Hozzászólások száma: 401
Oldalszám: 21
Témakörök > Droszt Híradó > Ilyenek vagyunk!? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Csumi 2007.01.07. 16:02:29 / # 59183
avatar
Szia! Nem értünk egyet a csekkes dologban... Amíg van olyan cég, amelyik aláígér a másiknak, egyik sem mer ezügyben lépni, nem akarja elveszíteni a megrendelőt, aki jó esetben havi milliós nagyságrendben utazik. Ez érthető. Addíg amig nem bíznak egymás szavahihetőségében (hogy egyébbként lehet-e ezt most hagyjuk)addig nem változik semmi! Kedves dézé! Ne érts félre! Én nem ellenség vagyok, sőőt! Ha itt jobbá lehetne tenni a dolgokat, Én akár az "ördöggel is cimborálnék" De!...Valóban nem azonosak,vagy csak részben az érdekeink... PL: a cégek érdeke a minél több taxis (annyival több havi bevétel ugye) a mi érdekünk: ne legyünk többen, mert sok a vadász, kevés a fóka egy mondatban megoldható lenne: Kérem! Nálunk nincs tagfelvétel.... Miért nem megvalósítható?...mert nem azonosak az érdekeink (sajnos) és még lehetne sorolni a példákat, de felesleges...szerintem.. Azt kéne végre elérni (és itt mindkét oldal felelős,) hogy végre ne egymás torkát szorongassuk, hanem egymás kezét!! Élni, és élni hagyni!
Csumi 2007.01.07. 15:37:59 / # 59182
avatar
A belépési díj mindíg létszámfüggő volt...mikor épp sokan voltunk akkor volt, mikor kevesebben,mindjárt jött egy belépési díj mentes "akció" (Állításom bizonyítására nézd át a "Taxisok Világa" régi B. kft.-s reklámjait)
Csumi 2007.01.07. 15:33:01 / # 59181
avatar
Hááát nem tudom... Nálunk (én is ott vagyok ahol Te, Tele5) mindíg kifizették a csekkeket a Szenczi idejében is, a Pásztorok alatt is... Kaukció pedig nem volt, futotta a tagdíjakból is. Soha nem okozot problémát, hogy miből. Én inkább ott látom a kaukció lényegét,hogy egy gyengébb lábakon álló cégnél kitalálták, és erre gyorsan bevezette majd minden cég , mondván: Nem is rossz ötlet...nem kell annyi saját lekötött tőkét mozgatni....Mi a taxisnak az a kis plusz?
Csumi 2007.01.07. 15:15:53 / # 59180
avatar
Igen, Én emlékszem! Az pl. a sok "nagy" szavahihetőségének volt köszönhető... Megegyeztek az emelésben, annak mértékében, majd mikor a Gábriel mint akkor piacvezető cég elsőként emelt, a többi amnéziát kapott, sőt megjelentek óriás plakátok, "Változatlan tarifával" és az egyik olyan cég logójával, ahol most te is dolgozol. (Tele 5 akkor még nem volt)Csak az igazság kedvéért: Akkor a jelenlegi tulajdonosoknak még nem volt közük a céghez.... Én Gábrielesként éltem meg ezt a "korrektséget"..Azóta sem igen ültök össze egymással tárgyalni, vagy ha igen, nem tarifális kérdésekről...egyszerűen nem bíztok egymásban... (ilyen egyeztetéseket is megéltem néhányat, mikor még "tűzközelben" voltam. Eredménytelen volt mind!) Jaaa....Igen ! A Gábriel ebbe belehalt! Jött a Yellow Pages vegetáció....
nemkar 2007.01.07. 13:39:14 / # 59179
avatar
Te is tudod, hogy a tel.-os, soha nem érheti el az utcait. Az meg hatósági, és amíg "fönt", azt nem emelik, addig mi sem emelhetünk.
csogu 2007.01.07. 12:53:48 / # 59178
Miért, már a maximált árom megyünk? Nem is tudtam:-)) Nappal 240 Éjszaka 336
nemkar 2007.01.07. 12:40:13 / # 59177
avatar
A maximált áeon, már nem nekünk kell emelni.
nemkar 2007.01.07. 12:38:39 / # 59176
avatar
Bocs,ezt nem tudtam.
csogu 2007.01.07. 12:06:16 / # 59175
Pedig nagyon egyszerű a válasz. Ha te idén a maximált áron jársz, az nem biztos, hogy jövőre is az lesz. Na ilyenkor kell emelni. Infláció, a pénzed vásárlóértékének csökkenése, ez cirka 20%. Nekünk is ennyit kellene emelni jelenleg. Szerinted fogunk? Dehogy fogunk, hiszen azt az elszegényedett lakosság már nem bírja el.
Kovács Zoltán 2007.01.07. 11:39:18 / # 59174
avatar
Hála az égnek, nem csak a taxiból élek.
nemkar 2007.01.07. 10:01:33 / # 59173
avatar
Zoli! Ha te nem adsz senkinek kedvezményt, akkor Te a maximált tarifával jársz. Na most, ezen, hogy tudtál 20%-ot emelni?
Sas882 2007.01.06. 16:32:50 / # 59172
avatar
első lépés lehetne a fuvaronkénti fizetés, némi alapdij mellett, tudom, már 1000x leirtad, de ebben egyetlen dolog van, ami miatt szerintem érdemes, mert igazságos, azért fizetek, amit kapok. Ha megy a bolt, akkor akár többet is, ha nem megy, akkor bizony kevesebbet, s nem hitesd el velem, hogy ez nekem rosszabb lenne, mint a jelenlegi fix összeg, amit akkor is fizetek, ha nem dolgozom, ha beteg vagyok, ha nyaralok.
Kovács Zoltán 2007.01.06. 15:08:19 / # 59171
avatar
Kedves Zoli! Bennem rossz alanyra találtál. Én nem adok senkinek sem kedvezményt, sem egyösszegű fizetésre, sem pedig átutalásra. Éppen a napokban állapodtam meg az egyik legnagyobb megrendelőmmel 20%-os emelésről, és abban, hogy továbbra is a fuvar végén, számla ellenében, egyösszegben, kézpénzben fizetnek. A tavalyi forgalmuk velem felér egy nagyobb multi egészhavi forgalmával. Tegnap pedig egy másik hasonló méretű megrendelőmmel egyeztettük az idei körülbelüli kereteket. Engem senki nem szokott kedvezmények miatt felhívni! Mégis igen sokan szívesen magukénak tudnák a telefonszámomat! A csekkes dolgot pedig neked sajnos nem sikerült megértened. A Pali megértette, te nem! Erről nem én tehetek. Tartok tőle, nem én vagyok az aki mindenféle változást elutasít, hanem inkább a fuvarszervező cégek. Hidd el azért addig azért terjed az inteligenciám, hogy megértsem a cégek működését, pont e miatt kritizálom. A cégek kiválóan működnek, csak nem azt szolgálják ki aki fizeti! Tényleg nem szoktuk meghívni a Tizeket a szapulásukra - sajnos nem jönnének el - de nem is érinti ez az ő pénztárcájukat semmilyen mértékben!
coffos 2007.01.06. 13:59:36 / # 59170
avatar
T. dézé ! Várom a javaslatokat aaból a szempontból, hogy miként gondolja a fuvarszervező cég a vele szerződésben álló alvállalkozó költségeit csökkenteni ? Esetleg kevesebb lesz a tagdíj ? Nem kell majd 4-5 milliós kocsit venni ? Ne érts félre, nem kötözködni szeretnék, de ameddíg olyan szerződést íratnak alá a taxissal, melyben csak kötelezettségek, illetve ezek be nem tartása esetén járó szankciók vannak, addíg mit vártok ? Jó példa erre az hogy nálunk az utóbbi időben leáll a telefonközpont, persze csúcsban. Ez decemberben olyan 5-6 óra kiesés volt, ami nekem min. 15 ezer Ft. kiesést okozott. És nem tudok szankcionálni vele szemben, pedig nem tartotta be a szerződésben vállaltakat.Ha az ember meg szólna, akkor még ő lesz leteremtve hogy mit lázít.... Szóval miért vársz el ilyen körülmények közt közeledést ? Lehet hogy a fuvarszervező irodáknak kellene elsőnek engedni ? Vagy ez olyan nehéz ?
csogu 2007.01.06. 12:58:50 / # 59164
Tudod Zoli nehéz nem ellenséget látni abban, aki pénzt szed be tőlünk, aki szabályoz, korlátoz az anyagi fejlődésben, sőt, a szinten tartásban akadályoz minket, miközben keményen szankciónál. Az ilyet nehéz barátként kezelni:-)

dézé 2007.01.06. 11:57:36 / # 59169
avatar
Igazad van mindenben, tisztában vagyok vele, hogy milyen szinten növekedtek meg az kollegák költségei az elmúlt években. Hidd el amióta taxis vezető vagyok nem múlik el nap, hogy ne próbálnék meg valamit tenni annak érdekében, hogy miután a tarifákat nem tudjuk feljebb srófolni a jelenlegínél, a költségeitek csökkentésével próbáljuk nyereségesebbé tenni a vállalkozásaitokat. De ez nélkületek nem megy és ameddig olyan a kollegák hozzáállása a taxitársaságokhoz, hogy az ellenséget és a "lehúzást" látják bennük, közös előre lépésre nincs lehetőség. Sajnos! Ezért áldozok a kevéske szabadidőmből arra, hogy azokkal az információkkal, amiket itt megosztok veletek, megpróbáljam megváltoztatni ezt a szemléletet.
dézé 2007.01.06. 11:44:14 / # 59168
avatar
Igen, jól érzitek, hogy ez egy kicsit fals. A nyitó hozzászólásomban már írtam erről. A '90-es évek elején, amikor a sok külföldi idejött céget alapítani és nyakló nélkül használtak taxit, akkor indult a csekkes rendszer. Akkoriban valamennyi szerződésben 10%(!) felárat számoltak fel azok a társaságok, akik ilyen szerződés kötésére hajlandók voltak. Ugyanis kezdetben nem mindenki vállalta ezt be. Később ők is belátták, hogy ha nem teszik, lemaradnak. Viszont mire észbe kaptak, addigra már a piac szűkülni kezdett ezért az első körben kevesebb kezelési költséget számitottak fel mint a konkurencia, később semmit, ma már a számla végösszegéből további kedvezmény jár!!! Ma már a cégek (nem a taxitársaságok) beszerzési osztályokat üzemeltetnek, amelyeknek az a feladata, hogy a költségek lefaragásán munkálkodjon. Leül velem szembe a beszerzési igazgató és közli, hogy nagyon elégedett velünk, tíz éve kifogástalanul szolgáltatunk, de sajnos kaptak egy a mienknél kedvezőbb ajánlatot (ráadásul tudom, hogy tényleg kapott és akitől kapta, hiába kértem szépen, csúnyán, nem volt hajlandó visszavonni), ezért választhatunk, vagy mi is bevállaljuk ezt, vagy fájó szívvel, de megválnak tőlünk. Az ő fizetése azon múlik, hogy le tud-e faragni a költségekből. Az enyém és a mi fuvarszervezőnké azon, hogy meg tudjuk-e tartani a megrendelőt. Elkezdődik az alkudozás és valahol félúton megállunk, de már így is veszítettünk! Ez mindaddig így lesz, ameddig ennyi taxis és ennyi taxitársaság lesz a városban.
Bao, a FŐNÖK! 2007.01.06. 06:23:43 / # 59167
avatar
Basszus! Ez olyan mint a hitel végülis! Valami többletet rá kéne rakni amiatt,hogy nem helyben rendezik a számlát!
r069 2007.01.06. 06:10:14 / # 59166
avatar
Szia Zoli.Értem én amit irsz csak nem hiszem.Nem is érdemes erről tovább beszélnünk,nem fogsz tudni meggyözni.Ne érts félre nem neked mint ember nem hiszek,hisz ismerlek pár éve,csak szerintem ez nem igy működik.Nem vitatom el az igazad lehet hogy igy van csak nekem fals.Maradjunk ebben.
Sas882 2007.01.06. 01:12:57 / # 59165
avatar
bocs, hogy dz -t irtam, dézé helyett szerintem a személyeskedést hagyjuk ki ebből, az sokat ront a dolog renoméján, emelkedjünk felül a személyes dolgokon. elfogadom, s már régebben is elfogadtam amit irtál egy iroda müködési költségeiről, csak az arányokat látom nagyon is negativ szinben. A költség oldal emelkedik, miközben a bevételi nem, illetve nincs arányban, mondthatod, hogy ez a valóság, de ez azért nem teljesen igaz. A 10 évvel ezelőtti arányokkal is müködött fuvarszervező iroda, én mindig azt mondtam, ha azok az arányok lennének most is, akkor nem lenne okunk panaszra, nekünk taxisoknak. Elvárandó a magasszintű szolgáltatás, uj autó, nyelveket beszélő, intelligens sofőr, aki nem kialvatlan, ismeri a várost, stb. s a másik oldal? szinte nevetséges árak.......azt kell megérteni, hogy itt adott időben egy vendéggel tud csak a taxis foglalkozni, nem mondhatja, hogy jöjjön vissza hétfőn 6 kor, ha a páciens éppen szilveszterkor akar utazni. A csekkes dolog nem kérdéses, nekem semmi bajom nincs vele, ez egy lehetőség a vendégeink részére, nagy, kényelmes lehetőség, egy dolgog zavar, hogy ez miért olcsóbb - igaz nem sokkal, de itt az elv a lényeg - mint aki, ott, azonnal kp. ben teljesiti a szolgáltatás ellenértékét. Elég kedvezmény kell, hogy legyen, az utólagos fizetés, valamint az, hogy az ügyviteli dolgok nagyrészét és a kockázatot átvállalja a fuvarszrvező cég, illetve a taxisok. Hitelbe dolgozunk, olcsobban, mint kézpénzért.

Oldalszám: 21