Témakörök > Hírek fórumai > Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
osztap | 2015.10.18. 08:03:52 / # 340998 |
A kutyát kifelejtetted, az költség növelő tényező.
Előzmény: #340997 tomajer 2015.10.18. 07:52:02 |
|
tomajer | 2015.10.18. 07:50:55 / Módosítva / # 340997 |
Khmmm.. a második mondatodban megmagyaráztad az elsőt:-D
De azééé... én is felneveltem két gyereket. Sz'al, a harminc év alatt volt olyan tíz, amikor nekem is 12 óra / 30 nap volt a munka. Droid is voltam nem keveset .... Tény: Ma nem dolgozom magam halálra. De! Először is megtanultam nem bevételnövelésben, hanem költségcsökkentésben gondolkozni. Felnőttek a gyerekeim és a saját lábukon állnak. Ki van fizetve az autóm is lakásom is. És nemutolsósorban olyan asszonnyal élek, akinek fontosabb hogy vele legyek, mint hogy mennyi pénzt hozok haza. Megtanultunk szerényen annyiból élni amennyi éppen van. És mi így vagyunk boldogok. De ha egy taxistának elmesélném én mennyit adok haza, akkor asszem körberöhögne :-(
Előzmény: #340995 zenitó 2015.10.18. 02:21:06 |
|
zenitó | 2015.10.18. 02:21:07 / # 340995 |
|
Elkeseredésre azért nincs okod.Tomajer sem dolgozott még életében 14 órát egyhuzamban.De 14 óránál többet áll naponta a kocsija a ház előtt.A legelső taxis aranyszabály...jól kell nősülni.Mert bizony sűrűn elő fog fordulni,hogy nem viszed haza a pénzt,hanem elhordod otthonról.Kell lenni valakinek a családban,akinek megbízható jövedelme van,ez a legfontosabb.
Előzmény: #340994 holló 2015.10.17. 23:56:48 |
holló | 2015.10.17. 23:56:48 / # 340994 |
|
"Nekem gyerekkori álmom volt hogy taxis legyek!!! :-P" Gondoltam. :-) Hiszen Te vagy a Taxis Magazin alapítója. Természetesen lehet ezt a szakmát is úgy csinálni, hogy az emberek megemeljék a kalapjukat előtte. Sok jóravaló ember dolgozhat benne, de a körülmények, amiket felvázoltál embertelenek. Főleg a munkaidő tekintetében. A pénznek lényegesen jobbnak kell lennie - annál aki jól csinálja mindenképpen - de megszoktam, hogy ebben az országban erről nem lehet nyilvánosan, őszintén beszélni, így nem is várom már el senkitől. Értem, hogy a körülmények több okból sem teszik lehetővé.
Előzmény: #340992 tomajer 2015.10.17. 23:19:14 |
holló | 2015.10.17. 23:43:28 / # 340993 |
|
Köszönöm a részletes válaszokat. Ez így nem egy leányálom... Lehet egyáltalán ilyen munkabeosztás mellett normális életet élni?
Előzmény: #340991 tomajer 2015.10.17. 23:18:13 |
tomajer | 2015.10.17. 23:19:15 / # 340992 |
Ui: Nekem gyerekkori álmom volt hogy taxis legyek!!! :-P ...és azon kevesek közé tartozom, aki majd harminc év után is szereti csinálni.
|
|
tomajer | 2015.10.17. 23:18:14 / # 340991 |
Egy kedves elnéző mosoly .... megteszi? :-)
Szerintem keress egy taxist és kérdezd meg ezekről a zagyvaságokról amiket ide beidéztél: "Az esetek 99%-ában azért választják az emberek ezt a - társadalmilag nem kimondottan megbecsült - foglalkozást, mert átlagon felül lehet vele keresni. A pénz pedig nagy Úr. (A budapesti átlagkereset 2014-ben a KSH adatai szerint nettó 220 ezer Ft volt a 8 órás munkaidőre vetítve, tehát ezen felül.)" Csak néhány kiragadott..... a napi nyolc órás munkaidő, mint már mlítettem volt a taxiban értelmezhetetlen. A hétvégi szabadidő, a karácsony szilveszter szintén... A taxis akkor dolgozik amikor más pihen. És nem nyolc órát. Még az átkosban se nyolc órás műszakok voltak a főtaxinál, hanem 12. Ebből nyolc volt leigazolva, de 12-őt dolgozhattál. Persze közben kiszállhattál pipilni, enni inni, családot fuvarozni ... (Nna ezt nem legálisan) a lényeg az, hogy két ember dolgozott egy autón ... vagy a nagy fellendülés idején három, de abból akkor vagy egy vagy kettő másodos volt ... és mindenki utált mindenkit:-( Nna sz'al, ha itt átlagon felül lehetne keresni, akkor nem kellett volna szabályozni az autók életkorát, mert minden taxis szuper autóval járna... nem létezne droidrendszer (bérautó) hisz egy megfelelő állapotú autót egy, másfél millió forintér lehet venni. Ennyit ugye, ha jól lehet keresni, ki lehet gazdálkodni hama-hama. Itt akkor lehet megközelíteni a hivatalos átlagot, ha harminc napból minimum 28-at dolgozol, és napi 12-14 órát. Napi nyolc órával, heti öt nappal, pont a költségeidet termeled meg. Mindenkit kifizetsz, csak neked nem marad. Nna és akkor a Green ... szerintem taxis nem nagyon ment oda. Tehát, akiket felvettek, most ülnek az iskolapadban és próbálnak megfelelni a feltételeknek. Pechükre életbe lépett az országos rendelet is ... nna ott aztán azt se tudják még gondolom mik lesznek a feltételek:-))) Tehát, ha jelentkező volt is, még nem munkaképes.... oszt az autók meg ott állnak.
Előzmény: #340990 holló 2015.10.17. 21:44:06 |
|
holló | 2015.10.17. 21:42:13 / Módosítva / # 340990 |
|
Senkinek nem az volt a gyerekkori álma, hogy taxisofőr legyen. ("Tűzoltó leszel vagy katona, vadakat terelő juhász...") Az esetek 99%-ában azért választják az emberek ezt a - társadalmilag nem kimondottan megbecsült - foglalkozást, mert átlagon felül lehet vele keresni. A pénz pedig nagy Úr. (A budapesti átlagkereset 2014-ben a KSH adatai szerint nettó 220 ezer Ft volt a 8 órás munkaidőre vetítve, tehát ezen felül.) (... és még azért, mert saját autóval viszonylagos szabadságot biztosít. A taxis vállalkozó a maga ura. De erről a Green Taxinál való elhelyezkedés esetén nincs szó.) Ezért fontos a Green Taxi álláshirdetéséből idézett "Vigyél haza 250 ezer forintot, vagy ha szorgalmas vagy, akár 300 ezernél is többet. Ebből nem kell autó- és cégfenntartásra, üzemanyagra, tagdíjra, leadóra és hasonlókra költened." ajánlat pontos tisztázása. Kézhez kapja ezt a 250 ezer Ft-ot minden hónapban a sofőr, aki szorgalmas az 300-nál is többet? Miből áll ez össze? Mennyi a fix bérezés, mennyi jutalékkal kell számolni? (remélem a borravaló ebbe nem lett belekalkulálva) Mennyit kell ezért dolgozni? Hány órából áll egy műszak és milyen napszakokra esik a két műszak, amiben dolgozni kell? Hány szabadnap áll a munkavállaló rendelkezésére egy héten és melyik napok ezek? (Pl.: minden hétvégén biztosan dolgozni kell majd?) A csepeli telephely közelében nincsenek lakóházak, ezért mindenkinek oda kell jutnia valamilyen közlekedési eszközzel a munkaeszközt felvenni. Biztosít-e a cég valamilyen munkába járási hozzájárulást, költségtérítést? (Autóval oda naponta bejárni nem kevés költség egy hónapban, de a BKK bérlet sem olcsó.) A fenti kérdések ismeretében lehet reális döntést hozni arról, hogy érdekel-e valakit a munka vagy sem. Várom a válaszokat. (Nem sok esélyt látok rá, hogy az illetékes megválaszolja a kérdéseket vagy egyáltalán megszólal, ezért bármilyen hozzászólást, észrevételt szívesen fogadok mindenkitől.) Köszönöm.
|
holló | 2015.10.17. 20:51:40 / # 340989 |
|
A Green Taxi képviselője mély hallgatásba burkolózott, pedig az elején még igyekezett megválaszolni a felmerülő kérdéseket. Utánajártam kicsit a dolgoknak: - Azt tudjuk a hírekből, hogy 30 autóval indultak el ezen a héten kedden a TaxiPlus flottája alatt. - Szombat este 19 órakor 26 db autójuk ott áll sötétségben a csepeli telephelyükön. - A 26-ból 3 autó éppen töltődik, a többi csak pihen egymás mellett. - 5 db villámtöltő berendezés van felállítva a telephelyen egymás mellett. Más töltési lehetőség nincs kiépítve. A szombat este a taxisok számára a legforgalmasabb időszak. Ha lenne 30 vagy 60 sofőrjük a jelenleg 30 db autóra, akkor az autók kint lennének a városban, a forgalomban, utast keresnének. Az nem lehet tehát, hogy sofőrjük van, de nincs munkájuk, mert akkor nem állnának az autók sofőr nélkül bent a telephelyen szombat este. A sofőröket, ha felvették fizetniük kell őket. Ebben az esetben viszont kint lennének az autók a terepen és próbálnának munkát szerezni. Ebből egyértelműen az következik, hogy nincs elég sofőrjük. Miért nem válaszolnak azoknak akik az álláshirdetésükre jelentkeznek? Hol és milyen formában lehet érdeklődni az álláshirdetés részletei iránt? Szabad-e egyáltalán érdeklődni bármilyen részletet illetően?
|
holló | 2015.10.17. 20:23:08 / # 340988 |
|
Tényleg? Azt akarod mondani elképzelhető, hogy 2 x 11 órás műszakban foglalkoztatják az embereket? A rendes munkaidő napi 8 óra szokott lenni a munkahelyek 90%-ában.
Előzmény: #340985 tomajer 2015.10.17. 14:05:05 |
tomajer | 2015.10.17. 14:05:06 / # 340985 |
Nnomeg a taxiban a nyolc óra értelmezhetetlen:-)
Itt gondolom 11 órás műszakok vannak.
Előzmény: #340983 holló 2015.10.17. 10:27:53 |
|
holló | 2015.10.17. 10:27:09 / Módosítva / # 340983 |
|
Köszönöm a választ. Ez azt jelenti, hogy szinte minden sofőrnek máskor kezdődik és végződik a munkaideje? A két műszak pedig azt jelenti, hogy egyik nap 8 - 16-ig másik nap 16 - 24-ig kell dolgoznia ugyanannak az embernek váltakozva? Háromszor 8 óra van egy napban. Az autóknak viszont töltési időre van szükségük valószínűleg ezért nem 3 műszakban dolgoznak...
Előzmény: #340980 tomajer 2015.10.17. 07:57:53 |
tomajer | 2015.10.17. 07:57:53 / # 340980 |
Józan paraszti ésszel, szakaszosan kezdenek.. különben nem tudnák őket tölteni.
Előzmény: #340977 holló 2015.10.16. 21:42:04 |
|
holló | 2015.10.16. 22:24:14 / # 340979 |
|
Szabadon átmehetnek másik fuvarszervezőhöz, ha így már nem éri meg nekik, nem? 9 ezer Ft/hó? Az még nem tűnik olyan soknak. Mit ad cserébe? Mivel indokolja?
Előzmény: #340978 ormi 2015.10.16. 22:11:03 |
ormi | 2015.10.16. 22:11:04 / # 340978 |
|
el fog pusztulni mindenki most hallom az a csicska pasztor 9 ezerrel emelte a tagdijat annal a fuvartalan ruppotlan taxi 4 nel kivancsi vagyok azok a taxi 4 es droidok lepnek e valamit
|
holló | 2015.10.16. 21:42:05 / # 340977 |
|
Köszönöm az infót! Ezek szerint valóban elindultak, van munkájuk és a belvárostól kijjebb dolgoznak a hajnali órákban. Kíváncsi vagyok mi lehet a két műszak munkaidejének beosztása.
Előzmény: #340975 cheater 2015.10.16. 17:41:04 |
cheater | 2015.10.16. 17:41:04 / # 340975 |
5 perc alatt hármat láttam elsuhanni a Nagykörúton hajnalban. Mondhatnám, hogy egy ment körbe.körbe, de nem, mindegyik sofőrnek más volt a pacekja.
|
|
holló | 2015.10.16. 16:49:28 / # 340974 |
|
Ma körülnéztem a belvárosban (Deák tér, Bajcsy, Alkotmány u., Nyugati, Széchenyi tér, Kossuth tér, Clark Ádám tér, Batthyány tér, Széll Kálmán tér) de sehol egy Taxiplusz-os Nissan Leaf-et nem láttam, pedig kedd óta 30 db-nak kellene lennie és az azért már észrevehető mennyiség. A 3 db Budapest Taxis villanyautót rendszeresen látom dolgozni. Látta őket valaki valamerre? Valóban elindultak kedden, ahogy ígérték?
|
holló | 2015.10.13. 10:24:33 / # 340925 |
|
Elindult ma a Green Taxi? Látja valaki a 30 új autót a városban? Ha igen, akkor a két műszakban összesen 60 új sofőr már ma munkába állt.
|
holló | 2015.10.12. 14:24:42 / # 340896 |
|
A Green Taxitól szeretnék kérdezni: Ki, mikor és hol beszélt nettó 160 ezres fizetésről? A Hallotaxi magazinban közzétett felhívás szó szerint úgy szól, hogy: "Vigyél haza 250 ezer forintot, vagy ha szorgalmas vagy, akár 300 ezernél is többet. Ebből nem kell autó- és cégfenntartásra, üzemanyagra, tagdíjra, leadóra és hasonlókra költened." A munkavállalók a NETTÓ munkabért VISZIK HAZA, tehát az ajánlat minimum nettó 250 ezer Ft/hó-ról szólt, ami korrekt és elfogadható. (A bruttó bért csak akkor viheti haza valaki, ha 3 kiskorú gyereket egyedül nevel így a maximális adókedvezményt kihasználhatja, de ehhez a munkáltatónak semmi köze.) Hogyan lett a nettó 250 ezres ajánlatból bruttó 250 ezer? Nagyon nem mindegy, hiszen a budapesti átlagkereset nettó 220 ezer Ft a statisztikai adatok alapján és a fővárosban ennél lényegesen kevesebből megélni komoly nélkülözést igényel. A munkavállalót valóban az érdekli, hogy mekkora összeget VIHET HAZA, ezért tűnt ez az állásajánlat végre korrektnek, hogy a többivel ellentétben nem a bruttó bérrel akarja vakítani a leendő alkalmazottait, hanem tisztességesen megmondja, hogy mennyi jut nekik havonta otthonra. A "vihet" szó azt jelenti, hogy készpénzben vagy bankszámlára utalva megkapja, a "haza" pedig azt, hogy ezt az összeggel már saját maga rendelkezhet, saját magára meg a családjára költheti. Ez a nettó munkabér Magyarországon akkora tabu minden álláshirdetésben, mintha hétpecsétes titok lenne, pedig a leendő munkavállaló ennek pontos ismeretében tudja eldönteni, hogy elvállalja-e a munkát vagy sem. Meg tud-e élni ennyi pénzből, amit a cég nyújtani kíván neki vagy sem. Senki sem a bruttó béréből él meg, mert az nem mind az övé. Nem is látja egyben soha. Amit haza tud vinni (a nettó bére), az az övé, abból kell megélnie, gazdálkodnia annak a nyomorult munkavállalónak, aki nincs abban a helyzetben, hogy mondjuk önálló taxis társaságot alapítson magának holnap. Ez egy nagyon lényeges kérdés és nagyon szeretném, ha a Green Taxi képviselőjének tollából (billentyűzetéből) egyszer és mindenkorra tisztázódna. Várom az érintett szíves válaszát. Köszönöm!
|