Hozzászólások száma: 416
Ugrás a hírhez Oldalszám: 21
Témakörök > Hírek fórumai > Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2015.10.09. 14:55:14 / # 340858
Egyszerre jutnának sofőrhöz és megrendelőhöz.
Az autó kevés, ezekre is szükség van.

tomajer 2015.10.09. 14:39:35 / # 340857
Nem látom benne a bizniszt, a greennek.

alelölülő 2015.10.09. 13:40:37 / Módosítva / # 340856
Van másik lehetőség is. Ha beválik az együttműködés, bezöldülhet az egész pluszos flotta, ti meg választhattok a droid-lét meg a lapát között.
tomajer 2015.10.09. 13:26:37 / # 340855
izé .....    ííígenn
alelölülő 2015.10.09. 11:52:16 / # 340853
Így neveld (fel) a sárkányodat... izé... konkurenciádat.
+taxista 2015.10.09. 11:26:24 / # 340852
avatar
Nagy a valószínűsége! De hogy pont bennünket kellett megtalálniuk?!?
FBetti 2015.10.09. 11:00:22 / Módosítva / # 340851

Fogd a pénzt és fuss :P  ... Adj be uniós pályázatot...valami ,,zöldre,, ...ami sárga...mondjuk villanyautótaxira...aztán kezdj taxis céget alapítani...hülyíts be pár embert a ,,hirtelenkurvagazdagleszel,, szlogennel...nyerd meg a pályázatot...egy csekély részéből vedd meg a ,,dodzsemeket,,...toborozz ,,droidokat,,...vond vissza a taxicéged kérelmét ...told be a megvett zöldsárga flottádat egy már működő fuvarkufárhoz...tedd el a maradék uniós lóvét...a droidok (de utálom ezt a megnevezést  ) által fizetett bérleti díj..vagy leadó...vagy mindegy minek nevezzük már csak hab a tortán... dőlj hátra és élvezd az életet...meghajlás...függöny...taps

tomajer 2015.10.09. 06:23:54 / Módosítva / # 340849

Kedden startol a villanyautós taxiflotta

Szerző: levél küldés
Dátum: 2015.10.09. 06:00

Fele sereggel, más zászlaja alatt, kételyekkel.

 

"A Green Taxi hazánk első, teljes mértékben zöld taxitársasága, hiszen kizárólag elektromos autókkal szállítjuk utasainkat!" - olvasható e sorok írásakor is a cég honlapján. A vállalkozás az első hírmorzsák szerint 65 darab, vadonatúj Nissan Leaffel október elején ugrott volna fejest a cápákat sem nélkülöző budapesti taxis piacba.
 
A Vezess.hu megtudta, mi lett az innovatív tervekből.

Nem Green Taxi-logóval, nem 65 autóval

"Hozzánk betársulva jövő kedden indul el 30 autóval a cég" - erősítette meg információnkat Pólya Sándor, a TaxiPlus cégvezetője. Ez azt jelenti, hogy nem önállóan, nem saját néven indul a vállalkozás. Lekerül a Green Taxi felirat és a 4 000 000-ás telefonszám a már felmatricázott Nissanokról, helyükre a TaxiPlus ismert kék-piros logóját ragasztják.

Pólyát éppen a 30. elektromos taxi BKK-s minősítése után értük el, ami nélkülözhetetlen a fővárosi személyszállításhoz. Szerinte a 65 darabos flotta decemberig áll fel.

A Budapesten jelenleg 455 autót futtató TaxiPlus Europe Kft. és a jelenleg 30 autóval betársuló Green Lite Taxi Kft. együttműködése viszonylag egyszerű: a nagyobb cég diszpécserközpontja adja a megrendelők címeit a villanyautókat vezető sofőröknek, akiknek foglalkoztatója fizet a fuvarok után.

Kedden startol a villanyautós taxiflotta Itt még Green taxi felirattal

Itt még Green-felirattal, és telefonszámmal


Az új Nissanok a Green Lite tulajdonában állnak, ezeket veszik fel sofőrjeik a cég csepeli telephelyén. 
"Amikor én 1989-ben elkezdtem taxizni, reggel 6-ra bementem a Főtaxi kerepesi úti telephelyére, felvettem a kitakarított, teletankolt kocsit, amit a napközbeni taxizás után este 6-kor leadtam.  Így működteti majd a Green Taxi a 30, később 65 autóját, azaz bérbe adja alkalmazottainak a kocsikat, akik két műszakban veszik fel az autókat. A taxisok elvileg 8+1 órát vezethetik majd az elektromos kocsikat egy csepeli telephelyről indulva, ahol töltők is működnek" - meséli Pólya. Szerinte a Green Taxi nem kapta meg a BKK-tól az önálló induláshoz szükséges minősítést, ezért társult be hozzájuk.

"Ez az életünk, ez a mindenünk" - mindössze ennyit volt hajlandó mondani Lévay Zsolt, a Green Lite vezetője, amit Katona Ádám, a cég szóvivője annyival toldott meg, hogy hamarosan sajtótájékoztatót tartanak.

 

Hogy kerül ide a zónás Veres?

A napi.hu megfogalmazása szerint "szakmai körökben egyébként az új cég mögött többen a korábbi reptéri vesztegetési ügybe keveredett Zóna Taxit, pontosabban annak tulajdonosát, Veres Istvánt vélik felfedezni. Erre utalhat a cég elnevezése is, hiszen öt évvel ezelőtt már indult egy GreenTaxi néven futó cég, amelyet a sajtó Veres  István érdekeltségének tartott. A környezettudatosságot hangsúlyozó cég - amelyet hivatalosan a Green City Future Zrt. birtokolt - ma már nem működik, és a cégnyilvántartásban sem szerepel."
     A másik kapcsolódási pont egy név lehet. A zónás időkben Lévay Zsoltnak hívták a Budapest Airport kereskedelmi igazgatóját, miközben a Green Lite vezetőjének is ez a neve. Nem tudjuk, hogy a két személy azonos-e, Lévayt hiába hívtuk fel, hiába akartuk őt kérdezni sok mindenről, nem akart nyilatkozni. A kft. minden esetre az alábbi közleményt juttatta el pár napja a napi.hu szerkesztőségébe: "A Green Lite Taxi Kft. elnevezésű új taxitársaság 75 százalékos tulajdonosa az Externet Nyrt., 25 százalékos tulajdonosa Kovács Gergely, az Externet Nyrt. vezetőségének tagja. A tulajdonos vállalat 7 éve a budapesti tőzsdén jegyzett cég, a tőzsde szigorú szabályainak megfelelő, átlátható, mindenki számára elérhető tulajdonosi szerkezettel, valamint rendezett, stabil pénzügyi háttérrel rendelkező cég." Ehhez annyit tegyünk még hozzá, hogy a Green Lite egyelőre szintén szűkszavú szóvivője, Katona Ádám egy személyben az Externet marketingfőnöke is.

 

Mi lesz, ha dühöng az utas?

Térjünk vissza a 30 darab elektromos autóhoz, és ahhoz, hogy alkalmasak-e ezek egyáltalán a mai tudásukkal budapesti taxizásra. Tisztább budapesti levegőre vágyva nem kérdés, hogy szimpatikus gondolat a dízelek lecserélése közvetlen károsanyag-kibocsátás és zaj nélkül közlekedő villanyosokra, de az általunk megkérdezett taxis vezetők tele vannak kételyekkel.

"Nagy szeretettel várjuk a zéró emissziós taxis társaságot, de nem lesz könnyű dolguk a taxisoknak a korlátozott hatótáv és a több órás töltési idő miatt" - mondja Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke, aki szerint nem véletlen, hogy még nem terjedtek el ezek a járművek a taxisok között. Annak ellenére sem, hogy a nyilvános oszlopokon ingyen feltölthetnék a villanyautójukat.

Kedden startol a villanyautós taxiflotta Itt már a TaxiPlus színeiben, és a cég telefonszámával

Itt már a TaxiPlus színeiben, és a cég telefonszámával

A több éve csiszolt, legújabb Nissan Leaf gyár által megadott hatótávja immár 250 kilométerre emelkedett, amivel kapcsolatban le kell írnunk: az eddig általunk tesztelt példányok közelébe sem értek az éppen aktuális hivatalos adatoknak (erről bővebben alább). Fontos megemlíteni, hogy a Budapesten elterjedt hagyományos töltőkről olyan 8 óra alatt lehet a teljesen lemerült akksicsomagot feltölteni. Metál szerint a taxik munkaidő alatti feltöltése közben akár órákat várakozni nem gazdaságos, miközben a szerény számú töltő (kb. 20 db 45 csatlakozási ponttal) miatt akár egymásra, vagy a saját járművét éppen töltő más villanyautósra is várhatnak a Nissannal taxizók.

"Tegyük fel, olyan 30-40 kilométeres hatótávot jelez a kocsi műszerfala, amikor jön Budáról egy reptéri fuvarra megrendelés oda-vissza, ami nem biztos, hogy belefér. A taxisok bátor emberek, elvállalják majd, no de mi lesz akkor, ha útközben lemerül az autó. Ott fog tombolni az utas. És ha ez többször előfordul majd, akkor mi lesz? Az pedig hogy néz ki, hogy jön ugyanez a fuvar, és azt mondja a taxis, bocsánat, szabad vagyok, mennék is, de nem tudok, nem megy el odáig a kocsi" - sorolja kételyeit a taxis szövetség elnöke.

Pólya szerint 7-8 kilométer ma Budapesten az átlagos fuvarhossz, a hosszú megrendeléseket pedig nem az elektromos autóknak adják majd ki. A TaxiPlus vezetője elmondta a Vezess.hu-nak, hogy a technikusaik dolgoznak már egy olyan rendszeren, aminek a segítségével ők is, a Green Lite is látja majd a saját központjában az összes utcán futó autó töltöttségi szintjét. A jövő keddi start idején ez még nem fog működni, de ígérete szerint csak idő kérdése. Pólya úgy véli, a villanyautós taxizás a jövő, sőt, Bécsben már a jelen: hamarosan két cég is átáll a villanyautós taxizásra.

 

Fut már Budapesten Leaf-taxi

Ez lenne az évszázad üzlete? Mennyit megy el az áramzabáló taxiskütyükkel felszerelve a budapesti forgalomban? Hány fuvar fér bele egy átlagos munkanapon? Beszélgettünk a Nissan Leafet hajtó taxissal - itt vannak a válaszai.

Kedden startol a villanyautós taxiflotta Töltőn az első

Töltőn az első, valahol Budapesten

Az egyik leginnovatívabbnak tartott cég, a City Taxi szintén gondolkodott korábban elektromos autók bevetésében, éppen a Nissan Leafet tesztelték. "Arra jutottunk, hogy nem lehet üzemszerűen, gazdaságosan működtetni őket, aminek a budapesti távolságokhoz mérten szerény hatótáv, és a lemerülés utáni több órás kiesés az okai. Ha én lennék a helyükben, biztosan egy kisebb területű városban kezdenék ilyen vállalkozásba, mondjuk Debrecenben" - mondja Bősz Zoltán, a City Taxi kereskedelmi és marketingmenedzsere.
Ők egyértelműen a japán hibridekben látják a tökéletes megoldást, 822 autójukból már több mint 100 ilyen. (Egyes vélekedések szerint éppen a kelet-európai taxisok újdonsült hibrid-imádata állhat a Priusok közelmúltban megugrott lopásai mögött. Itt olvashat a japán hibrid elképesztő helyezéséről a lopott autók toplistáján.)

Metál is ezekre voksol: "amikor a legújabb hibrid 3-4 literes fogyasztás mellett elmegy 700-800 kilométert, el kell gondolkodni, hogy ilyen kevés üzemanyag megspórolásáért cserébe érdemes-e lemondani az üzembiztonságról. Ennek ellenére sok siker kívánok a vállalkozásnak."

 

Nekünk mennyit ment el a Leaf egy feltöltéssel?

Először is: a legtöbbet! A versenytársaival való összehasonlítást a mostaninál picit hidegebb decemberben, ha szerény különbséggel is, de megnyerte a teljes lemerülésig megtett 117,5 kilométerrel (annak 199 kilométer volt a gyár által megadott hatótávja). Összehasonlító tesztünk második helyezettje az e-Golf lett 108,4 kilométerrel (130-190 a gyári adat), míg harmadik a BMW i3 102,6 valóságban megtett kilométerrel (190 a hivatalos).

Kedden startol a villanyautós taxiflotta Villanyautók egy bezárt pesti benzinkúton

Villanyautók egy bezárt pesti benzinkúton

Ezen az összehasonlító teszten felül is szerkesztőségünk minden tagja használta már a Leafet hosszabb-rövidebb ideig, télen és nyáron. Leegyszerűsítve a tapasztalatokat kijelenthető, hogy városban igen takarékosan közlekedve 130-140 kilométer a hatótávja, a számára életidegen autópályán 130-ra állítva a tempomatot viszont 80 kilométert sem képes megtenni.

Ráadásául ez a legolcsóbb kompakt méretű elektromos autó a maga 8,78 milliós induló árával, miközben a picit tágasabb e-Golf 11,39 millió, a valamivel szűkebb, és jóval kisebb csomagtartós i3 ára tisztán elektromos verzióban 11,83 millió. Utóbbi méretei miatt nem is fér bele a taxisrendelet kereteibe.

Hogy miért hangsúlyoztuk az időjárást e bekezdés első mondatában? Mi biztosan nem a tél közeledtével indítanánk egy elektromos autós vállalkozást, hiszen a meleg nyárhoz képest a fagyos reggelek akár 10-20 százalékkal is lecsökkenthetik az egyébként is szerény hatótávot.

Olvasd el Magyarország legelső elektromos autós összehasonlító tesztjét!

tomajer 2015.10.08. 21:03:34 / # 340847
Szerintem a greennek ez így nem buli, tehát nem végleges.

A plusról meg ....   ha te lennél a tulaj, kihagynál egy ilyen lehetőséget?

+taxista 2015.10.08. 12:39:06 / # 340846
avatar
Először 30 aztán jön a többi! Ezek szerint mégsem kacsa! Végre lehetett kicsit dolgozni mert nem voltunk "ezren" de ennek is vége! Mi le vagyunk szarva csak a bevétel(tagdíj) a fontos!
tomajer 2015.10.08. 06:20:44 / Módosítva / # 340845
Ahogy én tudom...   és az a tuti...    a pluszhoz lett betolva a harminc dodzsem, ideiglenesen.

Valami komáromi féle minősítési elmaradásról lehet szó.
+taxista 2015.10.07. 23:00:19 / # 340844
avatar

Nagyon remélem,  hogy csak kacsa de az a hír járja a klauzálon,  hogy nem a tervek szerint alakultak a dolgok és hozzánk tolják be a kocsijaikat! 


tomajer 2015.10.06. 19:03:15 / # 340829

Kíváncsi lennék a sárgászöldre :-)

tomajer 2015.10.06. 19:02:39 / # 340828

Zöld út a zöld rendszámoknak
Mától már zöld rendszámokkal is találkozhatunk az utakon

Gere Tamás 2015. október 6., kedd 8:16

2015. október 5-én adták át és szerelték fel az első zöld alappal és fekete betűkkel ellátott rendszámtáblát. Mostantól erről is felismerhetjük az elektromos autókat.

8500 Ft-ért van lehetőség arra, hogy a hagyományos fekete-fehér rendszámot lecseréljék zöld-feketére a villanyautó-tulajdonosok

8500 Ft-ért van lehetőség arra, hogy a hagyományos fekete-fehér rendszámot lecseréljék zöld-feketére a villanyautó-tulajdonosok

Szinte napra pontosan két hónapja számoltunk be arról, hogy zöld rendszámot fognak kapni az elektromos autók, tegnap pedig lencsevégre is kaptuk az első példányt. A Jedlik Ányos Klaszter célja, hogy 2020-ig a hazai járműpark 1,5 százaléka elektromos legyen. Emellett a villanyautók megkülönböztetéséről is gondoskodtak, mostantól már igényelhető a zöld rendszám. Ára ugyanannyi, mint a hagyományosé, azaz 8500 Ft-ot kell fizetni érte.

A két hete megrendezett Magyar Elektromobilitás Napján elhangzott, hogy két év múlva, 2017-ben robbanhat az e-bomba az európai és egyben hazai piacon is. Emellett arról is beszámoltunk, hogy hamarosan 150 új villanytöltő létrehozását tervezik szerte az országban. Arról jelenleg még nincs információ, hogy milyen előnyökkel jár majd a zöld rendszám használata. Pl. lehet-e majd használni a busz sávot? Nem kérdés, hogy egyre nagyobb teret hódítanak maguknak az e-autók, hatótávjuk és áruk azonban jelenleg még kívül esik az átlagautósok komfortzónáján. Amennyiben a Jedlik Ányos Terv az ígéreteknek megfelelően áfamentességet hoz, akkor jelentősen közelebb kerülnek majd, ám ez legkorábban és legjobb esetben is csak jövőre várható.

Mostantól egyre többször láthatunk magunk előtt hasonló képet. Nyugalom, nem a szemünk káprázik, a rendszám valóban halványzöld hátteret kapott

Mostantól egyre többször láthatunk magunk előtt hasonló képet. Nyugalom, nem a szemünk káprázik, a rendszám valóban halványzöld hátteret kapott

dr.Kotász 2015.10.01. 19:47:19 / # 340792
Ez nagyon jó.Lehetne még fokozni egy kicsit?
Aranyospalabácsi 2015.10.01. 11:32:38 / # 340790
avatar
Akkor már nem is telefonszámtulajdonosok vannak? Csak telefonszámbérlőtulajdonosoknaknevevezzükŐketkizsákmányolópénzlehúzók?
tomajer 2015.10.01. 06:52:18 / # 340788
Megvan.  
Háát nem egy patinás szám:-)

Mivel ezeket a számokat már régesrég nem lehet megvenni, hanem súlyos havidíjat kell értük fizetni, gyaníthatóan rég leadta aki rendelkezett vele.
Akár a Pásztor, akár a Horváth.
tomajer 2015.10.01. 06:20:17 / # 340787
Nna?  Mellik számot sikerült megvenniük?
zenitó 2015.10.01. 02:26:49 / # 340786
avatar
Az a négymilliós telefonszám is ismerős valahonnan...Budás szám volt ez biza'
tomajer 2015.09.30. 19:29:02 / # 340785
De.  És előbb volt ott, mint a holdingé ...
Van még kérdés? :-)
Oldalszám: 21