Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Lali | 2011.03.12. 09:28:01 / # 321997 |
|
Itt már annyi mindenről írtatok, de a legfontosabbról nem. A TGFSZ az egyetlen szakszervezeti érdekvédelmi tömörülés és ezért a legtöbb joggal van felruházva. Tagja lehet mindenki (pl.:OTSZ és társai is). Csak akkor működik, ha tagság van mögötte.
|
tomajer | 2011.03.12. 09:20:09 / # 322007 |
Előzmény: #321998 tomajer 2011.03.11. 11:02:56 |
|
zodiákus | 2011.03.12. 09:11:29 / # 321996 |
|
már elnézést,de Te is csendben vártad a meleg szart idáig,szóval marhára nem értem,hogy amikor ennyi hosszú év után kinyílik a csipás szem,akkor egyből dupláját akarjátok.az alapoktól kell újjáépítenetek ezt az egész szart,nem pedig duplázni!ésszel csináld már a szójátékot,mert látom nem sokat értesz a mai piacgazdasághoz!
azon kívűl,én olvastam a cikkben,hogy a reális heti kmdíj az 300 körül lenne,és 11 éve volt az uccsó változtatás.ez mi,ha nem ennek kifelé való harsogása,jóember?Neked is csak a szád jár,és az is feleslegesen!
|
zodiákus | 2011.03.12. 09:03:11 / # 322006 |
|
a reagálásodat most nem értem.szerintem semmi valótlant nem mondott ezzel.ezek tények,nem ?el kéne döntenetek de tényleg,hogy mit is akartok..azt akarjátok,hogy aki nem ide való,az hulljon ki,de az ellenőrzés nélkül nem megy!engem hetente 2-3 alkalommal ellenőriznek és kurvára nem bánom,mert aki fennakad rajta,az megérdemli.nekem hentesnek nyugodt éjszakáim vannak!az ellenőrzést pedig nem apeh szinten mondtam,hanem ántsz..és az a "munkavégzés színvonalát" és annak szabályait ellenőrzi.
Nektek is szükséges valami hasonló.
de ha kifejtenéd a Te álláspontod,annak mindenki örülne itt szerintem!:))
az nem lehet,hgy Neked inkább személyes problémád van?azzal csak az a baj,hogy nem ide való,mert hátrányos helyzetet teremtesz valaminek,ami egy jó kezdeményezés egyébként!
Előzmény: #321999 hiénakutya 2011.03.11. 14:51:59 |
mezitlábas1 | 2011.03.11. 21:58:32 / # 322005 |
|
A Metál is csinálhatná azt amit írtál !!!
Előzmény: #322003 Kempes 2011.03.11. 20:05:22 |
mezitlábas1 | 2011.03.11. 21:54:40 / # 322004 |
|
Érdekes,hogy egyik állitólagos taxis érdekkepviselő sem említi meg azt,hogy a
2000 évi 240Ft/km-es tarifa az éves infláciokkal felszorozva ma 2011-ben 436 Ft/km lenne. Mindennek az ára ilyen mértékben vagy jobban ment fel!!!!
Miért NEM BESZÉLNEK ERRŐL!!!!
Ezt kéne HARSOGNIUK A MÉDIA és a DÖNTÉSHOZÓK
FELÉ!!!!!
NEM az ELLENŐRZÉSEK SZIGORÍTÁSÁVAL KÉNE FOGLALKOZNIUK!!!!
KINEK AZ ÉRDEKÉT SZOLGÁLJÁTOK?!!!!
Ti is tudjátok,hogy ma a 240-es tarifából sem lehet ÚJ A katagóriás autót vanni,fizetni normalisan az adót,TB-t és még megélni sem lehet. A 150-es tarifákrol
nem is beszélve.
|
Kempes | 2011.03.11. 20:05:22 / # 322003 |
|
málna! szopjál ellenőrt.
Előzmény: #321999 hiénakutya 2011.03.11. 14:51:59 |
Rocktaxi | 2011.03.11. 18:31:44 / # 322002 |
Határeset! Elfogadom! :-)
Előzmény: #322001 csogu 2011.03.11. 16:43:56 |
|
csogu | 2011.03.11. 16:43:56 / # 322001 |
517.34 ft/km
kerekítve 550 ft/km
Előzmény: #322000 Rocktaxi 2011.03.11. 15:04:08 |
|
Rocktaxi | 2011.03.11. 15:04:08 / # 322000 |
Mekkora az az összeg, ami már árdrágításnak számít?
A mostani költségeket figyelembe véve.
???????
Előzmény: #321999 hiénakutya 2011.03.11. 14:51:59 |
|
hiénakutya | 2011.03.11. 14:51:59 / # 321999 |
"Mint Fárbás Tibor mondja, a főváros alkalmazásában ketten ellenőrzik az árdrágítókat, de Budapesten 5700 engedélyt adtak ki, így nemigen dicsekedhetnek nagy hatékonysággal."
Nagyon jó az irány, ügyvivő úr, nagyon jó!
Helyes, csak így tovább!
Javaslom, hogy a Szakszervezet programjának (pogromjának ?) sarkalatos pontja legyen az ellenőrök és az ellenőrzések számának növelése!
Minden taxis mellé ellenőrt kell ültetni, lehetőleg kettőt! Az egyik ellenőrizné a taxist, a másik pedig a taxist ellenőrző ellenőrt ellenőrizné.
Szükségesnek tartanám továbbá a tachográf és a menetlevél bevezetését.
A taxi-gépkocsikat feltétlenül föl kellene szereltetni műholdas nyomkövetővel, valamint videokamerás megfigyelő-rendszerrel is!
Nyilvánvaló ugyanakkor, hogy ezek a műszaki fejlesztések, és a tizenkétezer ellenőr foglalkoztatása súlyos anyagi terhet jelentene az adófizetőknek, ezért kezdeményezem, hogy a jelentkező költségtöbbletet a taxisok viseljék!
Javaslom, hogy mindezek a kiadások épüljenek be a droszthasználati-díj már amúgy is szánalmasan alacsony összegébe!
És akkor jó lesz végre.
Nagyon jó.
|
|
tomajer | 2011.03.11. 11:02:56 / # 321998 |
[b]Túl sok és túl olcsó a taxi?
VILÁGGAZDASÁGONLINE
Legfeljebb öt évre szólna a taxiengedély egy minisztériumi rendelettervezet szerint, és a megújításához tanfolyamokra, vizsgákra kellene járniuk a taxisoknak. Mindezt persze nem ingyen. A taxisok persze nem örülnek a tervnek, és egyre nagyobb a nyomás rajtuk az alacsony kilométerdíjak miatt is.[/b]
Mint látjuk, a cikk nem nagy durranás.. :-(
Sajnos hiába ugatunk az újságírónak, az azt fogja leírni, ami őt érdekli.... nem ami minket.
De lehet még fokozni...
A külvilághoz már csak ennyi fog eljutni:
[i][b]Túl alacsonyak a taxik tarifadíjai
Legfeljebb öt évre szólna a taxiengedély egy minisztériumi rendelettervezet szerint, és a megújításához tanfolyamokra, vizsgákra kellene járniuk a taxisoknak, ami tovább növelné a költségeiket - írta a Világgazdaság.[/b]
A taxisok nem örülnek a tervnek, mégsem elsősorban emiatt, hanem az alacsony kilométerdíjak miatt fáj a fejük. A fővárosban 11 éve változatlan, 240 forintos a nappali tarifa, ám ezzel a megkérdezett szakember szerint csak ráfizetéssel lehet megtenni egy kilométert. A jelenlegi magas üzemanyagár mellett legalább 260 forintra kellene emelni a tarifát.
Egy másik megkérdezett szakember szerint pedig olyan koncepció kellene, amely a költségek változása függvényében szabná meg a fix tarifát, ami ezen a héten "reálisan" 300 forint lenne.[/i]
Oszt jónapot:-(
Előzmény: #321995 Lali 2011.03.11. 09:51:31 |
|
Lali | 2011.03.11. 09:51:31 / # 321995 |
|
A taxizás az OKJ-s szintet sem éri el, mert betanított munka, ezért nem érti, hogy miért akarja a szabályozó az ötéves engedélyeket bevezetni.
Körülbelül ennyire tartanak minket, és erről mi tehetünk. Van ennél lejjebb?
|
Nevem senki | 2011.03.11. 07:46:36 / # 321994 |
|
Éppen hogy...
Megkérdeztem, meddig kell kitölteni a lapot, hogy elég legyen, és csak addig töltöttem.
A végén mondták, hogy sajnos 1 pont hiányzik, úgy hogy...
Mi volt a hiba?- kérdeztem.
Egy útvonal kérdésnél nem írtam be a Margit körút és a Szent István körút közé a Margit hidat:-) Nem értették hogy megyek át a Dunán
Mondtam: ÚSZVA B@SZDMEG A HÁTAMON AZ AUTÓVAL!!
Előzmény: #321963 alelölülő 2011.03.09. 18:03:19 |
Lali | 2011.03.10. 18:38:02 / # 321992 |
|
Azért reménykedjünk.
Előzmény: #321990 Dodi 2011.03.10. 15:14:34 |
Dodi | 2011.03.10. 15:22:00 / # 321991 |
|
Most már csak engem kéne korrumpálnod egy kicsit! :)
Előzmény: #321974 málna 2011.03.10. 08:48:27 |
Dodi | 2011.03.10. 15:14:34 / # 321990 |
|
Nem titok, bár úgy tudom a hangfelvétel megtalálható a Hallotaxin.
Miután órákig rágtuk a gittet, a cégvezetők közül - már aki ott volt egyáltalán - egy páran (Dióslaki úr, Veres úr) megkérdőjelezte még a tanácskozás létjogosultságát is.
A GVH illetékesei meg ugrásra készen figyeltek, ahányszor csak kiejtette valaki a száján a tarifa szót.
A szünetben kicsit kötetlenebbül lehetett beszélgetni és érdekes módon az egyik (eddig nem említett) cégtulaj adta az ötletet.
Ha egyszerre, vagy megközelítőleg hasonló időben elindulnának a tarifák felfelé, azonnal vizsgálódni kezdene a Gazdasági Versenyhivatal. És kérdés nélkül kimondja a verdiktet: árkartell!
Egyféle módon lehet ezt kivédeni, de sajnos itt hamvába hull az elképzelés: A taxistársadalom összefogásával.
Minden cégnél a vállalkozók, a Kft-k , Bt-k ( értsd: droidtartók ) egy szándéknyilatkozatot tesznek – kvázi: aláírásgyűjtés - , hogy nem hajlandóak egy bizonyos tarifa alatt szolgáltatni, és ebből kifolyólag, megújítani a havonta lejáró franchise szerződésüket!
Ezzel, mintegy „kényszerítve” a telefonszám tulajdonost, hogy egy bizonyos „normális” szintre vigye fel a tarifát. Ezt, adott esetben a mostani és a közeljövőbeni üzemanyagárakat nézve, a mindenkori, hatósági maximum árban tudom csak elképzelni.
Ha ez a szándéknyilatkozat, minden taxiscégvezető kezében lenne, (had ne soroljam fel most az összeset) akkor védve lennének a GVH-val szemben. Hisz létjogosultságuk alapeleme: a TAXIS. Ha nincs alvállalkozója, megszűnik a cége.
Kérdésemre a GVH szakembere elmondta, hogy hivatalból indulna vizsgálat így is, kartelezés gyanúja miatt, de ebben az esetben, már más lenne a „gyerek fekvése”.
Ugyanis, egyéni vállalkozókat már nem tud kartelezéssel vádolni. Még akkor sem, ha összefognának.
Na de, a taxisok és összefogás?
Ezt a két szót egy mondatban…………
Előzmény: #321917 csogu 2011.03.09. 11:32:28 |
csogu | 2011.03.10. 09:16:20 / # 321989 |
Egyetértek!
Előzmény: #321987 Bao 2011.03.10. 09:14:45 |
|
Bao | 2011.03.10. 09:16:02 / # 321988 |
|
Csodálom, hogy nincs a vezetők közt, személye varázsa vonzaná a kollégákat.
:)
Előzmény: #321986 tomajer 2011.03.10. 09:11:15 |
Bao | 2011.03.10. 09:14:45 / # 321987 |
|
Szép szóval sok dolgot el lehet érni.
Előzmény: #321985 csogu 2011.03.10. 09:07:01 |