Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
szálka | 2016.01.21. 12:42:19 / # 342475 |
|
Nem fogok hosszabb magyarázatokba kezdeni, mert téged aligha érdekel az érdemi vita. Nektek biztos nagyon szórakoztató örökösen előhuzakodni a géprombolás és a postás-email példával, de a mi esetünkben nem gép végez munkát élőerő helyett, nem a postás válik feleslegessé az informatika miatt, hanem a taxist helyettesíti az uberes majom. Aki pont ugyanúgy és pont ugyanolyan büdöset szarik. Csak közben az önös érdekein kívül semmi nem érdekli.
Előzmény: #342471 taxidiota 2016.01.21. 12:02:27 |
taxidiota | 2016.01.21. 12:18:43 / # 342473 |
|
|
taxidiota | 2016.01.21. 12:00:02 / Módosítva / # 342471 |
|
A szabad piaci korulmenyeket nyilvan lehetne a taxi piacra is alkalmazani, illetve, ha nem, akkor miert nem lehet, magyarazd mar meg nekem kerlek.
Ez a burokratikus elojogokkal fuszerezett monopol piac egyszeruen nem eletkepes a 21. szazadban.Ti taxisok v agytok az uj evezred ludditai. edit: Az hogy a kereslet/kinalat ingadozo, egy teljesen termeszetes jelenseg - inkabb az ellenkezojet [fix ker/kin] lenne furcsa es elkepzelhetetlen.
Előzmény: #342470 szálka 2016.01.21. 11:55:24 |
szálka | 2016.01.21. 11:55:25 / # 342470 |
|
Én egy általad vágyott jövővel kapcsolatosan írtam, erre te a jelenre próbálod adaptálni. A taxipiacon nehezen értelmezhető a túlkínálat fogalma,mert a kereslet ingadozó. Amit most az uber előidézett az nem szabadpiac, hanem feketegazdaság. És ti ezt erősítitek ócska maszlagok mögé bújva.
Előzmény: #342469 taxidiota 2016.01.21. 11:46:15 |
taxidiota | 2016.01.21. 11:46:15 / # 342469 |
|
" nincs az a kereslet ami kompenzálni képes." --> Ha ez igy van akkor tulkinalattal allunk szembe, de ez normalis jelenseg. Ilyenkor valoszinuleg sokan szakmat valtananak, hiszen a piac telitett es uj beszalloknak mar nem versenykepes. Szabad piaci korulmenyek kozt a kereslet es kinalat talalkozni fog mindig. A taxisok jelenleg csak csimpaszkodnak az elojogukon, es egyszeruen nem akarnak szabad piaci korulmenyeket.
Előzmény: #342467 szálka 2016.01.21. 11:39:09 |
alelölülő | 2016.01.21. 11:42:49 / Módosítva / # 342468 |
Hidd el, tudom mit beszélek (írok).
Ez a meccs lejátszódott már egyszer, amikor a Plus taxi 150 ft-os tarifával letarolta a piacot. És tele volt a város világító szervízlámpás pluszos kocsikkal, mert a rengeteg bevételükből nem tudták elvinni a szervízbe. Azok a kullancsok tényleg azok, de legalább 280-as áron szereznek fuvart, nem gombokért, és nem kérnek 25%-ot érte.
Előzmény: #342466 kunó 2016.01.21. 11:37:04 |
|
szálka | 2016.01.21. 11:39:10 / # 342467 |
|
A nap akkor is 24 órából áll. Ha tömegesen jelennek meg a sofőrök az utcán, nincs az a kereslet ami kompenzálni képes. Mindenki folyamatosan kint lesz, mert az általad óhajtott árak nem fedezik a költségeket és a haszonról még szót sem ejtettünk. Fáradt, ingerült emberek és a minőség hogy fér össze?
Előzmény: #342461 taxidiota 2016.01.21. 11:29:40 |
kunó | 2016.01.21. 11:37:05 / # 342466 |
|
Szerinted nem ugyanezt csinálja a Főtaxi meg a többi telefonos cég? A Főtaxi, de az összes többi cég is csak kullancs, a vért szívja!
Hülyeségeket beszélsz sajnos, annak ellenére, hogy taxis vagy!
Előzmény: #342448 alelölülő 2016.01.21. 10:55:51 |
taxidiota | 2016.01.21. 11:36:14 / # 342465 |
|
Igy van, elso korben arra lehet szamitani h kvantitativ javulas lesz [ergo nem csak felso 10 ezer fog taxizni], ahogy mondod egy pont utan mar nem eri meg azonban senkinek arat csokkenteni [dumping-ar], de ezen a ponton mar egy sokkal nagyobb potencialis kor tudja igenybe veni a szolgaltatast. Innentol nyilvan a kvalitativ faktorok fognak eloterbe kerulni, mint: kiszolgalas minosege, illedelmesseg, etc [amit korabban leirtam].
Előzmény: #342462 szálka 2016.01.21. 11:30:56 |
kunó | 2016.01.21. 11:32:32 / # 342464 |
|
A taxisok csak monopolhelyzetet akarnak, leszarják az utasok érdekeit.
|
Bao | 2016.01.21. 11:31:50 / # 342463 |
|
2007-ben már 220 körüli telefonos árak voltak. Azért mert a 150-es köcsögök, akik voltak 500-600-an egy ideig levitték az árat, az nem vonatkozott a több ezer másikra. Sajnálsz 60 ft áremelést 6 év alatt?
Előzmény: #342460 taxidiota 2016.01.21. 11:26:55 |
szálka | 2016.01.21. 11:30:56 / # 342462 |
|
Akkor már csak azt a rejtvényt fejtsd meg, ha -szerinted- a piac túlárazott, tehát jöjjenek a dömpingárak, abból miként lesz minőségi javulás? Mert lehet, hogy felhasználói oldalról csak a szolgáltatásért kifizetett összeg számít, de szolgáltatói oldalon költségek is vannak.
Előzmény: #342460 taxidiota 2016.01.21. 11:26:55 |
taxidiota | 2016.01.21. 11:29:40 / # 342461 |
|
Egy szabad piacon, ahol verseny letezik [lenyegi korlatozasoktol mentesen] ott nyilvan a kereslet es kinalat egymasra fog talalni. A kereslet novekedeset a qualitativ/quantitativ javulasok serkentik.
Előzmény: #342456 szálka 2016.01.21. 11:13:59 |
taxidiota | 2016.01.21. 11:26:55 / # 342460 |
|
Ez pontosan igy van, de ez pont azert van igy mert egy tulszabalyozott/monopolhelyzetben levo szolgaltatasrol beszelunk, ami jelenleg nagyon tularazott.
Előzmény: #342457 alelölülő 2016.01.21. 11:15:00 |
alelölülő | 2016.01.21. 11:15:01 / # 342457 |
Ugyan már! Bár így lenne, de ez rizsa. Taxit még jelenlegi uber-áron is csak egy szűk réteg engedheti meg magának. Az a szűk réteg, amelyik meg tudja fizetni a magasabb árat is. A többség meg akkor taxizik, ha nagyon muszáj.
Előzmény: #342454 taxidiota 2016.01.21. 11:08:03 |
|
szálka | 2016.01.21. 11:13:59 / # 342456 |
|
Volt már liberalizáltabb a piac és nem tükrözte vissza amit állítasz. Az árak csökkentése sose fog minőségi javulást előidézni.
Előzmény: #342454 taxidiota 2016.01.21. 11:08:03 |
taxidiota | 2016.01.21. 11:08:03 / # 342454 |
|
Hibas gondolat menet, hiszen te fix fuvarszammal szamolsz a jovoben is.A "taxi piac" liberalizalasa nyilvan a minosegi es arbeli javulast is hoz magaval, ami noveli a potencialis igenybevevok szamat.
Előzmény: #342448 alelölülő 2016.01.21. 10:55:51 |
pupák | 2016.01.21. 11:06:06 / # 342453 |
|
Komolyan mondom csak az ilyen cikkek miatt nem kaptam még gyomorvérzést, mert amennyi szemetet már olvastam, főleg kommentek formájában az utóbbi napokban... Csak az a baj, hogy az arányok rettenetesen el vannak tolódva a tájékozatlan és idegből beszólós hülyék felé.
Előzmény: #342383 tomajer 2016.01.20. 19:56:33 |
alelölülő | 2016.01.21. 10:57:54 / Módosítva / # 342450 |
Ha valaki 500 bruttó fölé megy havonta, áfakörbe kerül és borul minden. Origót nem olvastam, de index erről nem ír.
(Pontosabban, ha meghaladja az évi 6M bruttót.)
Előzmény: #342446 taxidiota 2016.01.21. 10:52:12 |
|
alelölülő | 2016.01.21. 10:55:52 / # 342448 |
Vázolom, mire számíthattok, ha legális lesz az uber:
Fuvarhiány miatt azok a taxisok is odamennek, akiket eddig az illegális állapot visszatartott. Jó sokan lesztek. A fuvarok száma nem fog lépést tartani ezzel, tehát kevesebb fuvar lesz fejenként. Ha nem annyira menő autód van, akkor még az átlagnál is kevesebb fuvar jut neked, mert a másikat választják. Azt látod majd, hogy a melletted álló jobb kocsival rendelkező uberes esetleg több fuvart visz el, amíg te csak álldogálsz. Túlkínálat esetén uber bevezetheti az 1-nél kisebb szorzót. Mondjuk 0,8. Sofőr-dömping esetén uber tetszés szerint emelheti jutalékát.
Előzmény: #342442 taxidiota 2016.01.21. 10:45:39 |