Témakörök > Droszt Híradó > Ilyenek vagyunk!? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
csogu | 2006.12.04. 16:46:16 / # 59085 |
Csodálod?
2 éve még az én hajam volt megemlítve, ha a feketét, mint színt akarták definiálni...azt megismertelek....
Előzmény: #59067 tomajer 2006.12.04. 16:38:21 |
|
tomajer | 2006.12.04. 16:38:21 / # 59067 |
Pedig őszülsz rendesen:-)
Előzmény: #59066 csogu 2006.12.04. 16:21:05 |
|
csogu | 2006.12.04. 16:21:05 / # 59066 |
Héllo, nem vagyok én azért még annyi idős, hogy leöregezzenek:-))
|
|
Neduddgi | 2006.12.04. 13:42:18 / # 59075 |
|
Én élveztem, a történelem órát is!
Nagyon szórakoztató, a két "nagyöreg" beszélgetése:-)
De azért mégis jobban érdekelnének, Dudás úr, madár kérdéseire adott válaszai!
|
tomajer | 2006.12.04. 10:56:47 / # 59082 |
Nna úgy látom a történelem órának vége!:-)
Elkezdhetünk foglalkozni, napjainkkal!
Hiányoltad a többieket Zoli, hát megjöttek!
|
|
nemkar | 2006.12.04. 10:29:04 / # 59071 |
|
Még egy kérdés:
Miért nincs a vezető cégeknél éjszakai tarifa?
|
öreg | 2006.12.04. 09:34:47 / # 59053 |
|
Profi, nagyon jól összefoglaltad a gondolataimat!!!
Köszönöm!
|
madár | 2006.12.04. 09:28:42 / # 59074 |
|
Gondolom *dézé* azzal is tisztában van, hogy a taxis vállalkozások terhei is hasonló arányban nőttek az évek folyamán, mint a társaságoké, viszont az ő áraik csak töredékében követik a tagdíjak, és egyéb költségek alakulását.
Ezért a fuvarszervező társaságok felelősek, mivel a reális szint alatt tartják a taxitarifákat, kizsákmányoltatva ezzel azokat az embereket, akik az ő jólétüket biztosítják.
Ez csak egy érv a sok közül, amiért érdemes lenne összefognunk már végre, mert nem az állammal van nekünk a legnagyobb problémánk, hanem a tisztelt fuvarszervező társaságokkal, akik már minden létező negatívummal ellehetlenítik a "normális" (elvárható) bevételhez jutásunkat.Pl.
-kiállási díj megszüntetése,
-előrendelési díj megszüntetése,
-azonnali óraindítás megszüntetése,
-csomagdíj elmaradása,
-olcsó, rossz transzferárak,
-büntetések, fenyegetettségérzet, sressz,
-nem üzleti partnerként való viselkedés (királykodás), ellenőrizhetetlen fuvarkiadás.
stb.,stb,.
Nem lenne gond a tagdíjak mértékével, ha a mi bevételünk is követte volna emelkedési rátáját,
és nem vennének le még pluszként(néhány cégnél)pl. LETÉT(???) gyanánt. Ma egy taxisnak minimum napi 40.000huf-körüli bevétel kellene, hogy "rendesen" éljen,új eszközre győjtsön, és adózzon.
|
szyli | 2006.12.04. 08:25:20 / # 59064 |
|
Bocs, hogy itt a komoly dolgok közepette
viccet írok nektek! Ha gond jelezzétek!
Köszi
|
szyli | 2006.12.04. 08:23:48 / # 59052 |
|
Jó reggelt!)
Kellemes és nyugodt hetet mindenkinek, jó olvasást, írást, érvelést, legyetek jók ha tudtok!)
Két barát beszélget:
- Te, képzeld, én azt álmodtam, hogy úttörő vagyok! Nagyon rossz volt...
- Én meg azt, hogy két nővel vagyok!
- De szemét vagy! Miért nem hívtál át???
- Én hívtalak, de anyád azt mondta, hogy Csillebércen vagy.
|
csogu | 2006.12.04. 02:43:34 / # 59072 |
dézé!!!
Kérlek, fogd fel úgy, hogy a taxisok többsége nem ír, de olvas keményen. Olvass, és az utcán vagy telefonban mondja el a véleményét. Hogy miért? Nem tudom. Hidd el, lehet a beszélgetésünk "belterjesre sikeredett", de nem hinném, hogy a megvitatás a célja egy-egy interjúnak, amit esetleg a nyomtatott sajtóban adtok le, hanem a közlés, a tájékoztatás.
Itt sem kell ennek másként lennie. Nem kell mindenkinek megszólalnia, ha épp nincs mit mondania. Igen, ez szakma, ez szakmázás és valóban érdekel minket a Ti véleményetek, meglátásotok, de akár, a saját hibáinkkal való szembesítés is. Aki ért a szóból, az ebből is sokat tanulhat. Az meg sosem szégyen szerintem.
|
|
tomajer | 2006.12.04. 01:04:20 / # 59065 |
"Én úgy látom, hogy itt csak Csogu és Te várjátok a segítséget, a beszélgetés kissé belterjesre sikeredett, amint azt az egyetlen ide tévedt kollega is megjegyezte."
Szerintem mindenkit érdekel, de még nem szánták rá magukat, hogy megszólaljanak.
Ennek több oka is van, az egyik gondolom, te magad.
Pillanatnyilag a srácok figyelik, mi történik. Most nyilvánultál meg itt először, kíváncsiak mi sül ki belőle.
De megnyugtatásul egy adat: Ötven hozzászólás van a fórumban, és több mint kétezerszer nyitották meg!
Hidd el, ez elég nagy szám még akkor is, ha tudjuk, hogy te is, és én is sokkal többször néztünk be, mint ahányszor írtunk.
Tehát, ne add fel, nem értelmetlen az itteni kommunikáció, a történelem óra eljut oda, ahova szeretnénk!
"A Te beírásaiddal pedig az a bajom, hogy ameddig én a tényeket sorolom a Te mondataid tele vannak a „kellet volna”, „mi lenne ha” tartalmú mondatokkal."
Ebben igazad van. A tényekkel nem tudok vitatkozni, azok tények, és nagyjából, el is fogadom őket. Részletkérdéseken, meg nem szeretnék vitatkozni.
Tehát, ha valamit nem vitatok, vedd úgy, hogy egyetértek vele!
A mi lett volna ha, meg természetesen egy fölösleges játék, de sajnos, ha történelem órát tartunk, akkor fel kell vetni, hogy történhetett volna másként is!
Ez persze sajnos ma már nem old meg semmit:-(
De ha már beszélünk róla, akkor úgy érzem, meg kell jegyezni, hogy más hozzáállással, több akarással, empátiával, talán nem itt tartanánk!
"Be kellene látni végre, hogy megváltozott a világ, a taxisok nagy része nem engedheti meg magának, hogy akár egy napra is kikapcsolja az URH-t, vagy szó nélkül hagyja, hogy a központ „félre teszi” a telefonokat."
[b]Ez bizony sajnos így van!
Örülök, hogy te is így látod!:-)[/b]
De azért, kéthárom órát, még a legcsóróbb taxis is kibírna, ha azt látná, hogy van értelme!
"Valljuk meg őszintén a Blokád is másképpen végződik, ha nem csatlakoznak hozzánk a többi fuvarozók is. Csak a megszépítő messzeség homályosítja el a tényt, hogy akkor is voltak közöttünk olyanok, akik dolgoztak, ilyen-olyan trükkel."
Biztos.
És most is így lenne. vagyis, most még ígyebb!
De azért a többség, megindulna, ha minden csatornán azt hallaná, hogy a többiek mennek!
Bízz benne, ha nem azt érezné, hogy itt mindenki magasról sz@rik őrá, mindjárt másképp állna hozzá!
Nem kéne más, csak, az, hogy azt érezze, együtt akarunk tenni valamit magunkért!
És ezt ti ott fent, is támogatjátok!
Támogatjátok azzal, hogy addig nem hozzátok őt hátrányba, hogy tüntet a szakmáért, a többiekért, és ti közben azokat a többieket ellátjátok bőségesen munkával, hiszen ő nincs ott!
Más megközelítés:
Ki a francot érdekel, ha kétszáz, háromszáz taxis tüntetget az utcán?
Úgyis ott vannak egész nap!
De, ha csak három órán keresztül a város összes taxiközpontja udvariasan azt mondja, hogy sajnos taxisdemonstráció miatt nem tudunk autót küldeni, kérem hívjon minket ekkor és ekkor, abból fő hír lesz az összes hírműsorban!
Az eljut oda, ahova szeretnénk, észreveszik, megérzik!
Mármint ott fönt, akiktől kérni szeretnénk ezt azt!
Leginkább, hogy rakják már rendbe a szakmánkat, segítsenek visszaadni a becsületét!
"Egyrészt, szinte valamennyien - akik ma céget irányítunk - voltunk taxisok és úgy gondolom az alap tevékenység az idők során nem változott."
Ezzel azért vitatkoznánk itt egy páran!:-)))
Nincs más megoldás, csak amit a Palinak is javasoltam: Inkognitóban kijönni, egy ismeretlen kóddal, napszemüveg, baseballsapka, és három napig gályázni!
Utána beszélgetünk!:-)
"Ezzel szemben közületek csak igen kevesen irányítottak valaha céget, ezért ugyanazt a problémát csak egy irányból tudjátok megközelíteni."
Azért, mert nem tudom megfőzni a marhapörköltet, még tudom, milyen a jó marhapörkölt!
Elfelejted, hogy olyasmiről beszélünk, amiben benne élünk!
Pontosan látjuk a hibáit, és erényeit!
Ha mi nem is tudjuk, mi a megoldás a hibákra!:-(
Azért vagytok megfizetve, hogy ti tudjátok!
[i]"Számunkra akkor kezdődött el a piacgazdaság! Mi akartuk! Ja, hogy ez mostanra ide jutott? És ezt már nem akarnánk annyira?
Sajnos ez nem kívánság műsor, a piac könyörtelen!"[/i]
A piacgazdaság, szinte minden szegmense szabályozva van!
Mondhatjuk, hogy a piacon lévők, védve vannak az új beáramlóktól, és saját maguktól!
Sajnos ez a taxira nem igaz:-(
Ide beidézhetném, az összes általad is aláírt kamarai beadványt!:-(
Tehát, ezzel újat gondolom nem mondok neked!
Mindannyian tudjuk, hogy a mostani helyzet rossz!
Lett volna, lenne megoldás. Nem mertétek, nem meritek meglépni.
Pedig a levelezgetés mint látjuk, nem vezet sehová!!!
Erről beszélek én úgy, hogy: "Kellett volna,.... Mi lenne ha...?"
Jó lenne ha...!
Például most befejeznénk, a történelemórát, és elkezdenénk, a máról, holnapról beszélni.
Említetted, hogy vannak elképzelések......
|
|
dézé | 2006.12.03. 23:57:39 / # 59081 |
|
Szia Sas882!
Az alábbiakat nem magyarázkodásnak, hanem MAGYARÁZAT-nak szánom.
Valóban korábban úgy volt, ahogyan leírtad, megkerestük a tagdíjra valót nagyon hamar, de nem azért mert akkor a tarifa oly mértékben volt relatív magas.
A magyarázat sokkal egyszerűbb, a taxitársaságok üzemeltetése kerül sokkal többe mint akkoriban.
Látom lelki szemeimmel, hogy rázod a fejed, nem hiszed amit olvasol.
Jöjjön a magyarázat. Példaként ne is olyan céget vegyünk alapul, ahol tulajdonos áll a háttérben, hanem a City Taxit.
Ugye ott a cég formájából adódóan (szövetkezet, ahol az ott dolgozó taxisok fele tulajdonos is egyben) nem feltételezzük, hogy a saját nyereségük érdekében szednének magas tagdíjat. Pedig lássunk csodát ott a legmagasabb a tagdíj a városban!
A régebbi időkben a diszpécser központokban többnyire taxisok voltak a telefonosok és a diszpécserek egyaránt. Nekik eleinte elegendő volt a tagdíjmentességet megadni a munka fejében. Később ezt már ki kellet egészíteni nekik, mert az utcán többet kerestek mint bent.
A vezetőségi tagokkal, reklamásokkal, fuvarszervezőkkel ugyanez a helyzet.
Az irodában kezdetben egy adminisztrátor dolgozott, aki szerencsés esetben értett a könyveléshez és azt is elvégezte. Ennyit a humán erőforrásról.
A technika. Régen CB, maximum egy analóg alközpont 20 vonallal.
Központ, bérlemény valahol egy pincehelység önkormányzati tulajdonban.
MA.
A diszpécser központban fizetett alkalmazottak. Az irodában sokkal több adminisztrátor kell. Részben a könyvelés, részben a csekkes forgalom kezelésére. A vezetőségi tagoknak, reklamásoknak, fuvarszervezőknek bére van, annak összes költségével.
A technika. Ma URH hálózaton forgalmazunk, nem is egy csatornán. Ehhez átjátszók kellenek, azoknak telephely és karbantartó. Telefonközpont digitális legalább száz vonallal, komoly telefonszámlával. A Központ bérlemény, de már nem pincehelység, hanem egy irodaházban több száz négyzetméter.
És akkor még nem beszéltem a fuvarszervezés megnövekedett költségeiről.
Mindez igaz valamennyi taxitársaság működésére.
Nagyjából ez az oka a sokszorosára nőtt tagdíjnak.
Előzmény: #59078 Sas882 2006.12.03. 13:20:45 |
dézé | 2006.12.03. 23:30:11 / # 59080 |
|
Én úgy látom, hogy itt csak Csogu és Te várjátok a segítséget, a beszélgetés kissé belterjesre sikeredett, amint azt az egyetlen ide tévedt kollega is megjegyezte.
A Te beírásaiddal pedig az a bajom, hogy ameddig én a tényeket sorolom a Te mondataid tele vannak a „kellet volna”, „mi lenne ha” tartalmú mondatokkal.
Be kellene látni végre, hogy megváltozott a világ, a taxisok nagy része nem engedheti meg magának, hogy akár egy napra is kikapcsolja az URH-t, vagy szó nélkül hagyja, hogy a központ „félre teszi” a telefonokat.
Valljuk meg őszintén a Blokád is másképpen végződik, ha nem csatlakoznak hozzánk a többi fuvarozók is. Csak a megszépítő messzeség homályosítja el a tényt, hogy akkor is voltak közöttünk olyanok, akik dolgoztak, ilyen-olyan trükkel.
Egyébként meg is értem, hogy sem itt, sem a Rádió taxisok topicján nem voltak hozzászólások, sem Csogu, sem az én beírásomhoz.
Nem lehet kellemes a tükörbe nézn, és azt látni, hogy a kialakult helyzetért nem másokat kell okolni, hanem saját magunkat.
Úgy látom, ha nincs kit köpködni, elfogy a tudomány!
Ismerjük a kollegákat, a taxis mindent, mindenkinél jobban tud, neki ne mondják meg, hogy…
Azt szeretem a legjobban, amikor azzal kezdik (egyébként Te is gyakran élsz ezzel), hogy honnan is tudhatnánk, mi van az utcán, amikor mi bent ülünk az irodában.
Egyrészt, szinte valamennyien - akik ma céget irányítunk - voltunk taxisok és úgy gondolom az alap tevékenység az idők során nem változott.
Ezzel szemben közületek csak igen kevesen irányítottak valaha céget, ezért ugyanazt a problémát csak egy irányból tudjátok megközelíteni. Csak az a baj, hogy ez egyirányú utca és Ti mindig szembe akartok jönni a forgalommal.
Tudom, keserves dolog naponta megküzdeni a piacon a fent maradásért!
Csak azt felejtik el sokan, hogy ezt mi akartuk így! Talán még sokan emlékeznek a ’80-as évek elején péntek délutánonként sorban taxira várakozó utasokra a Felszab téri taxi droszton.
És arra is, hogy szabadnapos kollegák szólítgatták le az utasokat és vitték el maszek kocsikkal az éppen dolgozó Főtaxis kollegák elől.
Számunkra akkor kezdődött el a piacgazdaság! Mi akartuk! Ja, hogy ez mostanra ide jutott? És ezt már nem akarnánk annyira?
Sajnos ez nem kívánság műsor, a piac könyörtelen!
Előzmény: #59073 tomajer 2006.12.03. 09:54:38 |
csogu | 2006.12.03. 17:54:01 / # 59079 |
Meg ilyenkor jön az, hogy telefon, vagy személyes megkeresés és így kezdődik a beszélgetés: Azt írd meg, hogy....
Írd meg te nyugodtan - válaszolom-, normálisan, nem lesz belőle baj, csak adjuk meg egymásnak a tiszteletet.
Azt ennek meg kell érnie:-)
Előzmény: #59077 tomajer 2006.12.03. 10:47:08 |
|
Sas882 | 2006.12.03. 13:20:45 / # 59078 |
|
Zoli
én úgy látom, hogy a bizalom azon a dolgon ment el, hogy miközben 8-10 éves viszonylatot nézve, ha már történelem, hogy a cégeknek fizetendő dij ezen intervallumban 5-600% al emelkedett, amig a tarifa 100-150% al.
Ez sokak/skunk számára a mai napig sarkalatos pont marad, én amikor ide beléptem egy nap megcsináltam a fizetendő összeget, ezt ma nem tudam, még akkor sem, ha képes lennék 20 órát dolgozni.
S hihetetlennek tünik, hogy amig a fuvarokszámában visszaesés tapasztalható az emlitett időszakhoz képest, a taxisoknak mégis a többszörösét kell fizetni, szinte ugyanazért a szolgáltatásért.
Azt is tudom, hogy Neked ehhez semmi közöd, de a tisztánlátás végett gondoltam megosztom Veled.
S most nem esett szó a különböző szabályokról, diszkriminációkról, amik megint csak nonszensz dolgok.
Arról, meg nem is beszélve, " he nem tetszik, akkor tovább lehet menni" igy, ilyen alapokon nehéz elképzelni bármilyen együttműködést, bizalmat, legtöbbjüket csak a kényszer tartja a cégeknél, s kényszerből is nehéz világosan, indulatoktól mentesen kommunikálni, gondolkozni.
|
tomajer | 2006.12.03. 10:47:08 / # 59077 |
Szia!
Ahogy ismerem a srácokat, hamarosan megjön a hangjuk:-)
Csak most figyelik, hogy merre indulunk, milyen stílus alakúl, itt ki?!? :-)
Előzmény: #59076 szyli 2006.12.03. 10:17:12 |
|
szyli | 2006.12.03. 10:17:12 / # 59076 |
|
Jó reggelt!)
Olvasgatlak titeket és ugye azt látom, hogy mindig ugyanazok a személyek beszélnek a gondokról!
Hol vannak a többiek??
Ha 5 ezer taxis van, akkor ők miért nem írják le a véleményüket?Ha ilyen rossz a rendszer, akkor hogy akartok összefogni?Lehet rosszul látom mint kívülálló, de lehet, hogy bármilyen problámétok megoldásában is magatokra maradnátok!
|
tomajer | 2006.12.03. 09:54:38 / # 59073 |
"A taxiállomás rendelet fizetővé tételekor a társaságok vezetői komoly lépéseket tettek a beveztés ellen, és talan emlékszel, hogy a Sörház utcai demonstációra nem jött el annyi taxis, hogy az utcát tisztességesen megtöltsék. "
Erre mondhatnám pimaszul, hogy: Mert már pásztornak is rosszak:-)))
De nem erről van szó!
Sok évvel ezelőtt kellett volna ilyen lépéseket, tenni, amikor a komoly kérdésekről volt szó.
Akkor akartatok taxismegmozdulást szervezni, amikor már nem voltak taxisok!:(
Bizony itt már más módszerek kellettek volna, mert a bírkákat, másképp terelik.
Leírtam sokszor, sok helyen!
Ha azt akarod, hogy a taxisok megmozduljanak, és a társadalom észrevegye, hogy megmozdultak, kapcsold ki az URH-t !!!
Ezt akkor sem vállaltátok be, mert mi lesz szegény megrendelőkkel???
Jja, b@szni is, meg szüznek maradni is....:-)
Ez a drosztdíj dolog, meg, amúgy is csak egy huszonötödik sarc, ami ugyan nagyon bosszantó, és amikor ki kell fizetni, még nagyságrend is, de ha elosszuk 12 hónapra, akkor látjuk, hogy nem ez a legnagyobb baja a taxistársadalomnak.
"EZ A KÖZÖS PONT AMIN ÉRDEMES LENNE ELGONDOLKODNOTOK NEKTEK TAXISOKNAK! Mi legfeljebb segítséget tudunk ahhoz adni, hogy ezt hogyan csináljátok. "
Várjuk azt a segítséget!:-)
Előzmény: #59069 dézé 2006.12.03. 00:24:54 |
|
csogu | 2006.12.03. 08:14:59 / # 59070 |
Na ezt kérdeztem lejjebb is...hogyan?
Előzmény: #59069 dézé 2006.12.03. 00:24:54 |