Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
somlaja 2015.07.14. 14:42:58 / # 340164
avatar
Nagyon jó. Az ombudsman is ugyanazt mondja, amit ti. csak egy évvel később.  Jól összeraktátok ezt az anyagot, de úgy látom, nem volt nagy sikere a Fővárosnál.
somlaja 2015.07.14. 14:33:27 / # 340163
avatar
Jól emlékeztem. Ha jól látom, meg lettetek fenyegetve. Az ombusmant is be fogja fenyíteni? Kíváncsi lennék egy ilyen per kimenetelére. Szerintem elbukná.
Apuka 2015.07.14. 12:27:55 / # 340162
TGFSZ panaszt nyújtott be Tarlós István főpolgármester úrhoz

"2013 szeptember 01-től hatályba lépett fővárosi taxi rendelet egyik pontja az ellenörzésekről rendelkezik melynek eredeti célja az engedély nélküli tevékenység megszüntetése illetve a szabályok maradéktalan betartatása.
Azonban azt kellett tapasztalnunk, hogy pont az ellenőrzések lebonyolítása és az ezt követő szankcionálások körül nincs minden rendben. 
Többször is jeleztük ezen aggodalmunkat mind a BKK taxidivízió vezetője, mind a város vezetése felé, eredménytelenül!
A probléma orvoslására hivatalos panaszt nyújtottunk be Tarlós István Főpolgármester úrhoz!..."Budapest, 2014.03.11





Az alapvető jogok biztosának Jelentése

"Összefoglalás:
Fentiek alapján megállapítható, hogy a fennálló jogi szabályozás a főjegyzőnek biztosítja azokat a hatósági ellenőrzési jogköröket, amelyekben jelenleg a BKK – a Fővárosi Közgyűlés Taxi rendeletében ráruházott és biztosított ellenőrzési jogosultságokat kiterjesztően értelmezve, nem megfelelő eszközökkel és körülmények között – jár el. Ugyanakkor a taxiengedély kiadására, visszavonására irányuló hatósági eljárás során a BKK kvázi közreműködő tanúsító szervezetként jár el, azonban erre sem kormányrendeletbeli, sem törvényi felhatalmazása nincsen. A szabályozás hiányossága ezért sérti a jogbiztonság követelményét. Álláspontom szerint a személytaxi szolgáltatási tevékenység ellenőrzése során az ellenőrzésben részt vevő szervek hatásköreinek összemosása, a hatósági és polgári jogi szabályozási elemek egymás mellettisége és időnkénti keveredése jogbizonytalanságot, valamint az érdemi jogorvoslat kiüresedését eredményezte, mely során egy nagyobb társadalmi csoport tisztességes eljáráshoz, jogbiztonsághoz és jogorvoslathoz fűződő alapvető jogai sérültek. A személytaxi szolgáltatásra vonatkozó háromszintű jogi szabályozásba illeszkedő, az MT rendeletet helyettesítő kormányrendelet tervezet ellenőrzésre vonatkozó jelenlegi szövegezése álláspontom szerint nem oldja fel a közszolgáltató kvázi hatósági, közreműködő tanúsító szervezetkénti szerepe és az eljárás polgári jogi keretei között feszülő ellentmondásokat..."Budapest, 2015. június
somlaja 2015.07.14. 10:12:55 / # 340159
avatar
Hát ez az.
somlaja 2015.07.14. 10:02:31 / # 340158
avatar
Nem az volt a probléma, hogy a BKK ellenőriz, hanem az ellenőrzés módja. Az vajon változni fog? Van itt valahol egy ombudsmani állásfoglalás ebben a témában. Az ott leírtak szerint ennél több probléma is van. Átfutottam, de nem volt türelmem az értelmezéséhez szükséges mélységeiben elolvasni, de így felületes olvasás után az a gyanúm, hogy nagyon fontos kérdésekben a helyzet változatlan marad. Nem lesz ez egészen jogkövető sem a Főváros, sem a BKK részéről. A rendelet előtt is lett volna mód törvényesen rendet csinálni, de valamiért nem tették. Egy, ezen a fórumon is olvasható írás szerint, a BKK ellenőri vezetése sáros a belvárosban kialakult helyzet megoldatlanságában. Valószínűnek tartom, hogy ez a dolog nem fog változni a közeli jövőben sem. Eddig is azt tette, és ezután is a könnyebb utat fogja választani a BKK: Ez a nagyobbik probléma.
hiénakutya 2015.07.14. 09:46:47 / # 340156

hiénakutya 2015.07.14. 08:41:04 / # 340153
Ugyanolyan jogkör társul hozzá mint eddig.
Próbautazhat, javasolhatja az engedély bevonását, feljelentést tehet.
Orálisan kielégíthet.
tomajer 2015.07.13. 21:26:40 / # 340148
Eddig úgí volt ahog a kutya mondja...  az új rendelet szerint meg valós jogkörök is társulnak hozzá.
Eddig ezért nem tehetett mást, minthogy felmondja a szerződést.
Mostantól gondolom lesz szankciórendszer hozzá társítva.
hiénakutya 2015.07.13. 15:07:41 / Módosítva / # 340145
Jaj már...
És amikor egy franchise-hálózatot üzemeltető multicég megbíz egy külső vállalkozást, hogy az az alkalmazottaival próbavásárlásokat végeztessen a partnereinél, arra milyen rendelet ad felhatalmazást?

Miért ne ülhetne be egy BKK-megbízott egy taxiba, miért ne utazhatna, majd miért ne számolhatna be az utazás során szerzett tapasztalatairól magának a magasságos BKK-nak, rendeleti felhatalmazás nélkül?
dog 2015.07.13. 14:29:05 / # 340143
...... és akkor eddig?
tomajer 2015.07.13. 08:20:47 / # 340139
Pont a friss ropogós rendelet ad felhatalmazást a "közlekedésszervezőnek", és ruházza fel az ellenőrzési jogkörrel.
mezei 2015.07.13. 05:14:48 / # 340138
avatar

A BKK egy közlekedésszervező (TEÁOR kód: 4931) formáját tekintve Zrt, a jelen hatályos törvények betartása mellett nem gyakorolhat (társulás, szerződés hiányában) ellenőrzést más gazdálkodó szervezetek, egyéni vállalkozások felett, mert ez hatósági feladat, illetve közigazgatási vagy szabálysértési eljárás lefolytatása alá tartozik, nem pedig a polgári jogi viszony keretei közé!

Sajnos ez jelenleg mégis úgy történhet meg, hogy egy hibás önkormányzati rendeletre hivatkozva próbálnak eljárni jogszerűtlenül.

tomajer 2015.07.10. 07:53:05 / # 340108

tomajer 2015.07.08. 06:35:52 / # 340054

alelölülő 2015.06.27. 10:36:09 / # 339924
Ahogy a francia események bizonyítják, az uber tesz a rendeletekre.
Betiltották, működnek.
Itt se lesz másképp:
Bár mindig azt nyilatkozzák, hogy betartják a törvényeket, ez nem igaz.
Hazudozásban fejlettebbek, mint innovációban.
tomajer 2015.06.26. 20:10:03 / # 339907

Kinyírja a kormány az Ubert

2015.06.26.

Ámberek!

Várjuk már meg, amíg elolvassuk azt a fránya rendeletet, mielőtt itt fiestát rendezünk!

tomajer 2015.06.26. 18:48:38 / # 339898

Kinyírja a kormány az Ubert

Stubnya Bence Stubnya Bence követés 2015.06.26. 17:06 Módosítva: 2015-06-26 17:33:20

Korábbi cikkünkben az MTI-re hivatkozva azt írtuk, hogy a pénteken elfogadott taxisrendelet alapján 2018-tól ugyanazok a szabályok vonatkoznak az fuvarmegosztó alkalmazásokra (Uber, Wundercar), mint a taxis cégekre. Ez így ebben a formában azt jelentette volna, hogy a fuvarmegosztó alkalmazások helyzete még két és fél évig nem változik, tehát nem lesznek betiltva, de legalizálva sem.

Cikkünk megjelenése után a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól (NFM) viszont azt tudtuk meg, hogy a rendeletnek csak egy része lép életbe 2018-tól, viszont

a fuvarmegosztókra vonatkozóan már péntekhez képest egy hónap múlva életbe lép a rendelet. DSZZS20150321004Fotó: Szigetváry Zsolt

Az NFM kérdésünkre azt is elárulta, hogy ez azt is jelenti, hogy Uber vagy Wundercar alkalmazásokkal taxizni Budapesten ezentúl csak sárga autóval, és csak hatósági árszabással (450 forintos alapdíj és 280 forintos kilométerenkénti díj) lehet majd.

Az Uber nem kivánta kommentálni a hírt az Index kérdésére. A Wundercarnak elküldtük a kérdeseinket, de egyelőre nem kaptunk választ.

Nem akadályozzák az innovációt, de a hatósági árazás az Uberre is vonatkozik

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára pénteki, budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a piacon az elmúlt időszakban megjelent szolgáltatók diszpécserszolgálatként szabályszerűen csak úgy működhetnek, ha utast kizárólag az előírt engedélyek, jogosítványok és képesítések mindegyikével rendelkező taxisoknak közvetítenek, szerveznek.

Fónagy azt is mondta, hogy "a kormány nem kíván innovatív megoldásokat megakadályozni", az Uber egy infokommunikációs szervezési tevékenység, infokommunikációs szolgáltatás, amely nem tiltott, "ha azt az előírt jogosítványokkal rendelkező taxisok veszik igénybe, akkor az szívük joga. Vagyis a taxisok, a szolgáltatást nyújtók eldöntik, hogy hajlandóak-e ezért az infokommunikációs szolgáltatásért az Ubernek díjat fizetni" - fogalmazott. Az is kiderült, hogy a rendelet nem vonatkozik majd a telekocsikra.

A gyakorlatban egyébként ez nyilvánvalóan az innováció akadályozása, hiszen az Uber egyik nagy újítása, hogy a városban lévő sofőrök és az utasok számától függően mindegyik útra egyedi árat számít ki az alkalmazás. Enélkül az Uber gyakorlatilag egy nagyon hatékony diszpécser szolgáltatás.

Fónagy arról is beszélt, hogy a szabályozás a taxisok érdekében született, 13 ezer taxis „életvezetési biztonságát” akarják így megóvni. 

(Más szakmájába) nem partizánkodom át , mert adósíbolással, az állami szabályok kijátszásával ott olcsóbb tudok lenni

– mondta Fónagy a fuvarmegosztó alkalmazásokra utalva, majd hozzátette, 2018 után az Ubert kizárólag taxisok használhatják majd.

/* */

A Keletitől vinne utast? Mutassa az engedélyt!

A rendelet alapján a repülőtereken, vasúti pályaudvarokon és buszállomásokon az utasokat zaklató, a közrendet megzavaró, taxishiénakkal szemben hatóságilag is fel lehet lépni, ez a rész is július végétől lesz érvényes. Hogy ez mit jelent pontosan?

Az MTI beszámolója alapján azt, hogy a közlekedési szolgáltató által üzemeltetett területeken, például a Keleti pályaudvar melletti droszton a jövőben szolgáltatást felajánlani és utast felvenni kizárólag a szolgáltató hozzájárulásával lehet.

Aki ismétlődő szabálysértést követ el - például a nemzetközi vonatra Kőbánya-Kispesten felszállva többször a Nyugatiig győzködi az utasokat -, annak engedélyeit akár egy évre is megvonhatják. Az NFM közlése szerint tehát a taxisoknak engedélyt kell kérniük például a Keleti pályaudvartól, ha a pályaudvar meletti droszton akarnak utasokat felvenni.

És akkor mi érvényes 2018-tól?

Főleg a műszaki előírások.  Az új előírások szerint taxizni csak

  • 10 évesnél fiatalabb,
  • két oldalon két-két ajtós,
  • legalább Euro IV. belső égésű motorral vagy elektromos hajtással rendelkező
  • és légkondicionált kocsival lehet.

Új elem a szabályozásban, hogy a taxisoknak ötévente ismeretfelújító képzésen és vizsgán kell számot adniuk KRESZ-tudásuk naprakészségéről, és az időközben megjelent technológiai eszközök megfelelő kezeléséről.

Az új rendelet szerint a már ma is taxiként használt autók 2017 végéig akkor is tovább használhatók, ha a 2018-tól kötelező feltételeknek még nem felelnek meg. Hasonlóképpen 2018-ig érvényesek a rendelet hatálybalépése előtt kiadott egyes engedélyek, jogosítványok és képzési igazolások is.

DSZZS20150616113Fotó: Szigetváry Zsolt Az Uber közép-kelet-európai regionális menedzsere korábban  arról beszélt  az Indexnek, hogy olyan szabályozást tartanak magukra nézve megfelelőnek, ami nem taxis cégként tekint rájuk. Az Uber ellen   Budapesten többször is tiltakoztak a taxisok . Az Uber körüli szabályozási zűrökről és nemzetközi példákról, ahol így vagy úgy, de rendezték a helyzetet,   itt írtunk  . Az Uber közép-kelet-európai regionális menedzserével készített interjúnkat  itt olvashatja .

Apuka 2015.06.26. 18:29:45 / # 339894
index.hu/gazdasag/2015/06/26/kinyirja_a_kormany_az_ubert/

Cikkünk megjelenése után a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól (NFM) viszont azt tudtuk meg, hogy a rendeletnek csak egy része lép életbe 2018-tól, viszont

a fuvarmegosztókra vonatkozóan már péntekhez képest egy hónap múlva életbe lép a rendelet.



mezei 2015.06.26. 18:26:17 / # 339893
avatar

http://index.hu/gazdasag/2015/06/26/kinyirja_a_kormany_az_ubert/ de hál istennek kivégzi az ubert 1 hónapjuk van....

tomajer 2015.06.26. 18:18:21 / # 339891

Halló halló halló!


Ugyan még senki nem olvasta a rendeletet amit elfogadtak, de az biztos, hogy úgy kezdődik, hogy "hatálybalép a kihirdetéstől 90. napon.


A 2018-as határidők, a taxisokra vonatkoznak, ahogy a fővárosban is volt átmeneti idő a feltételeknek való megfelelésre, ebben is van egy ilyen.  Tehát, aki a rendelet megszületésének napján..  tehát ma.  Ezt érdemes megjegyezni.  rendelkezett érvényes taxiengedéllyel, érvényes vizsgákkal, annak az új feltételeket legkésőbb 2018-ig kell teljesítenie.

De várjuk meg a kihirdetést, és olvassuk el a rendeletet......

Oldalszám: 469