Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
somlaja | 2015.06.26. 21:58:44 / # 339909 |
|
Ne reménykedj. A taxis a jelenlegi szabályozás mellett nem használhatja az Ubert. Már csak azért sem, mert a taxisnak a taxiórát kell használnia, és nem az Uber számológépét. Ezt biztosan nem változtatja meg a kormányrendelet. A fuvarkufárok pedig soha nem fognak "tagdíjat" csökkenteni, mert nem fognak megelégedni a kevesebb jövedelemmel. Ha fogy a létszám, inkább emelni fogja, hogy a bevétele megmaradjon.
Előzmény: #339908 pincér 2015.06.26. 20:19:43 |
pincér | 2015.06.26. 20:19:43 / # 339908 |
|
A hátránya az öt évenkénti tanfolyam!(macera,költség stb..)Az pedig,hogy csak taxisok használhatják majd az aplikációt az még talán előny is lehet!Mert akkor,mint mezítlábas tudsz dolgozni kiegészítve az applikációval a fuvarkufárok meg lehet, levinnék a tagdíjat vagy címenkéntire változtatnák csak maradjon az ember a cégnél!Vagy rosszul gondolom?
|
tomajer | 2015.06.26. 20:09:10 / # 339905 |
Kinyírja a kormány az Ubert2015.06.26. Ámberek! Várjuk már meg, amíg elolvassuk azt a fránya rendeletet, mielőtt itt fiestát rendezünk!
|
|
a-kinti | 2015.06.26. 20:00:28 / # 339904 |
|
|
alelölülő | 2015.06.26. 18:50:20 / # 339900 |
Nyilván.
Ezért aztán megint emelkedni fog náluk a tagdíj néhány ezreskével.
Előzmény: #339889 hiénakutya 2015.06.26. 18:09:30 |
|
szálka | 2015.06.26. 18:50:09 / # 339899 |
|
Kérdés, hogy egyáltalán a tarifát kell-e összekapcsolni vele? Egy olyan önszerveződő vállalkozási formának, amit a mezítlábas taxizás jelent Budapesten az instabilitás az egyik legnagyobb problémája.
Tudjuk-e az egyértelmű választ arra a kérdésre, hogy aki céggel szerződik, az vajon a nagyobb bevételért teszi-e, vagy a gyorsabb és kiegyensúlyozottabb munkavégzésért?
Előzmény: #339895 hiénakutya 2015.06.26. 18:33:19 |
tomajer | 2015.06.26. 18:47:42 / # 339897 |
Kinyírja a kormány az UbertStubnya Bence követés 2015.06.26. 17:06 Módosítva: 2015-06-26 17:33:20Korábbi cikkünkben az MTI-re hivatkozva azt írtuk, hogy a pénteken elfogadott taxisrendelet alapján 2018-tól ugyanazok a szabályok vonatkoznak az fuvarmegosztó alkalmazásokra (Uber, Wundercar), mint a taxis cégekre. Ez így ebben a formában azt jelentette volna, hogy a fuvarmegosztó alkalmazások helyzete még két és fél évig nem változik, tehát nem lesznek betiltva, de legalizálva sem. Cikkünk megjelenése után a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól (NFM) viszont azt tudtuk meg, hogy a rendeletnek csak egy része lép életbe 2018-tól, viszont a fuvarmegosztókra vonatkozóan már péntekhez képest egy hónap múlva életbe lép a rendelet. Fotó: Szigetváry ZsoltAz NFM kérdésünkre azt is elárulta, hogy ez azt is jelenti, hogy Uber vagy Wundercar alkalmazásokkal taxizni Budapesten ezentúl csak sárga autóval, és csak hatósági árszabással (450 forintos alapdíj és 280 forintos kilométerenkénti díj) lehet majd. Az Uber nem kivánta kommentálni a hírt az Index kérdésére. A Wundercarnak elküldtük a kérdeseinket, de egyelőre nem kaptunk választ. Nem akadályozzák az innovációt, de a hatósági árazás az Uberre is vonatkozikFónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára pénteki, budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a piacon az elmúlt időszakban megjelent szolgáltatók diszpécserszolgálatként szabályszerűen csak úgy működhetnek, ha utast kizárólag az előírt engedélyek, jogosítványok és képesítések mindegyikével rendelkező taxisoknak közvetítenek, szerveznek. Fónagy azt is mondta, hogy "a kormány nem kíván innovatív megoldásokat megakadályozni", az Uber egy infokommunikációs szervezési tevékenység, infokommunikációs szolgáltatás, amely nem tiltott, "ha azt az előírt jogosítványokkal rendelkező taxisok veszik igénybe, akkor az szívük joga. Vagyis a taxisok, a szolgáltatást nyújtók eldöntik, hogy hajlandóak-e ezért az infokommunikációs szolgáltatásért az Ubernek díjat fizetni" - fogalmazott. Az is kiderült, hogy a rendelet nem vonatkozik majd a telekocsikra. A gyakorlatban egyébként ez nyilvánvalóan az innováció akadályozása, hiszen az Uber egyik nagy újítása, hogy a városban lévő sofőrök és az utasok számától függően mindegyik útra egyedi árat számít ki az alkalmazás. Enélkül az Uber gyakorlatilag egy nagyon hatékony diszpécser szolgáltatás. Fónagy arról is beszélt, hogy a szabályozás a taxisok érdekében született, 13 ezer taxis „életvezetési biztonságát” akarják így megóvni. (Más szakmájába) nem partizánkodom át , mert adósíbolással, az állami szabályok kijátszásával ott olcsóbb tudok lenni – mondta Fónagy a fuvarmegosztó alkalmazásokra utalva, majd hozzátette, 2018 után az Ubert kizárólag taxisok használhatják majd. /* */ A Keletitől vinne utast? Mutassa az engedélyt!A rendelet alapján a repülőtereken, vasúti pályaudvarokon és buszállomásokon az utasokat zaklató, a közrendet megzavaró, taxishiénakkal szemben hatóságilag is fel lehet lépni, ez a rész is július végétől lesz érvényes. Hogy ez mit jelent pontosan? Az MTI beszámolója alapján azt, hogy a közlekedési szolgáltató által üzemeltetett területeken, például a Keleti pályaudvar melletti droszton a jövőben szolgáltatást felajánlani és utast felvenni kizárólag a szolgáltató hozzájárulásával lehet. Aki ismétlődő szabálysértést követ el - például a nemzetközi vonatra Kőbánya-Kispesten felszállva többször a Nyugatiig győzködi az utasokat -, annak engedélyeit akár egy évre is megvonhatják. Az NFM közlése szerint tehát a taxisoknak engedélyt kell kérniük például a Keleti pályaudvartól, ha a pályaudvar meletti droszton akarnak utasokat felvenni. És akkor mi érvényes 2018-tól?Főleg a műszaki előírások. Az új előírások szerint taxizni csak
Új elem a szabályozásban, hogy a taxisoknak ötévente ismeretfelújító képzésen és vizsgán kell számot adniuk KRESZ-tudásuk naprakészségéről, és az időközben megjelent technológiai eszközök megfelelő kezeléséről. Az új rendelet szerint a már ma is taxiként használt autók 2017 végéig akkor is tovább használhatók, ha a 2018-tól kötelező feltételeknek még nem felelnek meg. Hasonlóképpen 2018-ig érvényesek a rendelet hatálybalépése előtt kiadott egyes engedélyek, jogosítványok és képzési igazolások is. Fotó: Szigetváry ZsoltAz Uber közép-kelet-európai regionális menedzsere korábban arról beszélt az Indexnek, hogy olyan szabályozást tartanak magukra nézve megfelelőnek, ami nem taxis cégként tekint rájuk. Az Uber ellen Budapesten többször is tiltakoztak a taxisok . Az Uber körüli szabályozási zűrökről és nemzetközi példákról, ahol így vagy úgy, de rendezték a helyzetet, itt írtunk . Az Uber közép-kelet-európai regionális menedzserével készített interjúnkat itt olvashatja .
|
|
hiénakutya | 2015.06.26. 18:33:19 / # 339895 |
És a fix tarifát hogyan kapcsoljuk össze logikailag azokkal az intézkedésekkel, amelyek növelték azt a kényszert, hogy a taxis fuvarszervezővel szerződjön?
Előzmény: #339892 szálka 2015.06.26. 18:22:48 |
|
szálka | 2015.06.26. 18:22:48 / # 339892 |
|
Mit "azaz" ? Mindenáron fogást keresel? Ne csináljunk úgy, mintha a fővárosi rendelet előtt valamiféle idilli állapot uralkodott volna.
Se cégesnek, se mezítlábasnak. Az egyikre rákényszerítették a szar tarifákat, a másik sorozatos gyanakvások kereszttüzében töltötte a munkaidejét már akkor is, ha csak az engedélyezett tarifát kapcsolta...akkora volt az eltérés. Legfeljebb ez kevésbé volt érzékelhető a frekventált utasfelvételi helyeken szabadkártyával kizárólagosságot élvezők körében.
Előzmény: #339885 hiénakutya 2015.06.26. 17:48:32 |
hiénakutya | 2015.06.26. 18:09:30 / # 339889 |
Gondolom, a pályaudvari drosztokat meg a Nemzeti Főtaxi kapja.
Előzmény: #339888 alelölülő 2015.06.26. 18:03:35 |
|
alelölülő | 2015.06.26. 18:03:35 / # 339888 |
|
|
hiénakutya | 2015.06.26. 17:48:56 / # 339886 |
Hát, arról már nem is beszélve.
:-)
Előzmény: #339883 zenitó 2015.06.26. 17:22:43 |
|
hiénakutya | 2015.06.26. 17:48:32 / # 339885 |
Azaz?
Előzmény: #339880 szálka 2015.06.26. 16:29:48 |
|
zenitó | 2015.06.26. 17:22:44 / # 339883 |
|
Nem igazán folytja.De minden bizonnyal fojtja.
Előzmény: #339871 hiénakutya 2015.06.26. 15:26:17 |
Woodoomester | 2015.06.26. 16:32:49 / # 339882 |
Nézzétek meg a TV2 hiradóját. Ez a pacsmag péter nevű hiradós akkora reklámot csinált az ubernek,hogy az felér egy jól fizetős reklámmal.Vagy hatszor mondta el,hogy ez milyen tuti dolog és még felébe sem kerül,mint a taxi. Fejbekúrhatná valaki.
|
|
sárga csoda | 2015.06.26. 16:32:46 / Módosítva / # 339881 |
|
http://index.hu/kulfold/2015/06/26/teglakkal_dobaljak_az_uberes_kocsikat_a_taxisok_parizsban/ Itthon pedig puhapöcsök bégetnek nem műk a link beszúrása
|
szálka | 2015.06.26. 16:29:48 / # 339880 |
|
150-164-184 forintos tarifa is kiszolgáltatottá tett (határ)időarányos költségek nélkül.
Előzmény: #339876 hiénakutya 2015.06.26. 15:58:09 |
hiénakutya | 2015.06.26. 15:58:10 / # 339876 |
És nyilván az olyan rendeletek sem javítanak a helyzeten, amelyek megemelik a taxisok időarányos költségeit, ezzel is kiszolgáltatva őket a fuvarszervezőknek...
Előzmény: #339875 szálka 2015.06.26. 15:51:45 |
|
szálka | 2015.06.26. 15:51:46 / # 339875 |
|
Ha mindenki integetne az utcán és minden taxis mezítlábas lehetne...akkor okafogyott lenne minden szó.
Előzmény: #339873 hiénakutya 2015.06.26. 15:36:36 |
hiénakutya | 2015.06.26. 15:36:36 / # 339873 |
Semmihez képest nem alternatíva.
Ugyanolyan, vagy még olyanabb, a végsőkig gátlástalan, érzéketlen, szigorúan profitorientált szervezet. A teljes piac feletti ellenőrzést akarja, ráadásul globálisan.
Előzmény: #339872 szálka 2015.06.26. 15:31:27 |