Témakörök > Droszt Híradó > Plus Taxi A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
csogu | 2013.11.02. 18:21:08 / # 131353 |
:-DDDDD
Előzmény: #131352 2013.11.02. 18:14:39 |
|
törölt felh. | 2013.11.02. 18:14:39 / # 131352 |
|
Igen.
Az a legkevesebb amit meg kell tennem magamért :-)
Előzmény: #131350 csogu 2013.11.02. 18:09:38 |
csogu | 2013.11.02. 18:13:00 / # 131351 |
A 17. mondatod azért elég félreérthető. Szándékosan nem ismétlem meg, de szerintem szerkezd át!
Előzmény: #131345 tomajer 2013.11.02. 17:37:41 |
|
csogu | 2013.11.02. 18:09:38 / # 131350 |
Tényleg jelentkeztél BKK-s ellenőrnek?
Előzmény: #131347 2013.11.02. 17:55:41 |
|
tomajer | 2013.11.02. 18:08:40 / # 131349 |
Legalább a zuerhára figyelnél. A Suta százszor mondta el (önszorgalomból, tapasztalatból, segítő szándékkal): Mindig az információ gombnál nyomj a szabadra. Sőt. ha úgy érzed, rég nem történt körülötted semmi, ezt bármikor egy másodperc alatt megismételheted.
Tehát: rutinból, időnként "Információ/ Szabad" És nem fordul elő többet ilyen veled.
Előzmény: #131333 turul 2013.11.02. 15:36:19 |
|
csogu | 2013.11.02. 18:08:23 / # 131348 |
A pertársaságról írj már vmit a topikjában, mert engem nyaggatnak vele...
Előzmény: #131344 6x6 163 2013.11.02. 17:20:04 |
|
törölt felh. | 2013.11.02. 17:55:41 / # 131347 |
|
Enge Te ne szerencsétlenezzél le csak azért mert más a véleményem mint Neked!
Előzmény: #131344 6x6 163 2013.11.02. 17:20:04 |
tomajer | 2013.11.02. 17:41:27 / # 131346 |
:-)
Inzertnek (akit ismerünk) csak annyi, hogy mintha meg lett volna lebegtetve, hogy cégvezető.
Gondoltam, zárjuk rövidre.
A többi magvashoz, meg nincs mit.... Megint egy olyannak a véleménye aki még nem is látott olyantot közelről:-)
Előzmény: #131344 6x6 163 2013.11.02. 17:20:04 |
|
tomajer | 2013.11.02. 17:37:41 / # 131345 |
Igen. A lényeget Inzert megint megválaszolta mielőtt én gép elé kerültem volna.
És akkor kicsit megint rám. Mert nem bírod ki személyeskedés nélkül.
Én egyszer se írtam le olyat, hogy milyen jó a rendszerünk. Azt írtam le általánosságban, hogy egy ilyen rendszer megírása, és életre keltése sokkal bonyolultabb annál, mint amit a hozzánemértők képzelnek, és hogy ....türelem.
Amit én még sokszor leírtam, hogy magával a néma címkiadással teljesen egyetértek. Szeretnék végre srtesszmentesen, száguldozásmentesen, dolgozni.
Épp ezért, támogatom és drukkolok hogy sikerüljön tényleg használhatóvá tenni.
Tehát a dolognak nem sok köze van ahhoz, hogy éppen hogy áll a plusztaxi rendszere. Csak annyiban, hogy erre van némi rálátásom, ezt használom, a maga nyűgjeivel együtt.
És ez nem zárja ki azt, hogy megpróbáljuk elérni a rendeletalkotónál, hogy belekerülhessenek a régi jól bevált szakmai szempontok.
Igen. Az időfaktor.
De felejtsd már el ezt a bejelentkezősdit. Ha kézzel kell, akkor a taxistának minden körzethatár átlépésénél fejből kell vágnia, hogy nyomnia kell a gombot? Vagy megint azért fog hisztizni, hogy menet közben nem kaphat címet, mert majd ahova indult oda jelentkezik be? Vagy tényleg hogy is képzeled? Megy végig a körúton, és négysarkonként átjelentkezik?
Nemá?
Akkor mijja fiszemfaszomnak van gps a rendszerben? Akkor kiabálhat urh-n is. Ahogy gondoltam képzeled. Mert ennél még az is egyszerűbb.
Bízzuk már a számítógépre azt ami az ő feladata. Pl. hogy lássa, melyik körzetben tartózkodom, és jegyezze mikor léptem be!!!
Jja, hogy ezt most nem tudja? Tényleg nem. Nna erre mondom én itt lassan két hónapja, hogy türelem. Lehet jó rendszert csinálni, de sajnos csak a gyakorlatban derül ki, hogy működik e?!?
De ez nem jelenti azt, hogy minden körzethatárátlépéskor küldjünk egy postagalambot a központnak, hogy itt járunk éppen. (csak mert az a legrégibb üzenetközvetítő eszközünk)
Nna és akkor egy végkövetkeztetés.
A te itteni hadjáratod alapjában véve maga a néma címkiadás ellen indult.
Ezért keveredtünk vitába. Vagyis keveredtél te velem. Mert én hozzád nem szóltam a témában. Időnként leírtam a véleményem, ami téged irritált, és lehordtál mindenféle tudatlan kályhás köcsögnek. Erre írtam le én is a véleményem a másik oldalról.
Tehát nem kell egyetértenünk ebben. De nincs is szükség a másik földbedöngölésére.
Te játszod itt az agyad a marha nagy szakmai tudásoddal, és ezzel népszerű is vagy a nyomkodósok táborában. Én meg mint általában akkor is vállalom a véleményemet, ha tudom, hogy nem leszek vele népszerű. Ez már csak így van. Sokkal könnyebb azt harsogni amit a tömegek hallani szeretnének.... mégha tudjuk, hogy nem megvalósítható akkor is. Láttuk itt az elmúlt években, amikoris a te seggedet védtem ezekben a vitákban.
Szóval a köpönyeg, meg annak forgatása nem rám vonatkozik Gábor. Te hajoltál meg a háttérben a néma címkiadás előtt (miközben kifelé még többfrontos harcot hirdettél ellene) és kezdtél el, olyan dolgokról levelezni a hatalommal amihez nem értesz.
Maradjunk annyiban, hogy szépen kérlek... informatikai kérdésekben ne te képviseld a TGFSZ-t. Nem a te szakterületed... hogy finoman fogalmazzak.
Jja tudom az osztrákot már láttad... igaz, az nem gps alapon működött, nem létezett még andorid, meg mobilnet sem... de te láttad:-)
Gábor.
Kérlek fejezzük ezt be. Fogadd el, hogy van amihez nem értesz és legalább hivatalosan ne mondj róla véleményt. Bízd olyanra aki már evett olyant:-)
Nna szent a béke.
Haggyuk abba, mert a legkevésbbé sem arra van most szükség, hogy egymást cincáljuk nyilvánosan. Ha meg törlöm, akkor vonyítanak itt, hogy cenzúráztalak... pedig csak..
Nna értsd már meg amit ugatok, ...jóóó?
Előzmény: #131339 nazoli 2013.11.02. 16:49:10 |
|
6x6 163 | 2013.11.02. 17:20:04 / # 131344 |
|
Kérdezd a Tomacseket, az Inzertet (akit ezersok éve ismerünk-bár nem tudom, ennek mi kóze az egészhez-,meg a Vmikit-akit viszont nem ismerünk, de ugyanazt mondja, mint a Tomacsek, úgyhogy ő is ért hozzá)! Viszont ne kérdezd a Nazolit, mert batyus, ne kérdezz engem, mert nagypályás vagyok, és ne kérdezz több ezer TAXIST, mert azok meg batyusok, ÉS nagypályások egyszerre!
Csak az a három szerencsétlen, az tudja a tutit!
Mindenki más hülye...
Előzmény: #131333 turul 2013.11.02. 15:36:19 |
nazoli | 2013.11.02. 17:10:37 / # 131343 |
|
Nem én tettem szóvá ezt a súja dolgot. Soha sem kötöttem bele senki helyesírásába. Ha magadtól észreveszed, akkor oké. Ezért írtam én is úgy. Hátha.
De azért hidd el, hogy sok mindent elárul az emberről a helyesírása. Nem emberileg gondoltam ezt, hanem másképpen.
Nagyon nehéz dolog ez.
Előzmény: #131341 2013.11.02. 16:52:49 |
nazoli | 2013.11.02. 17:06:49 / # 131342 |
|
Marci!
Ne égesd magad. Legalább ilyen egyszerű dolgokkal ne. Nem kell tudni semmit a körzetbe bejelentkezéskor. Illetve csak annyit, hogy meg kell nyomni egy gombot. Nem kell tudni, hogy merre van előre, merre van hátra. A tablettát meg úgyis tudni kell kezelni.
De nem győzködlek. Olyan ez, mintha a pontnak akarnám elmagyarázni, mi is a gömb.
Nem személyeskedés, nincs veled semmi bajom. Csak már kurvára unom, hogy ennyire egyszerű dolgokat ezerszer kell elmagyaráznom.
De, hogy legyen valami sikerélményed. Számomra a Budapest rendszere tűnik a legkevésbé szarnak. Nehogy félreértsd. Nem jónak.
De nem is követi pontosan a rendelet utasításait.
Előzmény: #131341 2013.11.02. 16:52:49 |
törölt felh. | 2013.11.02. 16:52:49 / # 131341 |
|
Hát igen. A személyeskedés az megy. De legalább arról is tudnak beszélni, hogy a súja az töbször is rosszul lett írva. Így legalább lehet tudni, hogy figyelnek rendesen, nem csak nagyolják az olvasnivalót.
A menet közbeni körzetekbe való személyes bejelentkezéshez csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy sokan azt sem tudják merre van elöre, sem az úton, sem a tableten.
Másodsorban pedig idáig azért háborogtak, mert elvonja a figyelmet a vezetésröl a cím elfogadására szánt szükséges másodpercek.
Nem értem a megközelítés lényegét.
Ha nagy a körzet nem jó mert messziröl kell menni a címre, viszont ritkán kell esetleges elmozdulásnál átjelentkezni.
Ha kicsi a körzet állandóan nézegetni kell hol járunk és, hogy hol vannak a határok. Ha sikerül, akkor még át is kell manuálisan jelentkezni.
Hogyis mondjam nem egy sikersztori.
Nyilván persze én azért látom így, mert voltam etikás, megint szeretnék lenni, meg amúgy is fuvarszervezö vagyok.
Ezek voltak az elmúlt pár nap tapasztalatai az én hozzászólásaimra.
Előzmény: #131325 tomajer 2013.11.02. 14:57:13 |
nazoli | 2013.11.02. 16:50:27 / # 131340 |
|
És ha kérhetem, az első négy sorba ne próbálj belekapaszkodni. Ami utána van, az a lényeg.
Előzmény: #131330 tomajer 2013.11.02. 15:07:30 |
nazoli | 2013.11.02. 16:49:10 / # 131339 |
|
A méled. 2012. október 24.
Az első sorát lehagytam, mert az nem tartozik ide.
„De vágjunk bele.
Ez a levél, a címzett szemével olvasva sima kötözködés. Az van benne, hogy qrvára utáljuk ezt az egészet, és különben se volt jogotok hozzá!!!
A reakció az lesz, hogy bebizonyítja hogy joguk volt hozzá.
Amerre el kellett volna indulni, az a szakmaiság megkérdőjelezése. Kérése annak, hogy a rendszerbe kerülhessenek bele taxis szakmai szempontok. Hisz nem az egyetlen szempont a távolság. A taxis szakmában a drosztok feltalálása óta szempont volt az időfaktor. Ha erre hegyezed ki, akkor van nekik miről tárgyalni velünk. Meg kellene győzni őket, hogy nem sérül az utas érdeke, ha egymáshoz párszáz méterre lévő autók közül az megy amelyik régebben van ott.
Meggyőződésem, hogy ha ez van a levélben részletezve, akkor elgondolkoznak rajta. Akkor se biztos, hogy sikerül eredményt elérni, de konstruktívak voltunk.
A te leveleddel, meg szembeállnunk, és elutasítunk.
Nna ezért nem tetszett. Tudnám még ragozni, de remélem ennyiből is érted.
Majercsik Tamás
főszerkesztő
www.hallotaxi.hu
majercsik@hallotaxi.hu
20/457 48 46
Ezzel nem mást állítasz, mint azt, hogy a legrégebben ott tartózkodó kellene kapja a fuvart, mivel ez időtlen idők óta így van. De hol is? Na hát ezt nevezzük körzetnek. Amikor kitaláljuk, hogy hol is. (Mert pontosan ez az egyik legnagyobb probléma ezzel a távolságalapú címkiadással. A legközelebbi kapja. De mihez is a legközelebb? Ezért nem tudja a taxis kiszámítani a munkáját, és ezért van teljes bizonytalanságban.)
„Hisz nem az egyetlen szempont a távolság.” Ezt írod. Tényleg nem az. Sőt. A taxis szempontjából, a kiszámíthatóság szempontjából az idő A SZEMPONT. Természetesen egy jól kialakított körzetes megoldás esetén. Nem a vonalhúzósra gondolok.
Ezt írod nekem mélben. Arra biztatsz, hogy toljam ezt a vonalat, de a saját portádon eszedbe sem jut megemlíteni, hogy ez távolságalapú dolog nem éppen a legszakmaibb. Dicsérgeted nyakra-főre a „rendszereteket”, csitítgatod a kollégáidat, hogy ez majd kialakul, de tudod, hogy nem fog kialakulni. Mert az alap probléma megmarad. A távolságalapú prioritás.
Aztán azt is írod, hogy kerüljenek bele a rendeletben taxis szakmai szempontok is. E mondat szerint te is látod, hogy ez hiányzik belőle. A rendszeretek viszont jogkövető. Ha a rendszeretek jogkövető, követi a rendelet utasításait, amiben ugye nincsenek szakmai szempontok, abból egyenesen következik, hogy a rendszeretekben sem kaptak helyet a szakmai szempontok. Ha valami hibádzik a logikámban, akkor javítsatok ki bátran.
És ha azt teszem, amit kell, ami a dolgom, a szakmai szempontokat próbálom beletuszkolni a rendeletbe, akkor azt írod, „Nem a körzetesítéssel van baj, hanem a hozzánemértéseddel:-)”
Most akkor légy szíves mondd meg, hogy köpönyegforgatás amit csinálsz, vagy nem értesz ahhoz, amiben teljes szakmai és emberi súlyoddal állást foglalsz, vagy csak beszélsz össze-vissza. Vagy milyen más változatot tudsz kitalálni?
.
Előzmény: #131330 tomajer 2013.11.02. 15:07:30 |
hiénakutya | 2013.11.02. 16:40:15 / # 131338 |
Nem ő kezdte, szerintem direkt csinálja.
kilencvenöt
Előzmény: #131334 zenitó 2013.11.02. 15:36:19 |
|
nazoli | 2013.11.02. 16:14:44 / # 131337 |
|
Az ötödik sorban szerepel az utas súja.
Előzmény: #131336 nazoli 2013.11.02. 16:13:04 |
nazoli | 2013.11.02. 16:13:04 / # 131336 |
|
Gondolod, hogy véletlenül írtam?
Olvazsd (ez sem véletlen)el légy szíves , hogy mire válaszoltam.
Előzmény: #131334 zenitó 2013.11.02. 15:36:19 |
nazoli | 2013.11.02. 16:11:40 / # 131335 |
|
(9317) tomajer (2013.11.02. 14:57:13)
Nem a körzetesítéssel van baj, hanem a hozzánemértéseddel:-)
Sajnos. És beszélsz beszélsz beszélsz. Össze vissza! Mintha láttál volna valaha közelről ilyesmit.:-(
A Márton által leírt módszer az ami működik. Tehát a címhez x időn belül lévő autók közül válassza ki a rendszer a legrégebben ott lévőt. Ez a jövő útja...és nem a rajzolgatás, és bejelentkezés.
Körzetesítés ez is. Csak a körzetek virtuálisak. És mindig az adott címhez alakulnak.
Bocsáss meg, de ennyi szakmai sületlenséget leírni egy ilyen rövid levélben, enyhén szólva is kétes dicsőség.
Először is. Budapesten legjobb tudomásom szerint nincsenek fizikailag, tehát nem virtuálisan kijelölt körzetek. Ilyet utoljára Cipruson láttam. Meg a vasfüggöny volt ilyen, vagy esetleg a berlini fal. Nem tudom, miből gondoltad, hogy én ilyeneket akarok? Természetesen CSAK VIRTUÁLIS KÖRZETEK KIALAKÍTÁSÁRA gondoltam. Már amennyiben mindketten ugyanazt gondoljuk ennek a szónak a jelentéséről.
Rajzolgatás. Láttam olyan, fuvarközvetítő által kialakított körzetesítést (nem írhatom le, hogy kiét, mert... mert nem. De dolgoznak vele.) ahol a körzetek egy Budapest térképre rajzolt vízszintes és függőleges vonalakból álló valamilyen rendszert alkottak. Olyannyira primitív, hogy ezért sem írom le, kiről származik.
Eltudod képzelni, hogy én egy ilyenfajta körzetesítésre gondoltam, ráadásul olyanra, ahol valamilyen fizikai eszközzel, mondjuk dszkákkal (mint Cipruson) vagy fallal (mint berlinben), vagy drótkerítéssel (mint a vasfüggöny volt) kijelöljük a körzethatárokat? Nem. Nem ilyenre gondoltam. Virtuális körzetekre gondoltam.
Időfaktor. A címhez x időn belül lévő autó. Remélem, be fogod látni, hogy ez nem megy. Ilyen nincs. Egyszerűen azért nincs, mert az mindig csak UTÓLAGOS ÖSSZEHASONLÍTÁS UTÁN DERÜL KI, hogy időben ki volt közelebb. Hogy időben KI VAN közelebb, azt előre nem tudod megmondani. (Hűha. Ezt szerintem nem fogod érteni.) Időben legfeljebb azt tudod megmondani, hogy VÁRHATÓAN ki van közelebb. De ez korántsem biztos jóslat. Akármi közbejöhet. Ezzel szemben egy utcákkal jól behatárolt, célszerűen, szakszerűen kialakított (mint mondjuk most a sorok) körzetesítés esetén legalább azt meg tudja mondani a gép, hogy ténylegesen ki tartózkodik a legrégebben a körzetben. És a kütyün kell bejelentkezni. Kifejtsem, hogy miért? Mert pontosan lát, pontosan tudja bejelentkezés időpontját, pontosan tudja, hányadik vagy, és a frankó sorrendben fog elküldeni. És ha láthatóvá teszik számodra a körzetedben lévő autókat, akkor legalább körülbelül tudni fogod, hogy mennyi esélyed van. Pontosan itt sem, de ezt eddig sem tudtad.
A fentieket csak az utolsó bekezdésed miatt írtam le, amit alább olvashatsz.
"Körzetesítés ez is. Csak a körzetek virtuálisak. És mindig az adott címhez alakulnak."
A csak szó az, ami érdekes megvilágításba helyezi a dolgot. Ebből gondoltam azt, amit írtam.
És képzeld, láttam ilyet. Közelről. Igaz, hogy nem dolgoztam vele. Érdekes is lett volna, ha Bécsben elkezdek taxizni. De aki használja, a 40100-as cég központvezetője, elmondta, hogy hogyan is működik a dolog.
Előzmény: #131325 tomajer 2013.11.02. 14:57:13 |
turul | 2013.11.02. 15:36:19 / # 131333 |
Maximális szép jónapot.
Megmondaná nekem valaki hozzáértő,hogy a tableten minden OK,de ennek ellenére bent foglaltnak látszom.Mi ennek az oka?
5 órát álltam úgy,hogy nem kaptam semmit.
A térkép és a tablet szabadot és látszódót mutatott.
Szerencsére megkérdeztem a Mónit és akkor derült ki,hogy bent én piros azaz foglalt vagyok.Újjra indítottam a tabletet és ekkor már bent is jó lett.
Ezekszerint minden 1/2 órában ki-be kapcsolás kell?Valamint 20 percenként egyeztessek a diszppel,hogy milyennek lát?Nem fogja megunni?
Mikor látjuk a 2km-en belül hányan vagyunk,vagy ez már nem publikus?
Tisztelettel köszönöm a választ valaki hozzáértőtől.
|