Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |||
---|---|---|---|
janoutas | 2015.06.18. 19:06:03 / # 339739 | ||
|
Meg lehetne ezt egyszerűen oldani, a rendszer (pl. uber) minden résztvevőjének ugyan azokat a feltételeket kell teljesíteni! Ha taxi jellegű szolgáltatást nyújt, akkor a taxira vonatkozó szabályoknak kell megfelelnie a szolgáltatásban résztvevő minden szolgáltatónak! (Uber sofőr, Uber, mint rendszerüzemeltető) Ha valaki a közösségi megosztás alapján, alkalmilag, nem haszonszerzési céllal dolgozik, akkor ott is minden, a szolgáltatást nyújtónak (Telekocsival szállító, illetve a közvetítő felületet biztosító) is ezen az elven kell működnie!
Magyarul, ha a telekocsi szolgáltató (autós, sofőr) csak a valós költségeinek megfelelő arányában kér pénzt az utasaitól, és ezt nem haszonszerzés céljából, akkor a telekocsi közvetítő cég is csak a valós költségeinek a felhasználókra jutó hányadát kérheti el a rendszer használóitól, és ő sem törekedhet a haszonszerzésre! Ezt az elvet kellene alkalmazni, a többi közösségi megosztás alapján működő más cégek esetére. Pl Airbnb, miutcánk stb..... Kíváncsi leszek, hogy ezek után mennyi ilyen cégnek fogja ez megérni ilyen feltételek mellett! Senkinek nem sérül semmilyen joga, van közzösségi megosztás alapján végezhető szolgáltatás, esélyegyenlőség, stb..... Mi a véleményük a Tisztelt Fórumozó Hölgyeknek és Uraknak erről?
Előzmény: #339736 dzsoli 2015.06.18. 16:10:18 |
||
warrior | 2015.06.18. 17:27:07 / # 339738 | ||
Biztosan a trócsányi vizsgálgatja,minként maradhat az uber az ő aranytojást tojó tyúkja.
Előzmény: #339736 dzsoli 2015.06.18. 16:10:18 |
|||
dzsoli | 2015.06.18. 16:10:19 / # 339736 | ||
|
Óriási vita van a taxijogok körülAz EU jó néhány tagországában jogviták vannak arról, hogy ki taxizhat, és ki nem. Itthon most az Igazságügyi Minisztérium vizsgálja, milyen megoldást válasszon a kormány, hogy ne induljon aztán kötelezettségszegési eljárás Magyarország ellen - mondta az Uberre vonatkozó kérdés kapcsán Lázár János.
|
||
focilabda | 2015.06.17. 19:36:54 / # 339728 | ||
Ja. Mert a horváthcsaba az tisztességes Az autók sárgítására a taxitársaságok. Ja.
Én mindjárt beszarok
Előzmény: #339723 tomajer 2015.06.17. 10:12:49 |
|||
somlaja | 2015.06.17. 14:23:35 / Módosítva / # 339727 | ||
|
Ha az ellentmondást (már amennyiben szerinte van) fel akarja oldani az állam, akkor vagy az Ubert kötelezi a taxis cégere vonatkozó vonatkozó, az "Uber sofőröket" pedig a taxisokra vonatkozó szabályok betartására, vagy a taxisokra és taxis cégekre vonatkozó szabályokat egytől-egyig eltörli. Csak ebben az esetben lesz esélyegyenlőség. Mást nem tudok elképzelni. Aztán lehet, hogy valami zseniálisat találnak ki a rendeletben, hogy a káposzta is jóllakjon, meg a kecske is megmaradjon. De ehhez az én fantáziám kevés.
Akár komolyan gondolom, akár nem.
Előzmény: #339724 tomajer 2015.06.17. 10:14:15 |
||
warrior | 2015.06.17. 14:00:23 / # 339726 | ||
Nem voltam ott az alkotmány utcában.Több oka is van, hogy kedden, déli verőn miért nem özönlöttem az Alkotmány utcába megszúratni magam a nappal, és csak az egyik, hogy én délben rendesen még alszom. Azok, akik ott lesznek, akkor már felébredtek. De egyrészt későn, másrészt kár volt. Kurvára nem lett volna kedvem segíteni nekik cipelni a "Le velünk!", illetve a "Követeljük, hogy mielőbb basszanak ki velünk megint!" feliratú transzparenseket. Úgyis kibasznak velünk enélkül is.
|
|||
tomajer | 2015.06.17. 10:14:16 / # 339724 | ||
???
Ugye ezt nem gondolod komolyan? Mi már láttunk szabályozásmentes taxit Budapesten. Nem kéne azt visszasírni. Nem a taxisok szenvedtek tőle jobban, hanem az utasok.
Előzmény: #339722 somlaja 2015.06.17. 09:02:15 |
|||
tomajer | 2015.06.17. 10:12:03 / Módosítva / # 339723 | ||
A taxisok az egységes piaci környezetet hiányolják
Forrás: MTI
|
|||
somlaja | 2015.06.17. 09:02:16 / # 339722 | ||
|
"Úgy látszik, a Központban is pontosan látják, hogy nincs ez így rendjén. A megoldás pedig nem az, hogy az innovatív szolgáltatót ki kell tiltani a piacról, hanem úgy kellene alakítani a jogszabályi feltételeket, hogy értelmes verseny bontakozzon ki az új és a piac régi szereplői között. Ennek ugyanis csak egy nyertes lehet: az utasok." Egyszerűen meg lehet oldani a problémát. Semmi szükség taxisrendeletre. Mindenki taxizhasson mindenféle engedély és előírás nélkül. Nem kell sárgítás, nem kell drosztengedély, nem kellenek a vizsgák - sem a taxisoknak, sem az autókra - nem kell téli gumi, nem kell tengelytáv, autó évjárat előírás, nem kell taxióra, etc, etc. Akkor mindenki képes lesz megfelelni, nem lesz miért tüntetni. És mindenki meg lesz elégedve.
Előzmény: #339719 tomajer 2015.06.17. 06:33:55 |
||
somlaja | 2015.06.17. 08:42:48 / # 339721 | ||
|
Talán aki a cikket írta. Hogy kinek, arról fogalmam sincs.
Előzmény: #339717 hiénakutya 2015.06.17. 01:48:37 |
||
tomajer | 2015.06.17. 06:33:56 / # 339719 | ||
BKK: az Uber nem taxis cégAz integrált budapesti közlekedésszervezés nem tud mit kezdeni a piacra agresszívan belépő Uberrel. Nincs is rá jogszabályi felhatalmazásuk, hogy ellenőrizzék a tulajdonképpen olcsó taxiként funkcionáló ubereseket, de mint mondják, az Uber nem taxis cég. Hogy miért nem az? Hát maga az Uber is ezt állítja magáról! A budapesti taxislobbit sem kell persze félteni, de az biztosan nem lenne megoldás, ha betiltanák az Ubert. Mindenki az országos taxisrendeletre vár. Nem aktatologatásról van szó Hosszú vajúdás után született meg a sok vitát kiváltó budapesti taxisrendelet, mely úgy tűnik, nem tud mit kezdeni az Uberrel. A világ legértékesebb és a befektetők által leginkább kitömött startupja agresszívan terjeszkedik, kihasználva, hogy a helyi szabályozók sokszor nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy az Uber egyértelműen profitra tör, sofőrjeit nem azért köti össze az utasokkal, hogy spórolni tudjanak vagy megosszák a benzinpénzt, hanem hogy ők is pénzt keressenek. Ez a fajta ideig-óráig tartó bénultság éppen elég arra az amerikai cégnek, hogy magasabb profitra tegyen szert. Az Ubert Bécsben is betiltották, de személyi fuvarszervező cégekkel leszerződve immár legálisan végzi tevékenységét, igaz, a profiton többen osztoznak (a cég erre válaszul elindította a prémium kategóriás limuzin szolgáltatását is a sógoroknál, ami szintén nagyon népszerű lett).
Sharing economy: üzleti modellek és a jogszabályi akadályok - erről is beszélgettünk a májusi Forbes Flow Innováció egyik paneljében. Jobb oldalon Robbie Khazzam, az Uber régiós vezetője. - Mi nem vagyunk taxis cég! - Ja, oké! Megkérdeztük a BKK-t, mi az ő álláspontjuk Uber-ügyben. A BKK létrehozásának egyik célja épp az integrált közlekedésszervezés volt, a taxis engedélyek kiadásához is a BKK szűrőjén kell átjutni. De vajon ellenőrizhetik-e az Uber sofőröket is? Igen is, meg nem is. „A Taxirendeletből közvetlenül nem következik, hogy a BKK-nak joga lenne az Uber sofőröket, vagy az Ubert magát ellenőrizni – figyelemmel arra, hogy az Uber szolgáltatást tipikusan nem személytaxival nyújtják, és az Uber magát nem taxitársaságként aposztrofálja (úgy hirdeti magát, hogy autómegosztó szolgáltatáshoz biztosít mobiltechnológiát)” – válaszolta kérdésünkre a központ. Ezek szerint elég, ha valaki arra hivatkozik, hogy nem végez taxis szolgáltatást, és a BKK már nem is vizsgálja az ügyet. Akárhogy is aposztrofálja magát az Uber, a személyszállítási szolgáltatást igénybe vevő városlakók szempontjából egy Uber autó nem más, mint olcsó taxi. A felelősségi körök – és nem csak az adófizetési kötelezettség – ugyanúgy nem tisztázott. A BKK álláspontja szerint csak azokat a taxisokat vizsgálhatják, akik engedéllyel rendelkeznek és az Uberrel is leszerződnek. Ugyanakkor hozzáteszik azt is, hogy a jogszabályi kötöttségek ellenére megosztják tapasztalataikat a Budapest Főváros Kormányhivatala Közlekedési Felügyelőségével és a NAV-val is, utóbbi két szervezet ugyanis már felléphet a Uber sofőrökkel szemben. Így kellene adót fizetni "Az Uber rendszer mechanizmusa alapján
vélelmezhető, hogy a sofőrök által végzett személyszállítás
áfaalanyiságot keletkeztető gazdasági tevékenység, vagyis a sofőröknek
adószámot kell kiváltaniuk és a NAV-nál áfaalanyként be kell
jelentkezniük, főszabály szerint áfafizetési kötelezettség terheli őket
és az utasok részére bizonylatot kell kiállítaniuk" - hívja fel rá a
figyelmet a NAV. A Forbes kérdésére válaszolva elmondták, a sofőrök vagy
egyéni vállalkozónak állhatnak, vagy katásként tehetnek eleget adózási
kötelezettségeiknek (utóbbi eset nem biztos, hogy megéri a sofőröknek, erről lásd a részleteket a lapban). Van azonban még egy lehetőség. "A NAV a hagyományos taxi szolgáltatók
ellenőrzésével az újonnan megjelenő szolgáltatói szektort is ellenőrzi.
Ebben a NAV szorosan együttműködik a Nemzeti Fogyasztóvédelmi
Hatósággal, illetve a Budapesti Közlekedési Központtal" - így a NAV. "A
„közösségi taxizás” újszerű szektorát egyébiránt a közelmúltban vonta
ellenőrzés alá a NAV, és valamennyi ellenőrzött sofőr a szállítást
magánszemélyként, adószám nélkül végezte. Ez 200 ezer forintig terjedő
mulasztási bírsággal szankcionálható" - ennyit a tapasztalatokról. Az
adófizetési kötelezettség (legyen szó az élő munka terhéről vagy az
áfáról) a sofőröket terheli, hiszen az Uber nem a munkáltatójuk.
Ez tehát azt jelenti, hogy a BKK ugyan dönthet
arról, hogy ki lehet ma taxis Budapesten, és ki nem, és ellenőrizheti is
azokat, akik engedéllyel rendelkezhetnek, a rendszer szempontjából
"renitensnek" számító elemekkel nem tud mit kezdeni. Felmerülhet, hogy
az egy kalap alá terelt budapesti közlekedésszervezés csúcsszervének
miért kell egy kormányhivatallal együttműködnie, ha ellenőrizni akar
mindenkit, aki de facto taxis szolgáltatást nyújt? A BKK-nál minden
adott lenne ahhoz, hogy ellenőrizzék az összes szereplőt a piacon, a
taxis engedély kiadásához szükséges vizsgálatot is ők végzik el.
|
|||
tomajer | 2015.06.17. 06:23:26 / # 339718 | ||
Ohh. bocsánat! :-)
Akár hiszed, akár nem, sokkal fontosabb dolgom volt, mint a metál-peredi féle tüntetésre kimenni. Állást meg már foglaltam. (és a passzivitással ezt meg is erősítettem)
Előzmény: #339716 somlaja 2015.06.17. 01:21:56 |
|||
hiénakutya | 2015.06.17. 01:48:37 / # 339717 | ||
Ugyan ki magyarázkodna, és kinek?
Előzmény: #339716 somlaja 2015.06.17. 01:21:56 |
|||
somlaja | 2015.06.17. 01:21:56 / # 339716 | ||
|
Ez nem magyarázat a passzivitásra, csak magyarázkodás.
Előzmény: #339715 hiénakutya 2015.06.17. 00:55:31 |
||
hiénakutya | 2015.06.17. 00:55:32 / # 339715 | ||
És akkor ezen a ponton ide is belinkelném azt az írást, ami mindennél és mindenkinél alaposabban magyarázza azt az undort, amire az itteni érdektelenség is visszavezethető.
|
|||
hiénakutya | 2015.06.17. 00:52:03 / # 339714 | ||
A Főszerkesztő Úr "tomajer" nicken nyilvánul meg.
Ha megnyilvánul.
Előzmény: #339712 somlaja 2015.06.17. 00:50:45 |
|||
somlaja | 2015.06.17. 00:51:40 / # 339713 | ||
|
Metált miért hagyod ki?
Előzmény: #339710 alelölülő 2015.06.17. 00:47:38 |
||
somlaja | 2015.06.17. 00:50:46 / # 339712 | ||
|
Köszönöm, Főszerkesztő Úr!
Előzmény: #339711 hiénakutya 2015.06.17. 00:47:08 |
||
hiénakutya | 2015.06.17. 00:47:08 / # 339711 | ||
:-DDD
Előzmény: #339710 alelölülő 2015.06.17. 00:46:13 |
|||
alelölülő | 2015.06.17. 00:46:14 / Módosítva / # 339710 | ||
Tévedés, hogy kettőnket érdekel ez a dolog, mert engem se érdekel.
Ha ilyen horvátok meg peredik mennek uber ellen, hát nem azok az ellenszenvesebb oldal.
Előzmény: #339708 somlaja 2015.06.16. 23:11:24 |