Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
warrior 2015.06.28. 17:40:46 / # 339942

Úgy-úgy,aztán hagyták szépen megnőni.Megboldogult Oláh A még azt hangoztatta,hogy 300 főnél nem lesz több taxis a szotyinál.Pár hónap múlva szépen nőtt a tagdíj,na meg a létszám.Vérszemet kapott a kufár.Etikások elkezdtek keménykedni,mert egy kirúgott helyére ott álltak tizen a sorban.Nőtt a kiszolgáltatottság.

És ekkor kezdődött a taxis szakma tönkretétele és a taxisok szájbaszarása.Ez tart ma is megállíthatatlanul,amíg tűrik a taxisok.Ma már tisztán látszik,hogy radikális ellenkezés és fellépés nélkül ez a szakma elveszíti azt a szépségét,amire mi több évtizede óta taxizó "öregek" még emlékszünk.

Vin 2015.06.28. 16:07:10 / # 339941
avatar
El sem hiszem hogy ezt te írtad...
sárga csoda 2015.06.28. 08:18:29 / # 339939
avatar
én nem vagyok fosbukon...csak azt látom ,hogy itt nagyon nem pörög. De ha ott ennyien olvassák....ennyire nem érdekli a sorsuk?..Bár töketlen az egész nyomorult ország is..
focilabda 2015.06.28. 05:54:49 / # 339937
766-an még a hallotaxi facebook oldalát is olvassák.  
sárga csoda 2015.06.28. 00:52:36 / # 339935
avatar
..mert egy hülye sem tudott számolni.....De ezen a csonton van még ...hát szaladnak fizetni..
..bár a szájtépés mitsem ér...és sajnos itt már más nincs is.
a sok ezerből szerinted hány olvassa ezt az oldalt?
..10...100?
hiénakutya 2015.06.27. 23:34:09 / # 339934
Ezt a csontot már sokszor lerágtuk.
Rohantak a 150-re, mert fizetni kellett a törlesztőt arra az autóra, aminek megvásárlásába pont egy másik fuvarszervező kergette bele őket, rohantak a 150-re, mert eleinte töredék tagdíj volt mint a másik fuvarszervezőnél, rohantak a 150-re, mert nem volt akkora létszám mint a másik fuvarszervezőnél, rohantak, mert lazább volt a fegyelem.
Rohantak, mert azt gondolták, hogy ott kevésbé lesznek kiszolgáltatva.
sárga csoda 2015.06.27. 23:19:36 / # 339933
avatar
"Ha a taxisoknak lett volna beleszólásuk a tarifába, akkor az általad leírt törekvések eredményesek lettek volna, de nem volt, azaz ki voltak szolgáltatva a fuvarszervezők kénye-kedvének, hiszen a piac feletti ellenőrzést akkor már rég óta ők gyakorolták és gyakorolják a mai napig."

Volt nekik!
Ha a 150-re nem rohant volna befizetni a sok fillérbaszó aki nem tudott számolni...Ha nincs tagsága aki behordja a pénzt...akkor a jó k anyját is kiajálhatja ...ha nem tudja kiszolgálni.
...és ez van a mostani tarhával is. Ha egyszerre nem fizetnék be...és csak egy példaértékü dolgot véghezvinnének...lehetne alkudozni...mert kibaszottul túl van árazva...és az a pár köcsög éhes még....nagyon éhes!!!!!!
hiénakutya 2015.06.27. 23:09:50 / # 339932
Hát, akkor lényegében csak nekem van igazam, amikor azt állítom, hogy a szotyi-tarifa nem eredményezett kiszolgáltatottságot, hanem a kiszolgáltatottság eredményezte a szotyi-tarifát.
Ha a taxisoknak lett volna beleszólásuk a tarifába, akkor az általad leírt törekvések eredményesek lettek volna, de nem volt, azaz ki voltak szolgáltatva a fuvarszervezők kénye-kedvének, hiszen a piac feletti ellenőrzést akkor már rég óta ők gyakorolták és gyakorolják a mai napig.
Amikor a megélhetésedet jelentő piac folyamataiba nincs beleszólásod, akkor kiszolgáltatott vagy, alapvetően azoknak, akik azt ellenőrzésük alatt tartják. Ennek egyik következménye, hogy mások mondják meg, mennyiért kell dolgoznod.
Ok-okozat, tudjuk követni?

Matekból mindig gyenge voltam.
A kiszámíthatóság nálam azt jelenti, hogy reggel, amikor a taxis beül az autójába, akkor előre tudja, hogy a munkaideje előre eltervezett végéig mekkora bevétele lesz.
Hát, engem arról viszonylag nehéz lesz meggyőzni, hogy ezt egy céges jobban tudja, mint egy mezítlábas.
Egyik sem tudja előre, maximum azt, hogy mennyit kell(ene) megcsinálnia.
A taxizásban a bevételek nem tervezhetők, soha nem is voltak azok.
Természetesen az, hogy jövő héten tagdíjfizetés van és ezért a következő napokban addig maradok kint, amíg össze nem jön az annyi, szintén nevezhető egy tervnek, csak ennek nincs köze a kiszámíthatósághoz, bár kétség kívül egy (ki)számítás eredményeként áll föl a napi terv.
:-D
szálka 2015.06.27. 20:01:11 / # 339929
avatar
Olyan parttalan vitává válik ez lassan, aminek befejezése nem öncenzúra, hanem gusztus kérdése lesz.

Ami az írásod első felét illeti:
Neked pontosan ismerned kell azokat a törekvéseket, melyek azt célozták, hogy a hatósági maximált árat (240) a fuvarszervezők fogadják el saját hatáskörben egyfajta fix tarifaként. Ehhez részükről józanság, a taxisok részéről kitartó összefogás elégséges lett volna. Fővárosi rendelet nélkül is.
Nem a mi bűnünk, hogy nem lett belőle semmi.

És ami a második felét:
Matematikában alapelvnek számít, hogy a kiszámíthatóság komplementere a véletlen.
Csakhogy a taxiban sajnos ez úgy fest, hogy a cégesnek zömében a kiszámíthatóság jut, míg a mezítlábasnak a véletlen.
Már ami a bevételt illeti.  (muris, ahogy két olyan ember vitatkozik ezen, akik közül az egyik 25-26...a másik kb. 20 évet mezítlábazott)  Ugyanis én előzőekben is kifejezetten erre utaltam, még ha Te ügyes kis csúsztatással "behúzod" az ellenőrzést...

Lehet, hogy a bárgyú rajongótáborod eszi ezt, de a világ hülyéje nem.


Aranyospalabácsi 2015.06.27. 09:55:35 / # 339923
avatar
Még ne értelmezzé semmit!
Ha a közlönyben olvassuk, utána értelmezünk.
sárga csoda 2015.06.27. 09:19:42 / # 339922
avatar

Most akkor jól értelmezem,hogy elég ha van egy 10 év alatti szép (ajókurvaannyáértSÁÁÁRGAAA) autód...és 400/280/stb. magyar pénzért uberezgethetsz....na még veszel egy kamu taxisvizsgát is..

Taxióra,évenkénti minősítés/vizsgáztatósszopatás nélkül?

Hehe...nem kellenek drosztok...fuvarkufár vízfejek stb?

a-kinti 2015.06.27. 09:03:46 / # 339921
avatar

nazoli 2015.06.27. 07:17:10 / Módosítva / # 339919
avatar


hiénakutya 2015.06.27. 06:51:54 / # 339918
A szotyi-tarifa nem tette kiszolgáltatottá a taxisokat; az már a kiszolgáltatottságuk egyik következménye volt.
Aki ezt oly módon akarta megszüntetni, hogy közben bebiztosította, hogy a taxis továbbra se tudjon szabadulni a fuvarszervezőtől, az egy jókora pofont adott a szarnak, ilyen értelemben ténylegesen a világ hülyéje, függetlenül attól, hogy én miként akarom bemutatni.
A taxizás jó ideje maga az instabilitás, a kiszámíthatatlanság, legyen akár mezítlábas, vagy céges az illető.
Ennek megtapasztalásához elegendő egy okosan kiharcolt "szigorú ellenőrzésbe" beleszaladni.
:-)
szálka 2015.06.27. 04:20:12 / # 339916
avatar
Érdemi különbség nincs közte, ha olyan valakivel vitatkozom aki nem érti a magyar szót, vagy azzal aki szándékosan kiforgatja azt.
Legfeljebb az egyik szórakoztató, a másik csalódást okoz.

De, összekapcsoltad vele. Csak pont úgy, ahogy mindig: játszol a szavakkal. Ráadásul idestova két éve ritkán hagyod ki azokat az alkalmakat, amikor élcelődhetsz azon, hogy a fix tarifától nem láttuk az "erdőt"....és ezért vált számunkra elfogadhatóvá a fővárosi rendelet. Amiről persze -szinte- mindig kifejted, hogy a tartalma miatt levakarhatatlanul hozzáköt a fuvarszervezőhöz.
Ergo: kiszolgáltatottá tesz.
Különösebben nem nagy dolog emlékezni, feltéve, ha akarat is van hozzá.

Na, erre a  megállapításodra írtam, hogy a "szotyi-tarifa" is kiszolgáltatottá tette a taxisokat.
Mit tesz isten...csavarsz egyet a sorrendiségen, és már adott a lehetőség, hogy a másikat a világ hülyéjének mutathasd be.

Azt pedig még csak nem is sugalltam, hogy ne lenne létjogosultsága a független taxizásnak, és a taxisok filantróp természete az egyetlen ok amiért tagdíjat fizetnek.
Elég érthetően fogalmaztam amikor a mezítlábas taxizás, mint vállalkozási forma instabilitását, kiszámíthatatlanságát vetettem össze azzal, hogy mások talán nem a végtelen kiszolgáltatottságuk miatt szerződnek fuvarszervezővel, hanem a kiszámíthatóság, és/vagy az elvárt-elképzelt bevétel gyorsabb teljesítése miatt.  És ezért vállalják a tagdíj terhet.

Döntsd el mi a rosszabb: az, hogy vmiki ezt már nem érti, vagy, hogy te nem akarod.


hiénakutya 2015.06.26. 23:34:06 / # 339915
De minek a végén?

:-)
Bao 2015.06.26. 23:22:27 / # 339914
avatar
Még a végén "derék ellenálló" lesz az uberes patkány, hiszen tomajer egyik kedvenc pártja, az "együtt" macskajancsi képviselője a védelmükre kelt.
hiénakutya 2015.06.26. 23:09:46 / # 339912
Nem, ezek most lényegében megint azt gondolják, hogy jótündérek megoldották nekik, helyettük, és egy hónap múlva az uberes, wundercaros kocsik, sofőrszolgálatok, riksák, ilyen-olyan transzferek felszívódnak Budapest utcáiról.

Ne akarj itt ünneprontó lenni!

:-D
hiénakutya 2015.06.26. 23:06:42 / # 339911
Nem tudom, én nem kapcsoltam össze vele.

Furcsállottam is, hogy a felvetésemre, mely szerint immár a második olyan rendelet születik, amely kifejezetten a fuvarszervezők karmai közé taszítja a taxist, te kapásból a szotyi-tarifákkal álltál elő. Amelyek egyébként - micsoda meglepetés - szintén a fuvarszervezőkhöz köthetők.

Azt meg, hogy Budapesten a független taxizásnak eleve nincs létjogosultsága, és a budapesti taxisok tulajdonképpen azért fizetnek ákombákom embereknek havi 50-93 ezer forintot, mert azt amúgy sem tudnák mire költeni, ráadásul ez a nagyobb bevétel, valamint a "gyorsabb és kiegyensúlyozottabb munkavégzés" (wtf?) révén busásan megtérül nekik, nos, ezt tudod, kivel vitasd meg?

Vmikivel.

:-)
somlaja 2015.06.26. 22:08:01 / # 339910
avatar

Az vajon miért kinyírás, ha azonos feltételeket követelnek rajtuk? Az nem innováció, hogy 50 %-kal alámegyek a másiknak. 

Egyébként ezeket nem igazán lehet kinyírni. Mondhatsz bármit, tehetsz bármit, akkor is tovább fogja csinálni. Csak akkor hagyja abba, ha fizikailag megsemmisíted, ténylegesen kinyírod. Érdekes lenne kiszámolni, hogy mekkora bevételről van szó, vagy mekkora a lehetőség. Hatalmas bevétel, minimális költség. Ezért ilyen erőszakosak.

Oldalszám: 215