Témakörök > Hírek fórumai > Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2015.10.20. 18:29:26 / # 341039 |
Te írod és dokumentálod, hogy állnak az autók ....
A taxisok dolgoznának.
Előzmény: #341037 holló 2015.10.20. 18:25:24 |
|
holló | 2015.10.20. 18:25:25 / # 341037 |
|
"Szerintem Székely-Peredi úrék még gőzerővel dolgoznak a tanfolyam (vizsga) követelményrendszerén! :-)"
Ha ez így van és még nincs kész a követelmény rendszer akkor jelen pillanatban még a pályakezdők is a régi követelmények szerint szerezhetik meg a képesítésüket. Annyiban tér el a két csoport, hogy az egyik már ma kezdhetne, mert megvan a képesítése, a másik pedig még hetekig járhat tanfolyamra. Feltehetően ezért hajtanak a taxisokra. Honnét tudjuk, hogy minden taxis körberöhögte őket, akinek felajánlották a munkát? Nem lehet, hogy vannak akik elvállalták?
Előzmény: #341033 tomajer 2015.10.20. 17:37:47 |
holló | 2015.10.20. 18:20:50 / # 341036 |
|
A Green Taxi telephelye egy héttel az indulást követően ma délután 14 órakor: 5 db autó van munkában. 3 db töltődik, 2 töltő üresen áll.
|
holló | 2015.10.20. 18:17:49 / # 341035 |
|
|
tomajer | 2015.10.20. 17:39:36 / # 341034 |
Eztet én nemtudhatom ... mert nem jelentkeztem. De mint olvassuk vannak itt infók, tehát van aki jelentkezett.
Jelentkezz és hazudd azt hogy megvan minden papírod a taxizáshoz... ha szerencséd van nem kérik a papírokat előre:-)
Előzmény: #341031 holló 2015.10.20. 17:32:56 |
|
tomajer | 2015.10.20. 17:37:47 / # 341033 |
Szerintem ezt senki nem tudja még:-)
Más vonatkozik a taxisokra, és más a pályakezdőkre. Szerintem Székely-Peredi úrék még gőzerővel dolgoznak a tanfolyam (vizsga) követelményrendszerén! :-) Cikkünk, a rendeletről, a rendelet teljes szövegével:
Előzmény: #341031 holló 2015.10.20. 17:32:56 |
|
tomajer | 2015.10.20. 17:33:10 / # 341032 |
"A kifejezés elfogadható munkaidő beosztást és ezzel arányos, rentábilis, biztos jövedelmet jelent."
Nna akkor én azért nem ismertem! :-P
Előzmény: #341030 holló 2015.10.20. 17:27:50 |
|
holló | 2015.10.20. 17:32:57 / # 341031 |
|
Mi az a három feltétel röviden, aminek a legnehezebb megfelelni taxisofőrként és az új rendelet vezette be?
Hogyan hallják meg a taxisok - akiket toborozni próbálnak - a feltételeiket, ha üzleti titok? Nekik mégis elárulják őket? Mikor és milyen körülmények között hajlandóak tájékoztatni a leendő munkavállalóikat a feltételekről? (Ezt nem Tőled kérdezem konkrétan, hanem tőlük, csak ezzel kapcsolatban merül fel a kérdés jogosan.)
Előzmény: #341029 tomajer 2015.10.20. 17:20:09 |
holló | 2015.10.20. 17:27:51 / # 341030 |
|
A "Taxis szeretnél lenni?" kérdésre az a válaszom, hogy az elektromos taxizásban látom a jövőt, ennek látom értelmét és ebben az átalakulásban szeretnék részt venni - kezdetben akár taxisofőrként. A villanytaxizás többet jelentene számomra, minthogy bejárok egy munkahelyre, elvégzem a munkát és hazamegyek. Itt úgy érezném, hogy egy kicsit részt veszek egy jobb jövő épülésében. Természetesen csak akkor tudnám vállalni, ha "fehér embernek való" körülmények között lehet dolgozni. A kifejezés elfogadható munkaidő beosztást és ezzel arányos, rentábilis, biztos jövedelmet jelent. Mert az, hogy rabszolgának menjen el az ember éhbérért, annak nincs értelme. Olyat csak az vállal, aki nagyon meg van szorulva vagy ténylegesen éhen halna másképp. Az ilyen munkavállalótól nem lehet szorgalmat, odafigyelést és felelősséget elvárni, mert örül, hogy él. Azt nem veszi észre a legtöbb munkáltató, hogy az alulfizetett, kizsákmányolt munkavállalókkal fizetett ellenségeket tart magának.
Előzmény: #341027 pincér 2015.10.20. 14:30:09 |
tomajer | 2015.10.20. 17:20:10 / # 341029 |
Már itt az előzőekben említettem. Az új országos taxisrendelet bevezetésével a taxissá válás feltételei megnehezedtek... gyaníthatóan ki sincsenek alakulva. Tehát kénytelenek taxisok közül toborozni.
A taxisok pedig amikor meghallják a feltételeiket ... amiket még velem se közöltek, mondván "üzleti titok" ... gyaníthatóan vinnyogva, vihogva távoznak.
Előzmény: #341028 holló 2015.10.20. 16:40:24 |
|
holló | 2015.10.20. 16:40:24 / # 341028 |
|
Felkeltette a figyelmemet a álláshirdetésük, amely azt sugallta, hogy itt tisztán és egyszerűen lehet nettó 250 - 300 ezer Ft-ot keresni. Az összes adminisztrációs és egyéb terhet leveszik az ember válláról, csak vezetni, dolgozni kell alkalmazottként és ezt a szintű jövedelmet biztosítják, ill. el lehet érni szorgalmas munkával. (a szerencse elemről nem volt szó, csak a szorgalomról és a rátermettségről.) Egyszer már jelentkeztem hozzájuk, de válaszra sem méltattak, pedig minden adottságomban tökéletesen alkalmas lennék a munkára. Azért csodálkozom a dolgon, mert ma pont egy hete indultak el élesben és a 30-ból 25 db autójuk most is ott áll a telephelyen munkára felkészítve, csak nincs aki vezesse őket. Szeretném megérteni a dolgot és választ kapni a kérdéseimre:
Aktuális-e még az álláshirdetés?Szabad-e érdeklődni az álláshirdetés részletei iránt, hogy pontos információk birtokában el tudjam dönteni, hogy szeretnék-e náluk dolgozni vagy sem? (Szerintem ez teljesen elvárható lenne.)A munkaidő beosztással, a jövedelem számítással és a társaság által biztosított várható utasszámmal kapcsolatban szeretnék első sorban bővebb tájékoztatást kapni, melyek nélkül nem lehet meghozni a megfelelő döntést az ügyben. Ebből kiderülne, hogy valóban lehet-e náluk ennyi pénzt keresni vagy mennyit lehet és érdemes-e annyiért odamenni dolgozni.Bosszant, hogy sehol sem kapok választ, pedig elvárható lenne egy olyan munkáltatótól, aki minden jel szerint óriási munkaerő hiánnyal küzd. A taxisokat próbálja szórólapokkal elcsábítani, ahelyett, hogy releváns részleteket közölne az állás feltételeivel kapcsolatban. (Mondjuk ez nyilván nem véletlen és a mély hallgatás is sokat sejtet.)
Előzmény: #341027 pincér 2015.10.20. 14:30:09 |
pincér | 2015.10.20. 14:30:10 / # 341027 |
|
Te jelentkeztél hozzájuk és nem sikerült a felvételi vagy csak szeretnél jelentkezni?Csak kíváncsi vagyok, mert annyira érdeklödsz irántuk!Jó sokat tudsz kérdezni!:-)Taxis szeretnél lenni?
Előzmény: #341015 holló 2015.10.19. 21:53:15 |
bollinger | 2015.10.20. 08:24:03 / # 341022 |
|
Előzmény: #341015 holló 2015.10.19. 21:53:15 |
holló | 2015.10.19. 21:53:15 / # 341015 |
|
Köszi! Ha máskor kapsz ilyen papírt fotózd be légyszi! Feltöltött autóval indulnak Csepelről, a teljes töltés 130 km-re elég. Ha teljesen lemerül az autójuk egy villámtöltő állomásnál 30 perc alatt 80%-osra feltöltődik. Ha 300 km-t mennek egy műszakban és 3 x 30 percet töltenek, akkor az csak másfél óra.
Kérdés, hogy az összesen másfél óra töltés alatt mennyi fuvartól esnek el? Képesek a fuvarszervezők óránként 2 fuvart szervezni minden munkában lévő autójukra? A hírek szerint 2 db saját villámtöltőt kaptak arra, hogy a belvárosba vagy Ferihegyre telepítsék őket, de ezekről még nincs hír. Helyette sorban állnak az egyszerre csak egy autót tölteni képes Alkotmány utcai villámtöltőnél. Sorban állással együtt tényleg több idő mehet el töltésre várakozással.
Előzmény: #341013 mezei 2015.10.19. 19:34:08 |
mezei | 2015.10.19. 19:32:22 / Módosítva / # 341013 |
|
A város különböző drosztjain hozzám is odajöttek a nyugatinál és a mariott hotel előtti droszton is amikor ott vártam a jó szerencsét.a papírt iktattam a kukába sajna.a szórzásokba építsdd bele a töltéssel elment napi 4-5 órát is akkor még kevesebb jön ki. tehát műszakonkénti lebontásba a 2-2,5/műszak töltési időt is számold.
Előzmény: #341006 holló 2015.10.18. 19:00:35 |
holló | 2015.10.18. 18:57:28 / Módosítva / # 341006 |
|
Köszönöm szépen! Végre valami konkrét információ. Hol láttad őket szórólapozni? Be lehetne ide szkennelve csatolni egy ilyen szórólapot, amit osztogatnak?
Ha az átlag fuvar mondjuk 5 km hosszú, akkor az 450 + 5 x 280,- Ft = 1.850,- Ft. Ha egy műszak 8 órás és óránként bejön egy ilyen átlag fuvar, akkor 8 x 1850,- Ft = 14.800,- Ft egy műszak.Ha 22 napot dolgozik a sofőr (ez lenne a normális munkaidő), akkor 325.600,- Ft. jön össze egy hónapban. Ez nem elég, így nem jön össze még a 120 ezer/hó fizetés sem. A fuvarok hosszát leginkább a reptéri transzferekkel lehetne növelni, de ha ott a Főtaxi a kizárólagos szolgáltató, akkor legfeljebb csak oda fuvarra lehet számítani. Vissza fuvar csak akkor van, ha kifejezetten a TaxiPluszt hívják és pont ott van az autó. A reptéren kellene szórólapot osztogatni az utasoknak, hogy hívják a TaxiPlusz elektromos autóit, utazzanak környezetbarát módon és várjanak 5 percet, amíg a Tesco parkolóból odaér a kocsi. A taxik a közelben várakoznának. Ilyet lehet? Ha a fuvarok hosszát nem tudjuk növelni, az árat sem, akkor a fuvarok sűrűségét lehet még a legjobb esetben. Ha a fuvarszervező 30 percenként tud biztosítani egy 5 km-es átlag fuvart, akkor már 651.200,- Ft. leadó gyűlik össze egy hónapban, amiből 120.000,- + 50.600,- Ft = 170.600,- Ft a havi nettó jövedelme a sofőrnek. Elképzelhető ez? Létezik olyan fuvarszervező, aki átlagosan 30 percenként tud szervezni egy fuvart minden munkában lévő autójára? Ha a fenti két megoldás sehogy sem lehetséges, akkor nem maradt más, mint hogy több időt kell munkában tölteni.Óránként 1 db 5 km-es fuvar esetében 22 munkanapnál: - ha 10 órát dolgozik a sofőr havi: 407.000,- Ft leadóból még mindig nincs meg a 120 ezer/hó - ha 12 órát dolgozik a sofőr havi: 488.400,- Ft leadóból még mindig nincs meg a 120 ezer/hó. Óránként 1 db 5 km-es fuvar esetében 25 munkanapnál: - ha 8 órát dolgozik a sofőr havi: 370.000,- Ft leadóból még mindig nincs meg a 120 ezer/hó. - ha 10 órát dolgozik a sofőr havi: 462.500,- Ft leadóból még mindig nincs meg a 120 ezer/hó. - ha 12 órát dolgozik a sofőr havi: 555.000,- Ft leadónál már megvan a 122.500,- Ft/hó fizetés. Óránként 1 db 5 km-es fuvar esetében 28 munkanapnál: - ha 8 órát dolgozik a sofőr havi: 414.400,- Ft leadóból még mindig nincs meg a 120 ezer/hó. - ha 10 órát dolgozik a sofőr havi: 518.000,- Ft leadóból még mindig nincs meg a 120 ezer/hó. - ha 12 órát dolgozik a sofőr havi: 621.600,- Ft leadónál már megvan a 155.800,- Ft/hó fizetés. Az álláshirdetés úgy szól, hogy "Vigyél haza 250 ezer Ft-ot, ha szorgalmas vagy, akkor 300-nál is többet..."Hogyan lehet ezt ilyen feltételek mellett elérni?
Előzmény: #341004 mezei 2015.10.18. 14:45:38 |
mezei | 2015.10.18. 14:45:39 / # 341004 |
|
A 120.000 fizetéshez egy műszakra 550.000 az elvárt leadó ha ez nincs meg ingyen dolgoztál vagy 50-60 ezerért az 550 000 feletti rész ha van fele fele osztásban van.ezek most a feltételek a plusszhoz beléptetett autókon.tehát nagy marha aki oda megy.Nem csoda hogy csinos lányok szorólapoznak taxisoknak a városba hogy gyere oda dolgozni.
Előzmény: #341001 holló 2015.10.18. 12:06:37 |
holló | 2015.10.18. 12:01:57 / Módosítva / # 341001 |
|
Mondom a feleségemnek, hogy mit olvasok itt a fórumon. :-)
Kérdezi, hogy: "Te jól nősültél?" Mondom: "A lehető legjobban!" Erre ő: "Nehogy elmenj nekem taxisnak, mert ha elhordod itthonról a pénzt megőrülök!" Aki a Green Taxihoz megy el dolgozni ott nem autót bérel, hanem egy tiszta alkalmazotti jogviszonyban dolgozik. A munkáját adja, cserébe pedig kapja a fizetését. Ott elvileg nem fordulhat elő az, hogy el kell vinnie otthonról a pénzt. Sőt megbízható jövedelemnek számítana - ha tudnánk a részleteket és az alábbi kérdésre a válaszokat. Kérdés még az is, hogy mi a helyzet, ha koccanás, kisebb-nagyobb baleset történik? Ne történjen, de kizárni nyilván nem lehet, hiszen a forgalom egy veszélyes üzem. A veszélyt a sofőr vállalja, hiszen neki kell helyt állnia, tőle vonják le. Ennek a veszélyvállalásnak pedig ára van. Ingyen a biztosító sem vállalja a veszélyt. A sofőr is akkor tudja vállalni, ha egyrészt van miből, másrészt többet tud itt keresni, mint általában más munkahelyeken, így a veszély ellenére is megéri neki kockáztatni. Biztosan van casco a 7 milliós autókon (65 db rendelése esetén jó eséllyel megkapták 7 millióért darabját a 8.8 milliós listaár helyett). Az önrészt levonják a sofőr fizetéséből? Mert akkor lehet, hogy abban a hónapban semmit sem visz haza. Ahhoz, hogy egy ilyen kockázatot el tudjon viselni annyit kell keresnie, amiből minden hónapban félre is tud tenni, vésztartalékot tud képezni. Éhbérért tehát nem dolgozhat, mert úgy felelősséget sem lehet tőle várni. Ebben az esetben ugyanis nincs miből helytállnia, mert éhen hal.
Előzmény: #340995 zenitó 2015.10.18. 02:21:06 |
holló | 2015.10.18. 11:42:13 / # 341000 |
|
Ez így nagyon szép volt. Elismerésre méltó. Köszönjük, hogy megosztottad velünk.
Előzmény: #340997 tomajer 2015.10.18. 07:52:02 |
tomajer | 2015.10.18. 10:30:59 / # 340999 |
A két gyerekhez képest elenyésző:-)
Előzmény: #340998 osztap 2015.10.18. 08:03:52 |