Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
janoutas 2015.06.09. 09:13:54 / # 339645
avatar

Ha már említésre került a BlablaCar.....

Hitelesség

A BlaBlaCar közlekedési hálózatát emberek működtetik: valódi emberek! Ezért van az, hogy a tagok a valós személyazonosságukat használják, és nem fogadunk el semmiféle álnevet. Ez a garancia arra, hogy az emberek felelősen viselkednek, a saját nevük (és saját fotójuk) alatt: a telefonszámokat és az e-mailcímeket ellenőrizzük, és felajánljuk a Facebook-on keresztüli kapcsolódást, amelynek segítségével a tagok összeköthetik a BlaBlaCar profiljukat a már létező közösségi hálózataikkal.

És mi a garancia arra, hogy ez valóban így van? Élőben be kell mutatni az okmányaikt? Olyan kitételt nem találtam itt sem!

Ezért ez csak hamis biztonságérzetet nyújt, az üzemeltető legjobb szándéka ellenére!

janoutas 2015.06.09. 08:38:18 / # 339644
avatar

Azt kellene végre megérteni, hogy az uber szolgáltató (sofőr) nem csak az adózás szabályait szegi meg a tevékenységgel, hanem más, törvényekben, jogszabályokban, rendeletekben meghatározott feltételeket sem teljesít! Tehát, ha tevékenysége után adót is fizetne, akkor csak az adózási kötelezettségének tenne eleget, de a más szabályoknak, amik a személyszállítás feltételeit írják elő, azoknak ettől még nem felel meg, ergo nem végezhetne személyszállítást. Más hatósági előírásoknak is meg kellene feleniük pl NHK, Fogyasztóvédelmi előírások, stb. Hiába teljesíteném adókötelezettségemet, mégsem árulhatok büntetlenül cigarettát, alkoholt, vagy drogot az utcán.... A jelenlegi helyzet nagyon rossz üzenet a jogszabálykövetők számára! Ilyen alapon holnap, akár tachográf használata nélkül, az előírásokat figyelmen kívűl hagyva, akár kamionos áruszállítást is lehetne végezni, ahol a szigorú vezetési szabályok megkerülésével, jogtalan előnyre lehetne szert tenni, és ezzel az egész eddigi szállítmányozási ipart padlóra küldeni! Az Ekar rendszer kikerüléséről nem is beszélve! A taxi gépjárművekre más műszaki vizsga van előírva, és ezt, nemcsak pénzbeszedés céljából találták ki a világon, hanem az utasok biztonsága miatt!!! Az ubernél a panaszokat, az uber vizsgálja, és dönt a szankciókról, az uats, illetve a sofőr értékelése alapján, iletve elmondása alapján! Az uber döntése ellen a törvényben előírt jogokkal (fogysztóvédelem, békéltető testület) nem lehet élni, mert az uber szerződésében egyértelműen leírja, hogy fenntartja magának a döntés jogát a két fél "vitájának" eldöntésére, úgy hogy csak az utas és a szállító (söfőrrel) között jött létre a szerződés! Tehát vita esetén az uber dönti el, hogy ki a hibás, és zárja ki a vétkest a rendszerből, az utas és a sofőr az esetleges kárigényeit csak egymástól követelhetik! Az eljárás során felmerülhetnek olyanok is, hogy bizonyítsuk be az utazás tényét. Ennek során bizony előfordulhat, hogy az eljárás során sofőr gyakorlatilag saját magát hozza rossz helyzetbe, mert elismeri, hogy engedélyek hiányában végzett engedélyekhez kötött tevékenységet! Hol lehet kifogásolni az uber által pl. egy panasz kivizsgálása után meghozott döntést? Akár, nem tiszta eszközökkel, meg is lehet szabadulni a belső konkurenciától, mert a rendszer erre nem tud felkészűlni. Igaz ezt a hagyományos taxinál is meg lehet csinálni, de ott legalább megvannak a jogorvoslati lehetőségek, amiket hatóságok (szakemberek) végeznek! Az ubernél milyen alapon dönt valaki más sorsáról, megvan a kellő tapasztalata, gyakorlat, képesítése a panaszok kezelésére?

janoutas 2015.06.09. 07:30:44 / # 339642
avatar

Külföldről kapják a pénzt az uberesek

0 Nyomtatás szerző: Horváth Attila, forrás: Magyar Nemzet, 2015. június 9., kedd 06:30

Viták, tüntetések, tiltások kísérik az online terjedő közösségi taxizást az egész világon. A Magyar Nemzetnek nyilatkozó adószakértő szerint a hatóság által mostanában ellenőrzött Uber egy fekete doboz, s a büntetések hamarosan perek sorozatát indíthatják el.

Ha egy külföldi cég magyaroknak juttat bevételt, akkor jellemzően itt nincs adózási kötelezettsége. Ezért kommunikálhatja azt az Uber, hogy betart minden magyarországi jogszabályt. Innentől kezdve az egyes sofőrök felelőssége lehet, hogy befizesse a közterhet, persze az ördög itt is a részletekben rejlik – mondta lapunknak Hegedüs Sándor, az RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. szakértője.

Az Uber olyan, mint egy fekete doboz. Zárt rendszer, amelyről keveset lehet tudni. Nem mindegy, hogy az illető személy rendszeresen vagy csak alkalmilag végzi a tevékenységét. Utóbbi esetben egyéb jövedelemről, míg előbbi esetben önálló tevékenységből származó jövedelemről van szó. Ha rendszerességről beszélünk, akkor valóban már áfa- és bizonylatolási kérdések is szóba jöhetnek. Jó hír azonban, hogy a feltételek teljesülése esetén itt akár a költségek elszámolására is lehetőség nyílik, csökkentve ezzel a személyijövedelemadó- és járulékfizetési kötelezettséget.

Ha valaki péntek esténként vagy csak hétvégén uberezik, akkor nem feltétlenül végez üzleti tevékenységet. Ha a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ezt figyelembe veszi, akkor azon múlik a bírság, hogy a hatóság bizonyítani tudja-e, hogy milyen rendszerességgel visznek embereket az alkalmazás segítségével. – A bírságok után azonban akár perek sorozatára is számítani lehet, nem valószínű, hogy könnyen elfogadják majd a kiszabott összegeket a sofőrök – hívta fel a figyelmet Hegedüs Sándor. A szakértő hozzátette, hogy a hasonló közösségi utasmegosztó rendszerek nem feltétlenül az adózás elkerülésének céljából jönnek létre. Jóval egyszerűbb ugyanakkor kijátszani a rendszert, mint egy hagyományos, taxiengedéllyel bíró sofőrnek.

Egy neve elhallgatását kérő Uber-sofőr megerősítette az adószakértő szavait. Elmondta, hogy külföldi bankszámláról kapja a jutalékot minden hét keddjén. Az Ubert egyébként egyre több országban tiltják, legutóbb Romániában állították meg a terjeszkedését, előtte nem sokkal Milánóban szüntették be. Az Egyesült Államok több államában elismeri a törvény a fuvarmegosztást, nemrég a Fülöp-szigeteken külön iparágnak minősítették.

A Magyar Nemzet beszámolt róla, hogy a NAV néhány hete elkezdte ellenőrizni az Uber-sofőröket. Tájékoztatásuk szerint eddig mindenki fennakadt a vizsgálatokon, akár 200 ezer forintos bírságot is kaphatnak. A NAV szerint szabálytalan volt, hogy senkinek sem volt adószáma, nem adtak számlát, a kocsikban nem volt sem taxaméter, sem nyugta. Közölték, a sofőrök üzletszerűen taxiztak, de arról egyelőre nem tudni, hogy tényleg kaptak-e bírságot, és pontosan hányan voltak. A rendszerről lapunk korábban megírta, hogy az utas az Ubernek fizet okostelefonos alkalmazás segítségével. Ebből a sofőr az összeg 80 százalékát kapja meg, 20 pedig az Ubernél marad.

tomajer 2015.06.09. 06:58:22 / # 339641
Nahh  mit kezdjünk azokkal, (mit gondoljunk azokról) akik még ezt se tudják elvégezni.....???
tomajer 2015.06.09. 06:52:28 / Módosítva / # 339639

Az Ubert támogatta a budapesti taxirendelet?

Az Uber röviddel a taxizást szigorító 2013-as jogszabály életbe lépése után jelent meg Budapesten, a sors fintora pedig, hogy éppen a taxispiacot megtisztítani hivatott nagy szigor miatt is válhatott ilyen rövid idő alatt kiugróan népszerűvé.

2015. június 08. - Közös Ló Blog

Sorra halljuk azokat a statisztikákat, amelyek a taxis vállalkozói engedélyek és a fuvarszervezők forgalmának csökkenéséről szólnak, ami egyesek szerint alátámasztja, hogy az Uber és társai tönkreteszik a taxi piacot. Mivel azonban az Uber nagyjából egy időben jelent meg Budapesten a taxizást szigorító 2013-as jogszabállyal, nem egyértelmű, hogy mi is okozta valójában a visszaesést. Sőt, valószínűleg a taxispiacot megtisztítani hivatott nagy szigor is szerepet játszott abban, hogy az Uber mára a legnagyobb budapesti taxi cégek egyenrangú versenytársává vált.

Zuhanó taxis fuvarszámok, egyre kevesebb sofőr, megszűnő fuvarszervező cégek: az Uber magyarországi taxipiacra kifejtett hatásait taglaló cikkekben ezek a leggyakrabban előforduló adatok, amelyek az Uber hatalomátvételét hivatottak alátámasztani. Ha azonban két tényezőt figyelembe veszünk, akkor más szemszögből láthatjuk a felvázolt képet.

A budapesti taxispiac zsugorodása számokban:

- 21-ről 11-re csökkent az aktív fuvarszervező cégek száma 2013 szeptembere és 2014 eleje között

- 14,2 százalékkal csökkent a kiadott taxiállomás-használati engedélyek száma 2012 óta

- 13 százalékkal csökkent a kiadott taxis vállalkozói engedélyek száma,

- 20 százalékkal csökkent a budapesti taxi cégek fuvarszáma

Egyfelől ne felejtkezzünk meg arról, hogy az Uber 2014 novemberében kezdte meg működését Budapesten, ami alapján úgy tűnik, az első két trendért nem lehet a közösségi szolgáltatást okolni. Másrészről pedig látni kell, hogy nem sokkal az Uber itthoni megjelenése előtt, 2013 szeptemberében lépett hatályba a taxizást nagyban szigorító törvény, amely az árazást, a kocsik maximális életkorát és számos egyéb tényezőt szabályoz.

Eszerint a sofőrök és cégek 15 évesnél nem idősebb, sárgaszínű, bankkártyás fizetésre alkalmas, légkondicionált autókkal űzhetik csak mesterségüket. Mindez több mint 600 ezer forintos költséget jelent járművenként, nem beszélve a 110 ezer forintos taxisvizsgáról és a 100-200 ezer forintos taximéter beszerzéséről. Emellé jön továbbá a drosztengedély, a biztosítás és számos további költségtényező. Mindezek finanszírozása szempontjából kulcsfontosságú, hogy a kormányzat a fenti szabályozással a menetdíjakat is befagyasztotta, tehát központilag meghatározott árakon történik a személyszállítás.

Ha mindezt figyelembe vesszük, nem csodálhatjuk, hogy sokan inkább nem váltják ki az első két pontban említett engedélyeket, mert már nem éri meg számukra. Az Uber, a BlaBlaCar, az Oszkár és az egyéb megoldások azonban ezzel szemben hazai szabályozás hiányában teljes szabadságot és jobb bevételi lehetőséget biztosítanak a résztvevőknek, még az alacsonyabb árak mentén is. Míg ugyanis a taxiknál a 450 Ft-os alapdíjból, 280 Ft-os kilométer díjból és 70 Ft percdíjból áll össze az irányár, addig ez az UberX-nél – amely az Uber fix tarifás fajtája – 300 Ft, 130 Ft és 25 Ft az ártényezők mértéke.

Ennek a mindkét oldalon jelentkező árkedvezménynek, valamint a telefonos applikáció jelentette kényelemnek köszönhetően Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnökének becslése szerint az Uber havi 100 ezer fuvart bonyolít le Budapesten. Ez a szám alig marad el a legnagyobb hazai taxi társaságok (City Taxi, 6x6, Taxi4, Taxi 2000, Tele5 stb.) forgalmától, amelyek 100-150 ezer utat tesznek meg egy hónap alatt átlagosan 3-500-as flottájukkal. Az Uber népszerűségét jelzi, hogy az app többszázezres letöltésszáma mellett Facebookon már 1,8 millióan like-olták az oldalt.

Úgy fest tehát, hogy az utazók számára áremelést, a sofőrök számára jelentős pluszköltségeket hozó szigorú taxis rendelet volt az, amely megágyazott az Uber budapesti térnyerésének. És ezzel nem pontosan az eredeti célját érte el, amely a budapesti taxispiac megtisztítása volt.

alelölülő 2015.06.09. 03:26:18 / Módosítva / # 339636

uberék azt állítják, hogy a sofőrök többsége kiegészítő kereset miatt dolgozik, ugyanakkor kiemelt jutalékkal próbálják rávenni őket arra, hogy heti 30 óránál többet dolgozzanak. 30 óránál több - ez már egy főállásnak megfelelő, legalábbis ahhoz közelítő munkaidő. Amely lehet akár több is, mint az átlagos heti 40 óra.

Hazudnak, mint a vízfolyás.

janoutas 2015.06.09. 00:34:48 / # 339635
avatar
Szerintem egy elég nagy marha, aki miközben nyilván tisztába van vele, hogy jogilag nem teljesen oké, amit csinál, egy vad idegen embernek konkuránciát csinál magának (isteníti az ubert), és még elmondja, hogy mennyit keresett. Az más kérdés, hogy ezért a pénzért mennyit kellett dolgoznia, és mennyi km-t tett meg azalatt!  Mert, ha sok üreskilométert ment, akkkor bizony ráfizetéses volt neki a buli. Mert az autó reszije nem csak az üzemanyagköltségből áll...... (A biztosítást nem számolom, mert az amúgy is lenne, és adót úgy sem fizet, tehát az sem jelenik meg költségként, de az autó kopása, olajcserék, gumik, takarítás, szervízköltségek, min. egy Pest megyei matrica, attól még ugyanúgy költségnövelő tényezők.)
janoutas 2015.06.09. 00:14:38 / # 339634
avatar
Mivel csak kb 10 évet dolgoztam a reptéren (nem taxisként) még a jugo embargó alatt, a jugo buszoknak is az utast csak az "AGIP pumpán" volt szabad felvenni, odáig taxival kellett menniük. Az akkori taxisok, és gondolom a maiak is (ne a hivatalosra gondoljunk csak) a rendszeresen megforduló autókról mindent tudtak.
Az uberes gyerek valószínűleg, ha beleköp a bizniszükbe, lakatosra fogja költeni a keresetét. Volt olyan vecsési, aki a megpróbált utasokat szerezni feketén, hamar  az "ütközéses roncsderbi" reklámot találta meg a háza előtt álló összetört autóján..... Aki az ottaniak üzletét rontja, hamar pórul jár szerintem most is... Ami az ő üzletük biztonságos működédéhez kell, ahhoz értenek, és azt meg is védik... Nem hülye, beszari emberekről van szó!!!!   Prágában láttam már ilyen konfliktust, a 99/99/99 korona cca: 1100/1100/1100 ft tarifások (az általános ár 4-5 szöröse) megoldották az ő terepükön az uberes kérdést....
Nyilván nem ez a járható út, de a prágai 99-esek sem az angolkisasszonyoknál tanulták a szakmát.....
janoutas 2015.06.08. 23:56:52 / # 339633
avatar
Az NHK-s örömében el fog élezni, mikor kiszabja a büntetést, mert nem felel meg a taxirendeletben előírt gépjármű paramétereinek.....:-))))
icelewy 2015.06.08. 21:23:24 / # 339632
avatar

GYORS TAXIS EGYETEM!! IRÁNY TAXIZNI!!!!

Taxi kiadó, bérbeadó ,bérelhető !!!!!



kiadó egy 2009es renault megane kombi 1.5 dci 
5.5 literes fogyasztás 
heti 50.000 ft bejelentéssel ,téli-nyári gumi ,casco az árban


icelewy 2015.06.08. 21:12:10 / Módosítva / # 339631
avatar

Taxisok figyelem!!!! irány a LÁNCHÍD !!!! TAXIS BLOKÁD! 

A TukTuk taxi az első és egyetlen TukTuk vállalata Magyarországon. Hogy mi is az a TukTuk? Röviden, egy 3 kerekű tricikli. Ázsiában egy mindennapos közlekedési eszköz. Többnyire nyitott és a hagyományos motorkerékpár átalakításából születik. Taxizásra használják. Rengeteg változata van, hiszen a többség házi készítésű. 

Mi Budapesten nyújtunk bérlési lehetőséget tuktukra. Nem mint taxi működünk, hanem rendezvényekre, városnézésre filmezésre lehet bérelni tuk-ot. A szolgáltatás díja nem km alapú , hanem idő alapú. Erről bővebb információt az Árak menüpont alatt talál. Hogy miért TukTuk Taxi a nevünk? Mert ez a TukTuk hazájábán a hivatalos elnevezés... mi csak a hagyományt követjük ;) 

focilabda 2015.06.08. 21:05:35 / # 339630
Ma ez volt a legjobb komment 😂😂😂😂😂
icelewy 2015.06.08. 21:05:15 / # 339629
avatar

Egyetem kel , hogy valaki Taxis legyen! 

Taxis tanfolyam - taxis vizsga


A taxi gépkocsivezetői tevékenység végzéséhez előírt szaktanfolyam. A taxis tanfolyamot elvégzők és sikeresen vizsgázók részére a Nemzeti Közlekedési Hatóság igazolványt ad ki, amellyel a taxis tevékenység folytatható. 
A tanfolyam elvégzésének előfeltétele: Érvényes B kategóriás jogosítvány. 
Figyelem!A taxizáshoz egyéb feltételek is szükségesek, mint páldául 2. csoportú orvosi alkalmassági és PÁV II. pszichológiai alkalmassági vizsgálat, de a taxis vizsgát ezek megléte nélkül is letehetik a jelentkezők. 

Amit a taxis vizsgán tudni kell, a taxis vizsga tantárgyai:

  • KRESZ
  • Hibaelhárítás és vezetéstechnikai ismeretek
  • Helyismereti jártasság (Budapest és Pest megye)
  • Utasfelvétel, fuvarvállalás
  • Járművezetési gyakorlat, taxi tartozékok kezelése.

A taxis vizsgán a hallgatók először kitöltenek egy 50 kérdésből álló KRESZ tesztlapot. Az 50 kérdés 40 db egy pontot érő, és 10 db három pontot érő kérdésből áll. A taxis tesztlapon maximum 7 hibapont ejthető, aki ezen a hibahatáron belül marad, annak sikeres a KRESZ vizsgája. Ezután szóbeli vizsgák következnek Hibaelhárításból, Helyismereti jártasságból és Utasfelvétel, fuvarvállalás tantárgyakból. A szóbeli vizsgát követi a gyakorlati vizsga, ahol a taxis jelölteknek a vizsgabiztos felügyeletével szabálykövető, biztonságos forgalmi vezetést kell bemutatniuk. 
A taxivezetői tanfolyamon nem kötelező a részvétel, de a sikeres vizsgához mindenképpen ajánlott. A tanfolyam gyakorlati felkészítést is tartalmaz, a vizsga előtt a taxisjelölteknek lehetőséget biztosítunk, hogy szakoktatói felügyelettel forgalmi vezetésen vegyenek részt, ezáltal az esetleg előforduló kisebb hibák még idejében korrigálhatók. Az otthoni tanuláshoz tananyagot biztosítunk. 

Taxis tanfolyam ára: 35.000.-Ft + vizsgadíjak. Részletfizetés lehetséges. 

donkihóte 2015.06.08. 19:31:43 / # 339628
avatar
Egy utasom mesélte, hogy nemrég a reptér közelében lévő kútnál várt, hogy megérkezzen a főnöke gépe. Megszólította egy idegen, hogy ő is uberes e, és fuvarra vár e? Miután megbeszélték, hogy nem, az idegen elkezdte magasztalni az ubert, hogy milyen überfasza. Neki most utaltak 4 kilót(!!!), azaz négyszáz-ezer huf-ot. Mindezt a munkanélküli mellett, királyság. Szerintem nem kéne üldözni őket, mert amíg ők vannak, nem mernek több szart lenyomni a torkunkon.

warrior 2015.06.08. 17:03:50 / # 339627
Már előre röhögök azon,mikor megosztod az asszonyt és a családod valami aberrált megosztóval.
janoutas 2015.06.08. 15:12:33 / # 339626
avatar

Úgy gondolom a meglepetések elkerülése végett nem árt az ubereseknek ezt alaposan átolvasni! nem árt az ubereseknek ezt alaposan átolvasni! Angolul is, mert az az irányadó !!!!!

Teljesen egyértelműen le van írva a felelősség kérdése, és az is hogy ki kivel van szerződésben, ki, kitől mit követelhet!!!! Ez nem túl fényes jövőkép....a sofőrök nagyon ráfázhatnak erre, és egyedül fognak maradni, egy esetleges hatósági eljárás során! Saját pénzen ügyvéd....., nem lesz olcsó az biztos! Sőt esetleg még más kártérítési perek is indulhatnak ellenük, mert a jó jogászoknak van mindenre ötlete.....

janoutas 2015.06.08. 14:15:56 / # 339625
avatar
Ezek olyan álmagyarázatok, amikkel nem lehet kibújni a törvények megszegésének következményei alól! Legalább itt ne hitessük el az uberesekkel, hogy minden ok, nem kell félniük, nem lesz semmi bajuk, dolgozzanak csak nyugodtan! Ne hagyjuk már annyiban, hogy több, nem megfelelően tájékoztatott ubernek dolgozó ember, az uber miatt esetleg mégrosszabb helyzetbe kerüljön! Minden országban vannak törvények, amit mindenkinek be kell tartani.
Csak az a megoldás a problémára, hogy az ubert jogkövető, az előírásoknak, törvényeknek megfelelő működésre kell bírni! Ha máshogy nem lehetséges, akkor minden fuvarja után  a max. bírság! A megtévesztett sofőrökre kiszabandó bírság összegét is zárolni kell, mert őket sem tájékoztatják megfelelően. Az utasok a taxit azért veszik igénybe, mert a köztudatban a taxi a biztonságos hazajutást jelenti a köztudatban! A taxi ellenőrizhető, a telefonos rendelés, taxi gk, és vezetője azonosítható (féényképes igazolványa is kint van az autóban), ez alapján megtalálható, Ez sem jelent 100% biztonságot, de itt sokkal kisebb a biztonsági kockázat, mint az ubernél, ahol a visszaélés lehetősége jóval nagyobb! Ja és az uberrel szemben melyik hazai hatósághoz lehet fordulni, ki az itthoni felügyeleti szervük. Hol van a Fogyasztóvédelem, a Versenyhivatal, az esélyegyenlőséget firtató jogvédők, az APEH, az NHK, BKK, stb. Ha ezek mindegyike kiszabnák a bírságokat, valószínűleg megéreznék azt az érintettek. A jelenlegi törvények alapján a az autót is lefoglalhatják, majd elkobozhatják mint az elkövetés eszközét, úgy mint falopásnál a motorosfűrészt, vagy a faszállító járművet !!!
És ezért az uber semmilyen felelősséget nem vállal, benne van a szerződésben! Pereskedni lehet ellenük, az általuk kijelölt, a szerződésben is rögzített külföldi bíróságon!!!!!! Az akár milliós büntetések, a lefoglat autó, valamint a külföldi, nagy valószínűséggel elvesztett perek miatt rengeteg ember kerülhet nehéz helyzetbe! Akár tetszi, akár nem, akár mennyire is jópofák ezek a dolgok, tudomásul kell venni, hogy az államnak a becsületes adófizetőit kell védeni, nem a trükközőket!
Bao 2015.06.08. 10:27:27 / # 339623
avatar

Ez a szaros jég hozzászóló elfelejti a lényeget leírni. A pénz az, amit az u beszed a hülyéktől, globálisan. Már ameddig teheti.

alelölülő 2015.06.08. 10:26:50 / # 339622

Elnézve azt a világtérképet, azokkal az országokkal, ahol betiltották ezt a jenkigeci céget,

hát jó sok posztkádárista komcsiállam van.

hiénakutya 2015.06.08. 09:02:59 / # 339621
Oldalszám: 215