Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
szálka 2016.01.21. 12:42:19 / # 342475
avatar
Nem fogok hosszabb magyarázatokba kezdeni, mert téged aligha érdekel az érdemi vita. Nektek biztos nagyon szórakoztató örökösen előhuzakodni a géprombolás és a postás-email példával, de a mi esetünkben nem gép végez munkát élőerő helyett, nem a postás válik feleslegessé  az informatika miatt, hanem a taxist helyettesíti az uberes majom. Aki pont ugyanúgy és pont ugyanolyan büdöset szarik. Csak közben az önös érdekein kívül  semmi nem érdekli.
taxidiota 2016.01.21. 12:18:43 / # 342473
avatar

taxidiota 2016.01.21. 12:00:02 / Módosítva / # 342471
avatar
A szabad piaci korulmenyeket nyilvan lehetne a taxi piacra is alkalmazani, illetve, ha nem, akkor miert nem lehet, magyarazd mar meg nekem kerlek.
Ez a burokratikus elojogokkal fuszerezett monopol piac egyszeruen nem eletkepes a 21. szazadban.Ti taxisok v agytok az uj evezred ludditai.

edit: Az hogy a kereslet/kinalat ingadozo, egy teljesen termeszetes jelenseg - inkabb az ellenkezojet [fix ker/kin] lenne furcsa es elkepzelhetetlen.
szálka 2016.01.21. 11:55:25 / # 342470
avatar
Én egy általad vágyott jövővel kapcsolatosan írtam, erre te a jelenre próbálod adaptálni.  A taxipiacon nehezen értelmezhető a túlkínálat fogalma,mert a kereslet ingadozó. Amit most az uber előidézett az nem szabadpiac, hanem feketegazdaság. És ti ezt erősítitek ócska maszlagok mögé bújva. 
taxidiota 2016.01.21. 11:46:15 / # 342469
avatar

" nincs az a kereslet ami kompenzálni képes." --> Ha ez igy van akkor tulkinalattal allunk szembe, de ez normalis jelenseg. Ilyenkor valoszinuleg sokan szakmat valtananak, hiszen a piac telitett es uj beszalloknak mar nem versenykepes. Szabad piaci korulmenyek kozt a kereslet es kinalat talalkozni fog mindig. 

A taxisok jelenleg csak csimpaszkodnak az elojogukon, es egyszeruen nem akarnak szabad piaci korulmenyeket.
alelölülő 2016.01.21. 11:42:49 / Módosítva / # 342468
Hidd el, tudom mit beszélek (írok).
Ez a meccs lejátszódott már egyszer, amikor a Plus taxi 150 ft-os tarifával letarolta a piacot.
És tele volt a város világító szervízlámpás pluszos kocsikkal, mert a rengeteg bevételükből nem tudták elvinni a szervízbe.
Azok a kullancsok tényleg azok, de legalább 280-as áron szereznek fuvart, nem gombokért, és nem kérnek 25%-ot érte.
szálka 2016.01.21. 11:39:10 / # 342467
avatar
A nap akkor is 24 órából áll. Ha tömegesen jelennek meg a sofőrök az utcán, nincs az a kereslet ami kompenzálni képes. Mindenki folyamatosan kint lesz, mert az általad óhajtott árak nem fedezik a költségeket és a haszonról még szót sem ejtettünk. Fáradt, ingerült emberek és a minőség hogy fér össze?
kunó 2016.01.21. 11:37:05 / # 342466
avatar
Szerinted nem ugyanezt csinálja a Főtaxi meg a többi telefonos cég? A Főtaxi, de az összes többi cég is csak kullancs, a vért szívja!
Hülyeségeket beszélsz sajnos, annak ellenére, hogy taxis vagy! 
taxidiota 2016.01.21. 11:36:14 / # 342465
avatar
Igy van, elso korben arra lehet szamitani h kvantitativ javulas lesz [ergo nem csak felso 10 ezer fog taxizni], ahogy mondod egy pont utan mar nem eri meg azonban senkinek arat csokkenteni [dumping-ar], de ezen a ponton mar egy sokkal nagyobb potencialis kor tudja igenybe veni a szolgaltatast. Innentol nyilvan a kvalitativ faktorok fognak eloterbe kerulni, mint: kiszolgalas minosege, illedelmesseg, etc [amit korabban leirtam].
kunó 2016.01.21. 11:32:32 / # 342464
avatar

A taxisok csak monopolhelyzetet akarnak, leszarják az utasok érdekeit.
Az utasok az Ubert választják, nem csak az ár miatt. ÉRTSD MÁR MEG! 

Bao 2016.01.21. 11:31:50 / # 342463
avatar
2007-ben már 220 körüli telefonos árak voltak. Azért mert a 150-es köcsögök, akik voltak 500-600-an egy ideig levitték az árat, az nem vonatkozott a több ezer másikra. Sajnálsz 60 ft áremelést 6 év alatt?  
szálka 2016.01.21. 11:30:56 / # 342462
avatar
Akkor már csak azt a rejtvényt fejtsd meg, ha -szerinted- a piac túlárazott, tehát jöjjenek a dömpingárak, abból miként lesz minőségi javulás?  Mert lehet, hogy felhasználói oldalról csak a szolgáltatásért kifizetett összeg számít, de szolgáltatói oldalon költségek is vannak.
taxidiota 2016.01.21. 11:29:40 / # 342461
avatar
Egy szabad piacon, ahol verseny letezik [lenyegi korlatozasoktol mentesen] ott nyilvan a kereslet es kinalat egymasra fog talalni. A kereslet novekedeset a qualitativ/quantitativ javulasok serkentik.
taxidiota 2016.01.21. 11:26:55 / # 342460
avatar
Ez pontosan igy van, de ez pont azert van igy mert egy tulszabalyozott/monopolhelyzetben levo szolgaltatasrol beszelunk, ami jelenleg nagyon tularazott.
alelölülő 2016.01.21. 11:15:01 / # 342457
Ugyan már! Bár így lenne, de ez rizsa. Taxit még jelenlegi uber-áron is csak egy szűk réteg engedheti meg magának. Az a szűk réteg, amelyik  meg tudja fizetni a magasabb árat is. A többség meg akkor taxizik, ha nagyon muszáj.
szálka 2016.01.21. 11:13:59 / # 342456
avatar
Volt már liberalizáltabb a piac és nem tükrözte vissza amit állítasz. Az árak csökkentése sose fog minőségi javulást előidézni.
taxidiota 2016.01.21. 11:08:03 / # 342454
avatar
Hibas gondolat menet, hiszen te fix fuvarszammal szamolsz a jovoben is.A "taxi piac" liberalizalasa nyilvan a minosegi es arbeli javulast is hoz magaval, ami noveli a potencialis igenybevevok szamat.
pupák 2016.01.21. 11:06:06 / # 342453
avatar
Komolyan mondom csak az ilyen cikkek miatt nem kaptam még gyomorvérzést, mert amennyi szemetet már olvastam, főleg kommentek formájában az utóbbi napokban... Csak az a baj, hogy az arányok rettenetesen el vannak tolódva a tájékozatlan és idegből beszólós hülyék felé.
alelölülő 2016.01.21. 10:57:54 / Módosítva / # 342450
Ha valaki 500 bruttó fölé megy havonta, áfakörbe kerül és borul minden. Origót nem olvastam, de index erről nem ír.
(Pontosabban, ha meghaladja az évi 6M bruttót.)
alelölülő 2016.01.21. 10:55:52 / # 342448
Vázolom, mire számíthattok, ha legális lesz az uber:
Fuvarhiány miatt azok  a taxisok is odamennek, akiket eddig az illegális állapot visszatartott.
Jó sokan lesztek. A fuvarok száma nem fog lépést tartani ezzel, tehát kevesebb fuvar lesz fejenként.
Ha nem annyira menő autód van, akkor még az átlagnál is kevesebb fuvar jut neked, mert a másikat választják.
Azt látod majd, hogy a melletted álló jobb kocsival rendelkező uberes esetleg több fuvart visz el, amíg te csak álldogálsz.
Túlkínálat esetén uber bevezetheti az 1-nél kisebb szorzót. Mondjuk 0,8.
Sofőr-dömping esetén uber tetszés szerint emelheti jutalékát.



Oldalszám: 215