Témakörök > Droszt Híradó > Plus Taxi A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
zenitó | 2013.11.02. 15:36:19 / # 131334 |
|
Nagyon okos dolgokat írsz,van súlya a mondanivalódnak,de ez a "sújjal" ez bizony fályt....
Előzmény: #131316 nazoli 2013.11.02. 12:24:14 |
baupexim1 | 2013.11.02. 15:29:09 / # 131332 |
|
Előzmény: #131329 tomajer 2013.11.02. 15:05:52 |
nazoli | 2013.11.02. 15:25:39 / # 131331 |
|
Mégsem én vagyok a hülye. tT nem értesz semmit. Ki a bánatos faszom írt olyat, hogy URH-n jelentkezz be?? Nem értettem amit ezzel a hallom nem hallom a számokat dologgal akartál mondani, de most már értem. És még te mondod, hogy az én szakértelmemmel van baj??
Jól figyelj. Lassan írom, hogy megértsd. A kütyü oda-vissza kommunikációra alkalmas. Ha érted, miről van szó. Körzetesítés. Beérsz egy körzetbe, és bejelentkezel. Nem URH-n, nem telefonon, nem postagalambbal, hanem a kis ujjaddal megnyomod az erre hivatott gombot kütyüdön, és a számítógép máris tárolta, hogy a körzetedben hol állsz, mikor érkeztél, ésatöbbi ésatöbbi. Tényleg ilyen nehéz ez? Ráadásul olvastad (bár ebben most már kételkedem, hogy elolvastad, vagy ha el is olvastad, nem értettél meg belőle semmit) a Komáromi Endrének írt levelemet.
Tamás!
Komolyan ennyire hülyének nézel? Nem is értem.
Összerakom a méljeidet, és fölrakom. Már amennyiben ez a rakjad erre vonatkozott.
Előzmény: #131330 tomajer 2013.11.02. 15:07:30 |
tomajer | 2013.11.02. 15:07:30 / # 131330 |
Különben tényleg nem tudom mit írtam. Sokat írtam már. De az tuti, hogy fel nem merült bennem a néma címkiadás ötvözése az urh-s bejelentkezés kőkorszaki módszerével.
Előzmény: #131329 tomajer 2013.11.02. 15:05:52 |
|
tomajer | 2013.11.02. 15:05:52 / # 131329 |
De még mindig a pluszosban vagyunk, amiről viszont határozottan kértem, hogy hagyjuk el ezzel a témával!!!
Előzmény: #131328 tomajer 2013.11.02. 15:05:00 |
|
tomajer | 2013.11.02. 15:05:00 / # 131328 |
Csak bátran, csak bátran. Talán más érteni is fogja:-)
Előzmény: #131327 nazoli 2013.11.02. 15:03:53 |
|
nazoli | 2013.11.02. 15:03:53 / # 131327 |
|
Ne személyeskedjek? Te teljesen hülyére veszel? Vagy tényleg nem tudod, mit írtál privátban?
Nem személyeskedésnek szánom, de nálad nagyobb köpönyegforgatót még nem láttam. Ha hozzájárulsz, fölteszem, hogy miket írtál. Vagy ebben az újabb értelmezésben miket hordtál össze.
Még szerencse, hogy nem töröltem ki a méljeidet.
Előzmény: #131325 tomajer 2013.11.02. 14:57:13 |
tomajer | 2013.11.02. 14:58:30 / # 131326 |
Inzertet (Mártonsofőr) ismerjük tizensok éve. Próbálj már kicsit nem személyeskedni és támadni.... folyamatosan.
Előzmény: #131324 nazoli 2013.11.02. 14:55:46 |
|
tomajer | 2013.11.02. 14:57:13 / # 131325 |
Nem a körzetesítéssel van baj, hanem a hozzánemértéseddel:-)
Sajnos. És beszélsz beszélsz beszélsz. Össze vissza! Mintha láttál volna valaha közelről ilyesmit.:-(
A Márton által leírt módszer az ami működik. Tehát a címhez x időn belül lévő autók közül válassza ki a rendszer a legrégebben ott lévőt. Ez a jövő útja...és nem a rajzolgatás, és bejelentkezés.
Körzetesítés ez is. Csak a körzetek virtuálisak. És mindig az adott címhez alakulnak.
Előzmény: #131323 nazoli 2013.11.02. 14:51:00 |
|
nazoli | 2013.11.02. 14:55:46 / # 131324 |
|
Jobban tudod, hogy egy fuvarközvetítő hogyan gondolkodik, mint azt, hogy egy taxis hogyan gondolkodik. Ezek szerint te is fuvarközvetítő vagy.
Megnyugtatlak. A fuvarközvetítőnek csak egy valaki szent és sérthetetlen. Ő maga. Ha ez nem így lenne, akkor nem úgy gondolkodna, hogy a taxis pótolható, mert van bőven.
Előzmény: #131305 2013.11.02. 12:55:54 |
nazoli | 2013.11.02. 14:51:00 / # 131323 |
|
Mintha privátban mást írtál volna.
Előzmény: #131321 tomajer 2013.11.02. 14:43:15 |
nazoli | 2013.11.02. 14:47:49 / # 131322 |
|
Mosmivan? Átvetted a Tomajer szerepét, és megmondod, mit csináljak és hol? Nanemá. Belőle elég egy is.
Aztán meg amennyire te véded a saját hmm ... szemétdombodat, annyira már én is hadd védjem a magamét. Az én szemétdombom ráadásul nem egyéni, hanem közös. Bármennyire is az ellenkezőjét próbálja sugallni itt valaki.
Hogy a Zengő mit mondott neked, azt én nem tudom. Nekem ilyet nem mondott. Igaz, én csak egyszer beszéltem vele erről. Te biztosan jobb nexusban vagy vele.
A WTCC-hz, vagy hogy hívják, végképp semmi közöd. Az az ő dilije, és legfeljebb mi, 6x6-osok lehetnénk miatta kiakadva. De, hogy te? Aki ahhoz próbál agitálni, hogy milyen kurva jó a "cége" (szerintem te ott valami tulajdonosféle lehetsz, mert el nem tudok képzelni ekkora nyalógépet valamilyen nyomós érdek nélkül) rendszere, amit azon a másikon kívül minden kollégátok átkoz? Ráadásul egy olyan "történelmi" múlttal (mondjuk ebben azért nem vagytok teljesen egyedül) rendelkező cégről beszélünk, amely lényegében lenullázta a szakmát, és a taxisokat.
A számaidról meg a függvényedről csak annyit, hogy azt mondasz amit akarsz. Senki sem tudja ellenőrizni.
Az informatikusod meg azt csinálja, amit mondasz neki. De azért ne legyél ebben az egyperces kivégzésben olyan biztos. No meg te csak a céged érdekeit nézed. Hogy a taxisok mekkorát szívnak miatta, az már nem érdekel.
Előzmény: #131311 vmiki 2013.11.02. 12:50:10 |
tomajer | 2013.11.02. 14:43:15 / # 131321 |
Kb olyan lenne, mintha az urh-n még mindig kajabálnánk a kódokat, mert az a tuti amit a diszpécser hall:-)
... pedig hány embernek nem írta a kódját anno, és hogy fel voltak háborodva.
Előzmény: #131305 2013.11.02. 12:55:54 |
|
nazoli | 2013.11.02. 13:55:02 / # 131320 |
|
Ja, igen. Ez nem az ÉN ÉRDEKÉRVÉNYESÍTŐ KÉPESSÉGEM, hanem a TIÉD. Meg a TAXISOKÉ. Lenne, ha csatlakoznának a TGFSZ-hez.
És ez nem reklám. Ha érted, miről beszélek.
Előzmény: #131318 mármegint 2013.11.02. 13:06:25 |
nazoli | 2013.11.02. 13:42:02 / # 131319 |
|
Bármennyire is hangzatos amit írsz, de soha sem a saját érdekeimet próbálom, próbáltam érvényesíteni. Két alkalommal kezdeményeztünk egyeztetést a rendeletalkotóval külön, ebben a tárgyban.
Első ízben 2012. október. Címzettek. Tarlós István, Vitézy Dávid, Dr komáromi Endre.
Az idevonatkozó részlet.
"- A 4.§ (6) bekezdésében foglaltakat teljes egészében elutasítjuk. Nem tudjuk mi a célja, és az elérni kívánt cél a rendelet tervezet indoklási részében sem szerepel. Amire elvileg jó lehetne - a futáskihasználtság növelése – annak hozadéka nem érné el a rendeletalkotó által kívánt mértéket. Itt 70%-os kihasználtságról beszélt a rendeletalkotó az egyeztetések során, holott a dolog természeténél fogva csupán ezzel a módszerrel egy taxi futáskihasználtsága mindössze 3-5%-al növelhető. Ráadásul azzal, hogy a szabad taxikat a rendelet 12.§ (5) bekezdése „bekényszeríti” a taxiállomásra, újabb fölösleges kilométereket terhel a taxisra, csökkentve ezzel a futáskihasználtságot. Egyébiránt megjegyezzük, hogy a 70%-os kihasználtság átlagosan, minden taxira vonatkozóan semmilyen nem extrém módszerrel sem érhető el normál taxi fuvarozás esetén. Ez a pont is érdemi szakmai vita nélkül került bele a tervezetbe."
A második már a rendelet megszavazása után, amikor kiderült, hogy miket is fejlesztgetnek a cégek. Mert úgy őrizték, mint az atomtitkot.
Címzett Dr Komáromi Endre.
Nem másolom be az egészet, mert négy oldal. Csak az egyeztetés kezdeményezésére vonatkozó részt. Ráadásul akkoriban ezt kérdés formájában föltettem a Hallora, és teljes egyetértés volt a körzetesítés javára. Ennyit a magánakcióimról.
"Szervusz Endre!
Kérésedre a TGFSZ véleményét a csatolmányban küldöm. Kicsit hosszú, de kérlek, olvasd végig.
Megfuttattuk a kérdést taxisok között, és gyakorlatilag ellenszavazat nélkül ez az álláspont ment át közöttük.
Egyébként ez is a természetes, illetve a taxizás természetéhez közelálló álláspont, módszer. Minden más csak zűrzavart okoz.
Innen még négy oldal.
Ez a vége.
"Szerintem a szeptember 1-jei határidő előtt ezeket a kérdéseket tisztázni kellene. Mert ezek a taxisok munkáját alapjaiban veszélyeztetik, és ha nem jól működik a rendszer, az az utas rovására is fog menni.
Üdv: Telegdy Gábor"
Ha emlékszel, akkoriban ez téma volt a Hallon.
Előzmény: #131318 mármegint 2013.11.02. 13:06:25 |
mármegint | 2013.11.02. 13:06:25 / # 131318 |
|
Látod ez a baj!
Van érdek érvényesítő képességed, és amiről Te meg vagy győződve hogy helyes, azt próbálod érvényesíteni.
[i]"Végső következtetés: csak körzetesítés, és csak bejelentkezés.
A fuvarközvetítőkkel kezdeményezett egyeztetés a jelek szerint létre fog jönni."[/i]
-Vajon megérjük még azt hogy megkérdezik a TAXIS véleményét? Anno még a Dózsa György úton egy-egy tarifa emelés előtt tagdíj fizetéskor elénk tettek egy slejfnit három lehetséges alternatívával. Legalább törekedtek annak látszatára, hogy számít a véleményünk.
Előzmény: #131316 nazoli 2013.11.02. 12:24:14 |
törölt felh. | 2013.11.02. 12:55:54 / # 131305 |
|
Ebben igazad van, nem kell az utas érdekeit a címek elosztásánál figyelembe venni, de mint írtam az alkalmazást a fuvarszervezö készítteti és Ö nem így gondolkodik. Neki az utas az szent és sérthetetlen.
A taxis meg pótolható, van böven.
Tehát akkor továbbra is azt mondom, hogy szerintem nem jó megoldás az elöre elkészített körzetekhez igazítani a címek elosztását.
|
vmiki | 2013.11.02. 12:50:10 / # 131311 |
|
Azért ne nyomulj ennyire.....
Azt tudod, hogy pont a 6x6-nál, a Zengő mondta azt: az Ő cége lesz az uccsó aki bevezeti a teljes csendes rendszert. Kifejlesztették, letsztelték, fiókba rakták, azt jó napot! E miatt lépnek át oda sokan, pedig nem tudják, hogy nem fogja elbírni őket a rendszer, fúzionálva sem, főleg egy WTCC-ét szponzorálva, hobbiként. Arról nem beszélve, hogy már évekkel ezelőtt sem volt kolbászból a kerítés arrafelé.
Körzetesítés? Vonalak!?
Vicceltek, ugye? Nálunk 1% hibaponttal ment ki egy jó éjszaka, jó pár ezer címmel. Nem hiszem, hogy az informatikusunk nem végezne ki 1 perc alatt, ha Te körzetesítésről regélnél, miközben sokkal egyszerübbnek látszó, de fontosabb hibákat kéne orvosolniuk.
|
vmiki | 2013.11.02. 12:25:39 / # 131317 |
|
Nos, nem, de bátorkodtam azért, mert még mindíg olyan vitákat olvasok, melyek lehet, hogy okafogyottak lettek. Rossz beidegződések vagy mit tudom én....Pedig itt segítenünk kéne egymást, addíg, amíg az éppen adott feltételek mellett kell dolgoznunk. Az nem megoldás, hogy beletörődök, vagy hisztizek és elutasítom a segítséget, hazamegyek, begubózom. Így csak a "jó tablettek" statisztikáját javítom. Ha valaki arra sem képes, hogy elfogadja a segítséget.....nem lehet mit tenni. Rengeteg ilyet hallok a csatin, pedig banális okok miatt nem tud dolgozni.
Előzmény: #131315 nazoli 2013.11.02. 11:34:52 |
nazoli | 2013.11.02. 12:24:14 / # 131316 |
|
Kösz a segítséget, de az írásodat olvasva azt gondolom, hogy a jó körzetekről, amit ebben a vonatkozásban jelent a körzet fogalom, teljesen eltérnek a nézeteink.
Alapvetően eltér abban, hogy ehhez - véleményem szerint - az utasnak semmi köze. Utas szempontból fölösleges nézni a körzehatárokat. A fuvarközvetítő ne az utas érdekeit vegye elsődlegesnek, mert jelen esetben a dolog nem arról szól, hogy azért kell GPS alapú címkiadást használni, mert az eddigi nem felet meg az utas érdekeinek. Továbbmegyek. Ennél, a jelenleginél jobban semmi sem felel meg az utas érdekeinek. Az utast az érdekli, hogy normális időn belül kapjon autót. Hogy aztán az honnan megy, az érdekli a legkevésbé. Eddig legalábbis így volt. Olyanról már hallottam, hogy a 6x6-nál kifejezetten azt kérte az utas, hogy Westwend sorból (körzetet fed le) NE küldjenek neki autót. Egyrészt forgalmi okok miatt (mechanikusan küldték a sorból a taxit, tekintet nélkül a napszakra, forgalomra, és rendszeresen húsz perccel kapták az autókat), másrészt mert - finoman szólva - nem igazán tetszett az utasnak az a szolgáltatói kör, amely azt a sort, körzetet belakta.
A nem hivatalosan felsorolt okok, amelyekkel a rendeletalkotó indokolta a GPS alapú címkiadás bevezetését, sehol sem szerepelt az utas érdeke. Hogy lásd, nem a levegőbe beszélek, ismét, már sokadszorra bemásolom a levélváltást. Csak már kezd unalmas lenni, mert ennyi idő alatt már meg is lehetett volna tanulni. Nekem meg mindig előlről kell kezdenem mindent.
„Szervusz Endre!
Mentél valamire a válaszainkkal?
Komolyan kérdeztem, mi volt az indítéka annak, hogy ez a csendes címkiadó rendszer ilyen meghatározó helyet kapott a rendeletben. Ráadásul ilyen rövid határidős bevezetéssel. Nem kötözködés, de tényleg nem tudok rájönni.
Üdv:Telegdy Gábor
Kedves Gábor !
2012 áprilisában a városházán történt egyeztetésen már szerepelt a fuvarszervezőkre vonatkozó szabályozás . Ez azóta nem változott, igaz nem volt fuvarszervező aki ezzel az előírással foglalkozott volna, mert el voltak foglalva azzal , hogy a Taxisokat nekik kell megvédeni a szabályalkotóktól. Ennek az előzménye az, hogy a fuvarszervezők már korábban kifejlesztették a néma címkiadó rendszert, de mivel a taxisok ellenezték és elmentek volna a konkurenciához nem kapcsolták élesre a rendszerüket. / legalább is ezt válaszolták / . Az nem tartható, hogy a taxisvállakozás 20 %-os kihasználtsággal üzemeltesse a munkaeszközét. Nem megoldás, hogy kályháznak mert az csak viszi a pénzt. Nem elfogadható, hogy a batyus taxis a többiek kárára dolgozik a piacon . Tűrhetetlen, hogy a Kerületek megszüntetnek forgalmas helyen levő taxiállomást , mert a taxisok nem állnak oda, hanem attól 50 méterre kocsedóznak, mert onnan jobban látja a CB-je az átjátszó adót. Nem tarható, hogy a fuvarszervező a havi 70 ezer forintért címeket dob fel és ebben ki is merül fuvarszervező tudománya. A fuvarszervezés egy szakma amit meg lehet tanulni és a gyakorlatban alkalmazni. A jó fuvarszervezéssel akár 50% -ra is emelhető a hatékonyság , aminek eredménye a taxisnál jelentkezik. / bár ennek egy részét el fogja venni a fuvarszervező,amire nem tudok megoldást. / Hát ennyi.
Dr. Komáromi Endre
divízióvezető
Budapesti Közlekedési Központ
From: Telegdy Gábor [mailto:telegdy.gabor@freemail.hu]
Sent: Monday, July 08, 2013 3:03 PM
To: KOMÁROMI Endre (BKK)
Cc: OTSZ
Subject: RE: Taria állítás időpont ütemezés.”
Naszóval. Utasérdek nincs. Ezt jó érzékkel látta meg Komáromi Endre. Meg egyik lobbista sem mondott neki ilyet, aki bement hozzá, hogy a rendszerét eladja a Fővárosnak. Van viszont fuvarközvetítői érdek, ily módon: ” Ennek az előzménye az, hogy a fuvarszervezők már korábban kifejlesztették a néma címkiadó rendszert, de mivel a taxisok ellenezték és elmentek volna a konkurenciához nem kapcsolták élesre a rendszerüket. / legalább is ezt válaszolták /” meg van taxisérdek, kihasználtság növelése, batyusnagypályások megsemmisítése a tisztességes taxisok megmentése érdekében.
Remélem érted, és a továbbiakban ebből fogol kiindulni, hogy az utas érdekeinek semmilyen sújjal sem köll beleesnie a latba.
Most, hogy az alapelveket így tisztáztuk, elmondom neked, hogy nem próbáltam körzeteket összerakni. Több okból sem. Egyrészt ez nem egy kis munka, és nagyon utálok fölöslegesen dolgozni. Ha valaki megbízna ezzel természetesen megcsinálnám, de – másrészt – nem venném magamnak a bátorságot, hogy egymagam csináljak ilyen körzeteket.
Én értem, hogy te mit írsz a körzet kialakítással kapcsolatban, de mivel a kiindulási pontod hibás, ezért a megoldás sem lehet jó.
Aztán fogadj el még egy dolgot tőlem. Ha nem bejelentkezős lesz a dolog, a rendszert használó taxisokat örök bizonytalanságból fakadó örök kárhozatra ítéled, mert a jelenleg meglévő, és a műszaki, valamint a földrajzi sajátosságokból, és adottságokból eredő problémákat a büdös életben sem fogod tudni megszüntetni. Végső következtetés: csak körzetesítés, és csak bejelentkezés.
A fuvarközvetítőkkel kezdeményezett egyeztetés a jelek szerint létre fog jönni. Ha sikerül velük megegyezésre jutni ezekbe a szakmai alapelvekben, akkor talán, egyszer majd, egy JÓL működő rendszert lehet ácsolni.
Mert működőképes már van egy pár.
Előzmény: #131313 2013.11.02. 08:51:54 |