Név
Becenév janoutas
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Azt nem tette hozzá, hogy a rendszerük felinál egy ajánlott borravalót, de ezt az utasnak nem kell elfogadnia! Persze, ha gyakran ad alacsonyabbat, akkor a sofőröktől kapott értékelése miatt, nem valószínű, hogy kapkodni fognak érte..... Bár az sem kizárt, hogy a WunderCar sofőrjei pusztán jótékonysági célból csinálják ezt, és nem foglalkoznak a veszteségekkel! Elég életszerű nemde?
Nem csak Párizsban, itt is tovább fogja folytatni, meg a wundercar is, lesz rá valamilyen megoldásuk (kiskapu).
Van olyan cég, ahol miután egyik alkalmazottukról kiderült, hogy a részére biztosított, magánhasználatot is megengedő vállalati gépkocsival telekocsizott hétvégente, és az ezért kapott pénzt a saját céljára használta, egyszerűen előírták, hogy a céges autókat  munkaidőn kívül a cég udvarán kell tárolni!  Biztos szerették az illetőt, akiket ez érintett! Természetesen az illetőt azonnal kirúgták, és nem kevés kártérítésre kötelezték!
Egy telekocsi "közösségi (adó)megosztás" ....:-))))))



A Wundercar megúszhatja?

2015.06.28. 17:41

"Egyelőre várjuk, hogy kijöjjön a rendelet, alaposan át fogjuk olvasni, hogy kiderüljön, megfelelünk-e" - mondta Gunnar Froh a Wundercar alapítója az Indexnek, miután pénteken kiderült, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a taxisok oldalára áll, és megtiltják, hogy bárki a taxisoknál olcsóbban személyszállítási szolgáltatást végezhessen.

Bár hatósági áron, sárga autóval továbbra is lehetne majd uberezni, a rendeletettel azért valójában kivégeznék azokat a fuvarmegosztó szolgáltatásokat, amelyek éppen azért lettek olyan népszerűek, mert olcsón és hatékonyan működnek, és a rögzített hatósági taxiár töredékéért lehet velük utazni.

Egyelőre azonban nem csak az a kérdés, hogy hosszabb távon útját lehet-e állni az innovációnak, meg lehet-e fékezni a taxisokat kiszorító olcsóbb megoldásokat, hanem az is, hogy egyáltalán rövid távon sikerülni fog-e. Kiskapukat ugyanis mindig találni.

A Wundercartól például megtudtuk, ők magukat egy telekocsi szolgáltatásnak tekintik, amely valójában ingyenes, amit pedig az utas a sofőrnek fizet, az csak egy önkéntes felajánlás, hozzájárulás az utazás költségeihez. Nekik nincsenek is alkalmazottaik, ők mindössze a platformot adják, attól, hogy valaki használja az alkalmazást, nem válik munkavállalóvá, ahogyan például a Jófogásnak sem lesz senki alkalmazottja pusztán azért, mert feltesz egy hirdetést.

Gunnar Froh elmondta, Budapesten több ezren használják a Wundercart, de nem akarják átvenni a taxisok helyét, szerintük ők jobban hasonlítanak a BlaBlaCar, illetve az Autohop szolgáltatásokra, mint például az Uberre.

A legtöbb országban nincs szabályozás ezekre a megoldásokra, éppen ezért a Wundercar jelenleg nincs is betiltva egyetlen országban sem, abba, hogy "magánemberek megosztják az autójukat a magánútjukon", jellemzően nem szól bele sehol az állam. Viták azért vannak: például Németországban az új szabályozás megalkotásáig fel is függesztették a működésüket. A Wundercar alapítója szerint fontos lenne világos definíciót meghatározni, és tisztán meghúzni a határt professzionális szolgáltatás és magánút között.

A hatóságok megtették a kötelességüket! Minden törvény annyit ér, amennyit betartatnak belőle! A pénz meg ott is nagy úr ..... Ha 20 embert elkaptak volna, és le is ültették volna, valamint erről szólt volna minden média, akkor a többi nem merte volna tovább csinálni az egészet!
Itthon is lehetne büntetni, mert van mi alapján büntetni, csak valamiért nem foglalkoznak vele eléggé....
Rákerestem az Uber-rel való konfliktusokat bemutató videókra a neten, és elgondolkoztam azon, hogy némelyik arcnak, honnan volt 150-200 ezer eurója a vizsgára. Nem kötözködni akarok, és az ottani tarifákat sem ismerem, de ez még ott sem csekély összeg. Bár a BKK, ha szerződés alapján ellenőrizhetne ott is 10% sikerdíjért, valószínűleg a leggazdagabb cég lenne itthon, pláne ha az itthon ismert titkos ellenőrzés módszerét is használhatná a munkája során! Ennyi pénzbe, még a néhány nem kívánt fürdőzés a Szajnában is beleférhetne!
Igen, radikális szabályokkal, és szigorú büntetésekkel kell elrettenteni az Uber féléket, azért, hogy végleg elmenjen a kedvük az okoskodásoktól! Akik nem felelnek meg az előírásoknak, nincs semmi keresnivalójuk a hivatalos személyszállításban! Nevezzék magukat, taxinak, sofőrszolgálatnak, telekocsinak stb. A megosztással érvelő taxi,sofőrszolgálat, telekocsi is egy nagy kamu! Érdemes körbenézni a honlapjaikon, és követni a hirdetéseiket! Az Uber díjszabásaihoz nincs mit hozzáfűzni, mert az mindenkinek egyértelmű, hogy nem felel meg közösségi megosztás elvének, a sofőrszolgálatok zónaszerű, vagy km árai is mesze vannak ettől, de a legdurvább, amikor a telekocsi szervezők, a hasznuk érdekében, különböző létező állásfoglalásokra hivatkozva, de a lényeget a hiányos ismereteik miatt, vagy szándákosan elhallgatva - az abban résztvevők felé azt kommunikálják, hogy az alkalmi, nem nyereségért telekocsizóknak nincs mitől félni!  Azt, hogy a személyszállításról szóló törvény értelmében  a tevékenységük, engedlyköteles a jelenleg érvényes törvények alapján, ha azt díj ellenében végzik, sehol nem említik!  Minden egyes telekocsinak előre közölt ára van, amit a szállító határoz meg !!!! Díjat kérnek valakiktől, ez pedig egyértelműen engedélyköteles a tevékenység! A felhasználóikat nem tájékoztatják megfelelően, ezért, akár a fogyasztók megtévesztésének gyanúja is felmerülhet! A fogyasztóvédelmeseket sem ártana tájékoztatni erről! Ha a szolgáltatást fizikailag nyújtóknak jó ügyvédje lesz, akkor a felelősséget simán ráverhetik a szervezőkre!
Taxisok harca az Uber ellen Franciaországban! Érdemes elolvasni, megtudható, hogy milyen is az Uber valójában....Taxisok harca az Uber ellen Franciaországban! Érdemes elolvasni, megtudható, hogy milyen is az Uber valójában....