Felhasználó hozzászólásai
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2009.11.23 23:37
Hol látsz itt bármiféle veszekedést? Megkérdőjeleztem a javaslatok végeredményét. Tehát én úgy gondolom, ha ezek a javaslatok átmennek és végrehajtódnak akkor ezekböl nekünk nem elönyünk, hanem kárunk származik.
De ez még csak az én véleménym és lehet hogy én tévedek. Azt irtad felkészültél az olyan emberekre mint én, most mégis azt írod nem szólsz ehhez hozzá többet. Akkor ez hamar kiffulladt. Mi lenne ha több százan lennének azon a véleményen amin én? Még ezzel sem szabadna foglalkozod, ha hiszel abban amit felvetettél, ugyanis nem több százan vagyunk taxisok, hanem több ezren.
Most komolyan?Jó ez így ahogy van?Így kell hagyni?
Most ez tök jól hangzó kérdés és csak egy válasz van rá, de mint rámutattam a minimálárral nem érsz el semmit. De ird le ha látod hol tévedek én és még kiderülhet hogy te gondolod jól.
De ha már te is úgy gondolod hogy igazam van, akkor minek erőltetni ezt a minimáláras zsákutcát?
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2009.11.23 22:40
[i]Most itt a málna és megint itt ezerrel bombázod, hogy nem jó amit csinál[/]
Mi az hogy megint? Most nyilt ez a topic két napja. Volt már ez régebben téma és én ugyanezt a véleményt már leirtam és ugyanigy neki?
Mi tetszik málna javaslatai közül, melyik milyen elönnyel járna taxisszemmel nézve?
Én egy erre kisértetisen hasonlító javaslatköteget olvastam nemrég a taxisok világában (még az is lehet hogy ugyanerröl van szó, nem tudom, vissza kellene olvasni hogy ki irta a cikket), de már ott eldöntöttem hogy ez úgy ahogy van hülyeség. Vagy hátrányai lennének ránk nézve vagy semmilyen hatása nem lenne.
Tehát legyen egy bizottság akik ellenőrzik majd a droszt kht. Itt még a majd szócskának is fontos szerepe lesz. Majd ellenőrzik és ha majd jogtalanságokat találnak akkor majd még nem tudjuk mi lesz.
Ki lenne ebben a bizottságban, a málna? Vagy én vagy ki?
Ehhez két diploma kell és bizottság hogy tudjuk az éves apanázsnak még a töredéke sem a taxisokra megy? Bizottság kell ahhoz hogy tudjuk nekünk semmilyen droszt kht felé nem kellene fizetnünk, ugyanis ezt el kell intézniük az adónkból? Sőt, továbbmegyek, nem a mi adónkból, ugyanis ez az állampolgároknak jár és ők is fizetnek mindenféle adót. Megkockáztatom látatlanban, hogy a taxi drosztok fenntartása költség az elszámolási papirokon minden önkormányzat (kerületi, fővárosi szerepel, valahol szerepel még bármelyik átlagos adózónál (ugyanis 30 évvel ezelött is voltak taxidrosztok és kizártnak tartom hogy ezt kivették volna az elszámolások sorából) + mi taxisok még fizetünk egy úgynevezett droszt kht-nak évente egy hatalmas összeget, miközben az ő költségük ennek töredéke (és még erre sem lenne szükség).
Nem tudom hogy ez a ma olyan sokat hallott pártpénz vagy csak demszky rokonainak egy kis fizetéskiegészités (és most ne merüljünk bele politikai vitába), de ha málnának ilyen kapcsolatai vannak ahogy illusztrálta nekünk akkor miért nem használja ki a politikát? Ugrassza őket egymásnak, nem lesz nehéz, úgyis utálják egymást mint a dög. A fidesztv szellőztesse meg a témát, kérdezgessék ki mi a fene kerül azon a 23db taxitáblán évi 160M forintba és hogy az eddigiek miért nem voltak jók? De már az alapokat is meg lehet kérdőjelezni, miért a taxisoknak kell a drosztokat fenntartani, hisz ez - bármilyen furcsa - nem a taxisokért van, hanem az utasokért és ők is fizetnek nem kevés adót.
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2009.11.23 21:53
Miért nem mindegy az a taxisnak, hogy a fuvarszervezője mit csinál a bevételével?
Felfogtam a kérdést már elötte is, csak nem értem mi a szerepe, miért lényeges, ezért nem is foglalkoztam vele. Az sem világos ez hol merült fel.
Itt, a témán belül nem az a fontos, hogy mire költi a bevételt, hanem az hogy ez a bevétel (amit mi fizetünk) mekkora összeg.
És ez most azért lényeges, mert ha málna kiharcolja hogy legyen a minimálár 200Ft, magyarul ez alá ne lehessen árat még kiajánlani sem, akkor az a következőképp fog kinézni.
Kivétel nélkül minden taxivállalat minden pályázaton 200Ft-t fog kiajánlani és hogy melyik nyeri azt majd az dönti el melyik taxivállalat mekkora összeget hajlandó visszautalni a fuvardíjak után a megrendelőnek. És mivel ezt a taxisok fizetik, minél nagyobb összeget hajlandó visszautalni, annál nagyobb lesz adott helyen a tagdíj. Sőt, ennek a cégnek lesz a legtöb megrendelője, igy a taxisok létszáma is itt emelkedik majd.
Már látom a válaszod: el kell menni máshová, oda ahol ebben a folyamatban nem vesznek részt. Csakhogy ilyen cég nem lesz a piacon (kivéve pár kisebb induló cég, 0 darabszámú megrendelővel, de ezek is csak ideig óráig mig nem kezdenek el növekedni).
Ugyanis azok a cégek amelyek kiszorultak a céges megrendelők piacáról nem tehetnek majd mást, minthogy a magánmegrendelők felé fordulnak és ők ott fognak akciózni, visszautalni, ingyen fuvarokat felajánlani, csekkeket osztogatni, stb.
A taxis teljesen elégedett lesz, hisz minimum 200Ft-al fuvarozik, igy végre 20 év után megnyert egy csatát. A háborút még nem, de legalább az első lépés megvan. Ráadásul olyan cégnél van amelyik jóval becsületesebb mint többi, az "Ő" cége nem vesz részt ezekben a gusztustalan céges visszapörgetéses játékokban. Tehát minden oka megvan arra hogy elégedett legyen.
Csak az a tagdijemelkedés érinti majd érzékenyen, ami megkockáztatom hogy drasztikus lesz és ha ez amit itt málna leirt létrejön biztosan eljön majd az idő amikor visszasírjuk azt a régi 'alacsony' 60.000Ft-os tagdíjat.
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2009.11.22 19:04
Javasolj Te valamit ami kivitelezhető
Nem eröltetek semmilyen gondolatot senkire, nem én nyitottam ezt a topicot, nem én szeretném képviselni a taxisokat, hozzászóltam a felvetésekhez, leirtam - szerintem - ezek várhatóan milyen eredménnyel járnak majd.
Én egy vagyok a sok közül, van még 6000 taxis, 6000 vélemény, ha mindenki másnak szimpatikus az amit málna felvetett és úgy gondolja ez a megoldás akkor hajrá, miért lényeges hogy én egy szál magamban mit gondolok?
Amúgy a málna cikk alján odaírta a nevét a tiedet még nem láttuk sehol
Hova kellene irnom a nevemet és miért, én nem irtam semmilyen cikket, nicknevem ott van, épp úgy ahogy a tiéd is, nem látom hogy te Kovács István (Rádió858) néven irkálnál, de nem is világos miért lenne erre szükség?
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2009.11.22 18:51
A minimáltarifa kijátszásánál nagyvonalúan átléptél a magánmegrendelőkön
Főtaxi: minden 10. utazás ingyen vagy 2222Ft bónusz? Valami ilyesmi, de biztosan ki lehet találni még vagy 800 féle hasonló utascsalogatót.
Kinn élsz az utcán, aktivan taxizol és ezt nem látod, nem érted, de véleményed az van. Természetesen a végtelenül unalmas, 600x átrágott, átbeszélt értelmetlen zsákutca.
Magánmegrendelőknél még egyszerübb alacsonyabbá tenni a tarifát mint a minimálár. De hangsúlyozom, minimálár nem lesz, ilyet nem fognak kimondani, a válasz mindig is az lesz, hogy majd a piac kialakitja magának az árat és ez igy van jól.
De ha mégis sikerülne ezt elérni, a fentiek miatt semmi értelme. Aki ebben látja a megoldást az nem ért ehhez, igy nem érdemes arra hogy minket képviseljen. Ezeknél amikre én hirtelen felindulásból rámutattam, hogy hol hibás ez vagy az az elképzelés/javaslat sokkal keményebb harcok és keresztkérdések várnának rá amire csak jó és helyes választ adhat különben visszafelé sül el a dolog és még nagyobb költségekbe ver minket.
Most én értem hogy málna a barátod, véded, joggal hisz tisztában vagy vele hogy egy korrekt ember és csupán emberbaráti kötelességböl teszi/tenné amit tesz, de meg kell értened hogy én nem a személyét támadom, hanem a felvetéseit.
Elolvastam újra, nem látok olyat amiböl nekem elönyöm származna, mond el melyik felvetés milyen elönnyel járna, győzz meg, nem vagyok ellene.
Remélhetöleg a minmálár feleslegességét már érted te is, igy ez nem lesz újra téma, de ennek érzed szükségét győzz meg erröl, kiváncsian várom.
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2009.11.22 17:26
Emlékszem, ahogy védte Rádiótaxi 2700 ft-os ocsmányságát
Igy van és most is azt mondom ebben a helyzetben ez volt még a legegészségesebb döntés. Semmiböl nem tartott volna kiirni (ahogy más cégek teszik) 10Ft-al alacsonyabb tarifát mint a többiek, csakhogy ez nem megállitotta volna a folyamatot hanem tovább gerjeszti. Valószinüleg (ha a rádótaxi nem ezt a lépés választja) most nem felülröl nyaldosnánk a 150Ft-t, hanem bőven alulról.
Sajnos ez a döntés sem állitotta meg véglegesen az árcsökkentést, csak lassitotta. Ez a folyamat most zajlik a szemünk előtt és még egyáltalán nincs vége.
És ha te nem vagy harcolni bármilyen módon a munkádért (akár árcsökkentéssel is) és hagyod hogy egy napja alakult cégek, egy napja taxizó vállakozók, vidékröl felmenekült munkanélküliek kicsavarják a megélhetést a kezedböl akkor azt ajánlom ezt a véleményt tartsd magadban és ne terjeszd, mert óriásit hibázol ezzel a hozzáállással.
De ezt a témát itt (ebben a topicban) fejezzük is be. Nincs jogunk összeszemetelni málna topicját, ha válaszolni szeretnél vagy rávilágitani miben tévedek én, tedd meg a rádiótaxis topicban, ott ahol ez a téma elkezdödött.
Gondolom tele lenne a nadrág, ha nem szerezhetnének gusztustalan aláígéréssel újabb fuvarokat
Számlát ír, központ fizet. <-- szerinted ez mit takar valójában? És ez még csak egy megoldás a sok ezer közül amivel ki lehet játszani a minimálárat. Igy 0 értelme van kiharcolni.
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2009.11.22 15:18
A képen Wintermantel Zsolt úr szerepel
Ja, azt hittem ő a málna, nézegettem hogy ismerem e, de nem. Akkor ezért nem.
Viszont akkor még az is lehet hogy a három málna becenevü ismerösöm egyikével társalgok, de mint irtam nincs jelentösége itt most a személyének, a javaslatokkal van baj.
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2009.11.22 15:02
most jelenleg Te olyan áron fuvarozol,amely nem szerepel a tarifatábládon???
Igen. Ha ezzel sem vagy tisztában akkor hogyan akarsz minket képviselni?
Nem a személyed fontos értsd meg, az amit képviselsz. Ezt is leirtam egyértelmüen, olyan dolgokat képviselsz ami nem a mi érdekünk, érdekeink ellen tennél javaslatokat (sőt, már tettél is ha jól vettem ki a mi nevünkben). Ha ennek az ellenkezője lenne a felállás én lennék az első aki még a széltől is óv, de sajnos nem igy van, nem állhatok melléd sem egy fórumon sem sehol és ennek semmi köze a személyedhez.
Konkrétan sejtelmem sincs ki vagy, van vagy 3db^ málna becenevü taxis ismerösöm, kép alapján te egy negyedik vagy.
Tehát nem tudom ki vagy igy nem sok értelme lenne támadni a személyedet, annyit tudok amit ide leirtál. Ezek között pedig nem találok olyat amiböl nekem mint taxis elönyöm származna.
És a javaslataid/szavaid pedig nem kiforgatom, hanem kerek-perec leirtam hol hibásak.
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2009.11.22 13:49
Ismered a magyar politikát,ugye....?
Nem ismerem a magyar politikát, nem követem nyomon és nem is érdekel. Sem a politika, sem az hogy valaki piros vagy narancssárga, annyira nem érdekel, hogyha ezek közül bármelyik lángolva rohangálva a Blahán én észre sem venném, halál nyugalommal olvasgatnám tovább az újságomat.
Politikáról legyen elég ennyi, ne is follyunk bele mélyebben, mert csak félreviszi a témát.
Nem kérsz pénzt (tőlünk), de ahogy végigolvastalak kirajzolodik számomra hogy egy kuratóriumban szivesen lennél elnök. Vagy ha okosabb vagy akkor az is elég ha csak egy tag leszel a háttérben, még az elnökség sem kell.
Hát én köszönöm szépen, nem kérek belöle hogy egy újabb ember a nyakamba üljön, van ott már elég. Sőt, túl sok is.
És ha jön egy ember aki ezen változtatni szeretne az csak egy esetben dicséretreméltó és csak egy esetben fogom tüzön-vizen át követni. Ha a célja az hogy a már nyakamban lévők nagy részétől megszabadít és nem az hogy ő is oda üljön.
Csak egy újabb gyors példa: minimálár. Vegyük elő újra, leirom konkrétabban, mert látom nem is érted mit/miket javasolsz.
Ha eléred valamilyen úton-módon, hogy Budapesten (Magyarországon?) a minimálár 200Ft/km legyen, ennek két kézzelfogható eredménye lesz: a tarifatáblán ez lesz a legalacsonyabb összeg (és ez nem egyenértékü azzal hogy ez lesz a legalacsonyabb összeg amiért valóban fuvarozunk) és a tagdíjak (jócskán) emelkedni fognak. Ennyi. Ezt éred el (nekünk, ingyen) ha nem tudom mennyi időt rászánva ezt kikavarod.
Szeretném ha megértenéd, az a politikus (már a nevére sem emlékszem) és minden további akinek diktálod vagy diktálni fogod hogy mit szeretnének a taxisok boldogan, bólogatva jegyzeteli majd ezt. Aztán ezeket egyszer valóban megcsinálják és mi kifejezzük ellenérzéseinket ezzel kapcsolatban, akkor megkapjuk a választ is: "hát ezt ti akartátok!
Jött a málna úr és felsorolta, ezt akarják a taxisok. Akartok évenként ellenőrzést, vizsgát, igazolásos hercehurcát? Dicséretreméltó és garantáltan meglesz! Ja hogy ezt úgy akartátok hogy csak az újaknak? Hát azt sajnos nem lehet vagy mindenki átmegy ezen a szűrön vagy senki."
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2009.11.21 22:32
Tehát Te értünk tennél valamit (amiért most még nem kérsz pénzt) mindez abból állna hogy elintéznél 3-4 újabb jogszabályt, vizsgát és szűrést és hasonló számú bizottságot a fejünk fölé.
Ahelyett hogy azt próbálnád elérni, hogy a mostani teljes mértékben jogtalan szabályozások amik minket(is) húznak alapból törlödjenek.
Nem tudom hogy képzeled, naiv mód azt ha jön pár újabb szabályozás, akkor a régi elavult automatikusan törlödik? Erre még soha nem volt példa. Mindig jöttek újabb és újabb ötletek (sajnos akár a mi részünkröl is), ezek szültek újabb szabályozásokat és a régiek is megmaradtak.
Gyors példa: droszt kht. Ezt nem átvilágitani kell és majd későbbiekben ellenőrzés alá vonni, meg ellenörzőbizottságot alakitani fölé (a mi pénzünkböl). Itt azt kell látni, hogy ez teljes mértékben jogtalan, igy azt kell elérni, hogy ez úgy ahogy van megszünjön, a taxisokat visszamenőleg kártalanitsák, majd a vezetőiket kell átvilágitani és elszámoltatni, de ezt már végezze el a bíróság, ennek a végső kifejletnek az eredményét meg majd megnézzük a híradóban.
Minimiálár. Nagyon szimpatikus felvetés. Mindenki egyett fog vele érteni. Zászlót bonthatsz ráirva, hogy minimálár, minden taxis ott lesz melletted.
A legegyszerübb csatakiáltás, ha minél nagyobb tömeget akarsz megmozgatni a szakmán belül. Sajnos a cégek válasza épp ennyire egyszerü és már réges rég készen van.
Taxisok 10 éve hajtogatják ezt a minimálár témát és épp ennyi ideje nem értik, hogy ebböl semmilyen gyakorlati elönyük nem származik. Te most kiállsz minket képviselni (tiszta emberbaráti szeretettböl és ingyen ezt szeretném kiemelni) és te sem érted. Azt hiszed ha kimondják (egyébként nem fogják, de tegyük fel) hogy a minimilár az 200Ft, akkor a cégek valóban annyiért mennek majd. Nem. Valóban ez lesz a legalacsonyabb tarifa a táblán, ellenben folymatosak lesznek az "időszakos" akciók, a kedvezmények, sőt már most megszokott hogy céges megrendelés esetén megrendelésszám alapján a megrendelőnek(!) visszautalnak összeget.
Innentől kezdve a minimálár elképzelésed nevetséges ötletnek tünik.
Még az sem világos miért szeretnél évente 6 cégből istent gyártani, akik egy éven keresztül a piacon élet-halál urai lesznek (és feltehetőleg a következő években is ők erősödnek tovább), kérhetnek majd bármennyit tőlünk és megszabhatnak bármilyen feltételt, nekünk mindent meg kell majd fizetnünk és minden kivánságukat teljesitenünk kell.