Témakörök > Hírek fórumai > Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Aranyospalabácsi | 2015.09.30. 17:20:34 / # 340784 |
|
Az senkinek nem tünt fel , hol van a kft központja?
|
tomajer | 2015.09.30. 16:38:59 / # 340782 |
Holnap még biztosan nem startol Pesten a villanyautós Green TaxiA VS.hu megtudta, hogy a cég indulásáról és a részletekről valamikor a következő hetekben tartanak sajtótájékoztatót. A Magyarországon elsőként kizárólag elektromos autókkal fuvarozó taxitársaság, a Green Lite Taxi Kft. nyilvánosan korábban sem határozott meg konkrét indulási dátumot, honlapján most is mindössze a hamarosan ígéret szerepel. Szeptember elején a hallotaxi.hu oldalon megjelent – munkavállalókat toborzó – hirdetményben is csak az állt, hogy októberben kezdi meg a szolgáltatást 65 Nissan Leaffel. Dolgozókat még mindig keres a cég, de ebben az álláshirdetésben sem említi, mikor kellene kezdeniük. Viszont a honlapján elérhető információkból egyértelműen kiderül, mi szükséges még ahhoz, hogy utasokat szállíthasson. Még nincs ugyanis a „bejelentéshez kapcsolódó regisztrációs száma”, nincs döntés a „bejelentéshez kapcsolódó regisztráció időbeli hatályáról”, nem tudni, hány autóval üzemel majd, és nem tisztázott a „tevékenységi engedélyhez kapcsolódó felelősségbiztosítás mértéke” sem – mindezek intézése „folyamatban” van, olvasható a cég oldalán. A napi.hu holnapi indulásról szóló cikkében zárójelben megemlíti, hogy a piacon az új cég mögött többen a korábbi reptéri vesztegetési ügybe keveredett Zóna Taxit, pontosabban annak tulajdonosát Veres Istvánt vélik felfedezni, de a Green Lite Taxi Kft. a VS.hu-nak küldött közleménye – kimondatlanul is – cáfolja ezt: „A Green Lite Taxi Kft. elnevezésű új taxi társaság 75 százalékos tulajdonosa az Externet Nyrt., 25 százalékos tulajdonosa Kovács Gergely az Externet Nyrt. vezetőségének tagja. A tulajdonos vállalat 7 éve a budapesti tőzsdén jegyzett cég, a tőzsde szigorú szabályainak megfelelő, átlátható, mindenki számára elérhető tulajdonosi szerkezettel, valamint rendezett, stabil pénzügyi háttérrel rendelkező cég.“ A budapesti taxitársaságok között a fent említett 65 autóval a Green Taxi nem lenne a legnagyobbak közt, a napi.hu szerint a legjelentősebb flottája, több mint ezer autója a Főtaxinak van, utána jön a CityTaxi körülbelül nyolcszáz, majd 500-500 kocsival az RT5, a 6x6 és a TaxiPlus.
|
|
tomajer | 2015.09.30. 06:32:30 / # 340777 |
Ennyi zagyvaságot összehordani?!? :-)
|
|
tomajer | 2015.09.30. 06:31:58 / # 340776 |
Ilyen taxikat még nem látott BudapestenÚj taxistársaság indul Budapesten október elsején. A Greenlite Taxi érdekessége, hogy kizárólag elektromos autókkal fuvarozza majd utasait, és hogy fő tulajdonosa egy távközlési cég. A KÁVÉ VILÁGNAPJA az illynél egy hétig tart! Ha most vásárol az EspressoShop.hu-n 25ezer Ft értékben, 6ezer ft értékben adunk mellé ajándékot! Az ajándékokért kattintson ide: EspressoShop.hu Áttörésnek is tekinthető, hogy elektromos autókat üzemeltető taxitársaság indul Budapesten. A Greenlite Kft. néven startoló bérfuvarozó cég a tervek szerint 65 Nissan Leaf kocsit állít üzembe, egy éven belül pedig megduplázzák a flottát. A most induló vállalkozás többségi tulajdonosa a szolnoki székhelyű Externet telekommunikációs cég. (Szakmai körökben egyébként az új cég mögött többen a korábbi reptéri vesztegetési ügybe keveredett Zóna Taxit pontosabban annak tulajdonosát Veres Istvánt vélik felfedezni. Erre utalhat a cég elnevezése is, hiszen öt évvel ezelőtt már indult egy GreenTaxi néven futó cég, amelyet a sajtó Veres István érdekeltségének tartott. A környezettudatosságot hangsúlyozó cég - amelyet hivatalosan a Green City Future Zrt. birtokolt - ma már nem működik és a cégnyilvántartásban sem szerepel. ) A budapesti taxis piacon újdonságnak tartják az új cég megjelenését. A budapesti taxis rendelet hatályba lépése óta ugyanis jelentősen csökkent az utakon futó taxik száma. A szigorú feltételeknek ugyanis sok, eddig taxizásra használt kocsi nem felelt meg, új euro 5-ös motorral felszerelt gépkocsi vásárlásra pedig csak kevés taxisnak és cégnek van pénze. A legjelentősebb flottája, több mint ezer autó a Főtaxinak van, a második helyen álló CityTaxinak körülbelül nyolc száz.A rangsor harmadik helyén 500-500 kocsival három cég osztozik: az RT5, a 6x6 és a TaxiPlus. A tavalyi adatok szerint az egymilliárd forint feletti árbevételt elérő és így is piacvezető Főtaxi mögött az RT5 Holding Kft. ért el kiemelkedő árbevételt 2014-ben. A harmadik 518 milliós forgalommal a City Taxi, majd a középmezőny következik: a 6x6 Taxi, a Taxi4, a TaxiPlus egyenként 200-200 millió forint körüli éves árbevétellel. A taxiscégek mérlegét tanulmányozva több érdekes "apróságra" lehet bukkanni. A 6x6 Taxi például 200 millió forinttal növelte eszközállományát - árbevétele 2014-ben mindössze 270 millió volt - de a mérlegből nem derül ki, hogy milyen jellegű eszközökkel bővítették a vállalkozást. A City Taxi 471 millió forintos bevételét 47,4 millió forinttal "fejelték meg". Ez utóbbi "működési költség hozzájárulás" címén került könyvelésre, egyéb bevételként. A veszteséget is csak úgy tudták elkerülni, hogy 10,9 millió forintos rendkívüli bevételt tettek a mérlegbe. A MaxTaxi - amely Reklámtaxi Kft. éven fut - ellen pedig folyamatosan indultak tavaly végrehajtási eljárások. Az RT5 Taxi Holding - a cég 2013-ban olvadt össze a Budapest Taxival - beszámolójából ugyanakkor az derül ki, hogy a 981 milliós árbevételhez szabálytalanul csoportosítottak át 292 millió forintot - így a cég árbevétele 1,2 milliárd forintra nőtt. A közel 300 milliós tétel az éves beszámoló szerint tagdíjbevételekből származott. A Tele5 Taxi Hungary Kft. 2014-es árbevétele mindössze 16,6 millió forint volt - ez a cég volt az egyetlen a 10 budapesti nagy taxiscég közül, amely veszteséggel (7,8 millió forint) zárt.
|
|
tomajer | 2015.09.30. 06:25:22 / # 340775 |
Környezettudatos taxi indul, piszkos háttérrelKedden megírtuk, hogy elektromos autókkal üzemelő taxitársaság indul hamarosan, a Napi.hu pedig most arról ír, hogy a Greenlite nevű társaságról van szó. Tulajdonosa a szolnoki székhelyű Externet telekommunikációs cég. Szakmai körökben úgy tudják, hogy a környezettudatos cég mögött a korábban reptéri vesztegetési ügybe keveredett Zóna Taxi tulajdonosa, Veres István áll. Erre utalhat a cég elnevezése is, hiszen Veres öt éve indította el GreenTaxi névű cégét. A környezettudatosságot hangsúlyozó cég - amelyet hivatalosan a Green City Future Zrt. birtokolt - ma már nem működik és a cégnyilvántartásban sem szerepel. A Greenlite 65 Nissan Leaf kocsival indul, a járműparkot egy éven belül dupláznák meg. Az új taxis cég megjelenése azért is érdekes, mert a taxis rendelet bevezetése óta Budapesten csökken a taxik száma. A szigorú feltételeknek ugyanis sok, eddig taxizásra használt kocsi nem felelt meg, új euro 5-ös motorral felszerelt gépkocsi vásárlásra pedig csak kevés taxisnak és cégnek van pénze. A legjelentősebb flottája, több mint ezer autó a Főtaxinak van, a második helyen álló CityTaxinak körülbelül nyolc száz.
|
|
tomajer | 2015.09.30. 06:24:17 / # 340774 |
Elektromos taxikkal fuvarozó cég jöhet Budapestre........ ........ Jön az elektromos taxis társaság?Metál Zoltánt arról is kérdeztük, mit tud arról a mostanában terjedő pletykáról, miszerint új taxitársaság alakulhat kizárólag elektromos autókból. Szerinte egy ilyen koncepció nem lenne életképes, árulkodó, hogy jelenleg összesen 3 elektromos taxi van Budapesten. Az elektromos kocsik drágák, a kevés töltőállomás miatt nehéz megoldani a töltésüket , és maximum 150 kilométert tudnak megtenni egy feltöltéssel. A taxisoknak az éri meg, ha minél többet és minél hosszabb utakon használják a kocsikat. Egy elektromos taxival könnyen előfordulhatna, hogy a sofőr már éppen nem tud bevállalni akár egy hosszabb, reptéri fuvart. Arra, hogy adott-e be kérelmet a BKK-hoz elektromos autókat üzemeltető társaság, a BKK-nál is rákérdeztünk. Tájékoztatásuk szerint valóban adott be hozzájuk minősítési kérelmet olyan taxiscég, amely „teljesen újnak tekinthető, és elektromos autókkal kívánja a szolgáltatást nyújtani”. Ennek a cégnek, és még további négy új kérelemnek az elbírálása folyamatban van, szóval megeshet, hogy a közeljövőben öt új kihívója akad a már létező tíz taxitársaságnak. Az mindenesetre is látszik, hogy Metál Zoltán kétségeit az elektromos autózás bonyadalmairól nem osztja mindenki, és már most létezik olyan cég, aki elektromos taxizással próbálkozna Budapesten...... ......
|
|
tomajer | 2015.09.28. 10:11:30 / # 340751 |
Kanyarodjunk vissza az eredeti témához:-)
|
|
tomajer | 2015.09.26. 17:01:56 / # 340749 |
Ha máshova nem vennék fel, igazad lenne.
De mivel máshova is felveszik zokszó nélkül, akkor már miért ne legyen inkább Citys, a Citys csemete? Mondom én ezt úgy, hogy nem kedvelem a Cityt, sose voltam és gyaníthatóan sose leszek.
Előzmény: #340748 Vin 2015.09.26. 13:08:43 |
|
Vin | 2015.09.26. 13:08:43 / # 340748 |
|
A két mondat két külön dolog.
Nem! Zéró tudással, felvételi követelmények nélkül...
Előzmény: #340726 tomajer 2015.09.22. 07:23:38 |
tomajer | 2015.09.22. 07:23:39 / # 340726 |
Azért lássuk be az más, hogy a kölkömet, segíti a cég ami a tulajdomomban van neeem?
Előzmény: #340716 Vin 2015.09.20. 14:52:52 |
|
Vin | 2015.09.20. 14:52:52 / # 340716 |
|
Ott sem, csak legyen szövetkezeti tag a fater vagy a nagyfater. Igaza is van, nem akartam elhinni amikor hallottam, hogy "ő jött ide, mért én beszéljek az ő nyelvén"...
Előzmény: #340690 tomajer 2015.09.17. 10:19:41 |
tomajer | 2015.09.17. 09:50:07 / Módosítva / # 340690 |
Alapvetően az Est Taxi volt az első, amelyik bevállalta, hogy kezdőkkel vág neki a szolgáltatásnak. Nekik még nem jött be. Tudunk olyanról, hogy az ember az út szélén letette az autót, bezárta és feladta, mert nem találta meg a nyugatit.
De később a Taxi4, majd a Max taxi is határozottan az "ÚjTaxisokra" fókuszált. Csogu barátom erről kiselőadást is tartott nekem, hogy mennyivel kezelhetőbbek, normálisabbak a kezdők mint a megkeseredett, "begyepesedett" évtizedek óta taxizó kollégáink. És ebben vélhetőleg igaza is volt. Szerintem azóta is felismerjük az őáltala "oktatott" armadát, bárhol szólaljanak is meg :-) Azóta viszont, már a Cityn kívül nincs cég ahol hátrány lenne a kezdő státusz! Ez van. :-(
Előzmény: #340689 hiénakutya 2015.09.16. 23:03:56 |
|
hiénakutya | 2015.09.16. 23:03:57 / # 340689 |
Nem csak ők.
Előzmény: #340688 Vin 2015.09.16. 22:40:19 |
|
Vin | 2015.09.16. 22:40:20 / # 340688 |
|
Tényleg semmiféle városismeretre nincs szükség, bárkiből taxist csináltok?
|
focilabda | 2015.09.13. 15:38:57 / # 340656 |
Mondjuk ebben Neked sincs igazad.Amit a képen látunk az nem arra magyarázat, hogy nem lehet teljes töltéssel 150 esetleg 160 km-t elmenni.Ez arra magyarázat, hogy az elmúlt feltöltés ideje alatt annyi energiát fogyasztott el a kocsi, hogy a következő feltöltéssel (aminek a képét beraktad) csak 129 km várható.A hagyományos (robbanó motoros) autók kompútere is az elmúlt x időszak fogyasztásából tudja előirányozni, a következő tankolással megtehető távolságot.Tehát ha ezzel a feltöltéssel takarékosabban kocsikáznak, akkor lehet belőle még 150 km is.
Előzmény: #340649 ovatoshod 2015.09.12. 23:17:07 |
|
green-green | 2015.09.13. 13:35:18 / # 340654 |
|
Az a kényszerpihenő egy 20 perces tankolás - nem tűnik drámának.Természetesen ezek is visszatermelnek energiát fékezéskor,lejtőn lefelé stb. De olyan villanyautót még nem csináltak, ami menet közben saját magát saját magából visszatöltené... Ezt még a Tesla sem tudja... Pedig az se egy rakás sz@r... A fizika egy fránya dolog...
Előzmény: #340652 boxutca 2015.09.13. 11:57:17 |
boxutca | 2015.09.13. 11:57:17 / # 340652 |
|
Távol áljon tőlem, hogy kritizáljalak, de addig amíg egy autóval nem lehet egy teljes műszakot letolni kényszerpihenő nélkűl, pedig a technikai háttere már napjainkban is adott ahhoz, hogy ezek az autók vissza termeljék sajátmaguknak az energiát, de még sem teszik, addig ezek csak egy rakás sz@..k!
Előzmény: #340647 green-green 2015.09.12. 12:49:57 |
tomajer | 2015.09.13. 08:16:59 / # 340651 |
Ezen különben kár összeveszni. Szerintem se jó, ha csak Csepelen tudnak tölteni....
De ha már ennyit belefektettek, akkor meg fogják oldani, hogy a városban mind a négy égtáj felé, legyen néhány saját töltőjük. A taxisták ki fogják követelni.
Előzmény: #340649 ovatoshod 2015.09.12. 23:17:07 |
|
ovatoshod | 2015.09.12. 23:17:07 / # 340649 |
|
Maradjunk a tényeknél: Az előző képen láthatod, hogy 8-10 óra otthoni töltés után így tölt 150 km-re. Tényleg marhaságokat beszélek.
Előzmény: #340647 green-green 2015.09.12. 12:49:57 |
ovatoshod | 2015.09.12. 23:12:42 / # 340648 |
|
|