Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
piktor 2015.06.26. 16:17:18 / # 339877

A kormány elfogadta az új taxisrendeletet, amely 2018. január 1-jétől lép életbe.

Vagyis beleszartak a szánkba.Kettő és fél évet kapott az Uber garázdálkodásra.

Fónagy kijelentette,hogy az Uber (mátol nagybetüvel) egy igazán fejlett jó alkalmazás,amit nem tilt be a kormány.

Használják az utazók szeretettel.Mostmár jogosan pampogja az UBER,hogy ők nem taxi.

Tényleg nem az.Jó munkát nekik.

alelölülő 2015.06.26. 12:19:34 / # 339856

alelölülő 2015.06.24. 14:15:47 / Módosítva / # 339822
"legutóbbi országos akció összegzése után kijelenthető, a taxaméter manipulálásának kora lejárt"

Remélem, a nyomuló uberes kis pöcs is elolvassa.
Aranyospalabácsi 2015.06.24. 11:37:13 / Módosítva / # 339820
avatar

ovecboy 2015.06.23. 11:44:47 / # 339796
avatar

Ezzel én is tisztában vagyok. Pont ez a szomorú dolog. Minden csak a lehúzásra megy (egy-egy stadion meg kisvasút nem két fillér, és fenn is kell azt tartani, akkor is ha nincs látogató).

 Az autós egyébként is jó fejőstehén a hatalomnak. Nemhogy a taxis.Vagy bárki, akiket hasonló módon szopatnak azért, hogy dolgozhassanak. Fizetünk a verda után súlyadót, évenként visszük műszakira, a kgfb-n keresztül fizetjük a legújabb agymenést, a baleseti adót (?) amit akkor is megfizetsz, ha 40 év "balegyezés" alatt se okoztál balesetet, az üzemanyagon keresztül is fizetünk egy nagy adag adót, stb stb.

Ismét csak egy dologra hívnám fel a figyelmet, magamat ismételgetve folyamatosan (ha véletlen olvassa egy illetékes, mert esetleg érdekli egy picit, hogy mi van azokkal, akiket szivatni akar): a fejőstehén jó dolog, nem ajánlatos levágni, vagy "végkimeríteni", mert DÖGLÖTT TEHÉN NEM AD TEJET!!!

Vagy ha szépen már mindenki elhúzott külföldre (mert éves szinten egyre többen mennek ki, és már csábítgatni kell vissza a népet, persze a kinti lehetőségekhez képest nevetséges ajánlatokkal) akkor kapnak észbe, hogy "Gyerekek, megint lekapcsolták a villanyt a Parlamentben, mert nem tudtuk befizetni adóbevétel híján az áramot".

Akárhogy is nézzük, előbb-utóbb annyi szakmának, csoportnak tesznek alá a saját szűk kis sleppjük érdekében, hogy besokalnak az emberek, nem randalíroznak meg forradalmárkodnak, hanem "passzív ellenállásként" egyszerűen lelépnek külföldre. Persze odakint sincs kolbászból a kerítés, de még minimálbérből is jobb életszínvonalat tudsz fenntartani, mint itthon átlagbérből. Ami nem elhanyagolható, de ami ennél is fontosabb: kint élő ismerősöktől tudom, hogy ugyan dolgozni ott is kell, de élhetőbb, egyszerűbb az élet (legalábbis nekik ez a véleményük).

warrior 2015.06.19. 15:56:52 / # 339746

" Mit tanulhatsz meg 5 évente tanfolyamon, amit az ÉLETBEN, az utcán nap mint nap nem?"

Persze,hogy semmit,de most egy tanfolyam ára 80 000ft.

Ezt majd felemelik 30%-al és akkor ötévente fizetheted,hogy dolgozhass. A tanfolyamot meg eladja neked a mészáros lőrinc vagy a tiborc család cége.Nem kis pénz lesz ám ez sem.

Lehúzásra és nem másra megy itt a játék.

Radikális lépésre lenne szükség,mert rövidesen késő lesz.

ovecboy 2015.06.19. 08:54:00 / # 339740
avatar

Az csak a baj, hogy természetesen megint mindenki (mint azt már többször írtam) csak a főváros aspektusában gondolkozik. Legnagyobbat a vidéki kollégák fognak szopni, közűlük is a kisebb (de a taxi szolgáltatáshoz elég nagy) településen dolgozók szopnak majd jobban. Vagy az olyan településen, ahol a taxi is, mint szinte minden más IDÉNY JELLEGŰ (pl Siófok, vagy mondhatnám bármely, Balaton melletti nagyobb települést). Még mindig nem tudják felfogni (eddig legalábbis úgy tűnik, majd TALÁN jövő hétre kiderül), hogy a döglött tehén még mindig nem ad tejet? (ahogy leírta már itt is valaki, a taxis az mindig is jó
"fejőstehén" volt egyeseknek -taxicégek, droidtartók, üzemanyagon stb-n keresztül az államnak is- de ha egy-két ember érdekei miatt levágják a teheneik több, mint 50%-át, az pillanatnyilag lehet "finom lesz", de hosszú távon hiányozni fog a belőle lefejt tej). Mit tanulhatsz meg 5 évente tanfolyamon, amit az ÉLETBEN, az utcán nap mint nap nem? Ha valaki rendre megszegi a KRESZ-t, azon a tanfolyamok változtatnak valamit? Hagyuk már. Vagy nívósabb egy max 7 (vagy 10) éves, pl Dacia Logan, mint egy 15 éves Mercedes?

Majd ha a gazdasági helyzet olyan lesz az országban, hogy többen járhatnak és többet taxival, akkor kellene ilyen, és ehhez hasonló elvárásokat támasztani, mert akkor talán a taxis is előtudja ezeket teremteni, amellett, hogy saját magát és a családját eltartja (természetesen becsületesen, nem kellene a tökét szorongatni senkinek, hogy motiváct érezzenek egyesek pl a gyanútlan külföldi lehúzására, akinek nem inge ismét csak nem veszi magára)

warrior 2015.06.18. 17:24:28 / # 339737

.......vagyis a metállal van. Minden úgy lesz,ahogy nekünk rossz.Jöhet az onlányóra,tanfolyam jó pézért,7 éves korhatár.

Persze így akkor tényleg nem leszünk sokan és ismét felvirágzik az üzlet,mint a régi szép időkben.

osztap 2015.06.18. 15:33:52 / # 339735
Pár perce közölte Lázár János, hogy első olvasatban tárgyalt a kormány a taxis rendeletről és jövő hét szerdán véglegesen dönt róla. Hozzá fűzte a kormány a taxisok oldalán áll. Így még egy hét a végső döntésig.
zenitó 2015.06.18. 11:10:31 / # 339734
avatar

No,akkor mi volt a tegnapi kormányülésen?

A kerítésen kívül akadt még megbeszélnivaló?

warrior 2015.06.17. 13:48:24 / # 339725

Nekem ez a tegnapi tüntike úgy tünt,mint a tanu 1-ben,amikor a gátőrt kellene reggel akasztani,de az akasztás elmarad,mert kiderült,hogy ártatlan.dr Kotász efelejtette erről őt értesíteni.Reggel aztán csóri gátőr a bitó alól kiabálta,hogy fel kellene őt akasztani,mert nem ér rá várni.Tegnap ez a néhány taxis is hangosan követelte a nyakába a kötelet.Megkapjuk abban biztosak lehettek.

ovecboy 2015.06.17. 07:55:38 / # 339720
avatar

Hát kolléga, nem is tudtad volna szebben megfogalmazni. Tömören a lényeg.

Amúgy hányan is voltak ott? Csak az RTL híradóban láttam. Talán 500-an?

Ez még a pesti létszámhoz is karcsú, nem hogy az országoshoz. Figyelemfelkeltésnek talán lehet nevezni, de inkább nem ragoznám.

Egy olyan verzió még emészthető lenne, hogy "tűntettek a személyszállítás egységes, FENNTARTHATÓ szabályozása mellett", de ebben a formában, hogy az "országos taxirendelet megszületéséért" tűntettek ez úgy hangzik, mint ha szerintük ez a rendelet tervezet egy az egyben elfogadható lenne, mind a főváros, mind a vidék (szebben mondva az ország többi része) szempontjából, ahol ismét hangsúlyoznám, kicsit másabb a szitu, mint fent a nagy vízfejben. Hahó!

Na mára is kipuffogtam magam.

Szebb napot

warrior 2015.06.16. 15:24:23 / # 339703

Van valami tüntike ma?

Mi ellen,ki ellen?

Ja,hogy magunk ellen.

Gratula.

janoutas 2015.06.16. 12:04:31 / # 339702
avatar
A Vg-ban megjelent cikkben szerepel olyan kijelentés, ami által esetleg egy kívül álló számára megkérdőjelezheti a cikk valóságtartalmát.
Konkrétan felsorolja a cikkben példaként az Ubert, Wundercart, és a BlaBlaCart, és utána kijelenti, hogy ezeket a cégeket, vagy az appjukat betiltották pl. Olaszországban és Spanyolországban. Ezek alapján sok olvasó azt is gondolhatja, hogy a példaként említett cégek be vannak tiltva az említett országokban! És halkan jegyzem meg, hogy a BlaBlaCar a mai napig üzemelteti a honlapját, és kínál utazásokat... Valószínűleg, ha be lenne tiltva nem kockáztatná meg ezt....
"A hosszabbítás utolsó perceiben vagyunk....., pár perc, és jöhetnek a büntetőrúgások, TALABÉR GÓÓÓÓÓÓL, ja b...a meg öngól, kiestünk!!!!!!!" Tehát, mielőtt valamit kijelent valaki, nem ártana, ha utánajárna bizonyos dolgoknak, mert ezzel többet ártott, mint használt......
ovecboy 2015.06.16. 11:10:20 / # 339701
avatar

Sziasztok!

Nem tudom ki az, aki teljes mértékben egyetért a rendelet tervezettel.

Van benne jó, igen, szabályozzák csak az eddig korlátok nélkül elszabadult "közösségi autózást" ("szájber-hiénák"), de a TAXIS SZAKMÁT becsülettel űző embereket, ha lehet ne szopassák fölöslegesen. Már részleteztem mire gondolok, nem írám le újra.

Ha lehet, ne menjünk házhoz a f*szért, megkapjuk azt így is, úgy is.

Ha véletlen olvassa ezt a fórumot valami "illetékes", üzenem mégegyszer neki, hogy a vidék nem ugyanazt tudja mint Budapest, tessenek ennek fényében is gondolkozni. Az érdekvédelem úgy érvényesüljön, hogy a mérlegnek a "szopás-tepsije" azért ne legyen egyre nehezebb.

 

Minden jót!

tomajer 2015.06.16. 08:44:28 / # 339700

A kormány elé kerülhet a taxisrendelet


Várhatóan szerdán a kormány elé kerül a taxisrendelet, amelynek az elkészülését először februárra, majd áprilisra ígérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) - értesült a Világgazdaság. A lap szerint arra nincs biztosíték, hogy a kabinet el is fogadja rendeletet.

469755910Fotó: Pacific Press

A taxisofőrök ettől függetlenül még tüntetni fognak kedden délután Budapesten az Alkotmány utcában a rendelet elfogadásáért, amivel azt szeretnék elérni, hogy az utóbbi években megjelent mobilalkalmazáson keresztül futó közösségi szolgáltatásokra, tehát az Uberre, a Wundercarra, és a Blablacarra is ugyanaz a szabályozás vonatkozzon, mint rájuk. Horvát Csaba, az RT5 Taxi Holding Kft. ügyvezetője azt mondta a lapnak, 400-500 taxisra számít.

Az NFM-et és a Nemzetgazdasági Minisztériumot (NGM) is megkerestük azzal kapcsolatban, hogy mikorra lesz kész a rendelet, és hogy milyen sorsot szánnak az Ubernek és a Wundercarnak, de az NFM-től nem érkezett válasz, az NGM-nél pedig csak annyit árultak el, hogy készül a rendelet, és hogy az uberező sofőröknek addig is be kell tartaniuk az adózásra vonatkozó szabályokat.

Aranyospalabácsi 2015.06.16. 07:13:47 / # 339699
avatar
Nem tüntetünk.  Szép csendben bégetünk tovább. Különben is nőgyógyásznál időpontom van fél egyre.

focilabda 2015.06.16. 06:13:34 / # 339698
Hm.Semmi komment. Nagy a csend.Talán akkor mégis minden rendben van.?
hiénakutya 2015.06.15. 19:26:09 / # 339697

janoutas 2015.06.12. 10:16:27 / # 339688
avatar
Mint kívülálló, csak annyit jegyzek meg, hogy a tömeges überezés nem megoldás, azzal csak saját magukat tennék tönkre az átlépők, mert a valós költségeket méginkább nem lehet megkeresni az überrel!!! És minél több ubersofőr lesz, annál kevesebb lesz a sofőrök bevétele is, pláne, ha még meg is fogja jegyezni az utas az értékelésben, hogy "hivatásos taxis volt a sofőre"! Az uberutasoknál ez korántsem sem biztos, hogy pozitív jelentéssel fog bírni.....
Oldalszám: 469