. Eközben a világban sorra nyomoznak az Uber ügyében, vagy már be is tiltották.
Az MNO már beszámolt arról, hogy a BKK inkognitó utastesztnek vetette alá az egyik Uber-sofőrt. Bár akkor dr. Komáromi Endre, a BKK Közúti Szolgáltatások Divízió vezetője nem részletezte bővebben, milyen büntetéssel zárult az ellenőrzés, kiderítettük, miként történt valójában az eset. A BKK beépített emberei egy bizonyos helyre irányították az autót, ahol már várták őket a Budapest Főváros Kormányhivatala Közlekedési Felügyelőségének (BFKH KF) ellenőrei, hogy a szükséges ellenőrzést elvégezzék.
Megkerestük hát Ipolyi-Keller Imrét, a BFKH KF igazgatóját, aki igen érdekes dolgokat mesélt el az ügyről. Az ellenőrzés 2014. december 3-án történt, egy a BKK Zrt.-vel előzetesen történt egyeztetést követően. „Tárgyi napon a közlekedési felügyelőség ellenőrei közlekedésbiztonsági, környezetvédelmi, belföldi és nemzetközi közúti közlekedési szolgáltatás és jármű-üzemeltetés témakörben végeztek ellenőrzést. Ebbe beletartozik a felsorolt témakörökhöz tartozó okmányok ellenőrzése is” – kezdte az igazgató.
Az ellenőrök – természetesen – nem kapták meg a szükséges iratokat, a sofőr pedig egy árva szót sem szólt, sőt a jegyzőkönyvet sem írta alá. Vélhetően erre a „sofőrképzés” során felkészítik a jelölteket az Ubernél, de lehet, hogy magától találta ki a védekezésnek ezt a módját a szóban forgó sofőr.
Nem fedték fel a kilétüket a BKK-sok
Mivel a BFKH KF ellenőreinek az Uber-sofőr nem tudta felmutatni a szükséges iratokat, naivan azt feltételeztük, hogy megbüntették, de nem, mégpedig a következők miatt. „A tárgyi ellenőrzés során a BKK Zrt. munkatársai ellenőri kilétük felfedésétől elzárkóztak. A hatályos eljárásjogi törvény értelmében legkésőbb a vizsgálat befejezésekor az ellenőrzést végző személyeknek kilétüket fel kell fedni, ennek hiánya súlyosan sérti az ügyfél tisztességes eljáráshoz fűződő jogát, hiszen nincs tisztában azzal a ténnyel, hogy őt ki és milyen minőségben ellenőrizte, és vele szemben milyen szabálytalanságokat állapítottak meg. Emiatt közigazgatási hatósági eljárás megindítására nem kerülhetett sor” – mesélte Ipolyi-Keller Imre.
Pedig az a BFKH KF igazgatójának is teljesen egyértelmű, hogy az Uber valójában milyen szolgáltatást végez. „Figyelembe véve, hogy az Uber applikáció által nyújtott szolgáltatás esetében díj ellenében történik a személyszállítás (függetlenül attól, hogy telefonos alkalmazás alapján történik a megrendelés és a fizetés, nem készpénz közvetlen átadásával), ezen szolgáltatás is díj ellenében történő személyszállításnak, ezen belül pedig személytaxi-szolgáltatásnak minősül, így tehát a tevékenység engedélyköteles, és vonatkozik rá valamennyi személytaxi-szolgáltatás végzése esetén alkalmazandó jogszabály. A járműveknek taxiengedéllyel, míg a szolgáltatást végző gépjárművezetőknek úgynevezett személytaxi-vezetői igazolvánnyal kellene rendelkezniük. A tárgyi esetben hatósági eljárás megindítására nem kerülhetett sor, azonban tájékoztató levélben hívtuk fel az ellenőrzött személy figyelmét arra, hogy tevékenysége feltehetően jogellenes.”
A bizonyítás általában nehézkes
Nehéz rábizonyítani egy Uber-sofőrre, hogy illegális tevékenységet végez, ha az utas, aki tanúskodni tudna a vezető ellen, nem hajlandó ezt megtenni. Hiszen a sofőr nem mond semmit, vagy azt állítja, hogy ő csak baráti alapon fuvarozza az embereket. Egyébként nem kell BKK-ellenőrnek lenni ahhoz, hogy hatósági eljárást lehessen indítani, magánszemély is feljelenthetné az Uber-sofőrt, de erre még nem került sor. A fuvarszervezőkre egyelőre nem vonatkozik az a jogszabály – márciusban kerül a tervezet a parlament elé –, amire a taxisok már régóta várnak (az egyenlő feltételek biztosításának érdekében – a szerk.), de a sofőrök jelen helyzet szerint is illegális tevékenységet végeznek. „Jelen jogszabályi környezet a fuvarszervező cégekre semmilyen előírást nem tartalmaz – ilyennek tekinthető mind az Uber applikáció, mind pedig valamennyi »köztudatban lévő taxitársaság« –, így az elkövetett szabálytalanságokért ezen szolgáltatók felelőssé nem tehetők, közigazgatási bírságot kizárólag a jármű üzembentartójával, illetőleg annak vezetőjével szemben alkalmazhatunk” – nyilatkozta Ipolyi-Keller Imre.
A büntetés elrettentő, csak ki kellene szabni
Arra a kérdésre, hogy mekkora összegre büntetik azt a vezetőt, aki pénzbeli ellentételezés fejében utasokat szállít engedély nélkül, a következő választ kaptuk Ipolyi-Keller Imrétől: „Az engedély nélkül végzett személytaxi-szolgáltatás teljes körű bizonyítása esetén 600 000 forint közigazgatási bírság kiszabását rendeli a jogszabály, azonban az első esetben – figyelembe véve a 2004. évi XXXIV. törvény 12/A §-ának a rendelkezéseit – a kis- és középvállalkozások figyelmeztetésben részesülnek. A figyelmeztetés lehetősége csak a kis- és középvállalkozásokat illeti meg, így nagyvállalkozás és magánszemély esetében nem alkalmazható ezen jogintézmény." A sofőrt tehát meg lehetett volna büntetni – hiszen az Uber egyrészt nagyvállalat, másrészt magánszemélyként kötnek szerződést a vezetőkkel –, azonban bármilyen elképesztően hangzik, ez mégsem történt meg.
 
Nincs hatóság, mely lépni merne?
A BKK a jelek szerint akar is lépni, meg nem is az ügyben, hiszen az utolsó pillanatban visszatáncoltak az ellenőrök. Egyértelmű, hogy a BFKH KF, vagy a NAV is végezhetne uberes próbautazást, csak fel kellene fedniük magukat, és máris rá lehetne húzni a vizes lepedőt a sofőrre, mely ugyebár 600 ezres büntetési tételt jelent. Ezzel gyaníthatóan kapásból elvennék a legtöbb ember kedvét attól, hogy a multicéggel szerződést kössön, azonban valami érthetetlen oknál fogva a hatóságok nem tesznek semmit.
2015. március 20., péntek 20:25 , forrás: MNO, szerző: SZB, PÁ
A BKK válasza az ellenőrök tevékenységéről
A BKK-t is megkérdeztük az inkognitóban elvégzett ellenőrzés váratlan fejleményéről, közleményüket itt olvashatják:
 
Kérdésére válaszolva tájékoztatjuk: az adott esetben a BKK munkatársai magánszemélyként utaztak. Kilétüket felfedték, az eljárásban tanúként (magánszemélyként) részt vesznek, ilyen módon segítik az eljárást. Téves az az állítás, hogy megtagadták volna kilétük felfedését. Fontos azonban kiemelni, hogy tevékenységüket az említett esetben magánszemélyként, tehát nem hivatalosan és nem a BKK utasítására végezték.
 
Üdvözlettel:
 
Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

 

alelölülő 2015.03.21. 03:37:06 / Módosítva / # 338412

Nekem új, ezt nem tudtam: annyira azért nem olyan olcsó az uber.

Minden esetben hozzáadják a percdíj és az utazás időtartamának szorzatát, tehát nem vagy útdíjat vagy idő-alapú díjat számolnak, hanem egyszerre mindkettőt.


Nevem senki 2015.03.20. 23:15:00 / # 338411
avatar

Nevem senki 2015.03.20. 22:50:07 / # 338410
avatar

Találtam egy érdekes cikket. az UBER-ről szól. Mosdatják rendesen, de a taxisok is használhatják, akár visszamenőlegesen is, de erről egy ügyvédet kell megkérdezni. (talán Trócsányit :-) )

Nem fedték fel a kilétüket a BKK-sok

Mivel a BFKH KF ellenőreinek az Uber-sofőr nem tudta felmutatni a szükséges iratokat, naivan azt feltételeztük, hogy megbüntették, de nem, mégpedig a következők miatt. „A tárgyi ellenőrzés során a BKK Zrt. munkatársai ellenőri kilétük felfedésétől elzárkóztak. A hatályos eljárásjogi törvény értelmében legkésőbb a vizsgálat befejezésekor az ellenőrzést végző személyeknek kilétüket fel kell fedni, ennek hiánya súlyosan sérti az ügyfél tisztességes eljáráshoz fűződő jogát, hiszen nincs tisztában azzal a ténnyel, hogy őt ki és milyen minőségben ellenőrizte, és vele szemben milyen szabálytalanságokat állapítottak meg. Emiatt közigazgatási hatósági eljárás megindítására nem kerülhetett sor” – mesélte Ipolyi-Keller Imre.

hiénakutya 2015.03.20. 18:46:45 / # 338404

hiénakutya 2015.03.20. 18:45:58 / # 338403

Lökd a fórumot, ahol szolidárisak a taxisokkal!

Megjegyzem, a "zsindexes" fórumozó még mindig kevésbé rühell benneteket, mint a mélymagyar, aki a mai napig SZDSZ-es csürheként definiálja a taxisokat.

karika 2015.03.20. 18:41:29 / # 338402
avatar

A zsindexes olvasóktól nem is  vártunk mást.az nem mérvadó.egyébként az uberes akció nem gazdasági erőfölénnyel való visszaélés?

tomajer 2015.03.20. 13:07:03 / # 338399

Exkluzív felvételek a taxis tüntetésről


Sárga taxik lepték el a Lánchidat csütörtökön este. A spontán tüntetés résztvevői az Uber ellen tüntettek, megbénítva a járműforgalmat. Körülbelül 50-60 taxi gyűlt össze a Lánchíd utcában, a Várkert Bazár előtt. Innen indultak vissza rendőri felvezetéssel a kiindulópontra, a Hősök terére. A szervezők bejelentették: amennyiben a jövő héten nem kapnak választ a BKK-tól, vagy a felelős vezetőktől kérdéseikre, akkor március 27-én pénteken a legforgalmasabb időpontban megismétlik a demonstrációt.


Az Uber szolgáltatásához csatlakozott sofőrök nem hivatásos személyfuvarozók, hanem olyan emberek, akik a hivatalos taxis viteldíjnál jóval olcsóbban dolgoznak. A sofőr és az utas egy mobiltelefonos alkalmazás segítségével találja meg egymást. A szolgáltatás megjelenése miatt már forgalom visszaesést tapasztaló taxisok az akció miatt tartották a spontán demonstrációt. 

A felvételeket Kökényesi Gábor készítette.


tomajer 2015.03.20. 12:48:45 / # 338398

Este fél hatkor ment egy körüzenet a taxisoknak: gyülekező van. Tiltakozást kezdeményeztek az Über ellen, mely erre a hétvégére ingyenes utazást hirdetett, így ösztönözve felhasználóit a közösségi utazás promotálására. „Az Uber budapesti megjelenése óta több ezer felhasználó töltötte le az alkalmazást kiállva ezzel az uberX mellett. Az elmúlt három hónapban az utasok és az autósok több tízezer utat tettek meg a városban. Neked és fantasztikus városuknak megköszönve, ezen a hétvégén ingyen utazást biztosítunk minden új és meglévő Uber felhasználónak!”  - írták a mindenki számára küldött emailben.

A taxisok úgy gondolják, hogy a jelenlegi kettős mérce elfogadhatatlan. Forgó Betti, a taxisok közismert amazonja elmondta, hogy  számukra nem csak hogy egyentarifát írnak elő, de kötelezik őket az egyentaxik használatára is, melyeknél egy újabb rendelet már azt is meghatározza, mekkora legyen egy taxi minimális csomagtér űrtartalma. A szabályozás és nem a tapaszalat, a centiméterek és nem a valódi megfelelőség határozza meg, melyik autóval lehet és melyikkel nem taxizni.

Mindemellett a taxizás nem olcsó mulatság, sem utas, de sofőr számára sem. Egy minden előírásnak megfelelő kocsi felszerelése legalább 600 ezret kóstál, erre jön még a havi rezsi, ami sokszor a félmillió forintot is eléri.

Nos, jelenleg szó sincs blokádról! A fél hatos felhívásra összegyűlő taxisok a városban figyelemfelkeltő demonstrációba kezdtek, a Hősök teréről a Várkert Bazár felé vették az irányt. A Lánchíd utcában szépen leparkoltak a járda mellett, az út mindkét oldalán, itt érték őket utol a rendőrök, akik megkezdték a kocsik rendszámainak összeírását, a sofőrök igazoltatását.


 

Miközben ez zajlott, a taxisok nyugodtan, de feszült légkörben beszélgettek. Elmesélték, hogy azt sérelmezik, az amerikai hátterű cégre nem vonatkoznak a szabályozások, nekik nem kell vagyonokat költeniük arra, hogy minden előírásnak megfeleljenek. Az Über kocsijait nem felügyeli a BKK, mint ahogy a taxikat, melyeknek droszt-engedélyét sokszor érthetetlen okok miatt vonják be, ezzel kényszerítve újabb kiadásokra a sofőröket.

A legnagyobb taxis társaságok autói sorra jelentek meg a Várkert Bazárnál, miközben az interneten terjedő hírek szerint egyes cégek határozottan megtiltották sofőrjeiknek a demonstráción való részvételt. Információk szerint a City Taxi és a Főtaxi nem engedte, hogy taxisai a demonstráció közelébe menjenek.

Fél tizenegykor, a rendőrökkel való egyeztetés után a több tucatnyi taxi rendőri felvezetéssel elindult a Hősök tere felé. Az Erzsébet hídon átkelve a Rákóczi út – Thököly út – Dózsa György út érintésével jutottak el végcéljukhoz, a Homokórához. A kocsisorhoz menet közben több taxis csatlakozott, a végcélhoz 71 demonstráló jármű érkezett be.  Itt leparkolták járműveiket, és egyeztetést tartottak arról, hogyan és miként folytassák a demonstrációt, amennyiben az általuk meghatározott türelmi időn belül a szabályok betartására nem kötelezik a Übert.

Több taxis sérelmezte, hogy Metál Zoltán önhatalmúlag nyilatkozik a nevükben, mint a saját maga által alapított, csekély tagsággal bíró Országos Taxis Szövetség elnöke. Nyilatkozataitól, melyek szerint a személyi szállítási törvény be nem tartása a taxis társadalomra nem jelent veszélyt, elhatárolódtak. 


 demonstráció végeztével a taxisok megköszönték a rendőrök korrekt együttműködését, megtapsolták őket, majd elhagyták a helyszínt, sokan visszatértek dolgozni a város utcáira.

Amennyiben a szabályozások betartatásában rövid időn belül nem lesz változás, és erre a taxisok nem kapnak garanciát, úgy az elkövetkező hetekben további figyelemfelkeltő demonstrációkra számíthatunk.

hiénakutya 2015.03.20. 12:13:21 / # 338397

Megjött főokos .

vmiki 2015.03.20. 11:43:49 / # 338396
avatar

Mi az hogy! Miért, nem?

Semmi gond: vissza a rendelet, egyenlő feltételek, szabad (ár)verseny: aztán győzzön a jobb(ik). No de így? Ez nem fair....


hiénakutya 2015.03.20. 11:40:29 / # 338395

Hát, az MNO-n egyelőre két komment van...

hiénakutya 2015.03.20. 11:34:31 / # 338394

Ez az új(?) parasztvakítás, a közösségi gazdaság .

vmiki 2015.03.20. 11:29:45 / # 338393
avatar

Bennünket? Vagy, na mindegy, hagyjuk, van amikor az ellenségünk ellenségével is össze kell fognunk, (mondta ezt nemrég az USA szenátorai előtt valaki....) és dícséretes volt tegnap este egy két hiéna részvétele is a megmozdulásban....aztán eltűntek, mint szürke szamár a ködben)

Az Index, Mandiner...hagyjuk. Céloztam volna például a NOL cikkére, ahol az újságíró korrektebb összefoglalót írt mint az MNO. Ennek hatása a birka nyáj effektusban is észlelhető: ki így, ki úgy reagál de követi a vonalat. Aztán valami értelem is kibuggyan a sorok közt. Persze azok olvasata nehéz dió.

hiénakutya 2015.03.20. 11:21:34 / # 338392

Milyen fórumot olvasgassak, hogy lássam azt a szolidaritást?

hiénakutya 2015.03.20. 11:14:07 / # 338391

Az Index faszbukján is jobbára utálnak benneteket mint a szart.

hiénakutya 2015.03.20. 11:11:53 / # 338390

A Mandineren egyetlen pozitív hozzászólás van eddig.

Oldalszám: 215