Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |||
---|---|---|---|
kunó | 2016.01.23. 14:03:48 / # 342610 | ||
|
Azt kéne elérni, hogy a taxisok ne tudják majd elárasztani az Ubert, hogy megmaradjon az Uber-színvonal, amit az Utasok annyira szeretnek!
Előzmény: #342604 ronin68 2016.01.23. 11:24:58 |
||
tomajer | 2016.01.23. 12:23:56 / # 342608 | ||
Én nem vagyok egy könyvelő típus, de az alapokat azért le tudom vezetni az amatőröknek:
Tehát számlát (közkeletű nevén Áfás számlát) csak, az aktuális tevékenységhoz engedéllyel rendelkező vállalkozás állíthat ki, amit a számlán jeleznie is kell egy kódszámmal.... melynek szerepelnie kell a vállalkozási engedélyén. Tehát, vagy az ubernek, vagy a gkv-knak rendelkeznie kel ilyen vállalkozással. Ha te mint gkv rendelkezel ilyennel, akkor te állíthatod ki a számlát, és mint egyéni vállalkozó, évi 6 millió forint bevételig (bruttó) Áfa alanyi mentes vagy. Ha az uber akarná (dehogy akarja) kiadni a számlát, akkor ugye neki kéne kiváltania az engedélyt a személyszállításra (nem fuvarszervezésre, konkrétan a személyszállításra. Minden bevétel összeadódik, tehát egy nap alatt lépi át a 6 milliót... sz'al Áfás lesz. Ami szintén a bruttó bevétel 27%-a. Gondolom ennyi elég ahhoz, hogy értsétek, miért vagytok az orrotoknál fogva vezetve.
Előzmény: #342607 tomajer 2016.01.23. 11:55:00 |
|||
tomajer | 2016.01.23. 11:55:01 / # 342607 | ||
Hogy oldódna meg komám? Ahhoz előbb személyszállító vállalkozónak kéne lenned! :-)
Ne egyetek meg már minden dumát :-) Ha az Uber minden bevételt magához könyvelne, akkor a teljesnek a 27% át azonnal fizethetné be áfába. Ezt elég nehéz lenne a 25%-os jutalékból! Ha rád terheli, te már kevesebb mint a felét kapnád meg ... gondolkozol néha?
Előzmény: #342604 ronin68 2016.01.23. 11:24:58 |
|||
alelölülő | 2016.01.23. 11:39:18 / # 342606 | ||
Mi a véleményed, kiadja uber nav-nak a neveteket vagy sem?
Előzmény: #342604 ronin68 2016.01.23. 11:24:58 |
|||
alelölülő | 2016.01.23. 11:32:59 / Módosítva / # 342605 | ||
Taxis oda megy, ahol fuvar van.
Legfeljebb nem 1200-an lesztek, hanem 5200-an. (Már most is bukott taxis az uberezők egy része.)
Előzmény: #342604 ronin68 2016.01.23. 11:24:58 |
|||
ronin68 | 2016.01.23. 11:24:58 / # 342604 | ||
Nektek aztán sok eszetek van! Az UBER nem fog megszűnni! Csak magatokat szivattátok meg ezzel az akcióval. Az emberek még jobban utálnak titeket mint eddig. Csak egy kérdés: Ha az UBER ad számlát, márpedig ez hamarosan megoldódik, akkor a szerződéses partnereitek vajon melyik szolgáltatást fogják választani? :D
|
|||
tomajer | 2016.01.23. 10:24:11 / # 342603 | ||
“Csak két dolog végtelen. A világűr és az emberi ostobaság. Bár előbbiben nem vagyok biztos.” Einstein Uber-fasza egy világ ez.
Most, hogy a televízióban látott fontos-emberek bejelentették a
taxis-blokád 2016 megszüntetését, (a beszéd minőségét betudom szegények
többnapos fagyoskodásának) és az elért eredmények sikereit hangoztatva
felszabadult a belváros, valamint elolvastam rengeteg cikket, posztot,
hozzászólást, hát végül csak azt lehet kijelenteni: van egy betegség,
mely egyenesen arányosan terjed az internethasználók növekedésével, és
exponenciálisan a közösségi oldal-rajongók számával. Ez az ostobaság. Dr Kovács Ferenc https://www.facebook.com/d.kovacs.ferenc
|
|||
tomajer | 2016.01.23. 08:24:54 / Módosítva / # 342600 | ||
Kommentár nélkül: Ma éjszakai adatok.
|
|||
tomajer | 2016.01.23. 07:44:19 / Módosítva / # 342599 | ||
Szabályt sért, aki Uber-autóba száll, a taxisok csak az első lépésről beszélnekBefejeződött a taxisok hétfő óta tartó tüntetése az Uber ellen. Az érintettek a tárgyalóasztalnál folytatják a megoldáskeresést. Közben az Ubernél azon dolgoznak, hogy céges utazásokhoz is elérhetővé tegyék a szolgáltatást. „Elmentek a sárgák, végre nyugodtan pakolhatjuk a sittet, Pista bá!" Így ért véget csütörtökön Budapest belvárosában az a taxis demonstráció, amely hétfő hajnal óta tartott az Uber magyarországi működése miatt. Az ominózus mondat egy munkás szájából hangzott el, aki a parkoló autók közelében álló konténerbe hordta a törmeléket, miközben éppen elgurult mellette az utolsó tüntető taxik egyike. Nem csak a munkások voltak azonban elégedettek.A megmozdulás végét bejelentő sajtótájékoztatót követően ugyanis megannyi „Hurrá! Ez az! Megcsináltuk!" kiáltás és taps is felhangzott. – Csütörtökön délelőtt asztalhoz ültünk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) két államtitkárával, Tasó Lászlóval és Czepek Gáborral. Ezen a megbeszélésen ígéretet kaptunk arra, hogy figyelembe veszik a demonstráló taxisok véleményét, és nem az érdekvédelmi szervezetekkel egyeztetnek, ahogy eddig. Az érdemi tárgyalások jövő héten kezdődnek – magyarázta a megmozdulás beszüntetésének okát Gelencsér Zsolt, az egyik szervező a Népszabadságnak. – Mindez egyelőre csupán részeredmény, de elindultunk a jó irányba, és kihoztuk a helyzetből a maximumot – tette hozzá a sofőrök másik vezetője, Gottlieb Géza. Ő igazán elégedett mégis akkor lesz, ha olyan helyzet alakul ki, amelyben minden piaci szereplőre – így az Uberre is – ugyanazok a szabályok vonatkoznak majd. Lapunknak megismételte: szakmai és nem politikai céljaik vannak, a taxis piac viszonyait szeretnék rendezni. A szakmai érdekek miatt visszautasítottak minden olyan csatlakozni vágyót, aki a sofőrökétől eltérő céllal akart rákapcsolódni az akcióra. Márpedig ilyenből akadt néhány az elmúlt napokban is – volt köztük politikai párt és civil szervezet is – jegyezte meg.
Felvetésünkre, hogy nem éppen a taxistársadalom egységességét mutatta az a körülmény, hogy csupán 150-200 autó vett részt a demonstrációban, Gottlieb azt mondta, az elmúlt években megváltozott a piac. Nem mindenki tudta például finanszírozni a 2013-ban megalkotott szigorú szabályok pénzügyi elvárásait. Közülük sokan ma már autót bérelnek. Ennek díját pedig muszáj fizetniük, nem tehetik meg, hogy napokra leálljanak – magyarázta. Azt is megjegyezte, több nagy fuvarszervező felhívta a taxisok figyelmét, hogy nem örülnének, ha társaságuk jelzéseit a demonstráló kocsik soraiban látnák. – A közösségi oldalakon azonban taxisok ezrei biztosítottak minket támogatásukról– tette hozzá. Szerinte a teljes sofőrtársadalom kiállt mögöttük. Lapunknak azonban számos olyan, a tüntetésben egyébként nem részt vevő taxis nyilatkozott név nélkül, akik szerint az Uber-kérdést nem így kellene rendezni – igaz, a célokkal ők is egyetértettek. A fejleményekkel kapcsolatban kerestük az Ubert is. A társaság lapunknak jelezte: amennyiben lehetőséget kapnak a tárgyalásokon való részvételre, élni fognak ezzel. Céljuk, hogy egy előremutató szabályozási keret szülessen, és ismét felhívták a figyelmet arra: az Uber nem taxivállalat, hanem egy technológiai platform. Budapesten 90 ezres felhasználói bázisuk van, ennyi ember véleményét és fogyasztói preferenciáit nem lehet figyelmen kívül hagyni. A számlaadás lehetőségét firtató kérdésünkre a cég a taxisok számára akár aggodalomra is okot adó választ adott: mivel egyre több utasuk érdeklődik, hogy miként használhatná az Ubert üzleti utazásokra is, a meglévőkön túl egy új megoldáson is dolgoznak. Lettországot ajánljákNemcsak a sofőr és a szolgáltatást szervező cég, hanem az utas is szabályt sért (csak ő nem bírságolható), amikor igénybe veszi az Uber szolgáltatását – derült ki eközben a Nemzeti Közlekedési Hatóság Metál Zoltánnak, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnökének írt válaszleveléből. Metál még tavaly augusztusban panaszolta be a hatóságnál az Ubert, amiért „az úgy végez díj ellenében közúti személyszállítási szolgáltatást", hogy sem a cég, sem a sofőrök, sem az általuk vezetett autók nem felelnek meg a vonatkozó törvény és a kormányrendeletek előírásainak. Válaszlevelében a hatóság megerősítette, hogy az Uber Hungary Kft. Magyarországon nem rendelkezik a személyszállításhoz szükséges tevékenységi engedéllyel. Nem is rendelkezhet, a cégbíróságon bejegyzett fő tevékenysége ugyanis „egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatás".Ennek alapján – sok más mellett – levél-előrendezés, adósságbehajtási szolgáltatás nyújtására, parkolóóraérem-gyűjtésre, független árverésre és hűségprogramok adminisztrációjára is jogosult. Csakhogy az Uber magyarországi tevékenységéhez szükséges internetes fuvarközvetítő szolgáltatást nem ez a cég nyújtja, hanem a Hollandiában bejegyzett anyagcége. Az Ubert az elmúlt hónapokban ellenőrizte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az elsőfokú közlekedési hatóság, a területileg illetékes kormányhivatal közlekedési ügyosztálya is. Az ellenőrök utasként vették igénybe az Uber szolgáltatását, majd miután nem kaptak papíralapú számlát, nyugtát az utazás végén, felfedték kilétüket, és eljárást indítottak a sofőrök ellen.A fellebbezések következtében azóta több ügy is a témában másodfokon illetékes Nemzeti Közlekedési Hatóság elé került. Jogerős döntés még nem született. A holland anyacéget azonban ők sem vizsgálhatják – róluk és tőlük csak az ügyészség közreműködésével szerezhetnek adatokat Hollandiából. Információink szerint a hatósági ellenőrzésekben részt vevő szakemberek közül többen az ismereteik szerint az Uberrel eddig egyedül sikeres megállapodást kötött lettek példáját javasolják megfontolásra a magyar kormánynak – már ha megkérdezik őket. A lettek ugyanis elérték, hogy a cég adja át a regisztrált sofőrök adatait, vonja le és utalja át az adóhatóságnak a fuvarok után járó adót.
|
|||
tomajer | 2016.01.23. 07:39:02 / # 342598 | ||
Kikérte a NAV a magyar sofőrök adatait az Uber holland központjától
Megkérte a NAV az Uber Amszterdamban működő európai központjától a magyar sofőrök adatait - közölte Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára. Az adatok megkérése mellett a NAV szúrópróbaszerűen ellenőrzi a sofőröket - közölte Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) adószakmai ügyekért felelős helyettes államtitkára a köztévében. Azt mondta, hogy a NAV nem a közösségi szolgáltatások ellen lép fel, hanem azt akarja elérni, hogy az ilyen szolgáltatást nyújtók is ugyanazokat a közterheket fizessék, mint a piac más szereplői. Felidézte, hogy az Uber-sofőrök úgy tudnak eleget tenni a közteherfizetésének, ha egyéni vállalkozói igazolványt váltanak ki, adószámot kapnak, és fizetik a kisvállalkozói adót. Ez utóbbi a főállású vállalkozóknál havi 50 ezer forint, amely a személyi jövedelemadó mellett a nyugdíj- és egészségbiztosítási járulékot is tartalmazza. Aki félállásban, például diákként uberezik, annak csak havi 25 ezer forintot kell fizetnie. Miután az Uber-szolgáltatásért csak a mobil applikáción keresztül lehet fizetni, így a sofőr nyugtát nem, csak számlát adhat, viszont azt kötelező megtennie - tette hozzá a helyettes államtitkár.
|
|||
tomajer | 2016.01.23. 07:34:44 / # 342597 | ||
Azt olvastam valahol, hogy egy 4 oldalas szerződést íratnak alá velük ... amiben bizony benne van hogy meg kell felelniük az ország törvényeinek, és minden felelősség az övéké.
Tegnap tudtommal kiment egy körüzenet is, amiben az Uber felhívta a figyelmüket, hogy az Uber az eddig terjesztettel ellentétben nem vállalja át a büntetésüket.
Előzmény: #342592 janoutas 2016.01.22. 22:17:18 |
|||
janoutas | 2016.01.22. 22:17:18 / # 342592 | ||
|
Nem azt mondták kunó! Azt mondták hogy büntetni fognak, és bekérik a sofőrök adatait! És valószínűleg kiderítik, hogy ki, kinek miért fizetett, ki kitől kapott pénzt, ki adott, és milyen számlát! Az utas nem azért használta az app-ot, mert appozni szeretett volna, hanem azért, mert a-ból B-be akart elmenni díj ellenében egy személyszállítóval! Egy internetes áruház sem adhat rendszerhasználatról szóló számlát, ha telefont vesze, de egy fodrász sem adhatna, ha ilyen rendszerben működnel! Érdemes megnézni, hogy egy Magyarországon végzett szolgáltatásnál milyen áfával kell számolni! stb.
És még az uber utasok sincsenek teljes biztonságban, mert ők is felelősségre vonhatók a nyári rendelet alapján! És nem kizárt, hogy lesznek olyan sofőrök is akik, nem fogják akarni egyedül elvinni a balhét! Mindent összeadva millió feletti számról beszélünk! Kiderült, hogy nem felelt meg eddig az előírásoknak az uber! És ezért nem csak a sofőrt terheli a felelősség! Gondolom, ha felhívták volna rá a figyelmüket, hogy van ebben rizikó, és saját felelősségre lehet csinálni, akkor nem jelentkezett volna ennyi sofőr! Nem egyszerű történet ez, a kicsik tönkremennek, a nagyok pedig majd csak röhögnek rajtuk! A kicsik ezeket fogják az ubernek "megköszönni"! De ne felejtse el senki, előfordulhat, hogy a végén a sok lúd disznót győz! A lúd jelző is meg a disznó jelző is jól behelyettesítő! És még a tev engedélyekről nem volt még szó, de az is jön, meg a többi!
Előzmény: #342567 kunó 2016.01.22. 14:58:21 |
||
janoutas | 2016.01.22. 20:42:09 / # 342591 | ||
|
A tárgyalásukon a nevükön szólítják őket! Ha nem lesz zárt a tárgyalás, akkor ott meghallgathatod a neveket, mert a tárgyalások nyilvánosak, bárki beülhet azokra!
Előzmény: #342583 alelölülő 2016.01.22. 18:37:47 |
||
janoutas | 2016.01.22. 20:39:48 / # 342590 | ||
|
Az elmaradt haszonért a kártérítési pert kifelejtetted!
Előzmény: #342578 alelölülő 2016.01.22. 17:44:17 |
||
janoutas | 2016.01.22. 20:37:59 / # 342589 | ||
|
Fogjuk még ezt látni, ha ez bekövetkezik, akkor csak emiatt fogom letölteni az uber app-ot!
Előzmény: #342582 tomajer 2016.01.22. 18:20:28 |
||
janoutas | 2016.01.22. 20:35:05 / Módosítva / # 342588 | ||
|
Hát, ha az uber feltaláló "csodagyerek" anyukája ennyi idő alatt ért volna a szülőszobára, ahol megszülte, akkor lehet, hogy most azt sem tudnánk, hogy mi is az az uber!
Előzmény: #342575 tomajer 2016.01.22. 16:33:08 |
||
alelölülő | 2016.01.22. 18:45:19 / # 342584 | ||
Írják mögé az #AdoCsalasRulez hashtagot is.
Előzmény: #342582 tomajer 2016.01.22. 18:20:28 |
|||
alelölülő | 2016.01.22. 18:37:47 / # 342583 | ||
Kíváncsi vagyok, uber kiadja-e a sofőrök nevét. Nemrég dicsekedtek, hogy 1200-an vannak. Nav kikérhette volna számlaszámukat és az utalt összegeket is. Akár magyar bankoktól is kérhetnének adatszolgáltatást, nem lehet nagy wasistdas megtalálni, hogy milyen számlaszámról utaltak.
|
|||
tomajer | 2016.01.22. 18:20:28 / # 342582 | ||
Fotó: Meglepő üzenet fogadja most a magyar uberezőket2016. január 22., péntek, 17:55 Utolsó frissítés: 1 perccel ezelőtt Az Uber azzal riogatja főképernyőn az cég szolgáltatását igénybe venni kívánókat, hogy Magyarországon már nem elérhető a szolgáltatás. Aztán persze tisztába rakják a dolgokat: igaziból minden megy tovább a normál üzemben, lehet autót rendelni, csak azt szeretnék, ha az utasok szolidaritást vállalnának velük. "Figyelem! Az Uber rendszere már nem elérhető Magyarországon!" – ez a felirat olvasható egy piros sávban, ha valaki megnyitja az Uber alkalmazását. A következő mondatban már rendet tesznek, amikor azt írják: "Ne aggódj, az Uber továbbra is működik! De ha nem szeretnél a jövőben ilyen üzenettel találkozni, hallasd a hangod! Készíts egy szelfit az Uberből, használd az #UberVagyok hashtaget, töltsd fel a Facebookra és tageld az Ubert." Tehát továbbra is lehet Uber-autót hívni, a cég csak szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy mostanában megnehezíti a kormány a működésüket. A NAV elnöke, Tállai András ma azt jelentette be, hogy a gazdasági minisztérium mostantól keményen fellép az "Uber-vitában", és akár 200 ezer forintos bírsággal is sújtható, akit eztán szabályszegésen kapnak. Az NGM közleménye, illetve Tállai András bejelentése azt követően történt, hogy Orbán Viktor szokásos péntek reggeli rádióműsorában azt mondta: ő a tüntető taxisokkal van. Jelezte: azt az utat támogatja, hogy szabályozzák ezt a piacot is, és a szabályok vonatkozzanak mindenkire. Hozzátette: a következő napokban lesznek itt változások.
|
|||
tomajer | 2016.01.22. 17:47:07 / # 342580 | ||
Van mit behozniuk ....
Előzmény: #342578 alelölülő 2016.01.22. 17:44:17 |