Hozzászólások száma: 5463
Ugrás a hírhez Oldalszám: 274
Témakörök > Droszt Híradó > ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2013.09.08. 12:21:34 / # 224048
Pont azért nem lehet kényszeríteni 8 km-es üresjáratra, mert nem fizet érte senki. Megnézném az utas arcát, ha közölnék vele, hogy 3000 ft kiállási díjért kaphat kocsit. Így viszont hadd döntse el a taxis, hogy rágurul-e ennyit és megreszkírozza, hogy 2 km-es utazás lesz a vége, ami után újra gurulhat 8-10 km-t vissza, hogy ne ott kelljen reménytelen külterületen megöregednie. Összegezve: 8 km kiállás, 2 km utazás, 8 km visszaút 1000 forintért, ami még a kocsi rezsiköltségét se fedezi. Mindezt kötelezően: rossz vicc lenne.
rosszqtya 2013.09.08. 12:01:52 / # 224047
avatar
jah... de mivel nem éltél kifogással, b is ismerted... innentől oda a hitelességed.. ennyi...
nazoli 2013.09.08. 09:48:54 / # 224046
avatar
Esetünkben nincs hatékonyság számítás. Kihasználtságot számolunk. A kihasználtság általános javulása meg akkor következik be, ha kevesebb taxi fogja ugyanazt az utasmennyiséget elszállítani. Attól, hogy az enyémet (de ne vegyük az enyémet, bárkiét, vagy vegyünk egy, az átlagnál jobb kihasználtsággal dolgozó réteget) lerontod, az nem fog általános javulást eredményezni.
nazoli 2013.09.08. 09:41:44 / # 224045
avatar
Esetünkben csak kihasználtságnak van százaléka. (A hatékonyságnak nincs.) És az semmiképpen sem javul, ha mondjuk 8 kilométerekre fuvarkényszert állapítanak meg. Ebben a fuvarelfogadás dologban az a probléma, hogy ha nem teszed kötelezővé egy bizonyos távolságig, akkor olyan filézés lesz, amilyet eddig még nem látott a szakma. Én is azt mondom, hogy ne legyen kötelező, tehát ne kapj büntetést, ha nem fogadod el. De a filézés tönkreteszi az egészet. Most ugye úgy működik a dolog, hogy ha felvettél valamit - tetted ezt saját elhatározásból, az összes körülmény figyelembevételével - azt köteles vagy teljesíteni. Tehát egy elvállalt fuvarra alkalmaz fuvarkényszert. Viszont az új módszer szerinti csak a második lépésben fogod "fölvenni", elvállalni a fuvart. Ha a kiadásra akarja alkalmazni a kényszert, én abban is benne vagyok. De csak akkor, ha az óra rögtön indul. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy egyéb esetben nem törvényellenes-e a fuvarkényszer. Ugyanis nem mondhat neked senki olyat (szerintem még törvényben sem kötelezhet rá), hogy egy fuvart, (vagy annak egy részét) ingyen teljesíts. 19. § (1) A vállalkozást a személytaxi-szolgáltatásra – a (2) - (4) bekezdésekben foglalt eltéréssel – szerződéskötési kötelezettség terheli. (2) Nem köteles elvállalni az utas szállítását a vállalkozás – vagy képviseletében a személygépkocsi vezetője – ha azt a telephelye helységének közigazgatási határától számított 30 km-t meghaladó távolságra rendelik meg. (3) A vállalkozás a személyszállítást megtagadhatja, vagy az utast a személyszállításból kizárhatja, ha az utas a) ittas vagy bódult állapotban van, vagy botrányosan viselkedik, b) magatartásával a közlekedés biztonságát, saját vagy utastársai testi épségét, egészségét, a személygépkocsinak vagy berendezéseinek az épségét sérti, vagy veszélyezteti, vagy c) ruházatával, poggyászával, vagy más módon a járművet beszennyezheti. (4) A magatehetetlen vagy a szolgáltatás igénybevételére kísérő nélkül nem képes személy, valamint a hat éven aluli gyermek a személytaxi-szolgáltatás igénybevételére kísérő nélkül nem jogosult. 20. § (1) A személytaxi-szolgáltatást az utas a) a vállalkozástól vagy a megbízásából eljáró diszpécserszolgálattól telefonon, faxon, e-mailben, on-line történő előzetes megrendeléssel, b) a taxiállomáson várakozó személygépkocsiba utazási céllal történő beszállással, c) a szabad jelzéssel közlekedő személygépkocsi megállításával vagy szabad jelzéssel várakozó személygépkocsiba történő beszállással, vagy d) a személygépkocsi vezetőjével szóban kötött megállapodás útján veheti igénybe (2) A személytaxi-szolgáltatásra a szerződés az előzetes megrendelés elfogadásával, előzetes megrendelés hiányában a személygépkocsiba utazási szándékkal történő beszállással jön létre. Kinek kell elfogadnia előzetes megrendelést, hogy szerződés jöjjön létre? A taxisnak. Tehát ha nem fogadja el, akkor nincs szerződés. Ha meg el KELL fogadnia, akkor tessék mellérendelni a kiállási díjat. Az idézetek a készülő kormányrendeletből valók.
hiénakutya 2013.09.08. 09:17:03 / # 224044
Most veszitek meg azt a rendszert, aminek segítségével lecserélhetőek lesztek vidékről és külföldről toborzott droidokra. hetvennyolc

nazoli 2013.09.08. 08:53:55 / # 224043
avatar
Hozod a szokásos formádat.
törölt felh. 2013.09.08. 07:47:23 / # 224042
avatar
Valóban igazad van. Androidos környezetben nem segít az automata helyesírás sgéd, bocs.
zenitó 2013.09.08. 04:26:48 / # 224041
avatar
Van még fuvarkényszer,például ha felveszel valamit,és visszaadnád csak akkor veszik le rólad,ha valaki más elviszi. Különben rajtad marad. Ja,és muszáj. Az uszály az más.
törölt felh. 2013.09.07. 19:04:11 / # 224040
avatar
Ok. Mint tudjuk a holdingnál dolgozok. Nállunk a fuvarkényszer ha jól tudom csak drosztos címek esetében van. Drosztról nem hiszem, hogy 3-4 km távolságnál messzebbre elakarnának küldeni a fuvarkényszerre való hivatkozással. Illetve van még egy olyan lehetöség is amikor már ott az utas és én akkor szeretném meggondolni magam. Ekkor is azt mondják, hogy muszály. Ezeket ha nem is szívesen de megcsinálom. De saját magamtól bizonyos esetek egybeesése esetén még akár a Gellérthegyröl is kimegyek Törökbálintra egy fuvarért.
rosszqtya 2013.09.07. 17:28:21 / # 224039
avatar
és nekem minden jó hárommal. amikor a somlói 51től 3mmal veszed a hegyalja 64et, ami csak a budaörsiről az aranyhídnál befordulva jó, akkor!? hangsúlyoznám, hogy egyedül voltál rá...
Kovács Zoltán 2013.09.07. 17:21:48 / # 224038
avatar
Ne marjátok egymást! Aki befizetett,az érezze jól magát, mert megérdemli! Aki pedig nem érzi jól magát, és befizetett, az maradjon jó mélyen csöndben! Én jól érzem magamat, mert nem fizettem be! Ez az igazság két oldala közül a harmadik! És mindkettőnek itt van egy jól sikerült, tegnapi fénykép.

mercedes 2013.09.07. 16:03:01 / # 224037
avatar
Amíg én veszem a mozijegyet, semmiképpen nem lehet fuvarkényszer. 74000 ft havonta. Margit, noóóórmáális?

alelölülő 2013.09.07. 15:52:08 / # 224036
Attól igazságos, hogy kiegyenlíti a különbségeket, ugyanannyi tagdíjat fizet mindenki, amiért hasonló áru jár. A hatékonyság százalékát te említetted, osztrák tapasztalatok alapján. Hogy javítja, vagy rontja az a programtól függ. Attól, hogy jó vagy rossz. Nyolc kilométereket én se gurulgatnék a címekre szivesen. Sarkalatos pont a fuvarelfogadás. Véleményem szerint semmiképp sem szabad kötelezőnek lenni.
szálka 2013.09.07. 15:51:45 / # 224035
avatar
A hatékonyságszámításnak nem biztos, hogy az a legjobb módszere, ha mindent a te számaidhoz mérünk. Statisztikai értelemben akkor is általános a javulás, ha neked romlik, viszont többeknek javulnak a mutatói.
nazoli 2013.09.07. 14:21:49 / # 224034
avatar
Én maximum 3-4-re gondoltam. De még az is sok. Utána már legyen szabadon választott. Persze ha fölszámolhatom a kiállási díjat, akkor onnan megyek, ahonnan akarják. Meg a fuvarkényszer fogalmát is át kellene fogalmazni a jogszabályokban.
nazoli 2013.09.07. 14:17:00 / # 224033
avatar
Mitől is igazságosabb a fuvarelosztás? Attól, hogy a vak tyúknak is adsz szemet? Attól, hogy ad abszurdum az is elképzelhető, hogy a rendszer az én gazdaságosságomat, hatékonyságomat és eredményességemet nagyságrendekkel rontani fogja? Szemben a vak tyúkéval. A csogu írta jól.
nazoli 2013.09.07. 14:12:46 / # 224032
avatar
Csak az üzemanyagon, és a javításon tudsz fogni. Mert ugye a többi költséged az nem futásteljesítmény függő. Abból számolj vissza 5 %-ot. De javíts ki, ha nem jól gondolom. Közelítsük meg úgy, hogy ha 4000 összes kilométert mentél eddig, akkor ezentúl 200-zal kevesebbet fogsz. Mennyit is spórolsz a 200 km-rel? 20-40.000 Ft-ot? Szerintem nincs több 10.000-nél. És azért a 4000 km az sok. Nem annyira általános. Nem azt mondtam, hogy elhanyagolható, de semmi esetre sem annyi, mint amennyit mindenféle gazdaságossági számítás nélkül gondolna az ember.
nazoli 2013.09.07. 14:01:27 / # 224031
avatar
A minap a 6x6-nál az egyik fősuttyó (mert van több is) egy beszélgetés közben megtalált azzal a dumával, hogy azzal a rádióval könnyű, és nekem minden jó hárommal. Mikor elmagyaráztam neki, hogy könnyen bizonyítható, hogy milyen ütemben dolgozom, mert még azt is írom, mennyivel vettem, és mennyivel értem oda. Megnyúlt az arca, és elkerekedett a szeme. A szó szoros értelmében. Azt a rendkívül értelmes kérdést tette föl, hogy miért csinálok én ilyet? Mármint miért írom. Hát azért, mert egyszerűen érdekel. De nem volt kíváncsi a papírjaimra. A rádiómra vonatkozóan meg csak annyit, hogy rajtaütésszerűen kiszerelte az ezzel megbízott etikás (407 Zoli, meg lehet kérdezni tőle), és a szerviz mindent rendben talált. Itt a statisztika. Időegységre jutó 221 fuvar, szépen, sorban, egy papírról. Bárkinek szívesen megmutatom ha kéri. De csak személyesen. 3 perccel fölvett címek 38 db 5 70 db 10 74 db 15 5 db Időajánlat 26 db Szűkítés 8 db Hogy miért tartozik ez ide? Mert ha csak simán a fülünkre hagyatkozunk, és belevesszük az előítéleteinket is, akkor könnyen tévútra juthatunk, és alaptalanul vádolhatunk bárkit. És minél inkább a sor végén kullogunk a felvett címek mennyisége tekintetében, viszont a sor elején a „ledolgozott” (de inkább úgy fogalmazok, hogy az utcán töltött) órák számában, annál több kollégáról alakul ki az a meggyőződésünk, hogy batyus, meg nagypályás. A felkészültség, a motiváció, a tehetség eszünkbe sem jut. Valaki itt írta, hogy ő már úgy akar dolgozni, és sok pénzt keresni, hogy hátradőlve, újságot olvasva kapja a fuvarokat. El kell keserítselek. Ez nem fog menni. És azt gondolni, hogy ez majd a GPS alapú címkiadásnál így lesz, balgaság. Különösen ebben a rendeletben meghatározott formájában nem. És sajnos az ilyen gondolkodású „taxisoknak”, és a fuvarközvetítőknek köszönhetjük, hogy ez egyáltalán így bekerült a rendeletbe.
csogu 2013.09.07. 14:01:00 / # 224030
Itt a kulcsszó, a FUVARELOSZTÁS, egy mesterségesen generált életben tartása a piaci telítettségnek, a fuvarszervezők többlet bevételének okaként.
csogu 2013.09.07. 13:56:55 / # 224028
Én speciel (éjszakában) 8km-re tudom ezt bekalibrálni, ami a megemelt alappal rentábilis lehet még. Megjegyezném, hogy gázos a táltos :-)
Oldalszám: 274