Név Som Lajos
Becenév somlaja
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Budapesten 2016. dec.31-ig. Az országos rendelet ebből a szempontból enyhébb.
Mi köze az átalányadónak a tagdíjhoz? Biztos vagy te abban, hogy mindenki megcsinálja a 6 milliót? Tudomásom szerint már majdnem mindegyik cégnél 90 fölött vannak a befizetők. De legyen. Nem húsz, csak tizennyolc.

Idézem amit írtam. Elöl az Uberre vonatkozó rész. "Ettől függetlenül sok az Uber 20 %-a, különösen arra való tekintettel, hogy a fuvarközvetítési tevékenységükhöz nem alkalmaznak embereket. A gép csinál mindent." Ezt írtam az Uberről. Most jön a nem innovatív, hagyományos cégekre vonatkozó rész. "Ráadásul a fix tagdíj sem fix. Gondolj csak az utóbb felszámolt pénzekre. Ilyen hozzájárulás, olyan kiegészítés." Ez a rész vonatkozott a cégekre. Nem nevesítem őket, remélem érted (?) melyekről van szó. Végül az Uber, és a cégek együtt. "Ez is rablás, amit a most piacot tulajdonló cégek csinálnak.” Ez vonatkozott Uberestül mindegyikre. Melyik mondatot nem értetted? Melyik szót nem értetted? Mert ezekből levonni azt a következtetést, hogy én istenítettem az Ubert, és azt írtam, hogy de jó 20%-ot fizetni, az valami félelmetesen gyenge szövegértésre vall. És ráadásul ez írásos szöveg. Ebben az a könnyebbség, szemben az élő beszéddel, hogy ha valamit nem ért az ember, el tudja olvasni még egyszer, vagy többször is, mint ahogy javasoltam neked a tíz olvasást. Vagy esetleg olvasási problémáid vannak? Vajon mi történik akkor, ha veled beszélget valaki? Abból mennyit értesz meg? Vagy talán mindent el kell ismételni neked, hogy fölfogd a dolgokat? Ez nem volt egy bonyolult eszmefuttatás. Egy gyerek, aki már tud olvasni, simán megérti.


Miért használtam az ostoba jelzőt? Abból indultam ki, hogy - mivel nem ismerjük egymást - valószínűleg nem rossz szándékkal vontad le a következtetésed, nem lejáratni akartál. Ennyi jött ki, ennyi van benned. Aki viszont egyértelmű dolgokból ellenkező következtetést von le, amit nem lejáratási szándékkal tesz és nem politikus, akkor az én fogalomtáramból az ostoba az egyik, ami szóba jöhet. Lehet még a buta is. De ha ez sem tetszik, mondj egy másikat, ami erre a helyzetre érvényes.


A családokat meg hagyjuk meg békén. A butaság mellett még - ide most egy olyan, az egyszerűségre utaló jelző való, ami szintén nem tetszene neked - olyan is vagy, akinek - jó taxishoz méltóan - az anyázás a legfőbb fegyvere. Azt érti, abban nem igazán tud eltévedni. Annyit azért elárulok, hogy még a családom legifjabb tagja is megért minden hétköznapi szöveget, fogalmat, és képes összefüggéseiben látni, értelmezni dolgokat. Szóval őket nincs miért ostobázni. 

Most látom csak ezt a bejegyzést. Ha te ezt a következtetést vontad le abból, amit írtam, akkor te nem egy érdekes figura vagy, hanem ostoba. Fuss neki még vagy tízszer, hátha megérted valamikor.
Csak hiszed. Valaki egyszer kiszámolta, hogy átlagban havi 150 fuvar jut egy főre a cégeknél. Ez kb. 450.000 bruttót jelent, de inkább kevesebbet, és a nagy többség ennyit is vesz föl. Van egy réteg, amelyik sokkal többet, de az csak egy pár ember. Nekik tényleg lehet, hogy 10 %, de a túlnyomó többségnek ennél sokkal több. 
Érdekes egy figura vagy te. Tényleg nincs megtiltva hogy többet vegyél föl. Csak azt felejted el, hogy mindenki nem tud többet fölvenni. Nem azért, mert mondjuk nem szeretne, de attól, hogy mindenki többet szeretne, még nem lesz több fuvar. Arról nem is beszélve, hogy nem mindenki akar az autóban élni. Normális munkaidőben kellene tudni megcsinálni a pénzt, és nem havi 300-400 órában. (Beszélgettem a múltkorában egy kórházi nővérrel, aki azt állította, hogy mint nővér, nagyon jól keres. Csodálkoztam ezen, mert mindenhonnan ennek ez ellenkezőjét hallani. Aztán kiderült, hogy megvan ugyan a 300.000 körüli havi pénze, de 450 órás munkaidővel. Hazavittem őt, volt vagy hajnali egy, de ötkor már kel, mert kezdődik a következő nap. Így tényleg lehet. Meg 10 %-ot fizetni.)
Maradjunk annyiban, hogy az átlag 20 % fölött fizet.
Lehet, hogy te egyénileg nem fizetsz 20 %-ot, de egy átlagot veszünk, bizony ott van az a 20 % körül. Esetenként több is lehet. Szerintem a céges taxisok kétharmada többet fizet, mint 20 %. Ettől függetlenül sok az Uber 20 %-a, különösen arra való tekintettel, hogy a fuvarközvetítési tevékenységükhöz nem alkalmaznak embereket. A gép csinál mindent. Ráadásul a fix tagdíj nem is fix. Gondolj csak az utóbb felszámolt pénzekre. Ilyen hozzájárulás, olyan kiegészítés. Ez is rablás, amit a most piacot tulajdonló cégek csinálnak.
Most jobban érzed magad ezzel a puhapöcsözéssel? Remélem te megtettél mindent, amit csak lehetett, és ami a képességeidből tellett.
Most kellene írni egy levelet a főpolgármesternek, az ombudsmani levélre hivatkozással. Mert azért az nagyon részletesen feltárja a problémát. Mellérakni a tiéteket, és javaslatot tenni a megoldásra. Előbb-utóbb minden ki fog derülni, csak éppen a probléma marad megoldatlan.  
Nagyon jó. Az ombudsman is ugyanazt mondja, amit ti. csak egy évvel később.  Jól összeraktátok ezt az anyagot, de úgy látom, nem volt nagy sikere a Fővárosnál.
Jól emlékeztem. Ha jól látom, meg lettetek fenyegetve. Az ombusmant is be fogja fenyíteni? Kíváncsi lennék egy ilyen per kimenetelére. Szerintem elbukná.