Hozzászólások száma: 401
Oldalszám: 21
Témakörök > Droszt Híradó > Ilyenek vagyunk!? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
törölt felh. 2006.12.06. 14:45:31 / # 59102
avatar
Mi az a Word?????????????, Én csak a helyesírási kézi szótárat tanulmányozom a droszton onnan ez a fejlödés

törölt felh. 2006.12.06. 14:42:29 / # 59101
avatar
Mi az a Word?????????????, Én csak a helyesírási kézi szótárat tanulmányozom a droszton onnan ez a fejlödés
tomajer 2006.12.06. 14:17:13 / # 59100
Urak! Mindenkinek, aki egy hoszabb hozzászólásnak fekszik neki! Nyissatok meg egy jegyzettömböt, vagy Wordot, abban alkossátok meg a hozzászólást. Több előnye is van, mint pl. JWT helyesírásán látjuk:-) De a legfontosabb, hogy amikor kész van, két kattintással beillesztitek, és mehet. Biztos nem fog elveszni!
tomajer 2006.12.06. 14:12:07 / # 59099
Bízzunk benne! És abban is, hogy nem kiskorú;-)
tomajer 2006.12.06. 14:11:19 / # 59098
Off Szia Zolika! Sajnos nem tudom. :-( Hallani nem hallottam, kérdezni nem kérdeztem! Innen képet lelopni a legegyszerűbb dolog a világon. Rákattintassz a képre az egér jobb gombjával, és kiválasztod, a " Kép mentése másként " sort. Ott szépen megmondod neki, hova tegye, és már a tiéd is! On
madár 2006.12.06. 14:06:15 / # 59097
avatar
Kedves *dézé* nekem is lemaradt sok minden, mert első, hosszabb írásom levágta e tudós program, így két részletben sem olyan, mint az első volt. A transzferekről még annyit, ezzel is csak a becsületes taxisok bevételét csökkentitek -habár Nektek minden tudásotokkal (DUDÁSOTOKKAL) növelni kellene azt-, ha valaki nem becsületes, korrekt, előbb-utóbb kiesik minden cégtől, tehát ma már meg lehet bízni a társasághoz szerződött emberkékben (remélem ezt nem akarod megcáfolni). Akkor meg minek a rossz transzfer? CSAK AZÉRT? Ha olcsóbb órával, akkor meg nem kérjük? Úgy emlékszem az APEH-is úgy rendelkezik, hogy óra BEKAPCS.-fuvarvégén KIKAPCS. közben semmi cicó, csak fizet, és annyi. A fuvarszervező cégek, ha megfelelően fejlődni képesek a TAXISOK érdekében, és nem ellenük, akkor lehetnek barátaink, de most még olyanok, mint a többi levevős ellenség, semmit nem akarnak adni, néha szószerint(már megégésre sem)csak KASZÁL, de azt nagyon.
madár 2006.12.06. 13:03:27 / # 59096
avatar
Kedves *dézé*, a lényeget elhallgatod: -Miért emelkednek a tagdíjak többszörösével évente, mint a tarifák? Bár erre is volt régen megállapodás - ezeket, amik nem jók a cégeknek hamar elfelejtitek-,miszerint tagdíj, azonos mértékben és csak akkor emelkedhet, mint a tarifa. A folyamatos "elvonások" abban az időben alakultak ki, amikor -becslések szerint- 20-22-ezer taxis volt B.P.-en. Káosz volt, rablás, visszaélések. Most rend, fegyelem,korrektség az uralkodó. Így KÉRJÜK MI IS AZT AMI JOGOSAN JÁR, kiállások, éjszaka, ünnepnap, csomagdíj(mint Európában) A piacra való hivatkozás csak SÖTÉTÍTÉS, ha 2huf-ért lehet termelni egy almát az igazi piacon nem adják oda 1huf-ért. Ugyanúgy, mint a benzint, a gázt, olajat, áramot, vizet, hőt, alkatrészt stb. És nehogy az mondja már meg mi mennyi, akinek ellenérdekeltsége van az én vállalkozásommal szemben; a fuvarszervező. Nektek az a jó, hogyha minél olcsóbb a taxi, nő a statisztika. Ha kibukik valaki, majd születik helyette új- gondoljátok. Jó lenne, ha a havi alapdíjak összege lenne a tagdíj, akkor nálatok is mozdulna valami, lenne egy kis verseny. Az már nevetséges, amikor a cégnek uszkve 400 huf bétele van egy fuvarból, a taxisnak meg 400 huf vesztesége -néha. A "piacon" inkább azt nem értik, és azt kérdezik: Karácsony, Szilveszter, éjjel,ugyanannyi, és ingyen kiállás? -Ez miért éri meg? -Útcáról miért drágább, mikor az a legegyszerűbb? A büntetésekről: - Ne feledd, Te és cimboráid nem vagytok hatóság. Ha úgy tették vola fel a kérdést a City- taxinál büntetés, vagy jutalom, gondolom Ők is a jutalomrendszerre szavaztak volna. Most itt azonban leírom Nektek,nem kell mindíg büntetni, néha jobb a jutalmazás, célravezetőbb. -Nézzetek utána, (talán a Gogle-ban benne van) hiszen Ti értünk vagytok, és MI megérdemeljük...
szyli 2006.12.06. 10:21:49 / # 59095
avatar
Csak az a bibi, hogy nem szoknyás mikulás jár, ugye?? Előnyben veletek szemben a gyengébb nem!) De ne búsuljatok, jön az angyalka is és ő bizti szoknyás lesz!)

Kovács Zoltán 2006.12.06. 09:52:35 / # 59094
avatar
Tudod már a választ a múltkori kérdésemre, amit a Dohány utcában tettem fel? Az ujabb pedig itt van. Hogy tudom én abszolut képzetlen felhasználó ezt a mikulást elküldeni annak akinek akarom? Kérlek küld el ide nekem: taximaxi@dunakanyar.net
tomajer 2006.12.06. 09:26:11 / # 59090
"Apropó nálatok is járt a Mikulás??))" Természetesen igen:-)))

Kovács Zoltán 2006.12.06. 09:14:38 / # 59093
avatar
Kedves Druszám! Csak egy részéhez tudok most időhiány miatt hozzászolni a meglátásaidhoz. Vannak dolgok amiben igazad van, és vannak amiben nincs. Ilyen pl. a transzferek kérdése. A kedves vevő érdeklődjön a csomagszállítási transzferekről a csomagszállító cégektől, és ne akarja taxival megoldani ezen problémáját. Már csak azért se, mert talán egy kezem se kellene hozzá, hogy megszámoljam hány kollégának van erre kiterjesztve az engedélye. / Mondhatnék ennél komolyabb buktatóját is ezeknek a fuvaroknak, de az egyszerűség kedvéért maradjunk ennél!/ Nem kellene megversenyeztettni a srácok esetlegesen sok milliós autóit, egy pár ezer forintos lepukkant robogóval! Amint ez nincs, máris azt lehet mondani a megrendelőnek, hogy alap + km + várakozás - kb. ennyi lesz! A többit majd ha lesz némi időm.
szyli 2006.12.06. 08:55:52 / # 59089
avatar
Amig pötyögtem, már történt is hozzászólás!))

szyli 2006.12.06. 08:49:59 / # 59092
avatar
Szép jó reggelt! Mi ez a némaság? Hogy gondoljátok a jövőt, ha már a múltat kielemeztétek? Miért nem vitatjátok meg az elképzeléseiteket? Hol vannak azok az emberek akik képviselik a ti érdekeiteket, ők miért nem szólnak, hogyan tudnának kiállni az elképzeléseitek mellett? Ha rám utal "az idetévedt kolléga" megjegyzés, akkor csak annyit, hogy nem vagyok kolléga, csak "idetévedt"!)Olvaslak titeket és néha jár a szám. Szép és kellemes napot mindenkinek!) Apropó nálatok is járt a Mikulás??))

dézé 2006.12.06. 08:45:29 / # 59091
avatar
Ez valamiér lemaradt.. Esetleg azért, mert a nagy nehezen megszerzett bevétel 10 perc alatt elkölthető egy bevásárló központban és az ember ráadásul úgy érzi semmit nem vett, de a kínálat egyszerűen rátelepszik a tudatára? Melyik ezek közül? Szerintem összességében okozzák a stresszt, de a legkönnyebb az emiatt érzett tehetetlen dühöt a fuvarszervezőkön levezetni. Mikor teszitek fel már magatoknak azt a kérdést, hogy a fuvarszervező irodák nélkül könnyebb lenne? Próbáljatok erre reális választ adni magatoknak. A gondolkodáshoz csak annyi segítséget had adjak, hogy ’82-ben, amikor a magán taxit engedélyezték, néhány hónap alatt a maszek taxisok két társaságot is szerveztek, pedig senki nem kényszerítette őket!
dézé 2006.12.06. 08:43:31 / # 59039
avatar
Köszönöm a kérdéseket, és örülök, hogy mégsem csak „édes hármasban” levelezgetünk a szerkesztőkkel. Azt az elején szeretném tisztázni, hogy a vállalkozások terhei (adó, tb., stb.) – úgy a taxisoké, mint a fuvarszervezőké – valóban szinte egyformán nőttek. Én viszont a korábbi beírásomban a fuvarszervezők irodák működési költségeinek változását igyekeztem ecsetelni, több- kevesebb sikerrel. A másik nagyon lényeges, hogy el kellene már oszlatni azt a TÉVHITET, hogy a fuvarszervező irodák tartják alacsonyan a taxi tarifákat! Ezt ugyanis a PIAC szabályozza a KERESLET-KÍNÁLAT függvényében! Egyébként a fuvarszervezési díjakat is a PIAC szabályozza. Ahová a legnagyobb a taxisok áramlása, mert ott tűnnek a legkedvezőbbnek a feltételek, ott a legmagasabb a tagdíj. (lásd City) Nézzük akkor, hogy ki mit szüntetett meg. (ismét egy kis történelem óra, a tisztán látás kedvéért) - kiállási díj: A Főtaxi idejében volt és kezdetbe a magán taxitársaságok is alkalmazták, valamint egy ideig a nyugati autós és klímás rendelések volt ismét divatban. Első megszüntetése még a hőskorra nyúlik vissza, amikor a csapatok tagjai gyűléseken döntöttek az élet nagy dolgairól. Szerintem nem írható a jelenlegi fuvarszervezők számlájára. A nyugati autós és klímás kiállási díj pedig akkor szűnt meg, amikor már oly mértékben megnőtt a számuk a flottákban, hogy rövid kiállási idővel tudtunk küldeni. - Előrendelési díj: Ugyanaz, mint az előbb, nem mostanában szűnt meg. - Azonnali óraindítás: Ez a „fékes” taxiórák idején szűnt meg és ugyanúgy a csapattagok közösen döntötték el, hogy konkuráljanak a Főtaxival. - Csomagdíj: Most megfogtál, mert én nem is emlékszem erre, hacsak nem a kézipoggyászon felüli csomagok szállítására gondolsz. Ez viszont ma is létezik, a kollega ilyen esetben a fuvar kezdetén megállapodhat a plussz összegről. - Olcsó, rossz transzfer árak: Igen ez valóban neuralgikus pont a szolgáltatásunkban. Alapvetően a transzfer ár nem szerencsés, de sajnos ezt is a piac követelte meg a vevő oldal nyomására. A cégek ugyanis szerették volna kiszámíthatóvá tenni azokat a költségeiket, amelyek a rendszeres szállításokból adódtak és itt elsősorban a csomagszállításokról beszélünk, mert ott többnyire a fuvar elején fizetnek. Ez később sajnos tovább terjedt egyéb fuvarokra is. Ennek a számunkra többnyire rossz, a megrendelők számára viszont jó gyakorlatnak a felszámolására nem sok esélyt látok a közeljövőben. - Büntetések, fenyegetettség, stressz: Ez egy komplex témakör, de nézzük. A fuvarszervező irodák szabályai (Etikai Szabályzat) az évtizedek során alakult ki. Gyökerei a Főtaxitól erednek, és az évek során a csapatok ezt az alapot saját arculatukra formálták. Ez is a nagy csapatgyűlések idejére tehető! A legelterjedtebb változat, amelyet jelenleg számos társaság alkalmaz a City Taxi 2000-ben megalkotott szabályzata. Erről viszont azt kell tudni, hogy bevezetése előtt a ma népszerű megfogalmazással élve „társadalmi vitára” lett bocsátva és az észrevételek beérkezését követően átdolgozásra került. Ezt követően egy közgyűlés (kb. 200 taxis jelenlétével) hagyta jóvá. Azt gondolom ennél demokratikusabban, a taxisok érdekeit messzemenőkig figyelembe vevő szabályozás nem készülhetett volna. A rendszer alapvetően a tisztességesen dolgozni akaró taxist védi! Ha valaki figyelemmel kíséri az etikai határozatokat láthatja, hogy sajnos többnyire visszatérő kollegákról van szó a nagy többség soha nem kerül berendelésre. A FENYEGETETTSÉG ennek okán szerintem nem áll meg, mert ezzel a logikával a KRESZ szabályok is a fenyegetettség érzését kelthetik. A STRESSZ! Igen az valóban van, csak az a kérdés milyen okból. Azért mert a mai címkiadási gyakorlat az örökös „harckészültséget” igényli a dolgozó kollegáktól? Vagy azért, mert a mai közlekedési viszonyok kritikán aluliak? Vagy, mert a közlekedési morál enyhén szólva a béka feneke alatt van? Esetleg azért, mert a nagy nehezen megszerzett bevétel 10 perc alatt elkölthető egy bevásárló központban és az ember ráadásul úgy érzi semmit nem vett, de a

törölt felh. 2006.12.05. 09:14:04 / # 59088
avatar
Mégis csak írok. Eddig ahányszor emelték a tarifánkat vele együtt emelték a tagdíjunkat is. Szerintetek valaha a mi érdekeinkkel fog valamikor is foglalkozni valamelyik társaság. Ha felemelik az alapdíjat 300-500ft-re akkor mennyivel fogják emelni a dögdíjunkat. A tarifát emelték 10-12ft-tal a díjat meg 2000ft-tal. Akkor egy ilyen 200ft-os különbségre ők mennyivel emelik a díjunkat.

nemkar 2006.12.05. 03:46:46 / # 59087
avatar
Ha jól tudom, csak a viteldíjjak lettek korlátozva. Az alapdíj, a csomagdíj, a kiállásidíj, a várakozásidíj...stb, az nem. Akkor ezeknek, miért nem lehet érvényt szerezni?!

Sas882 2006.12.05. 01:51:53 / # 59084
avatar
hello "Az alábbiakat nem magyarázkodásnak, hanem MAGYARÁZAT-nak szánom." by dézé röviden a teljesség igénye nélkül, ha pontatlan lennék, akkor mea culpa, mert emlékezeből irom, azaz nem irok számokat inkább, ha sikerül megállnom:) Az én vállalkozásom költségei is megnőttek, azaz sokkal többe kerül, mint 10 éveel ezelőtt - TB - fuvarszervezési dij - üzemanyag - az eszközeink ára ( gépkocsi, urh, taxióra) - az általunk igénybe vett szolgáltatások árai ( szervizek, automosók, s ide sorolom a drosztdijjat is) - adók ezzel szemben áll a bevételi oldal, ami kb. 100-150% emelkedett, mármint a tarifa. A magyarázatodat megértem, nincs is semmi bajom vele, teljesen elfogadható is, a fejem sem ingattam:) DE gondolom érzed, hogy ez az érem egyik oldala, a másik oldalon ott az 54. hozzászólás. Azaz, ha az egyik oldal költségei miatt indokolt az ilyen mérvű növekedés, akkor a másik oldalé nem? Itt sántit a történet, pedig a megoldás elég egyértelmű, a cégek a jelenlegi maximált árakon fuvaroznának, s ugyebár ez nem rajtuk mulik, s akkor ki van fogva a szél a vitorlából, de ez alatt járni, csak olaj a tűzre, az elvtelen kedvezményekről nem is beszélve. az 54. hozzászólásban irt többi dologról nem is beszélve, bár legtöbbjüket minden ember másképpen éli meg.
törölt felh. 2006.12.04. 17:41:53 / # 59083
avatar
Olvni olvasom.De nem tudok hozzá szólni.De azért érdekes dolgokról írtok.

tomajer 2006.12.04. 16:54:52 / # 59086
Érdekes, én meg pont azóta kopaszodok:-( A maradék, meg folyamatosan égnek áll!:-)
Oldalszám: 21