Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2016.01.22. 13:02:08 / # 342549

Akkor egy kis segítség, kezdő "kollégáinknak"! :-)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Főlap / Adó / Személyi jövedelemadó
2016.01.22. Uber-sofőr vagyok, hogyan adózzak?

A mobil alkalmazások segítségével igénybevett személyszállítási szolgáltatás nyújtóinak (például Uber-sofőrök) adókötelezettségeik teljesítése során az egyes adó jogszabályok általános rendelkezéseit kell alkalmazni.

Adószám kiváltása szükséges

A platform alkalmazásával összefüggő szolgáltatást nyújtó, másik tagállamban letelepedett céggel szállítási szolgáltatóként szerződéses kapcsolatban álló belföldi személy (a továbbiakban: vállalkozás) a saját nevében és ellenérték fejében nyújt szállítási szolgáltatást az utasnak.
Szolgáltatásának üzletszerűségére tekintettel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 5. § (1) bekezdése és 6. § (1) bekezdése alapján áfa-alany. Ezért adózóként való bejelentkezési kötelezettség terheli, melynek során az Nemzeti Adó- és Vámhivatal adószámot állapít meg a számára. [A gazdasági tevékenység bejelentésének elmulasztása illetve a gazdasági tevékenység adószám hiányában való folytatása az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (továbbiakban: Art.) rendelkezéseibe ütközik és a hivatkozott jogszabály előírásai alapján szankcionálható.]

Közösségi adószámra is szükség van

A vállalkozásnak a közösség másik tagállamában letelepedett adóalanytól igénybevett fuvarszervezési szolgáltatás miatt közösségi adószámmal kell rendelkeznie, amelyet a vállalkozás bejelentése alapján állapít meg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal. Az igénybevett [az Áfa tv. 37. § (1) bekezdése szerint belföldön teljesülő] fuvarszervezői szolgáltatás után a vállalkozást – az Áfa tv. 140. § (1) bekezdés a) pont szerint – adófizetési kötelezettség terheli és összesítő-nyilatkozat benyújtási kötelezettsége van. (Ezen igénybevett szolgáltatás tekintetében az adó alapját az utas által megfizetett ellenértékből a vállalkozásnak a külföldi cég által kifizetett/kifizetendő összeggel csökkentett része képezi.)

Számlát kell adni az utas részére

A sofőrt az utasok számára nyújtott szolgáltatás után adó fizetési, bevallási és számlaadási kötelezettség terheli. Az utas nem közvetlenül a sofőrnek fizet viteldíjat és azt nem készpénzzel, készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel vagy pénzhelyettesítő eszközzel teljesíti, ezért – az Áfa tv. 165. § (1) bekezdés b) pontja alapján – a sofőr nem mentesülhet a számlaadási kötelezettség alól. Az utas számára nyújtott szolgáltatásról minden esetben számlát kell kibocsátania, legkésőbb a szolgáltatás teljesítését követő 15 napon belül. A szolgáltatásról kibocsátott számlában adót is tartalmazó ellenértékként az utas által megtérített teljes összeget kell szerepeltetnie.

ÁFA mentesség

A sofőr az alanyi adómentesség választására meghatározott feltételek teljesítése esetén lehet adómentes – vagyis akkor, ha az adóköteles tevékenységéből származó bevétele éves szinten, időarányosan nem haladja meg a 6 millió forintot – és az alanyi adómentesség választására vonatkozó előírásokat teljesíti. Az alanyi adómentes sofőrt az általa nyújtott szállítási szolgáltatás tekintetében számlaadási kötelezettség, és másik tagállambeli adóalanytól igénybevett szolgáltatás tekintetében adó bevallási és megfizetési, valamint összesítő-nyilatkozat benyújtási kötelezettség terheli.

Bővebb tájékozódását Információs füzeteink segítik: az általános forgalmi adózásra vonatkozó alapvető tudnivalókat a 14. számú, a számlázásra vonatkozóakat a 18. számú, a közösségi adószámra vonatkozó legfontosabb szabályokat a 27. számú, a másik tagállamból igénybevett szolgáltatásra vonatkozó tudnivalókat a 29. számú információs füzet ismerteti.

Választható adózási formák

A jövedelme utáni adózás annak függvényében alakul, hogy milyen vállalkozási formában végzi a tevékenységét.

• Egyéni vállalkozóként

Amennyiben egyéni vállalkozóként végzi tevékenységét, úgy az abból származó jövedelme után választási lehetősége van arra nézve, hogy

    • a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról szóló 2012. évi CXLVII. törvény (Katv.) alapján vagy

    • a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja törvény) egyéni vállalkozókra előírt rendelkezései (49/A.§-57.§, 10-11. számú mellékletek) szerint

állapítja meg adókötelezettségét.

A Katv. szerinti adózás választása esetén a főállású kisadózónak havonta 50 ezer forint, ha nem minősül főállásúnak, akkor havi 25 ezer forint tételes adót kell fizetnie. A Katv. alapján adózó főállású egyéni vállalkozó a Katv. szerint biztosított, vagyis egészségügyi pénzbeli és természetbeni ellátásra és nyugdíjra szerezhet jogosultságot, ezért külön járulékot nem kell fizetnie, azt a havi 50 ezer forintos tételes adó tartalmazza. Annak érdemes ezt választania, akinek az éves bevétele a 6 millió forintot nem haladja meg.
A részletes szabályokat megtalálhatja a 61. számú információs füzetben.

Amennyiben az szja szerinti adózást választja, úgy ezen belül is kétféle lehetősége van. Évi 15 millió forintos bevételi határig választható az átalányadózás, ekkor bevételének a 20 százaléka után 15 százalék a személyi jövedelemadó. A másik lehetőség a vállalkozói személyi jövedelemadózás, ahol a személyes közreműködés ellenértékeként vállalkozói kivétet könyvelhet, mely után az összevont adóalap részeként 15 százalék személyi jövedelemadót fizet. Ezen túl a vállalkozói jövedelme után – mely a vállalkozói bevétel és a vállalkozói költség különbözete (a vállalkozói kivét is költségnek minősül) – 10 százalékos személyi jövedelemadó fizetési kötelezettség terheli.
A vállalkozói osztalékalap után – melyet a vállalkozó jövedelméből kell kiszámítania – 15 százalékos személyi jövedelemadót és 14 százalék egészségügyi hozzájárulást kell fizetnie.

Az egyéni vállalkozó a társadalombiztosítási szabályok szerint biztosítottnak minősül, így járulékfizetési kötelezettsége is keletkezik.
Az egyéni vállalkozók jövedelmének meghatározására és járulékfizetésére vonatkozó részletes információk megtalálhatók a 3. számú információs füzetben1.

• Társas vállalkozóként

Abban az esetben, ha társas vállalkozói formát hoz létre, akkor a vállalkozás által választott adózási mód szerint kell az adókötelezettségének eleget tennie, mely lehet társasági adó, vagy – feltéve hogy betéti társasági formában működik – a Katv. szerinti tételes adózás. A társasági adó részletes szabályairól a 41. számú tájékoztató füzetben olvashat.

A vállalkozási formától függetlenül (akár egyéni, akár társas vállalkozóként) – amennyiben két évet meghaladóan működik a vállalkozás az egyszerűsített vállalkozói adóról szóló 2002. évi XLIII. törvény (Eva tv.) szerinti adózás is választható. Az erre vonatkozó részletszabályokat az 5. számú tájékoztató füzet tartalmazza.

Reméljük, összeállításunkban minden kérdésére válasz kapott. Amennyiben további kérdése merül fel, úgy munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére ügyfélszolgálatainkon vagy a 06-40/42-42-42 telefonszámon.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

 

1 Az információs füzeteket megtalálhatja a nav.gov.hu weboldal bal oldalán az Információs füzetek menüpont alatt


alelölülő 2016.01.22. 12:48:08 / Módosítva / # 342545
Zéró tolerancia az uberesekkel szemben adózás tekintetében

NAV kikérte ubertől sofőreinek nevét.

 

Tállai András: Jön a zéró tolerancia az uberesekkel szemben

 
2016.01.22. 11:1434

Tállai András miniszterhelyettes, parlamenti és adóügyekért felelős államtitkár sajtótájékoztatót tartott az Uber-ügy kapcsán. A kormány mostantól zéró toleranciát hírdet az Uber sofőrjeivel szemben, legalábbis adózás tekintetében. 

Tállai elmondása szerint a NAV egy tájékoztatót jelentet meg, amelyben egyértelműen leírja, mi a teendője egy Uber-sofőrnek. Vagyis, hogyan adózhat a tevékenysége után. 

Zéró tolerancia kezdődik az Uberrel szemben az adózás tekintetében. A NAV ki is kérte az Ubertől azok nevét, akik náluk személyszállítási tevékenységet végeznek. 

 

tomajer 2016.01.21. 19:17:59 / # 342510

Tetszik, nem tetszik, a Taxisoknak van igaza.

January 20, 2016

 

Tudod, megint a jóféle magyar értékmérés jön le ebből az egész taxisblokád ügyből.

 

A taxisok persze rosszul kezdtek hozzá, mert nem úgy vonultak az utcára, hogy egységes forgatókönyvvel, és egy vállalható ügy érdekében (felléphettek volna a Fidesz vállalhatatlan és egyoldalú jogszabály alkotási módszere, és ezzel a rendszer ellen) állítják le Budapest életét.

 

De a taxisok azt mondták, hogy szarnak minden másra, nekik csak a saját pénzük fontos.

 

 

 

A probléma annyi, hogy amiért a taxisok tüntetnek teljesen jogos.

 

Itt nem az a gond, hogy a postások tüntetnek az e-mail ellen, hanem az, hogy a személyszállítás ugyan azon formáját nem azonosan méri a szabályozás.

 

Egy taxisnak mire melóba áll, nem csak a kocsiját kell sárgára festenie, hanem vizsgát kell tennie, meg kell felelni az adóhatóság követelményeinek, rendelkeznie kell azonosító dokumentumokkal, és sok tucat olyan külső körülménnyel, ami pénzbe kerül.

 

Egy Uber sofőr meg beül reggel a kocsiba és hahó.

 

 

 

A magyarok megint a tolvajlás és az adólehúzás, a rendszermegkerülés mellé állnak, szimplán azért, mert aki az utcára vonul, az nem egy vállalható transzparens (tüntetek orbán rendszere ellen), hanem a saját pénzéért tüntet.

 

Az Uber egy remek szolgáltatás. Csak épp nem fizeti a közös terheket. Nem ad adót (pontosabban külföldre adja), nem felel meg a biztonsági, és szakmai elvárásoknak, és tetszik, nem tetszik, versenyelőnyt élvez.

 

 

 

Te meg a Taxisokra morogsz?

 

Tudod a taxis adót fizet. Azt az adót, amit aztán a fidesz ellop. De ha nem lopna, akkor nem stadion, hanem kórház lehetne belőle.

Az Uber mit is fizet a közös kasszába?

 

Ideje lenne mérlegelned.

 

 

 

Ui: jelen poszt nem az Uber ellen, hanem a reális üzleti, gazdasági rend mellett áll ki…

tomajer 2016.01.21. 19:15:05 / # 342509
Tamás VolosinovszkiTegnap, 11:03 ·

Csak én látom így?

Uber Vs. Taxisok.
Lassan lecsillapodnak az indulatok így már lemerem írni a véleményemet.
Szerencsés helyzetben vagyok, mert egyik oldalra sem kell állnom mivel ez a probléma csak a bábszínház felső 20 centimétere és a problémák a kesztyűket tartó kezek vonala alatt kezdődnek.
A probléma mi vagyunk! Te meg én meg ő meg mindenki.
Vagyis a fogyasztási szokásaink.
Vágytunk a nyugati termékekre 1989 után? Igen! Sőt már előtte is az Osztrák nagymamás hűtővásárlós VHS-es kirándulások alkalmával.
Kajáltunk mindent, ami a „nyugatról” jött! És ekkor dobtuk úgy a kockát, hogy a legígéretesebb ország a keleti régióban „MAGYARORSZÁG” mindig csak az egyes számot lássa a kocka tetején.
Míg 4 évente cserélgették az egyre modernebb cumikat a szánkban különböző színekben és ízesítésben addig szépen óvatosan beterítette az országot a multik köntöse.
Vígan jártunk a két focipálya nagyságú „SZUPERMARKETBE” tesztelni a fémketreces bevásárló kocsikat kibírja-e a kerékcsapágy benne a hétvégi bevásárlás súlyát. A barkács áruházakba költeni a pénzt kék linóleumból szabott kerti medencére. Házhoz jött a csilingelős autó a jégkrémmel, két pofára tömtük a műanyag szar kajákat méregdrágán magunkba.
Menő volt 1 imbuszkulccsal összeszerelni a teljes „otthonod” bútorzatát amiből ma már semmi nincs mert elvitte egy vélhetően osztrák kézben lévő szemetes cég miután összetört.
Bezzeg a Nagyi bútora ami már nem trendi de tömörfából van és a télen fűtetlen hétvégi házban is kiállta a még 25 azóta eltelt év próbáját.
Egy ilyen ágyra roskadva lehet azon a legjobban elgondolkodni, hova lettek azok az emberek akik ezeket készítették? Hol van a gyár ahol készült? Hova lett a kisbolt az utcából? Hol van a Feri bácsi a főzött mély tégelyekben karokkal kalimpáló csoki, vanillia, puncs fagylaltjával? Hol van a zipzárjavító? Az órás? A jó pék? A festő aki meszelni is tud.
Kidobtuk Őket! Azokkal a pénzekkel dobtuk ki őket az életből, amiket nem jó helyen dobtunk ki a pénztárcánkból.
Mi az ami gondot okoz a taxisnak? (És az UBERESNEK is)? Az hogy nincsen fizetőképes utas! (vagy kevés).
Honnan lenne hiszen kidobtuk őket is! Nem náluk költöttük a pénzünket így már nem tehetik meg, hogy a Multi áruházban keresett bérükből Taxiba üljenek!
Mindeközben az „általunk” választott (a nép által felhatalmazott) érdekeinket legmesszemenőbbig figyelemmel kísérő politikusaink túlszabályoztak mindent! Mert kellett a LOVÉ! és azt csak papírért meg bírságért lehet jó vastagon szedni. Nem csoda hát, hogy a túlszabályozott rendszerben egy nyitott piacon odafért egy új szereplő, aki kikerüli a (túl)szabályokat.
De mi történt azzal, hogy mindenki a multiba járt vásárolni? Elvette a fejlődést a teljes Magyar belső piactól! A vállalkozásoknak csak töredéke tudott fejlődni, mert az adóterhek és az alacsony árrés nem tette lehetővé az újításokat. A szolgáltatások színvonala mindenben a béka s…ge alatt van mert az árrésből nem telik új autóra, új gumira, a festőnek új furgonra, a boltosnak új hűtőre, az asztalosnak új gépekre bátran írom le mert az én cégemre is ráfér a kritika!
Az UBER rámutatott, hogy egy tőkeerős cég mire képes egy olyan piacon, amit mi magunk tettünk tönkre az élet minden területén!
Menj el a fodrászhoz, ülj be a taxiba, menj be egy vidéki kisboltba, találj egy szakembert!
Nézz végig rajta, rajtuk és utána gondolkodj el rajta, hogy nem a te pénzed lenne-e a kiút abból a helyzetből, amiben mindenki van? De hát te is keveset keresel! Pont ez az ez a spirál, ami nem csak begyűrűzte az országunkat, hanem gúzsba is köti!
Hozzá szoktunk az olcsósághoz, az alkudozáshoz.
Alkudnak nálunk is ,alkudunk mi is, így tűnik logikusnak. És amíg mi logikázunk, addig éppen egy online külföldi multi cég csönget az ajtódon, mert házhoz jött a bevásárlás (és még olcsóbb is)!
Előveszed, a bankkártyád kifizeted és a virtuális pénzed érintés nélkül hagyta el az országot, esélyt sem adva arra, hogy egy MAGYAR szakember vagy kereskedő tisztességes munkával felépített cégében fejlődést eredményezzen.
Ugyanez játszódik le a gazdaságunk minden pontján.
Szlovák web áruházak tarolják le a piacot, Osztrák eke szántja a földjeinket nyugaton, ömlesztve kapjuk a tejet, a húst külföldről. A hagyma és a csirke is kínai,
Ha szavazni vagy tüntetni akarsz, akkor azt a pénztárcáddal teheted a leghatékonyabban.
Ha nem így teszed, akkor bárhol és bármivel foglalkozol a te iparágadat is tönkre teszi majd egy új piaci szereplő.
Amikor legközelebb kinyitod a pénztárcád gondolj arra, hogy olyannak add a pénzt akiről tudod, hogy esélye van arra, hogy majd ő is vásárolni fog nálad!
És az egész ügy nem a TAXIRÓL és az UBER-ról szól.
Már elkéstünk! Kell újabb 25 év, hogy helyre hozzuk a dolgot.

warrior 2016.01.21. 14:53:51 / # 342501

"véget vetnek a zenének,hazamennek a legények."

tomajer 2016.01.21. 14:23:14 / # 342499

Anarchia über alles

moncsi1_250.jpg
(Ismét vendégposzt:
Varga Moncsi újságíró
osztja meg a Szabad a taxi blogon alábbi téziseit.
Itt olvashatunk még
témába vágót tőle.)

Sorra azt olvasom mindenhol: nem értik, pontosan miért is tüntetnek a taxisok. Nem tudják, nem értik, nem értelmezik az emberek. A média sem. Pedig rém egyszerű. A taxisokat temérdek rendelet betartására kötelezik. Nem választható, hogy sárga legyen-e a kocsijuk, vagy sem. Nem dönthetnek arról, milyen áron vigyék az utasokat, mert meg lett szabva a számukra.

A taxisok semmi mást nem szeretnének, mint egyenlő jogokat, azonos kötelezettségek mellett. A rendeletek és szabályok betartását, minden személyfuvarozást végző ember által, legyen az taxis vagy uberes. Azt akarják elérni, hogy az Uber-sofőrök is tartsák be a rájuk vonatkozó szabályokat, és velük is tartassa be a hatóság. Vagy ha ez nem működik, akkor nekik se kelljen semmit betartani, ne büntessék és szankcionálják őket, ha nem felelnek meg a reguláknak! Akkor legyen anarchia!
Tehát: vagy legyen mindenki szabályozva, vagy legyen szabad verseny, farkastörvényekkel.

Nem, nem most jutott eszükbe utálni az Ubert. Több mint egy éve írnak petíciókat, fogalmaznak meg kérvényeket, járják a hivatalokat, kutatják az illetékeseket. Halkan, csendben, jogkövető állampolgárként. Csak éppen ez nem volt érdekes se a média, se az illetékesek számára. Nem volt hír, és nem tűnt komoly problémának. Nem volt uborkaszezon, és senkit nem érdekelt.

    Most az lett, mert dugó van a városban. Hideg! És ez már látszik. Most már látszik, ami korábban nem látszott. Az, hogy rohadt nagy bajok vannak az országban. Hogy nagyon nem működik itt a jogkövető magatartás, és egyáltalán nem működnek az egyenlő jogok és kötelezettségek. Csak éppen azért, mert ezt a taxisok tolják le az emberek torkán, hát még jobban utálják őket.

    Azért utálják őket ezért, mert egyszerű emberek és nem kommunikációs, marketing- és pr-specialisták? Vagy azért, mert az igazsággal szembesülni mindig kényelmetlen? Ki tudja. Talán, ha vége lesz ennek a káosznak, kiderül. Vagy sohasem.

ejszaka2.jpg

    Ám ha egyszer eljön a totális anarchia korszaka, ne csodálkozzon senki, aki feketének vagy fehérnek akarta látni a dolgokat. Mert a két szín között mindig ott a szürke ötven árnyalata. És ez az ötven árnyalat az, ami nem paragrafusokról, rendeletekről, hanem emberekről, életekről szól.

    És utálják, mert Magyarországon mindenki ért mindenhez. Itt mindenki tuti politikus és közgazdász. Itt, kérem, mindenki fordítva ül a lovon. Visszanéz a múltba, amikor még szép volt, fiatal és sikeres, boldog és tudatlan. Vagy legalábbis annak hitte magát. Álomvilágban él, és nem mer felébredni az álmaiból. A takarítónő tart előadást, okít ifjat és öreget, hisz ő a történelem avatott tudója. A tanár, aki erre hivatott lenne, a gyorsétterem vécéjét sikálja. A cipész újságot ír, a kőműves azt hiszi, tud ő is cipőt talpalni.

    Ebben az országban, kérem, csak zsenik élnek. A politika, ugyebár, alapkövetelmény, abból már nyolc általános elvégzése után simán diplomázni tudna bárki. Olyan komoly meg- és bemondások vannak, hogy nem is értem, a kormányzat és hazánk összes, pozícióban levő politikusa miért is nem ezeket olvassa. Lehetőleg munka helyett, nulla–huszonnégyben!

    Mindenki ért persze a közgazdaságtanhoz is, komoly érvekkel cáfolják és magyarázzák a pró és kontra híreket. Mert itt mindenki mindenkinél mindent jobban tud. Mára már kiderült, a taxizásban és fuvarszervezésben is jártas a fél ország.

    Hát, én inkább, ha lehet, kérem, hogy a cipész talpaljon, a kőműves építsen, a sofőr fuvarozzon. Ne Gézuka, aki kitalálta, hogy a Suzukija nem csak az asszony teszkóba hordására lehet jó, és hát ha odáig el tud gurulni, már überfasza sofőr is lesz. Engem sofőr vigyen, aki szavatolja a biztonságomat, a kényelmemet, ha már fizetek, és nem mellesleg, ha baj van, a biztosítása fedezi a káromat. Azt a kárt, amit rossz esetben Gézuka autójának, de még lakásának ára sem fedez.

    Vagy ha ez már nem megy ebben az országban, azt hiszem, elmegyek építésznek és/vagy kőművesnek én is. Végül is olyan szép házakat álmodok meg... Legfeljebb ha ráomlik valakire az én álomházam, majd megvonom a vállam, és elfutok, elbújok a felelősség elől. Úgy, ahogy azt mások is büntetlenül teszik.

ejszaka.jpg

tomajer 2016.01.21. 14:15:43 / Módosítva / # 342498

Hááát akkó mi vagy?

Hazudós? :-P

tomajer 2016.01.21. 14:14:15 / # 342497
Beáta Eszes
január 19., 11:04 · Budapest ·

AZ INTERNETES ELÉRÉS MÁR KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁS?!
AZ UBERRŐL.
(Update: az írásom legalján a trv-ekről, amit sért az Uber, és hogy milyen terheik vannak a legális taxisoknak, egy remek blogger-cikk van belinkelve egy taxistól.)

Aki az internetes elérést fetisizálja, és egy szolgáltatás internetes elérhetősége miatt azt közösséginek nevezi, a taxis tüntetéskor "XIX. századi géprombolásról", a "postások internet elleni tüntetésével" viccel, azzal ő maga épp úgy nem érti az internetet, fetisizálja, csodálja azt önmagában, mint ahogy tévesen feltételezi, hogy a taxisok gondja az lenne.

Piaci szereplő az interneten rendelt pizzás is, akinek konyhájára a Köjál rendelkezése épp úgy érvényes, mint a kihordást nem ajánló étteremre vagy a zugszaloncukor gyártóra, aki évi egyszer telíti a piacot az egeres termékkel. A pizzafutár motorjához is kell jogsi, vmiféle motoros szállító dobozt előír a pizzás és nyilván a Köjál is, nem nejlonszatyorban hozzák ki (úgy, hogy ott a szolgáltatás lényege nem a motor, hanem a pizza).

A biciklis futár sem nevezi magát közösségi szolgáltatásnak, piaci szereplő.

Piaci szereplő az internetes bevásárlás is, bár futár hozza, de ha a multi beszerzési ár alatt árulja a tejet, megbüntetik őt is, akár neten árulja, akár boltban.

Az Uber nem közösségi háló. Az Uber egy kőkemény piaci szereplő, aki nem meri vállalni a piac és trv előírta feltételeket, és tudatosan sért törvényt.

Az állam inkább plusz ellenőrzést fizet, minthogy alapból megkövetelje a trv-i feltételeket tőlük.

Az Uber az oldalra regisztráló sofőröknek gyakorlatilag 0-hoz közelítő feltételeket ír elő, az állam és önkormányzat pedig a taxipiacot korlátozás után nekik semmit sem ír elő. Az Uber jogi képviselője az igazságügyi miniszter irodája... Az állam ebbéli pozíciójában sem akarja (?) megkövetelni tőlük a trv-i feltételeket. Kérdés, a licenszgazda, aki egyetlen alkalmazottat sem tart el, mennyit kap a zöldmezős beruházásét, és mennyit fizet vissza az államnak, mert ez is az.
Amíg az Audit szidjuk, az alkalmazottakat tart el, adót fizet, tb-t fizet, szakmai tudást is ad, az Uber nem. Az egy "fb-oldal", amire be lehet regisztrálni.

Valakinek számít a nyugdíjában, szakmai életútjában, hogy fb-tag?
A T-Mobile munkát ad azzal, hogy mobilhálózatára csatlakozunk?
Az Uber csak ennyi, és nem több. Egy GPS-nél picivel fejlettebb hálózati elérést ad, cserébe pénzt kér tőled rendszeresen, adni nem ad semmit.

Az Uber Hollandiában, Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, Dániában tiltott, Nagy-Britanniában úgy engedélyezett, hogy a helyi taxisokkal azonos szakmai és műszaki feltételrendszert kell teljesíteniük.
Az itthoni taxisok sem kérnek mást.

Aki pedig sosem dolgozott a szolgáltatói piacon, nem ismeri az ügyfélszerzés piaci és szakmai szabályait, hosszú éves hatásait, nem hallott a szektor "virágyágy-tiprás" szakszóval jelzett jelenségről, avagy közgazdaságilag nem érti, hogy a színvonal csökkenésével több, azon a kínált áron dettó megélni képtelen piaci szereplő által egy korábbi igénygenerálási szintet szétromboló piaci magatartással rövid távon a vadkapitalista fogyasztók alsókategóriás igényét csillapíthatja, de már középtávon is ügyfélellenes eredményt hoz, mellette kitermel a szintén fogyasztót terhelő munkanélküli réteget, az miért érzi úgy, hogy érti a jelenséget, és miért nem akarja megérteni? Fáj tanulni? A gazdaság nem szakma? Épp nálunk, ahol csak az számít, az emberi jog meg nem? Demokrácia kapcsán csak a gazdaságot érti az átlag, és lám, ehhez sem ért, ez sem fontos neki. Ez Bangkok, a gyermekmunka szintje, nem közgazdaság.

A máskor hatalmas arcú zöldek, akik a kerékpáros és tömegközlekedésért küzdenek elvileg, most hallgatnak, tapsolnak az Ubernek, hogy még több - már eddig is telített taxipiacra - egyszemélyes autó furikázzon a város útjain, és hogy az autós közlekedés a tömegközlekedési igény versenytársa legyen.

A kaminosokat is követik neten, valamelyik társaság kap úthasználati engedményt, más szabályok érvényesek rá? Miért nem?

A megszólalók zöme amúgy átlagban nem taxizik, ezt le lehet szűrni abból, hogy 3-5-10 éves szabályokat nem ismernek a fővárosi taxizásban.
Az Ubert sem tartják el, nem is fogják. Azt mindenképp elérték, hogy a fogyasztók egy fontos, eseti rétegének igényét levitték a padlóra, több éves munkát internetes fröcsögéssel tettek tönkre.

Lett egy új, köpködni való társadalmi csoport, akik többször hibásan, de a megtisztulás vmilyen módozatára ráléptek évek óta, az ő piacuk, meg kell oldaniuk. Emellett a város emelte őket a közösségi közlekedési szintre, nem túl jó, de egy oldalon működő feltételekkel: hiénázás kiszűrése az egyenszínnel, minőségi és műszaki követelmények, ügyfélbiztonságot adó fix ár, de utóbbi eddig is megvolt, versenytársak közti egységár nélkül is, évek óta fix tarifásak a társaságok, társaságonként eltérő, de azon belül több sávos szabott áraik voltak, központon átfutó ellenőrzött órával. Aki rendszeresen taxizik, pontosan tudja, hogy csukott szemmel forintra megsaccolható érték jön ki azonos útra, a sokéves szájhagyománnyal nem csak ezen a téren fölösleges küzdeni.

A fix alapbefizetés a sárga taxi központokba azért van, hogy ne tudjanak adótcsalni, óra nélkül szállítani, cserébe címeket ad, diszpécserszolgálatot tart fenn. Ezt az Uber is kéri amúgy, a bevétel %-át, de semmit nem ír elő. Terhei a cégnek pedig nincsenek, mert semmit nem ad szolgáltatásban a saját taxi dolgozóinak.

Működne a piaci elv az Uberrel is, előnyös hatása lenne a sárga taxis, terheikkel gúzsba kötött cégekre is, a túl magas taxiközponti terhek csökkenhetnének, amennyiben az egyik szereplőnek nem adnánk több körös előnyt, amivel csak a licenszgazda nyer, de sem az uber-taxis, sem a sárgataxis, sem egy szolgáltatásra igényes ügyfél nem.

Az, hogy diszpécser szolgálat mellett internetes rendelés is legyen, bármikor elérheti egy taxicég, emellett utcáról hívás esetén, nem internetezők számára igenis komfort és kényelem az azonnal jelentkező telefonközpont, a kocsihoz későn kiérkező vendég visszahívása, stb. Ezt hívjuk ügyfélkezelésnek. Multi-internet vállalatok tartanak fenn telefonos ügyfélközpontot, nem véletlen. Költenek rá...

Kiszámolni sem tudják, vagy nem akarják az indulatból kommentelők, hogy a most elért havi 120ezer mint ünnepelt Uber-bevétel napi 2-6 fuvarral nem biztosít megélhetést, benzint és szervizelést pláne nem. Ebből lemosni és takarítani sem fogja a kocsiját. A nem taxizók nem tudják, hogy évekkel ezelőtt egy olcsóbb szereplő milyen kocsikkal és sofőrökkel lépett a piacra, évekbe került, mire megtisztult a gárda...
Nem akarják tudni, hogy a fetisizált Uber-felület nem ellenőriz szervízelést, nem kér szakmai jogosítványt, nem ellenőriz sofőrmegjelenést, aki egész nap a meleg vagy hideg kocsiban ül... Az nem egy kontrollt, elvárást, fogyasztói panaszt kezelő cég, hanem egy virtuális semmi.
Ha a szakmai és ügyfélkezelésbe, sofőrkontrollba fektetne az Uber, nem tudná hozni ő sem ezt az árat.

Egy kétmilliós városban valaki röhögés nélkül közösséginek nevez egy többezer szereplős piacot, miközben saját 300 fb-ismerőséről sem tudja, ki kicsoda.

És el sem hiszik, hogy nem fog az Uber népjóléti intézményként működni, csak egy kiharcolt, feltétel nélküli gagyiként, aki egy későbbi lepucolt piacon mindig is az aktuális piaci áron fogja tartani a szolgáltatást, a lehető legmagasabb, még tartható áron.

Időközben szétvertünk egy, a szakmájába hosszú távra milliókat beruházó, az Uberrel szemben ezzel versenyképessé válható és minőségi elvárást adó réteget: jöjjenek csak az egyéves jogsival, akár 18 éves, valódi felelősségtudattal nem rendelkező, akár esti buli után, vidékről felharcoló, mellékállás gondjai mellett puszta gps-szel a városnak nekivágó akárkik, mert ócsóér' van, esetleg szilveszterkor 7-szeres áron, mert nekik lehet, amit kiszűrt a szakma, de ez ugye nem érdekes.

Emberek havi 1-szer sem taxiznak, havi 300- 500 Ft-ért egy piacot vernek szét. Ennyi az átlagdifi Über és sárga közt egy közepesúton. A közgazdsági szemléletűek, gondolom, számolják, ennyi vállalkozó munkanélkülivé válása és eltartása mibe van, és hol fog megjelenni ez a réteg többlet álláskeresőként.

Verjük a minimálbér emelésért magunkat, de vajon az Uber miért dolgoztathat a sárgataxicégnél is olcsóbban? 0 forint ráfordítással?

Az nagyon fontos, hogy a középréteg olcsó sört, olcsó nőt, olcsó taxit kapjon. Nem te fogod eltartani, aki örülsz, hogy bérlettel jársz. Köpködjük a BKK-ellenőröket, mire fel ellenőrzi, hogy fizetünk-e egy szolgáltatásért.
Sokkal-sokkal olcsóbb legyen a budapesti taxi, mint egy Dániában betiltott Uber-ár, mert ugye az Uber közösségi, értünk van, ezért olcsóbb itt, mint Nagy-Britanniában, ahol csak úgy működhet, hogy azonos feltételeket vállal, mint a többi taxis.

Egy nagy langyos, tudatlan, de valóban, igazi közösség vagyunk, továbbra is a kádári ismeretanyaggal és reflexekkel, ma sem zavar az minket, hogy most is "Európa a hülye a tiltással, és mi vagyunk a zsenik."

Egy olyan USA-alkalmazással, ahol, ha a mikróra nem írod ki, hogy macskának nem jó, pert vesztesz. Itt beülsz az 1 éves jogsis, a kerületet nem ismerő, ki tudja, reggel mit szívott, mit ivott sofőr mellé. Ha gondod volt vele, épp te fogod megosztani egy 2 milliós városnak okulásként, aki azért sem szól ügyfélközpontnak rutinból, ha nincs kuka a buszmegállóban, ha elromlott egy BKK-automata, és tovább megy, ha valaki fekszik az utcán.

Egy olyan közösségi hálón fröcsögünk közösségi piacról, ahol az USA-valóban-közösségi háló (fb) leszedi, ha női mell van kint, de eladja az adataidat simán. De még mindig maga létrehozott felületből él, és pl nem más közösségi hálójára terpeszkedik be, ahol beszedheti ezért a reklámbevétel felét, pusztán azért, mert ott van, de a terhekből semmit nem vállal.

Az Uber puszira használja Budapest útjait, annyi bevétele nincs a városnak belőle, mint egy villamosjegy ára. És bár Rád érvényesek a magyar törvények, rá nem. Te panaszkodsz a vállalkozási terheid miatt, az Ubertől nem kérünk semmit. Gyűlölöd a multikat, gyűlölöd a dolgozót zsigerelőt, de tapsolsz az ingyen dolgoztató, a gagyi autósokból kaszáló, őket is zsigerelő Uber licenszgazdának.

A felemelkedés útja 2-6.000 új gagyi autós, még véletlenül se gondolkodjanak minőségi, hosszú távú befektetésben, mert az káros. Minek.

UPDATE: A sajtóban a blokád kezdete után, az első 10 órában érdemi információ nem jelent meg a sajtóban, magukat értelmes tényfeltárónak nevező médiamunkások mémeket, évtizedes szapuló szlogeneket, gondosan válogatott fotókat posztoltak, ahogy fotózzák a pártgyűléseken a nyugdíjasokat, stb. Ezeken jókat lehet röhögni, miközben azon röhögünk, hogy a valóság újfent nem érdekel minket.
Érdemes elolvasni a lenti linken, egy remek, tömör cikk. Erre a szellemi nívóra nem volt képes egyetlen médiamunkás sem, de persze most egy újabb társadalmi csoportot kell köpködni, a taxisokat.
Az a bizonyos első 10 óra arra volt elegendő, hogy ingyen reklámot csinált az ostoba közvélemény egy szutyok, befektetni nem akaró, törvénysértő 2 fős kft-nek, az Uber Hungary ennyi, és nem több. Nem taxisok, mert ők jogokért álltak ki, az ingyenreklámot mi, a valóságra nem kényes ostoba közvélemény csináltuk és a felkészületlen média.
http://szabadataxi.blog.hu/…/19/miert_is_tuntetnek_a_taxisok

taxidiota 2016.01.21. 14:13:47 / # 342496
avatar
En azert megvarnam mi lesz az egyeztetes vege. ja es nem vagyok Uber szolgaltato]
tomajer 2016.01.21. 13:33:05 / Módosítva / # 342494
Engem bátran sértegethetsz kisfiam, nálad profibb troll se tudott kihozni a sodromból:-)))

A tény, az tény, akkor is, ha te még nem hallottál róla, mert most találtad ki, hogy ez a taxikázás milyen jó biznisz.

Olvasni, tanulni, nem szégyen.  Fuss neki.  Van mit behoznod! :-P

Addigis:

Véget vetnek a taxisok a demonstrációnak

KK, 2016. január 21., csütörtök 12:11, frissítve: csütörtök 13:09
Véget ér a taxis blokád, miután a személyszállítóknak sikerült egyeztetniük a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban tárgyalt a demonstráló taxisok delegációja. Tasó Lászó, az NFM közlekedési államtitkára a taxisokkal folytatott egyeztetés után bejelentette: jövő héten folytatják a tárgyalásokat a taxisok kérései, észrevételei mentén, és olyan jogszabályi környezetet fognak kialakítani, amely az elmúlt napokban megfogalmazódott a fuvarozók részéről, valamint az Uber helyzetét is igyekszenek majd rendezni. Pontos részleteket azonban az államtitkár nem mondott, számolt be munkatársunk 12 órakor a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól.

 

 

Gelencsér Zsolt, a taxisdemonstráció főszervezetője azt közölte, hogy 14 órakor véget fog vetni a tüntetésnek, miután elérték céljaikat, választ és segítséget kaptak a kormány részéről.

 
 
taxidiota 2016.01.21. 13:22:50 / # 342492
avatar
Diplomas kozgazdasz, te taxi csimpanz.
taxidiota 2016.01.21. 13:21:58 / # 342491
avatar
A baj az, hogy fogalmad sincs mit jelent valoban az, hogy szabad piaci feltetelek. Az, hogy az arak az elozo x evben lebegtek, nem azt jelenti, hogy szabad piac volt, jezus isten...
tomajer 2016.01.21. 13:15:14 / # 342487
Basszus! 
1982-től, 2014-ig szabadpiaci körülmények között dolgoztunk. 

MI, (veled ellentétben) PONTOSAN TUDJUK MIRŐL BESZÉLSZ!!!

Ha szeretnél egy foglalkozást választani magadnak, nem árt legalább a közelmúltjának utánaolvasni.
Ehhez a legjobb helyen vagy.  Fuss neki.  Itt a hallón mindent megtalálsz.
tomajer 2016.01.21. 13:11:17 / # 342486
Uberes vagy é???
Merha nem, akkó nem neked:-)

Az itt szabad versennyel, a pálya széléről dobálózó ámátőröknek.
hawken 2016.01.21. 13:08:22 / # 342485
avatar
Nekem szántad?
hawken 2016.01.21. 13:04:12 / # 342482
avatar

A másik, taxikázni nem kötelező,lehet menni BKV-al,aki meg igénybe veszi veszi fizesse meg.Nézz már utána mennyibe kerül a taxi pl. Németországba,segítek alap 3,5 euro km díj 1,8-1,95 euro plusz 1 euro kártyalehúzási díj,plusz csomagdíj 1 euro.A költségek szinte ugyanannyi,talán a tb több.Ebből a tarifából sem dúskálnak a taxisok ami itt van most. nálunk.

tomajer 2016.01.21. 13:04:02 / Módosítva / # 342481

Ezt a cikket, azért minden jelenlevő uberes (és uberfan) olvassa el plíz.  Aztán beszélgethetünk!

 

Ha netán túl hosszú lenne, akkor zanzásítom:  Arró szó, hogy miként használ benneteket szerencsétleneket a térképen tologatott ólomkatonaként egy zseniális ifjú arra, hogy milliárdos és lassan a világ szállításának az ura legyen.

Megvezetett zombihadsereg vagytok.

tomajer 2016.01.21. 12:58:14 / # 342479

Ha máá itt vagy a hallotaxin, a keresőjébe írd be hogy fix tarifa és olvass.

Most ássátok egy szakma sírját.  benne a tietekével is.  Persze ti majd odébbálltok, hogy ez szar!

Mi meg ittmaradunk a szarban ...  amit nektek köszönhetünk.

hawken 2016.01.21. 12:51:46 / # 342477
avatar
Több mint 30 évig volt szabad verseny.Nem vált be,anomáliákat szült.Tudod Európa nagy részében évtizedek óta fix tarifa van,mert ott hamarabb felismerték,hogy ezzel lehet normális mederben tartani a taxizást.Pl Ausztria Németország Anglia stb.Ezek azért nem harmadik világbeli országok.Mielőtt ide jössz és osztod itt az észt talán tájékozódni kéne.Törvénnyel van szabályozva mindenhol,azokat meg be kell tartani.Versenyezni lehet a szolgáltatás minőségével vagy a megbízhatóságával is lehet és nem törvénytelenséggel.
tomajer 2016.01.21. 12:49:51 / # 342476

De hol van itt monopólium?


Annyian jöttök el taxisnak, amennyien csak akartok.

Nincs más dolgotok, mint megfelelni a szabályoknak!!!

Oldalszám: 215