Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2015.06.25. 13:27:05 / # 339841

Elfajult az Uber elleni francia taxisblokád, könnygázt kellett bevetni

2015. június 25., csütörtök, 10:55 Utolsó frissítés: 1 órája

Szerző:


Határozatlan idejű blokádba kezdtek csütörtökön a francia taxisok valamennyi szakszervezet felhívására, országszerte lezárták a repülőtérre vezető utakat és a nagyvárosok legfőbb kereszteződéseit. A taxisok az Uber közösségi utazásmegosztó szolgáltatás ellen tiltakoznak, amelyet az év eleji betiltás ellenére egyre többen vesznek igénybe.

Már kora reggel több száz taxi sorakozott fel a párizsi Roissy-Charles-De-Gaulle repülőtérre vezető utakon, és mindhárom terminál felé akadályozták az eljutást. Párizsban a pályaudvarok felé vezető nagyobb útvonalakat is blokkolták.

A rendőrség a párizsi körgyűrűn könnygázt is bevetett, hogy az egyik legforgalmasabb, nyugati kivezető utat felszabadítsa. A környéken petárdák is robbantak, a dühös taxisok szemetesek borogattak fel. Ugyanitt az egyik sofőr gépkocsija kerekeit leszerelte, és azokat a sztrájkolók a rohamrendőrök elé dobták, hogy akadályozzák a beavatkozást. 

Toulouse-ban mintegy negyven taxi sorakozott fel a pályaudvar előtt és százan igyekeztek a repülőtérre vezető úton. Marseille-ben is a repülőteret, a pályaudvart és az autópályára vezető egyik alagutat torlaszolták el a taxisok.   

Az amerikai központú Uber már Európa sok országában jelen van, és munkamódszere számos helyütt éles tiltakozásokat váltott ki. A szolgáltatás Franciaországban 2014 február óta elérhető, de januárban betiltották.   

A szolgáltatás lényege, hogy a rendszeréhez csatlakozó hivatásos vagy akár nem hivatásos autósok és leendő utasaik okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül, közvetlenül találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is a rendszeren keresztül történik.

Az autósok közötti az ilyen jellegű kapcsolat megteremtése Franciaországban két év börtönbüntetéssel és 300 ezer eurós pénzbírsággal sújtható. A rendszeres ellenőrzések ellenére a felhasználók megkerülik a törvényt és egyre többen használják a szolgáltatást. Az Uber szerint jelenleg 400 ezer felhasználójuk van elsősorban olyan helyeken, ahol kevés a taxi. 

Az elmúlt héten számos összetűzés történt a taxisok és a Uber sofőrjei között: Lyonban egy Uber-utast, Nizzában pedig egy sofőrt bántalmaztak súlyosan a taxisok, a gépkocsikat megrongálták. 

Az Uber a taxisok szerint tisztességtelen versenyben veszi el a bejegyzett taxisoktól a munkát, miután a szolgáltatást nyújtó sofőrökre nem vonatkoznak a taxisok esetében szigorú követelmények, azaz nem fizetnek járulékokat, adót, nincsen utasbiztosításuk és nem végezték el az államilag szabályozott taxis engedélyhez szükséges 250 órás képzést, amely 150-250 ezer euróba (47-78 millió forint) kerül.

janoutas 2015.06.25. 12:21:32 / # 339838
avatar
Taxisok harca az Uber ellen Franciaországban! Érdemes elolvasni, megtudható, hogy milyen is az Uber valójában....Taxisok harca az Uber ellen Franciaországban! Érdemes elolvasni, megtudható, hogy milyen is az Uber valójában....


janoutas 2015.06.25. 11:47:02 / Módosítva / # 339837
avatar
Ez nagyon komoly! Nem hallott ilyenről, vagy nem fér bele a navigációs készülék? De, ha az lemerül, vagy elromlik, akkor haza sem fog találni az illető? Vagy csak óriási kerülő által? A város ismerete igen is fontos, nem csak az A-B pontok közötti legrövidebb távolság miatt, hanem főleg azért, hogy az ember ismerje a menekülőutakat is, amiken szükség esetén az utas időben el tud jutni a céljához! A taxit sokan csak azért használják, mert késésben vannak, és csak így tudnak időben eljutni a céljukig. És ha valaki a sofőr bénázása miatt lekési például a repülőjáratát, nem kizárt, hogy nem fogja annyiban hagyni a dolgot! Ez akár nagyon sok pénzébe is kerülhet a bénázó sofőrnek!
Apuka 2015.06.25. 10:36:27 / Módosítva / # 339835
"Harmadik javaslati pontjuk az idejétmúlt piacra lépési korlátok eltávolítása: „Olyan elvárások mint például a városismereti teszt a valós idejű és a forgalmi helyzet alakulását is figyelembe vevő navigációs rendszerek korában okafogyottak és használatuk a személyszállítói vizsgaanyagban nem szolgál felhasználói érdeket, hanem a protekcionizmust erősíti.” – véli Fekete."
egy uberes véleménye ami alátámasztja, hogy igenis szükség van a személyszállításban a helyismereti tudásra:
Ha nem ismered a környező utcákat, akkor csak annyit lehet tudni, hogy (légvonalban!) hány perc alatt lehet odaérni... oké, de merre kellene kanyarodni a következő elágazásnál?!
somlaja 2015.06.24. 17:09:21 / # 339825
avatar

Az ORIGO-n találtam. Az előzőben ezt akartam belinkelni, de nem sikerült. Valószínűleg egy taxis írta.



gabtel

A szabályozás teljesen egyértelmű. Személyszállítási törvény: „ § (1) Személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető.” Utána lehet nézni.

Akár tetszik akár nem, több lehetőség nincs, mert a törvény ezeket ismeri, ezeket engedélyezi. Tehát az Uber sofőrök a törvény szerint vagy taxiznak, vagy személygépkocsis személyszállítást végeznek. Mivel egyik tevékenységre sincs engedélyük, törvényt sértenek. Következésképpen az Uber törvényellenes tevékenységre serkenti a sofőröket, és ebbéli tevékenységüket hathatósan támogatja, segíti. Márpedig a jog szerint aki ilyet tesz, maga is törvénytelenül jár el.

Az olcsó tarifáról meg annyit, hogy egy taxizásra alkalmas (NEM TAXI) autó üzemanyagköltsége egy kilométerre 30-40 Ft között van, ugyanennek az autónak az egyéb fenntartási költségei illetve az amortizációja 20-30 Ft/ km körül vannak. Ez összesen 50-70 Ft/km. Az Uber sofőrök tarifája 130 Ft/km. Mínusz a cég 20 %-os levonása, ami azt jelenti, hogy egy utassal megtett kilométerre a sofőrnek van 104 Ft bevétele. Jó esetben is 50 %-os kihasználtsággal lehet számolni (de inkább csak 30-40-nel), ami azt jelenti, hogy a jövedelem megszerzésének érdekében megtett összes kilométernek csak mintegy a felére számolható bevétel. Mentem ma összesen 100 kilométert az Uberezéssel, ebből utassal 50-et. Volt összesen 50x 104 Ft bev 5200 Ft bevételem, erre volt 100x50, vagy 100x70 Ft kiadásom, vagyis kerestem összesen, adózás előtt 200 Ft-ot, vagy buktam 1800 Ft-ot. Mindezt mondjuk 3-4 munkaóra alatt. Nem tudom, tiszta-e? Az utast, az Ubert különösebben nem érdekli, hogy én mennyit bukok az üzleten, vagy milyen keveset keresek. De amint látom, a sofőrt sem igazán, mert ő csak a benzinnel számol. Azt is rosszul. Az Ubernek hoztam tisztán 1300 Ft tiszta bevételt, az utast üzemanyag költségben elvittem ahová ment. Mindenki jól járt, csak én nem. Hát ettől tud olcsó lenni az Uber. Illetve nem is az Uber olcsó. (Az Uber drága. Azért 20 % a fuvardíjból nem egy olcsó mulatság a sofőrnek.) A sofőr az olcsó. Nem fér a fejembe, hogy hogyan tudják ezt csinálni? Nem számolnak. De számoljon mindenki olyan számokkal, amilyenekkel akar. Nem fog a sofőr jól kijönni a dologból. Nem a sofőr, illetve az Utas érdekeiért küzd ilyen elszántan az Uber. A saját nagyon jól fölfogott érdekében harcol. 40.000 megrendelőről beszélnek. Utazzon mindegyik megrendelőjük csak kétszer havonta összesen 10 kilométert, és hozzon az Ubernek a dolog logikája szerint 260 Ft-ot. Az 40.000x260=10.040.000 Ft. Na ez az üzlet. Nem a sofőr szánalmas erőlködése, amivel megkeres nulla forintot. Ezét a tízmillió forintért, illetve ennek a többszöröséért küzd az Uber. És higgyétek el, szerény voltam a számolásnál.

Ennyi pénzért lehet olyanokat mondani, hogy 2000 munkahelyet teremtek, meg védem a környezetet, meg mindenféle egyéb dolgot is ki lehet találni.

Még a törvénysértést is.


somlaja 2015.06.24. 17:01:26 / # 339823
avatar

http://www.origo.hu/techbazis/20150624-uber-reagalt-reakcio-vadak-tevhitekre-magyar-munkahelyek-soforszolgalat-taxi.html?pl=5326519

thomas 2015.06.23. 18:34:41 / # 339810

janoutas 2015.06.23. 14:14:09 / # 339803
avatar
Még lemaradt valami, de mellényomtam...
Az Uber, mobilalapú rendszerét könnyen ki lehet játszani,gps, mobiljel blokkolók, félúton leállítom, mert az uats meggondolta magát, rájött, hogy nincs a kátyáján több pénz, lemondta stb, és ezután telefon kikapcs, aksi kivesz, és megbeszéléses alapon megy tovább minden. Az ilyen eseteket nem lehet az értékelésekkel kiszűrni, mert az ebben résztvevők nem fogják egymást besározni. A valós, élő személyekkel végzett ellenőrzést nem lehet ezzel kiváltani! Lehet nem szándékosan előidézett műszaki hiba, internet kiesés, olyan terület, ahol nincs gps láthatóság, és ebből adódóan is problémák merülhetnek fel. Nem tudja lezárni a fuvart, az utas emiatt többet fog fizetni stb.
A taxiórát is ki lehet játszani (nem kapcsolom be), de ez sokkal biztonságosabb működésű, mint a különböző mobilok, és appok  használata!

janoutas 2015.06.23. 13:58:08 / # 339802
avatar

Egyébként az egésznek, ha megvalósul az "Uber ötlete",annak  az lesz a vége, hogy mindenki rá fog jönni, hogy ha az utasoknak megadja a saját számát, és megígéri, hogy 10%-al olcsóbban viszi, mint az Uber(aki 20%-ot vesz letőle, és nyoma van a pénzeknek), de csak kp.-ban lehet fizetni (nincs nyoma), aminek következtében a feketén végzett szállítások száma jelentősen meg fog növekedni! A magyarember leleményes! A telekocsival korábban utazók közül is vannak olyanok, akik egymást már közvetlenűl hívják, ezáltal  a telekocsi cégek közvetítői díját meg tudják sprórolni, és a hatóságok számára is láthatatlanok maradnak!  A lebukás esélye gyakorlatilag nulla! Ez a taxinál, és az Ubernél is előfordulhat, vagy esetleg létezik is már! A legnagyobb vesztese pedig az állam lesz, és az ebből adódó hiányt, meg majd máshol fogják be hajtani az állampolgároktól! Az, hogy a taxisok csak ugyanolyan feltételekkel dolgozhatnak, az megfelelő garanciát jelenthet arra, hogy ne terjedhessen el a fekete fuvarosok száma, mert a taxisok ismerik a várost, és tapasztalataik alapján ki tudják szűrni, hogy kik dolgoznak feketén a városban! Nem életszerű, pl.ha pénteken éjjel egy autó rendszeresen vesz fel embereket, és visz el valahova, majd bizonyos időközönként újra megjelenik, és újra elvisz valakiket... A taxisok egymás közötti kommunikációja hatékony (rádió, stb.), ezáltal könnyen azonasítani lehet a feketefuvaros autókat.....  De, ha a taxit ellehetetlenítik, akkor ők is a feketézésre fognak rákényszerülni, és ezáltal a személyszállítás szabályai az utcán fognak eldőlni, és így az egész kicsúszik a hatóságok kezéből....  A kaotikus állpotokat, meg lesznek akik ki fogják használni, és ennek rajtuk kívül nem lesz más nyertese.... gyakorlatilag szabadárassá válik az egész (ami nem az olcsó árakról fog szólni!!!) Lásd 90-es évek.....



janoutas 2015.06.23. 13:05:28 / # 339800
avatar
"A második a személyszállítási szolgáltatók piacának liberalizálása lenne, melynek megvalósulása esetén a cég elindítaná további szolgáltatásait is, például a kizárólag taxisofőröknek munkát biztosító – több országban már működő - Uber taxi szolgáltatását."

Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi Uber "szolgáltatás" mellett, lenne egy drágább, hivatalosan is Taxinak nevezett szolgáltatás, magasabb áron! Vajon az utasok a drágább taxit fogják választani, a szintén tovább műkodő, jelenlegi "szolgáltatás" mellett?  A nem hivatásosok által működtetett (a jelenleg meglévő) szolgáltatásban résztvevő sofőrök, ha még adózni is fognak, akkor meg fogja érni nekik? Tehát akkor két Uber lesz, az egyik a hivatalos, ami betartja a taxira vonatkozó szabályokat, a másik meg kivételezett lesz? Az esélyegyenlőség meg az ablakban....? A Taxis nem azért sárgított, mert hülye, és  nem azért, hogy jöbban lássák a ködben, hanem mert a jogszábályokban előírták neki! Mindegyik alapdíj,  távolság, és idő alapján működik, a taxi is, meg az uber is....


„Olyan elvárások mint például a városismereti teszt a valós idejű és a forgalmi helyzet alakulását is figyelembe vevő navigációs rendszerek korában okafogyottak és használatuk a személyszállítói vizsgaanyagban nem szolgál felhasználói érdeket, hanem a protekcionizmust erősíti.”

Ha valaki nem ismeri az adott helyet, akkor folyamatosan a navigációs képernyőt hallgatja és figyeli, ezáltal megoszlik a figyelme, és ennek következtében akár fel is tarthatja a forgalmat, vagy veszélyes helyzetet is előidézhet!  (Hú, itt kell befordulnom,mert ha az utas lepontoz a kerülő miatt, abból nekem bajonm lesz, akár ki is rúghatnak....majd csak beenged valaki....) Ez egy magánautós részéről, aki nem ismeri a hekyet, mert először van ott, még talán elfogadható, de egy "hivatásos" személyszállítást végző személytől nem! És a PÁVII-t, szigorított műszakivizsgát, stb. sem véletlen találták ki! Fekete Úrnak is be kellene látnia, hogy ezek elsősorban az uatsok biztonsága miatt szükségesek, mert a vezetőnek az útra, és a forgalmi helyzetekre kell koncentrálnia, és itt a másodprcek törtrészein is múlhat hogy bekövetkezik-e egy baleset, vagy sem....

„Egy ilyen irányú szabályozás elfogadása esetén az Uber 2000 ember számára kíván munkalehetőséget teremteni Budapesten 2016 végéig.” – állítja Fekete, bár az nem teljesen világos, hogy ezek mennyire teljes illetve részmunkaidős munkával egyenértékű elfoglaltságok lennének, de a jelenlegi tendenciából kiindulva inkább utóbbi.

Korábban azt hallotuk, hogy sok a taxi Budapesten, és korlátozni kell a létszámot, ha még 2000 taxi megjelenik a városban, mert mindenki a rendelési csúcsidőkben fog dolgozni, akkor valószínűleg sokan tönkre fognak menni, és a munkanélküliek táborát fogják gyarapítani. 


"Megtudtuk azt is, hogy jelenleg is sofőrködnek az Ubernél taxisok, csak éppen nem sárga taxijukkal, hanem privát autójukkal."

"Itt az a kérdés, hogy vajon a privát autója is megfele-e, a vonatkozó jogszabályi előírásoknak, feltételezve azt, hogy minden más szabályt betart. A másik kérdés, hogy ezek után vajon megéri-e neki ez?"


Én atomerőművet szeretnék építeni, és költésmegosztási alapon adnám az embereknek féláron az áramot, van tuti világvégi ajánlatom, csak azt nem értem, hogy miért ragaszkodnak, annyira a biztonsági előírásokhoz! Ha esetleg kicsit szivárogna,az miért baj, ettől csak aktívak leszünk...rádioaktívak..... Csak nem az a baj, hogy akkor a rezsicsökkentésem miatt esetleg a többség rám szavazna, és nem másokra..... A vízre, gázra, csatornára, meg sok másra is lennének hasonló terveim...... A lényeg, hogy a segélyből élők is ki tudják fizetni, ha meg nem jön be, ígérem, hogy el fogok bújdosni szégyenemben, de legalább lesz miből......

Egyébként Fekete Úr személyében a legmegfelelőbb ember irányítja az Ubert Magyarországon!  Bár elképzelem, hogy felveszi a telefont.... Jó napot kívánok! Itt Fekete, Uber miben segíthetek..... De legalább így mindenki számára egyből  világos a dolog, főleg, ha a telefon színe fehér, mert akkor a szürke is összejön......




tomajer 2015.06.23. 10:49:43 / # 339794

Az Uber egyezkedni próbál a kormánnyal

2015. június 23., kedd, 07:15 Utolsó frissítés: 16 órája

Szerző:


A taxisok rémeként elhíresült Uber szerint nem veszik el a taxisok munkáját, sőt ha a törvényi szabályozás lehetővé teszi akár Magyarországon is bevezethetik a kizárólag taxisofőrök számára indított szolgáltatásukat. Ennek érdekében cég a minisztérium számára el is küldte azokat a pontokat, amelyeket szerintük mindenképpen érdemes lenne bevenni a várva-várt taxisrendeletbe, például bevezetnék a sofőrök interaktív értékelését.

Eddig nem voltak pontos információk arról, hány felhasználója van Budapesten a közösségi taxiszolgáltatást nyújtó Ubernek, de Fekete Zoltántól a cég itteni operatív tevékenységéért felelős vezetőjétől megtudtuk, hogy a magyarországi héthónapos működésük során eddig 40 ezren regisztráltak utasként rendszerükbe.

A taxisok körében nem nagy elismerésnek örvendő Uber és a hagyományos taxistársaságok között Fekete szerint nem a legális és a nem legális tevékenység szembenállásáról van szó, inkább az új technológiák és a hagyományos megoldások közti különbségekből fakad az ellentét. Fekete hangsúlyozta, hogy ők is szorgalmazzák a taxisrendelet megreformálását és ez ügyben tárgyalnak is a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, bár legutóbbi egyeztetésük hónapokkal ezelőtt volt, azóta nem kaptak választ megkereséseikre. Mindeközben egy nemzetközi adótanácsadó cégen keresztül folyamatos tárgyalásokat folytatnak az adóhatósággal is, és Fekete állítása szerint eddig még egyetlen sofőrjüket sem büntették meg, csak ellenőrizték őket és az ezzel kapcsolatos eljárások még folyamatban vannak.

A taxis rendelet megalkotásakor a cég által fontosnak tartott javaslatokat öt pontba gyűjtötték, amit el is küldtek a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak. Ezek közül az első az autómegosztó szolgáltatások engedélyezése, amely a megfelelő szabályozás esetén szerintük teljes mértékben integrálható lenne Budapest közlekedési vérkeringésébe, adóbevételeket generálva az államkasszába.

A második a személyszállítási szolgáltatók piacának liberalizálása lenne, melynek megvalósulása esetén a cég elindítaná további szolgáltatásait is, például a kizárólag taxisofőröknek munkát biztosító – több országban már működő - Uber taxi szolgáltatását. „Egy ilyen irányú szabályozás elfogadása esetén az Uber 2000 ember számára kíván munkalehetőséget teremteni Budapesten 2016 végéig.” – állítja Fekete, bár az nem teljesen világos, hogy ezek mennyire teljes illetve részmunkaidős munkával egyenértékű elfoglaltságok lennének, de a jelenlegi tendenciából kiindulva inkább utóbbi.

Harmadik javaslati pontjuk az idejétmúlt piacra lépési korlátok eltávolítása: „Olyan elvárások mint például a városismereti teszt a valós idejű és a forgalmi helyzet alakulását is figyelembe vevő navigációs rendszerek korában okafogyottak és használatuk a személyszállítói vizsgaanyagban nem szolgál felhasználói érdeket, hanem a protekcionizmust erősíti.” – véli Fekete.

Továbbá fontosnak tartanák egy egyszerű és átlátható adózási modell megalkotását a sofőrök számára, amely érdekében a cég tárgyalásokat folytat az adóhatósággal, illetve szerepel a javaslatok között az is, hogy bevezetnék a sofőrök interaktív értékelését. „Több százezer budapesti Ube- utazás során a kölcsönös értékelés rendszerének használatával az okostelefonos alkalmazáson keresztül 98 százalékos felhasználói elégedettséget értük el. Az elektronikus visszajelzések szavatolják a beazonosítás és a számonkérhetőség lehetőségét.” – érvel Fekete, aki hozzáteszi, hogy az Uber fizetési rendszere is 100 százalékban átlátható, hiszen online történik, így minden tranzakció pontosan nyomon követhető.

Az kérdéses, hogy a taxisok mennyire szeretnének alacsonyabb díjért fuvarozni, de Fekete erre azt mondja, hogy azokban az országokban, ahol az uber taxi szolgáltatása elérhető, ott ezek más tarifával is működnek, mint az alapszolgáltatás. Megtudtuk azt is, hogy jelenleg is sofőrködnek az Ubernél taxisok, csak éppen nem sárga taxijukkal, hanem privát autójukkal.

Ezt onnan tudják, hogy minden sofőrrel van egy személyes találkozás, amikor megvizsgálják, hogy a jelentkező és autója megfelel-e szükséges kritériumoknak, és ekkor derült ki több esetben is, hogy taxisok is beálltak Uber-sofőrnek, méghozzá azért mert a hagyományos társaságoknál elég magas tagsági díjat kell fizetniük, plusz más egyéb díjakat is, ezért ki akarták próbálni, hogy boldogulnak az Ubernél, ahol ugyan nincs költsége a belépésnek, azonban kisebb tarifával tudnak dolgozni. Arról, hogy ők még mindig ubereznek-e, nincs információjuk.

Apuka 2015.06.23. 10:12:34 / # 339793

m.hvg.hu/enesacegem/20150622_Az_Uber_egyezkedni_probal_a_kormannyal


"..A taxis rendelet megalkotásakor a cég által fontosnak tartott javaslatokat öt pontba gyűjtötték, amit el is küldtek a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak..."


"A második a személyszállítási szolgáltatók piacának liberalizálása lenne, melynek megvalósulása esetén a cég elindítaná további szolgáltatásait is, például a kizárólag taxisofőröknek munkát biztosító – több országban már működő - Uber taxi szolgáltatását. "

janoutas 2015.06.23. 01:02:49 / # 339788
avatar

Egyébként szerintem a kártyás fizetés azért van az Ubernél, mert Amerikában általában kártyával fizetnek, és nem kp.-ben. Tény, hogy az uber sofőrt, nem fogja senki kirabolni, mert nyilván nincs náluk nagy összeg, de az már inkább előfordulhat, hogy valaki, főleg ha egy újabb drága típusú a készülék, egyszerűen kiugrik a piros lámpánál, és eltűnik a telefonnal. A telefon, és a bankkártya meg a profiknak nem jelent megoldhatatlan feladatot.... , számukra ez egyszerűen megoldható feladat, mert az emberek bulizás közben megfeledkeznek sokszor mindenről, és őrizetlenül hagyják a dolgaikat! Egy szórakozó helyen dolgozó szerint, nem ritka, hogy órákig nem néznek rá a széken hagyott kabátjukra, amiben az irataikat, telefonjaikat, meg a bankkártyájukat tartják. Volt olyan eset is, amikor az illető csak  másnap este érdeklődött, hogy nem találtak-e véletlenül egy kék kabátot! Szerencséje volt, a takarítónéni megtalálta és leadta!  A bankkártyáján kívül, egy értékesebb telefon, ahogy kell,  pin kóddal (a takarófedél alatt), valamint egy értékesebb karóra is a kabátban volt, szóval csak az adásvételi hiányzott... Nem izgatta különösebben a dolog, de azért korrekt volt, vett a taksi néninek egy doboz Raffaellót, meg a személyzetet is meghívta egy italra!  És még azt is hozzátette, hogy a személyim meg volt, a rendőr nem szólhatott be ezért, a lakcímkártyám segítségével, meg megmutatták a haza vezető utat.... gondolhatjuk milyen állapotban lehetett a figura....

Bao 2015.06.22. 23:48:21 / # 339786
avatar
Ez csak egy áruló.
janoutas 2015.06.22. 23:05:39 / # 339785
avatar
Szia icelewy!
Ne haragudj, nem személyeskedésnek szánom, de megköszönném, ha megmondanád, hogy te hivatásos taxis vagy, és csak mellékállásban Uberezel, vagy csak Uberes?  Az ételmegosztáshoz szerintem az ÁNTSZ-nek is lesz  még egy-két szava! Igaz jelenleg egy patthelyzet alakult ki, és mindenkinek a Taxisoknak és az Ubernek, meg a többi megosztáson alapuló cégnek is az lenne a jó, ha végre meghoznák a döntést az illetékesek, és egyértelműen le lennének írva a feltételek! Ha ez a helyzet sokáig húzódik, akkor akár a párizsi Taxisok vs Uberesek harcot is élőben lehet majd Budapesten megtekinteni.... Szerintem ezt mindenképpen el kell kerülni......  Egyébként az Uber magyarországi vezetőjének az érvelése elés sok helyen megkérdőjelezhető! A hatóságoknál csak a fehér jó, a szürke és a fekete nem! (A szürkével gyakorlatila elismerte, hogy nincs minden rendben!!! Amerikában is elfogadta az Uber a kötelező sofőrképzésen való részvételt! Itt miért nincs? A adózási kötelezettség alól senki nem lehet kivétel! És az Uber úgy nem taxi, ahogy se Te, sem én nem írtunk soha semmit ide.....
icelewy 2015.06.22. 20:14:11 / # 339782
avatar

TŰNTETNI!! tŰNTETNI!!!TŰNTETNI!! tŰNTETNI!!!TŰNTETNI!! tŰNTETNI!!!TŰNTETNI!! tŰNTETNI!!!TŰNTETNI!! tŰNTETNI!!!

Tagdíj helyett demonstráció!

Figyelem! 2015. július 1-én de. 10 órára demonstrációt szervezünk a XIV. ker Gvadányi út 65-67 szám alatt lévő TAXIPLUS központ elé a 10.000-Ft-os tagdíjemelés ellen

Kérjük, hogy a megállapodásig senki ne fizesse be a július havi tagdíjat!

Kérjük minél többen gyertek el más taxitársaságoktól is hogy végre erőt tudjunk felmutatni és sarokba tudjuk szorítani a pénzhajhász milliárdosokat.

Továbbá kérjük, hogy Július 1.-én reggel 9 órakor tiltakozásul mindenki tegye a tabletjét szünetre és URH-n se vegyen fel címet. (EZ A LEGFONTOSABB)

TŰNTETNI!! tŰNTETNI!!!TŰNTETNI!! tŰNTETNI!!!TŰNTETNI!! tŰNTETNI!!!TŰNTETNI!! tŰNTETNI!!!TŰNTETNI!! tŰNTETNI!!!

DOLGOZNI KELLENE NEM NÁDOR UTCÁBA KÁVÉZGATNI !!!

papgabi 2015.06.22. 20:01:37 / # 339781
avatar

A legközelebbi hozzátartozódnak irogassál, ne nekünk, mert nem vagyunk rá kíváncsiak!

icelewy 2015.06.22. 20:01:01 / # 339780
avatar

Ez 1 fórum és ide az ír aki akar azt ennyi. Komunizmusnak vége OFF , GAME OVER 

icelewy 2015.06.22. 19:57:44 / # 339779
avatar
Mi van?ez a taxisok oldala?nem mondod!!!Nem megyek el anyámba !
papgabi 2015.06.22. 19:55:08 / # 339778
avatar

Ne irogassál ide te kis seggfej! Ez a taxisok oldala, nem a kis buziké. Elmehetsz anyádba. Meg lesztek fogdosva egyenként!

Oldalszám: 215