Témakörök > Droszt Híradó > Plus Taxi A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
alelölülő | 2013.10.12. 16:21:29 / # 130888 |
1979-ben az összes bevételt leadtuk, és fizetést kaptunk belőle.
Ma a fuvarkufár bevétele a takkdíjból származik.
Minél több befizető, annál több bevétel.
A kiugró teljesítmény ezt rontja.
Két sok-címet felvevő helyett három átlagos= eggyel több befizető.
SOSE fogják a te érdekedet nézni, hanem csakis a sajátjukat.
Ahogy egyébként mi is.
Előzmény: #130885 mármegint 2013.10.12. 15:28:07 |
|
Bao | 2013.10.12. 15:52:50 / # 130887 |
|
Tök mindegy ki az, nem szokott amúgy a Jockeyn állni.
Viszont hasonló problémája bárkinek lehet, auto, lakás hitelből vagy ha mondjuk bérel.
Napi pár címből nem lehet ezeket fizetni.
Előzmény: #130867 vmiki 2013.10.12. 08:47:23 |
hiénakutya | 2013.10.12. 15:51:04 / # 130886 |
Nem baj, majd most az lesz.
:-)
hatvankettő
Előzmény: #130869 tomajer 2013.10.12. 09:02:36 |
|
mármegint | 2013.10.12. 15:28:07 / # 130885 |
|
"Egy megbeszélésen a cégtulajdonosok büszkén nézegettek valami grafikont, hogy jé, eltűntek a csúcsok. Mert ez a lényeg az ő szempontjukból."
-1979-ben, mikor elkezdtem taxizni,még premizálták is a jól teljesítőket.(guruló; leadó; szorzó). Lehet hogy rossz iskolában tanultam a szakmát?
-Az elmúlt napokban új hangokkal ismerkedtünk meg a csatornán. Pl. "Kerepesi út 2-6. taxi állomás -tabon kaptam- hová esik?" (esküszöm hogy igaz)
-Ez a jövő?
-Más! (saját tapasztalat)
Tarifa emelés előtt napi 10 óra, 20-25 cím.
Tarifa emelés után napi 10 óra, 13-15 cím. (bevétel ugyan annyi)
Csendes bevezetése óta napi 12 óra, 4-5 cím.
De jól jártam!
Előzmény: #130882 nazoli 2013.10.12. 13:36:20 |
szálka | 2013.10.12. 15:11:08 / # 130884 |
|
Nem értitek igaz?
Amit ti jelenleg szakmai nagyszerűségnek nevezetek, az egyúttal nem más, mint gazdasági egyenlőtlenség.
Ha a fuvarszámcsökkenés miatt nagyobb mértékben romlik a jövedelemszerző képesség, mint amit a magasabb tarifa kompenzálni képes, akkor félő, hogy az ebből fakadó feszültség lavinaszerűen fog ráomlani a taxipiacra.
A szakmailag felkészültebbek féltik az ebből fakadó előnyüket - ez jól látható már most is. Köztük és a hozzájuk képest hátrányból indulók között nőni fog a szakadék, amit valahogy a másik térfélen játszók kompenzálni lesznek kénytelenek.
Hívhatjuk akár túlélési ösztönnek...vagy inkább praktikáknak.
Nem adnék ötleteket ahhoz, hogy mi minden tehető meg az esélyek kiegyenlítése érdekében.
Legyen elég annyi figyelmeztetésül, hogy a Budapest taxi már bevezette a regisztrált kiemelt "A" kategóriát, ahol taxis maga ajánlja fel a bevétele egy részét a szállodai megrendelésekért cserébe...
Mi lesz a következő? Jön egy másik, ahol lesz "első soros", és "második soros" tagdíj???
Félő, hogy kiengeditek a szellemet a palackból...
|
csogu | 2013.10.12. 14:58:44 / # 130883 |
Ennyi, ehhez nem lehet hozzáfűzni semmit.
Előzmény: #130882 nazoli 2013.10.12. 13:36:20 |
|
nazoli | 2013.10.12. 13:36:20 / # 130882 |
|
Maradjunk annyiban, hogy a felsorolásodban szereplő tényezők nem határozzák, nem is határozhatják meg olyan mértékben a napi penzumot, hogy az csak egy legyen. Nem gondolom, hogy ilyen mértékben lennének a simlisségek. Nem is jó kifejezés a nem gondolom. Egyszerűen nincs annyi. Három évvel ezelőtt volt utoljára olyan, hogy kirúgtak valakit a 6x6-tól mobiltelefonos trükk miatt. No meg hiába vannak segédeszközök, hiába a "repülőgép", ha nincs egy szakmai alapja a dolognak.
A vénrókaság egy állapot, amelybe mindenki eljut egyszer (ha ki tudja várni, és van elég esze hozzá), a helyismeret tanulható, a jobb ritmusérzék meg adottság. Nem igazán tudom követni azt a felfogást, hogy ezeket miért kellene kiegyenlíteni. De nem is ez a lényeg.
Nincs kifogásom a csendes (nem is tudom, miért így emlegetjük, amikor alapjában véve nem a csendessége a lényege) ellen, ha nincs kódolva a rendszerben a hiba lehetősége, a munkavégzés kiszámíthatatlansága. Ezek egyrészt műszaki értelemben kódolt, másrészt a rendelkezésre álló fuvarmennyiség kódolta problémák.
A műszakit kihagyom, mert nem értek hozzá.
Amikor arról beszélnek, hogy ez majd 50 %-ra növeli a kihasználtságot, azt ugye általában véve gondolják. Tehát minden ezzel kapcsolatos számolást is általában kell megtenni, az összes taxis tekintetében. Nem lehet, illetve nem szabad egyes eseteket etalonnak venni. Arról beszélhetünk, hogy X-nek vagy Y-nak milyen konkrét változásokat okozott, de azt, hogy az egész halmaznak mit okozott, arra csak következtetni lehet. Márpedig álláspontom szerint az a lényeg, hogy az egész halmaznak mit okoz. Az én, többször is leírt következtetéseimmel szembe senki sem tett mást. Vagy nem értették meg amit írtam, vagy nem akarták megérteni. Próbálkoznak itt finoman, vagy kevésbé finoman lehülyézni, meg belekötni a dolgaimba, de érdemben senki sem tudott ellentmondani. Vagy lehet, hogy tudna, de nem teszi meg. Így aztán én is benn vagyok az erdőben. Még a végén azt hiszem, hogy igazam van.
A taxis (értsd az egész halmazt) szempontjából tettenérhetően csak az ilyen marginális dolgok jelentkeznek haszonként, hogy mondjuk pár százalékos kilométer kihasználtság jelentkezik, ami ráadásul csak feltételezés, és nem is igazán bizonyítható. Lásd Marci adataiból sem derült ki ilyesmi. Ami viszont tény, hogy olyan kevés munka van, ami az egész halmaz tekintetében a kétóránkénti egy fuvar átlagot tudja biztosítani. Ez, azért lássuk be, nem igazán teszi indokolttá ennek a bevezetését. Nem véletlen, hogy a cégek maguktól nem tették volna meg. Akkor lenne értelme ennek az egésznek, ha - kis túlzással - óránként jutna kettő átlagosan. Akkor nem lenne kódolva a rendszerben az egy nap, egy fuvarnak még az esélye sem.
Egy megbeszélésen a cégtulajdonosok büszkén nézegettek valami grafikont, hogy jé, eltűntek a csúcsok. Mert ez a lényeg az ő szempontjukból. Tűnjenek el e csúcsok. Vagyis ne legyen olyan, aki látványosan többet teljesít, mint a többi. Tartsuk benn az rendszerben azokat is, akik.....amatőrök. (Az is megérne egy misét, hogy miért vesz föl valaki rendszeresen csak mondjuk ötvenet.) Darab, darab. Darabszor hetvenezer. Nem véletlen, hogy nincs sem címarányos, sem bevételarányos tagdíjfizetés. És ha ez működni fog, majd azzal reklámozzák magukat, hogy még a kezdők is egyforma eséllyel vehetnek részt a küzdelemben.
Az meg ne tévesszen meg senkit, hogy nem lesz nyomkodás. A küzdelem meg fog maradni.
Csak átalakul.
Előzmény: #130880 vmiki 2013.10.12. 12:10:24 |
csogu | 2013.10.12. 12:13:56 / # 130881 |
Ahhoz, hogy jobb legyen, valamelyik oldalnak változnia kell.
Létszámnak csökkenie, vagy a fuvarszámnak emelkednie.
Előzmény: #130880 vmiki 2013.10.12. 12:10:24 |
|
vmiki | 2013.10.12. 12:10:24 / # 130880 |
|
Én értem, hogy mire célzol...viszont a tekintetben Te hintában vagy, hogy azt képzeled magadról, a Te hibád: hogy csak 1 címet vettél fel.
Miért? Mert fizikai kontaktusban vagy a nyomógombbal, így evidens, csak te tehetsz arról, hogy:
-a másiknak batyuja van,
-a másiknak saját átjátszója van,
-a másik egy tapasztalt vén róka, aki a diszpécser artikulációit jobban ismeri, mint bárki
-akinek jobb ritmusérzéke van
-aki egy gátlástalan repülőgép, s míg Te gondolkodsz egy elfeledett címen, addíg ő akkor is lever, ha azt sem tudja hol van, max visszadaja
-sorolhatnám........
ez tényleg igazságos rendszer.
Mondom ezt én, aki ugyanúgy kárvallotja vagyok az eseményeknek, mert soha nem volt még csak térerőmérőm se, mégis fel veszem a küzdelmet bárkivel egyenlő feltételek mellett.
Előzmény: #130878 nazoli 2013.10.12. 11:53:03 |
csogu | 2013.10.12. 12:09:11 / # 130879 |
Erről van szó. Megint lett egy mesterséges "versenyhelyzet" teremntve, ami többlet profittal nem jár, csak a kiadási oldalt erősíti.
Ez a kinek jobb a rendszere, kísértetiesen hasonlít a , kinek milyen kategóriás az autója szitura...azt is csak mi szívtuk/szívjuk meg. Igaz, arra is találtak pár tapsikoló "taxist" anno...
Előzmény: #130877 vmiki 2013.10.12. 11:43:20 |
|
nazoli | 2013.10.12. 11:53:03 / # 130878 |
|
Nagyon őszintén megmondom, hogy fogalmam sincs, miről írsz.
Bennünket, taxisokat, ez a programozási, műszaki dolog érdekel legkevésbé. Működjön tisztességesen, azt annyi. Hogy aztán ezt hogyan érik el, mit mixelnek mivel az számunkra közömbös. Csinálják meg jól, hogy legalább úgy tudjunk vele dolgozni, mint az URH-val.
Egy gondolat erejéig visszatérve erre a 15-1 arányra. Ha URH-n csak egy fuvart tudtam (volna) fölvenni egy nap, akkor csak magamat okolhattam (volna) miatta. Én voltam a hülye. De itt arról van szó, hogy más hülye helyettem, és azért lesz csak egy fuvarom aznap. Óriási a különbség.
És még jól meg is fizetem.
Beszéltem este egy elégedett emberrel. A Maxinál beszélgettem az egyik kollégával a csendesről. Hozzáteszem, mi a kívülállók táborát képviseltük (még, egyelőre) 6x6-osok lévén. (Nem is tudom, hogy egyáltalán beszélgethettünk volna erről, mivel - mint bölcsen megjegyezte itt valaki - még nem használtuk? De most már mindegy. Beszélgettünk.)A T5, vagy Budapest, vagy nem is tudom milyen céghez tartozó kolléga belerobbant a beszélgetésbe, hogy hülyeségeket beszélünk, mert nagyon jó ez a dolog (nem szerinte, hanem ex cathedra). Nem kell nyomkodni, és folyamatosan kapja a címeket. Kezdtünk összemenni, és óvatosan megkérdeztük, hogy mi van akkor, ha nincs munka? Hát akkor folyamatosan nem kap semmit.
Ennyiben maradtunk.
Előzmény: #130873 vmiki 2013.10.12. 11:10:57 |
vmiki | 2013.10.12. 11:43:20 / # 130877 |
|
Már akinek.
Az az igazság, hogy a gyengébb képességűek eddíg sem tudtak érvényesülni (kályha, droszt) s ezután meg végképp nem fognak tudni, hirtelen alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.
Tudod azok, akik (legnagyobb megdöbbenésemre) még most is az Uránia droszton várnak a csodára (kivéve, ha felfedeztek valami okosságot, hogy pl. nem a bolyban ácsorognak reggelig s netán onnan ad címet a rendszer) egy Péntek éjjel, arra nem lehet mit mondani.
Hazudj magadnak, ha nem tudod nagyon jól, hogy az URH-s rendszerben is tudni kell, hogy melyik napszakban, hova helyezkedek, mert onnan várható a megrendelés. Tuti oda vagy ide. De még az is előfordult, hogy a bécsi kapunál addíg tili toliztak 3 millióan, miközben én simán felvettem a Hiltont alattuk, mert nyertem az ők egymás kiütésével szemben. Tulajdonképpen, ugyanígy működik a system, csak módosításokkal.
Előzmény: #130875 csogu 2013.10.12. 11:26:07 |
csogu | 2013.10.12. 11:26:07 / # 130875 |
Inzert és tomajer szerint az.
Mert lehet közben kicsit aludni, olvasni, na meg másik csatornán fecsegni és a várost sem kell hozzá ismerni és ez a szakmai szempont, mert így a gyengébb képességűek is megmaradhatnak a hátunkon.
Igaz, az "új" tudás a helyezkedés lesz, mert ha ügyesen helyezkedsz, akkor Te kapod a címet...na meg a diszpécser (persze csak ha jóindulatú) még segíti is ezt, mert mondja, hogy hol van egyben sok taxis és akkor lehet helyezkedni oda, ahol kevesebb az ellenfél.
Nem mintha ez eddig nem így lett volna, csak nem kellett hozzá tablet és kellett hozzá figyelni, meg ismerni a várost.
Szóval semmivel sem vagyunk előbbre, mert ha van meló, akkor félcsendesben is még utassal veszem fel a következő címet, ha meg nincs meló, akkor teljesen mind1, hogy milyen rendszerben szívsz. Sima parazstvakítás, ami csak arra jó, hogy tovább rontsa a szakma szakmaiságának a szinvonalát.
Az igazságos címarány elosztás, eloszlottság is csak egy rossz ideológia, amit csak az kajál meg, aki sík hülye a taxizáshoz.
Előzmény: #130874 vmiki 2013.10.12. 11:13:19 |
|
vmiki | 2013.10.12. 11:13:19 / # 130874 |
|
A mostani állapot tekintetében semmivel sem igazságosabb, mint a félcsendes. Miért, az talán az ?
Előzmény: #130835 csogu 2013.10.12. 11:09:50 |
vmiki | 2013.10.12. 11:10:57 / # 130873 |
|
Nos, egy nyílt forrású androidos platformot (ami igaz, hogy Linux alapú, ami tény: stabil de nyílt) egy globális térinformatikai háttérre (google maps) helyezni, lehet, hogy izgalmas, de stabilnak nem nevezném. Ipari felhasználásra meg inkább kalandvágy, mintsem stabil munka környezet. Ez persze az én véleményem. Ettől még lehet(ne) jó.
Előzmény: #130872 nazoli 2013.10.12. 10:50:09 |
csogu | 2013.10.12. 11:09:50 / # 130835 |
Akkor valamelyik csendes párti magyarázza már el, hogy ez mitől igazságosabb rendszer, mint pl. a félcsendes?
|
|
nazoli | 2013.10.12. 10:50:09 / # 130872 |
|
De mivel nem működik tökéletesen.........
Előzmény: #130857 vmiki 2013.10.12. 10:46:12 |
vmiki | 2013.10.12. 10:46:12 / # 130857 |
|
Gondoltam, hogy neked ez tetszeni fog.....szó se róla, maga a tökély.
Mindazonáltal, nem lenne ez rossz, ha tökéletesen működne...
Előzmény: #130834 nazoli 2013.10.12. 10:40:56 |
nazoli | 2013.10.12. 10:40:56 / # 130834 |
|
Ez egyébként teljesen normális. Minden vágyam, hogy így dolgozhassak.
|
nazoli | 2013.10.12. 10:38:23 / # 130871 |
|
Nem tudom, figyelsz-e. Látszólag igen, mert a szót a helyén kezeled. Csak az értelmét nem.
Azt írtam, hogy a rendszer működött úgy. Nem azt, hogy a technika volt ugyanaz. Az elv volt ugyanaz. A rendszer működése.
Körzetesítve volt (mint ma) a város. URH-n bejelentkeztek a körzetbe (mint ma, csak most nem URH-n jelentkezik be, hanem a kütyüjén), ahol tartózkodtak, és a központ arra tolta rá a címet, aki a legrégebben tartózkodott a körzetben (mint ma). Ha átmentél másik körzetbe, átjelentkeztél (mint ma). Le tudtad kérdezni, hogy melyik körzetben hányan vannak (mint ma). Ha vetted magadnak a fáradságot, és miközben haladtál valamilyen úti cél felé,amelyet jeleztél a központnak a várható érkezési idővel együtt, előfordulhtott, hogy rádtolt valamit még utassal menet közben is. Legnagyobb részben a taxiállomásokra álltak be (mint ma), mert ott normális taxiállomás hálózat van, ahol a taxiállomások telefonon hívhatók. Ettől droszt az, és ettől nem az ami nálunk van. Háromesélyes a dolog. Vagy kapsz valamit a kütyüdön, vagy a droszt csörög, vagy beülnek. Szóval minden olyasmi benne van, ami segíti, és valóban gazdaságosabbá tudja tenni, ha te is úgy akarod.
Más egyéb?
A műszaki megjegyzésedre valami. Nem nyújt pontos információt az autó pillanatnyi helyzetéről. Nem én találtam ki, olyasvalaki mondta, aki részt vesz a fejlesztésben. Ha egymástól bizonyos távolságban több autó tartózkodik, azokat egynek látja a rendszer. Nem véletlen, hogy azok az ostoba osztrákok bejelentkeznek.
Előzmény: #130855 alelölülő 2013.10.11. 18:50:01 |