Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
janoutas | 2015.06.12. 09:52:49 / # 339687 |
|
Laikusként, szerintem megoldást jelentene, ha előírnák, hogy bármely szervező, közvetítő cég, is felelősséggel tatozik az általa szervezett, közvetített dologokat, szolgáltaásokat nyújtó szerződéses partnere szolgáltatásáért is, amibe beletartozik az is, hogy köteles meggyőződnie, arról, hogy a partnere teljesíti-e a szolgáltatás elvégzéséhez szükséges előírásokat, követelményeket! A szolgáltatást igénybevevőket (pl. utasok) pedig az előírásoknak megfelelően tájékoztassa a jogairkól! Magyarul, ha valaki fuvarszervezést vállal, nézze meg kivel bíz meg az általa közvetített szolgáltatás elvégzésével, ha benézi, akkor a szervező cég is fizessen! Hogy ezt hogy oldja meg, az lényegtelen, akár az okmányok megfelelő hatóságok által is elfogadott szintű ellenőrzése , vagy szakmai felelősségbiztosítás elvárása, de más megfelelő módszer is elfogadható! (Szakmai felelősségbiztosítást a biztosító csak akkor köt, ha megfelel a
szakma végzéséhez szükséges feltételeknek, előírásoknak!) A lényeg, hogy a szervező, közvetítőnek is legyen felelőssége, akár fuvart, akár szállást, akár telekocsizást hirdet! Pl.szállásközvetítés esetén győzödjön meg, és tartozzon felelőséggel, hogy a szállásadó kitöltötte, és benyújtotta-e a rendőrségnek az előírt bejelentőlapot! Ez már nem játék, nagyon komoly nemzetbiztonsági kockázat!!!!!!!!!!!
|
ovecboy | 2015.06.12. 08:28:47 / # 339685 |
|
Leírtad kicsit más szavakkal ugyanazt amit én. Gondolom egyetértünk akkor. Nem új rendelet/törvény kéne, hanem a jelenlegit kéne betartattni a SZAKMA VÉDLMÉBEN. Úgy vélem, a jelen törvények, rendeletek értelmében se tiszta, amit ezek a "fuvar-appok" nyújtanak. Legalapabb dolog: díj ellenében végzett személyszállítás KIZÁRÓLAG hivatásos vezetői engedély (102-es kód) birtokában, illetve a sikeres, 2-es Pályaalkalmassági Vizsgálatot (PÁV II) tanúsító dokumentum birtokában végezhető. Nem azt mondom, hogy nagy ördöngősség egy PÁV II-t elvégezni, de mégiscsak jelent valami féle rostát, amivel a tényleg közveszélyesen vezetők (reakcióidő, és egyéb, a biztonságos vezetéshez szükséges adottságokban hiányt szenvedő emberek) részben kiszűrhetők. Megkülönböztetett autóhoz (pl mentő) pedig ugyebár a szigorúbb, PÁV I kell. Vagy mi lesz a következő, kedves hozzánemértő jogalkotóink töketlenkedéséből adódóan? Okostelefonos mentős applikáció, ahova bárki regiszrálhat, hogy "biztonságosan" elvisz a kórházba? Elvégre az Über és társai szerint akkor, ugyanúgy, ahogy a személyszállítás (taxi) se egy külön szakma, akkor ez se, és BÁRKI csinálhatja.... Az úgynevezett "rendrakást" meg fentről lobbiérdekek vezérlik itt is, mint mindenhol, folyamatosan csókosok malmára hajtva a vizet. Szép világ felé haladunk kéremszépen, NAGGGGYON SZÉP VILÁG FELÉ! (remélem érződött az irónia) Ahogy az korábban itt említve lett, ez tipikusan egy olyan szakma, ami nem változik annyit, hogy vizsgázgatni is kelljen. Előbb lenne tényleg szükség pl. az autószerelők időszakos továbbképzésére (amit ha márkaszervíznél vagy meg is kapsz, de ez jogos érdek, nem törvény). A hentest se képezgetik folyton, mert a disznó az 50 éve is disznó volt, és 50 év múlva is az marad. Még ha a PÁV II-t kéne időközönként megújítani (pl 10 évente), az még akár elfogadható is lenne (esetlegesen tomuló reflexek, stb), de nem akarok senkinek se rossz ötleteket adni.
Előzmény: #339683 donkihóte 2015.06.11. 15:53:17 |
warrior | 2015.06.11. 17:18:23 / Módosítva / # 339684 |
AKKOR MI MIÉRT KÖVETELJÜK EZEKET ÖNKÉNT? Azért,mert a taxisok zöme(akinek nem inge,ne vegye magára.)szereti,ha a torkán gyömöszölik le az éppen aktuális vimesdoboz vastagságú szart. Még igényli is.
|
|
donkihóte | 2015.06.11. 15:53:17 / # 339683 |
|
Online óra elleni érvem: igazából nem tudok érvelni ellene, de a fasom akar negyedmilliót kicsengetni érte. Ha a mostani órák 120-160 ezerbe kerülnek, a két kilót garantálom.
Kötelező továbbképzés ellen: a taxizás miért annyira különleges szakma, hogy annak is újra kell tanulni, aki 10+ éve nap, mint nap gyakorolja, ebből él, tehát profi. Mi változik, a kresz? Akkor a 4 millió úrvezetőnek is 5 évente meg kellene szereznie, de legalább védenie a jogsiját. Itt nincsenek új szállítási-, rögzítési-, rakodási-, veszélyes anyag kezelési technológiák, mint a teherautó/kamion /áruszállító sofőröknél. Nincs jogszabályváltozás, amit az őröknek kell pótolni 5 évente. A maszek autószerelőtől sem veszik el a munkáját, nem kell újra tanulni a szakmát és vizsgázni belőle, pedig ott változik ám 5 év alatt sok minden. Legfeljebb ha nem ért hozzá, nem esz ügyfele. A szobafestőt sem basztatja senki. Minket miért? Korhatár ellen: Mi a búbánatért kell évente szigorított és dupla annyiba kerülő műszaki vizsgán részt vennünk? Téli gumi: no comment AKKOR MI MIÉRT KÖVETELJÜK EZEKET ÖNKÉNT? MIÉRT DEMONSTRÁLUNK ÉRTE? MIÉRT NEM TILTAKOZUNK INKÁBB ELLENE?
Előzmény: #339681 ovecboy 2015.06.11. 14:03:59 |
ovecboy | 2015.06.11. 14:03:59 / # 339681 |
|
Magyarul azokra gondolsz, akik nem, hogy kérik a f*szt, de még házhoz is mennének érte? Amúgy én se értek egyet az egész hóbelebanccal. Onlány óra, kötelező képzés, max 10 éves (vagy 7) autó, stb, mind csak a lehúzásra megy. Online óra elleni érvem: a taxi abszolút nem kiszámítható, vannak jobb (-nak nevezhtő) napo, hónapok, amikor van utas, és van amikor egész nap állsz egy helyben. Az online pénztárgépesdi a kereskedelemben (boltok, kocsmák, kávézók, üzletek, stb) arra szolgál, ha gyanúsan kevés bevételt jelez a NAV-nál, akkor kiszállnak ellenőrizni. De amilyen okosak ott is, ha van egy-két napod, amikor nem jelez nekik az online órád bevételt, egyből arra gondolnak, hogy retkes adócsaló vagy (mindenki magából, ugyebár), még csak véletlenül se arra, hogy esetleg egyszerűen nincs fuvar. Kötelező továbbképzés ellen: Miért feltételezi azt bárki, hogy aki napi szinten a várost járja, esetleg évtizedek óta, a legkülönbözőbb szituációkban (időjárás, forgalom, stb), az egyszer csak elfelejti, hol van a kórház, hogy melyik pedál mit csinál az autóban, vagy akármit a vezetéssel kapcsolatban? A város változik, igen, de nem egyik napról a másikra, teljesen. Az autók is változnak, igen, de vezetési alapelvük, technikájuk évtizedek óta ugyanaz (csak több "segédletet" kap a sofőr, ennyi). 10 (vagy 7?) éves országos korhatár ellen: Nem csak nagyvárosokban van taxi szolgáltatás. Egy Budapesten, vagy egy megyeszékhelyen is nehézkes ennyi idő alatt kitermelni egy új, vagy 2-3 éves autó árát. De egy kisebb településen, ahol pl egyetem sincsen (a bulizó fiatalok úgy gondolom elég nagy hányadát adják a bevételeknek), de taxi mégis van, mert valamennyi igény van rá, ott teljes mértékben lehetetlen 10 (vagy 7) évesnél fiatalabb autóval fenntarthatóan taxizni. Az évenkénti műszakin meg úgyis kibuki elvileg a bontószökevény, amivel nem foglalkoznak, és veszélyt jelenthet az utasokra és másokra. Egy 15 éves autó is elvisz ugyanoda, ahova egy 3 éves (ráadásul ma már a 15 éves is elég modern, klíma, ABS, légzsák, stb), és a sofőrnek nem lebeg végig a szeme előtt, törvényileg tartják satuban a tökét, hogy határidőre autót kellene cserélni, így kisebb a motiváció, hogy átverje, lehúzza az utast, mert sajnos véleményem szerint ennek az esélye is megnőHET(!!), ha ez bevezetésre kerül. Dátumhoz kötött téligumi: kell magyarázni? Szerintem nem. Szóljatok, ha valamit kihagytam. Remélem egy-két "illetékes munkatárs" is olvasgatja ezt a fórumot (olcsóbb, mint egy nemzeti konzultáció), és TALÁN, de nagyon csak TALÁN a fejéhez kap, mielőtt teljesen ellehetetlenítenek egy szakmát, egy elég FONTOS szolgáltatást, és nem mellesleg a nagy munkahely teremtési program közepette földönfutóvá tesznek pár ezer embert országosan. Tudom, hogy a lakosság több, mint 20%-a Budapesten és környékén él, de a maradék 80%-ot vidéken se kéne mindig figyelmen kívül hagyni, még akkor se, ha a törvényhozás, meg rendelkezés a fővárosban zajlik, és testközelből, gyakorlatban egyik "illetékesnek" sincsen halvány lila dusztja se, hogy mi van a maradék 80%-kal. Na, röviden és tömören ennyi.
Előzmény: #339670 warrior 2015.06.10. 17:54:27 |
warrior | 2015.06.10. 17:54:27 / # 339670 |
Gondolom azok mennek demonstrálni akik mindenképpen szeretik az ellenünk hozott intézkedéseket. Szeretik,ha belerúgnak a seggükbe és mindenáron istenük a metál.Menjen oda a mazoista társaság.
Előzmény: #339669 donkihóte 2015.06.10. 17:12:56 |
|
donkihóte | 2015.06.10. 17:12:56 / # 339669 |
|
Én biztos, hogy nem veszek részt rajta. Nem fogok újabb szigorításokért, oktatásért, onlányóráért demonstrálni, fél milliónyi önkéntes kiadást követelni. És bizony dolgozni fogok, míg a birkák demonstrálnak. Hogy miért? Mert megint a saját pecsenyéjüket sütögetik valakik az én káromra. Aki meg részt vesz rajta, kapja be.
A jelenlegi jogszabályok és rendeletek elegendőek lennének az egyértelmű lépésre, nincs szükség újabb adag szarra a torkunkban. Hiányzik az akarat a politikusok, a hivatalnokok és jogalkalmazók részéről, ez a baj. És ezt néhány haszonleső megpróbálja kihasználni. Egyáltalán mi közünk van a fuvoszhoz? A fuvosznak mi köze van hozzánk? Ki hatalmazta fel őket? Ez a két szervezet hány taxis taggal, támogatóval, szimpatizánssal büszkélkedhet az 5-6 ezerből? Nem arról volt szó egyébént itt a hallón régebben, hogy ez a peredcky az oktatási lobby fullánkja? Megint hagyjuk, hogy ránk telepedjen egy fejőgépkezelő? Mi a jó büdös franc folyik itt? Ha valóban elfogadják ezt az oktatósdis, onlányméteres satöbbi szart, tömegesen kéne átlépni überezni, az lenne az igazi demonstráció.
Előzmény: #339662 tomajer 2015.06.10. 10:38:41 |
Olcsó János | 2015.06.10. 16:15:53 / Módosítva / # 339668 |
|
A víz alatt találtam egy első rendszám táblát a Vegyész utcában! ECX-171 Itt várom a híreket a gazdájáról!
|
donkihóte | 2015.06.10. 14:03:56 / # 339666 |
|
Előzmény: #339662 tomajer 2015.06.10. 10:38:41 |
tomajer | 2015.06.10. 10:38:41 / # 339662 |
Nnavazze! Lehet demonstrálni megint, hogy követeljük a szívatást! :-) Tisztelt Kollégák!
Az utóbbi időszakban egyre nagyobb számban jelentek meg a taxi-szolgáltatásban képesítés és hatósági engedély nélkül szolgáltatást végző taxisok és fuvarszervezők. Önmagukat (UBER, Wundercar, Bla-bla, stb) ugyan egy speciális „közösségi utazás megosztásnak” tekintik, de valójában ők is díj ellenében végeznek taxi-személyszállítást.
Nekünk súlyos terheket kell viselnünk (adók, járulékok, sárgítás, droszt díj, vizsgák, gk. csere, stb.) a szolgáltatási tevékenységünk fenntartásáért, de Nekik akik nem akarják a magyar jogszabályokat, rendeleteket és törvényeket betartani persze semmit.
Többször fordultunk gondjainkkal írásban és egyéb módon a szakminisztériumokhoz és a Kormányfőhöz is az elmúlt időszakban.
Az ígéretek ellenére sajnos a mai napig nem valósult meg a probléma megnyugtató rendezése, ezért az OTSZ, a FUVOSZ és a fővárosi fuvarszervező társaságok támogatásával bejelentett figyelemfelhívó, álló demonstrációt szervez 2015. június 16.-án 12.00. órakor, Budapesten az Alkotmány u. teljes területén. ( Érkezés-behajtás a Bajcsy Zsilinszky út felöl történik.)
A megjelenésetekre feltétlen számítunk, hisz a jövőnk a tét!
Köszönettel Szervezők
|
|
tomajer | 2015.06.10. 06:27:36 / Módosítva / # 339661 |
Amikor mondtuk neki, hogy rossz asztalhoz ült, megsértődött:-(
Kvázi sok múlt akkor rajta. Majd alkalomadtán említsétek meg neki, ... amikor tenni lehetett volna ellene, ő lelkesen támogatta ezeket az embereket és kisebbségben maradtunk!
Előzmény: #339656 indi50 2015.06.09. 21:48:49 |
|
indi50 | 2015.06.09. 21:48:50 / # 339656 |
Ja!
Előzmény: #339643 tomajer 2015.06.09. 07:56:53 |
|
tomajer | 2015.06.09. 07:56:54 / # 339643 |
|
|
warrior | 2015.05.08. 17:35:27 / # 339196 |
......mint ahogy a sárga fóliától sem lett mindenki becsületes,sőt! Emlékszem,hogy a sárgítás kezdetekor az utas kivette a sorból a sárgát,azt hivén,hogy az már a talpig becsületes,mert rá van írva a minősítő szöveg.Nem ettől függ manapság sem.Lehet tanfolyam meg akármi,itt akkor sem változik semmi.
Előzmény: #339193 szálka 2015.05.08. 13:32:35 |
|
szálka | 2015.05.08. 13:32:35 / # 339193 |
|
És ezen nem változtat egyetlen rendelet sem.
Előzmény: #339192 szálka 2015.05.08. 13:30:44 |
szálka | 2015.05.08. 13:30:44 / # 339192 |
|
Csürhévé züllött társadalomban a mederben tartás logikája nem hoz elégséges eredményt, így ebből a megközelítésből akár szigorúbb is lehetne a tervezet.
Az erkölcs nem tanítható. Motiváló hatásoknak nyoma sincs sehol. Az állandó fenyegetettség leginkább arra ösztönöz, hogy csak ott teljesíts, ahonnan a nagyobb veszély érhet. Aberrált tömeggé vál(t)unk egy olyan szolgáltatási ágazatban, ahol az ember a legfontosabb szereplő. Az elvárt és kikényszeríthető eredményesség prioritást élvez. Emiatt egyik fuvarszervezőt sem motiválja egy szociokulturális emberi - gazdasági közösség megalkotása. Nem képesek különbséget tenni a freudi értelemben vett személy és személyiség közt. Ha valaki nem értené mire gondolok: az egyik cselekszik, a másik viselkedik. Régóta tartom : amíg a kiválasztásban nem lesz szerepe - akár "odafent", akár "idelent" - az intelligenciának, és pusztán értelmetlen szemlelapok, kérdőívek kitöltésében és azok megalkotásában manifesztálódik a gazdasági racionalitás, addig csak agónia lesz a prosperitás helyett. Maradnak az autóban dohányzók tucatjai, a kétszeres-háromszoros áron fuvarozók és a droszton hugyozók...legfeljebb egyelőre nem többségben...egyelőre.
Előzmény: #339177 tomajer 2015.05.07. 19:11:26 |
tomajer | 2015.05.07. 19:11:27 / # 339177 |
Természetesen a teljes szöveg változott, tehát bőven lehet benne olyan amit nem vettem észre. Aki ennyit se hajlandó elolvasni, az majd olvassa el a Blikkből, és hisztizzen... a bevezetés után :-(
|
|
tomajer | 2015.05.07. 19:09:49 / # 339176 |
Megfolytatása következik:
17. Ellenőrzés 24. § Az e rendeletben foglaltak megtartását – a hatáskörük gyakorlására vonatkozó szabályok szerint, az általuk tervezett és az általuk elvégzett átfogó ellenőrzésről egymást tájékoztatva – a közlekedési hatóság, továbbá a települési önkormányzat jegyzője (a fővárosban a fővárosi önkormányzat főjegyzője és a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság vezetője), települési önkormányzat közlekedés-szervezője (a Fővárosban a Fővárosi Önkormányzat közlekedés-szervezője) valamint a fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi. Az ellenőrzésre jogosult szervek a rendeletben előírt feltételek meglétét, valamint a közterület használatára és az áralkalmazásra vonatkozó előírások megtartását a taxiállomásokon és próbautazások során is ellenőrzik. Az ellenőrzést végző szervek a cselekmény vagy mulasztás súlyához képest büntető vagy szabálysértési feljelentést tesznek, illetve hatáskörükbe tartozóan lefolytatják a szabálysértési vagy közigazgatási eljárást, a közúti közlekedési szolgáltatási tevékenység gyakorlásának jogát felfüggeszthetik; az engedély, az igazolvány visszavonását kezdeményezhetik. 18. Hatálybalépés 25. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 90. napon lép hatályba. 19. Átmeneti rendelkezések 26. § (1) Az e rendelet hatálybelépése előtt a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet alapján kiadott taxi engedéllyel és személygépkocsis személyszállító engedéllyel az engedélyben meghatározott időbeli hatály lejártáig, de legfeljebb 2017. december 31. napjáig – az azokban előírt feltételek megtartásával – folytatható személyszállító szolgáltatás. (2) Az e rendelet hatályba lépése előtt kiadott, a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 1. számú melléklet A. rész I. 1/a) pontjában meghatározott képesítésről szóló igazolást a közlekedési hatóság 2017. december 31. napjáig a 10. § (3) bekezdésben meghatározott vizsgaigazolásnak elfogadja. (3) Az e rendelet hatályba lépése előtt a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 5/C. §-ában meghatározottak alapján kiadott személytaxi vezetői igazolvány és személygépkocsis személyszállító vezetői igazolvány, valamint az annak részét képező azonosító lap 2017. december 31. napjáig érvényes. (4) E rendelet hatályba lépése előtt a személytaxi-szolgáltatás végzésének egyes feltételeiről szóló 21/1992. (X. 27.) KHVM rendeletben meghatározott minősítő vizsgálat alapján kiállított igazolólap az azon feltüntetett érvényességi időpontig a műszaki alkalmasság igazolására használható. (5) Az 3. melléklet 1.1, 1.6, 1.8 és 1.9 alpontjában foglaltakat 2017. december 31. napjáig nem kell alkalmazni arra a személygépkocsira, amelyet a (4) bekezdésben foglalt feltételeknek megfelelően a vállalkozás e rendelet kihirdetésekor személytaxi-szolgáltatáshoz vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz használ. A vállalkozás szakmai irányítójára vonatkozó követelmények A személytaxis és személygépkocsis személyszállító vállalkozói képesítés megszerzéséhez a vállalkozás szakmai irányítójának szaktanfolyamon kell részt vennie. A szaktanfolyam tantárgyai és óraszámai: Elméleti tantárgyak: 1.1.1.1. vállalkozással kapcsolatos gazdasági, pénzügyi, adózási ismeretek (16 óra), 1.1.1.2. általános vállalkozói ismeretek (6 óra), 1.1.1.3. vállalkozással kapcsolatos munkaügyi ismeretek (6 óra), 1.1.1.4. a személyszállítást érintő jogszabály ismeretek, a személyszállító szerződések szabályai (8 óra). Személytaxis és személygépkocsis személyszállító vállalkozói képesítés megszerzéséhez a vállalkozás szakmai irányítójának vizsgát kell tennie. Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők: vállalkozással kapcsolatos gazdasági, pénzügyi, adózási ismeretek (25 perc), általános vállalkozói ismeretek (25 perc), vállalkozással kapcsolatos munkaügyi ismeretek (25 perc), a személyszállítást érintő jogszabály ismeretek, a személyszállító szerződések szabályai (25 perc). Követelmények Az elméleti tantárgyakból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb. Esettanulmány kitöltése. A vizsga során 3 feladatot kell a vizsgázóknak esszé formájában kifejteni a fenti négy vizsgatárggyal kapcsolatos elméleti ismeretanyagból. Ezeket a feladatokat a közlekedési hatóság által kiadott feladatlapokon kell elkészíteni. Az esettanulmány kitöltésére fordítható idő 30 perc. A személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó követelmények 1. A személyszállító-szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó általános követelmények: 1.1.Légszennyezési követelmények: 1.1.1. a személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsi forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától számítva hét naptári évnél több nem telt el vagy a jármű környezetvédelmi osztályba sorolása megfelel a legalább az Euro IV. forgalomba helyezési követelményeknek. 1.1.2. a személy taxi szolgáltatáshoz használt személygépkocsi forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától tíz naptári évnél több nem telt el és a környezetvédelmi osztályba sorolása legalább Euro III. szintnek megfelelő. 1.2. a gumiabroncsainak teljes futófelületén a mintázat magassága a három millimétert eléri, 1.3. minden üléséhez biztonsági övet szereltek fel, 1.4. a vezetőülésen és a jobboldali első ülésen helyet foglaló személy védelmét beépített, működő első légzsák is biztosítja, 1.5. a személygépkocsiban a kerekek blokkolását gátló berendezés (ABS) működik, 1.6. legalább Euro IV. belső égésű motorral (környezetvédelmi osztályba sorolása: 9, vagy annál nagyobb), vagy egy teljes feltöltéssel legalább 150 km megtételére alkalmas elektromos meghajtással rendelkezik, 1.7. a személygépkocsi kormányberendezése a menetirány szerinti baloldalon elhelyezett, 1.8. a személygépkocsi a jobb- és a baloldalán legalább 2-2 utastérbe nyíló ajtóval rendelkezik, 1.9. a személygépkocsiban légkondicionáló berendezés működik. 2. A személytaxi-szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó további követelmények: 2.1. a taxaméterek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló taxaméterek forgalmazásáról, használatáról és szervízeléséről valamint a számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről szóló miniszteri rendeletekben foglaltaknak megfelelő, a személygépkocsiba beépített taxaméter (viteldíjjelző-készülék), 2.2. a jobb oldali hátsó ablak alsó részén és a jobb oldali első ülés előtt jól látható helyen elhelyezett viteldíjtáblázat, 2.3. a jobb oldali első ajtajának külső részén – legalább 4 cm magas karakterek alkalmazásával – fel kell tüntetni a tevékenységi engedély sorszámát. 2.4 a személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsi jobb oldali első ajtajának külső részén – legalább 4 cm magas karakterek alkalmazásával- fel kell tüntetni a tevékenységi engedély sorszámát. a személygépkocsi tetején rögzített, TAXI szót tartalmazó „taxi szabadjelző” berendezés, amelynek megvilágítása – eltérő színű vészvillogtatást kivéve – a viteldíjjelző készülék „foglalt” állásában nem működtethető, A jármű vezetőjére vonatkozó követelmények A személytaxis személyszállító szolgáltatói alapképesítési vizsgaigazolás A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének szaktanfolyamon kell részt vennie. A szaktanfolyam elméleti tantárgyai: közlekedési, hibaelhárítási ismeretek és vezetéselmélet (8 óra), speciális vezetéstechnikai ismeretek (2 óra), helyismereti jártasság és helyi idegenforgalmi ismeretek, valamint korszerű fedélzeti navigációs és elektronikai rendszerek ismerete (8 óra), személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció (8 óra). A szaktanfolyam gyakorlati tantárgya: a személytaxi tartozékainak kezelése (2 óra). A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének vizsgát kell tennie. Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők: Közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet (50 perc), Helyismereti jártasság és helyi idegenforgalmi ismeretek, valamint korszerű fedélzeti navigációs és elektronikai rendszerek ismerete (25 perc), Személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció (25 perc). Követelmények: - A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet vizsgatárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb. - A személyszállítói szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció vizsgatárgyból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb. - Helyismereti jártasság és helyi idegenforgalmi ismeretek, valamint korszerű fedélzeti navigációs és elektronikai rendszerek ismerete szóbeli vizsga. A vizsgázó a vizsga kezdetekor a tételek közül húz egyet. - Sikertelen a vizsga, ha a vizsgázó a kihúzott tételen szereplő kérdésekben nem rendelkezik kellő ismerettel és jártassággal. Gyakorlati vizsgatárgyak és vizsgaidők: Vezetési gyakorlat (40 perc), Követelmények: A gyakorlati vizsga keretében, személyszállítási fuvarfeladatot szimulálva a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, illetve a taxi tartozékok szakszerű kezeléséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úti cél megtalálásából kell számot adnia. A vizsgázónak jelentkezéskor jeleznie kell, hogy mely megye területére szeretne vizsgát tenni. A vizsga a megjelölt megye területén tehető le. A vizsga pontos helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 3. mellékletben meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képzőszerv biztosítja. Sikertelen a vizsga ha: - a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt, - ha tájékozatlanságot mutat a taxi tartozékok kezelését, vagy utas-kiszolgálási feladatait illetően, - a vizsgabiztos által meghatározott úti célt nem tudja megtalálni, eltéved. A személytaxis személyszállító szolgáltatói továbbképzési vizsgaigazolás A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének szaktanfolyamon kell részt vennie. A szaktanfolyam elméleti tantárgyai: közlekedési, hibaelhárítási ismeretek és vezetéselmélet (4 óra), személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció (4 óra). A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének vizsgát kell tennie. Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők: Közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet (50 perc), Személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció (25 perc). Követelmények: A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet vizsgatárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb. A személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció vizsgatárgyból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb.
Előzmény: #339168 tomajer 2015.05.07. 12:37:53 |
|
tomajer | 2015.05.07. 12:37:54 / # 339168 |
Nézzük mi változik: ( a teljesség igénye nélkül.. mert fejből minden most élő szabályt nem tudok)
|
|
tomajer | 2015.05.07. 10:05:52 / # 339166 |
És íme a rendelettervezet márciusi állapota:
|