Felhasználó hozzászólásai
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.05.24 08:10
Az uber kikérte a hatóságtól az adóellenőröket fogva tartó sofőr adatait, hogy ki tudja zárni a rendszeréből. Ez volt a TV2-n ma reggel.
Kikérte? Ők meg kiadták? Mikor a hatóság kér adatokat és rálátást akkor meg írjanak Hollandiába valami emailcímre. És ezzel a viselkedéssel sztár lehetsz Európában. Felfoghatatlan.
Egyébként pedig miért zárják ki, nem a liberalizmusról szól ez a modell? Majd az utasok lepontozzák és majd akkor kikerül a rendszerböl. Vagy nem, mert lehet az utazóközönségnek tetszik ez a frappáns megoldás.
Tehát az uber liberalizmusának a határa az, hogy adóellenőrt kizárni lehet, de bezárni NEM.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.05.22 21:05
Nem azért kellene most mert minket ez különösképp érint, hanem mert egy újabb hypeolás, ami megint söpör végig a weben anélkül hogy bárki megkérdőjelezné a létjogosultságát. A hazug reklám viszont már érint minket. Erre utazik, erre épít az egész cég az illúzióra. Hozzájuk nagyon jó tartozni, mert ők annyira jók, hogy nagyon jók, ebből nem szabad kimaradni. Ezt sugallja mindenkinek, erről szól az egész.
De ha a bűvész hatalmas trükkjét felfedjük, már rögtön nem is olyan izgalmas az egész. Hogy tűnt el a nyuszi a kalapból? Sehogy, végig benne volt. Ennyire egyszerű. Ja csak ennyi..? Igen, sajnos csak ennyi.
Fejleszt az uber forgalomba helyezhető önjáró autót taxiüzemmódra? Miért tenné? Arról szól az egész cég, hogy minden, sajnos megint ismételni kell magam különben elveszik a lényeg: tehát minden költség az autós partnereket terheli. Autóvásárlás, fenntartás, biztosítás, parkolás díjak, bírságok, károkozás az autóban, stb, stb, stb. Innen vannak hónapok alatt a milliárdok, honnan lennének máshonnan?
A fentiek alapján melyiket gondoljátok sanszosabbnak - ha már a nyuszis bűvésztrükköt megismertük - azt, hogy az uber 100 milliárdokért forgalomba helyezhető taxit fejleszt vagy azt hogy megkérték a googlet, hogy a félig kész önjáró autójára hadd rakjanak már fel egy uber matricát és hadd menjenek vele egy kört a fényképezőgépek elött? Ki mire tippel, lehet erről sem ártana egy szavazás.
Ezért kéne a szavazás, hogy annak eredménye alapján valamelyik ilyen blődségeket végiggondolás nélkül közlő újságíró - mint pl. Ember Zoltán gazdasági újságíró ebben a 'remek' cikkében - magyarázza már el, hogyan is fog ez kinézni a gyakorlatban.
Ha te nem látod jelentőségét, remélem majd tomajer kitesz egy ilyet, ha egyszer végre befejezi az építkezést. Bár nem tudom mi tart eddig, már rég meg kellett volna rendelnie UberBuild-en a legközelebbi és legolcsóbb innovatív szakikat és tiz perc alatt kész lenne a kégli fillérekért.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.05.22 19:15
Persze, átemelheted bármelyiket, annyi megkötéssel hogy hivatkozz ide, ha már itt született. Nagyon hasznos lenne, ha ebben a digitális háborúban mi is képviseljük magunkat minél több fronton, nem csak a uber fizetett hangulatkeltőinek véleményét ismernék meg az emberek.
Más... nyomatékosan javaslom, hogy legyen készítve egy szavazás arról a kérdésről, hogy vajon mennyi idő alatt lakna le a Gozsdu udvar környékén tevékenykedő önvezető autót az utazóközönség a nem túl távoliˇˇ jövőben. A taxisok szavazatát várjuk, ők megfelelően rutinosak ebben a kérdésben, igy korrektül tippeljük meg mennyi idő kellen hozzá. Az én tippem egy hét, de nem akarok befolyásolni senkit, azért írom le, mert én valóban igy gondolom.
Tehát erről egy szavazás a taxisok részéről, aminek az eredménye elérhető mindenki számára.
Nem tudom, hogy neked vagy tomajernek célszerűbb ezt kitenni az oldalára, de most nem ártana ha erről a mi véleményünk is publikus lenne.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.05.22 17:48
Amikor az úticélhoz értek, a sofőr gyanút foghatott .. gyanút foghatott? Aztán mifélét? Adóellenőrzés, mi ezzel a baj? Mindannyiunk átélte már ezt. Megnézik ki vagyok, mi vagyok, rögzítik hogy adtam blokkot vagy sem, megfelelő áfás számlával rendelkezem, aztán aláíratják a jegyzőkönyvet és elbúcsúzunk egymástól. Hol itt a probléma?
Nos én elmondom, az uber rendszere és hazugságai itt a probléma és az, hogy gyengülő politikai erők próbálnak a népszerűségének oldalvizén felkapaszkodni. Nem számít nekik semmi, sem a törvények, sem a szabályzások, sem a lojalitás, csak jelenjen meg a fejük a híradóban, ahogy első hallásra szimpatikusnak tűnő egymondatos közhelyeket mondanak a parlament épületében. Igy megjegyzik a pacekjukat és majd rájuk szavaznak. Szerintük. Mekkorát tévednek, sejtelmük sincs.
Ez egy vesztes út, ha valaki nem képes egy ilyen jogosulatlan tevékenységet végző, hazugságokkal és félrevezetésekkel erre a jogosultalan tevékenységre ösztönző amerikai multit megállítani az országunkban az nekem nem a vezetőm.
Egy szavukba kerül és kitépem a taxiórát. Minek nekem 200.000Ft-os taxióra, adómemóriával, fekete dobozzal meg konstans értékkel? Mikor elég egy 5000Ft értékű androidos mobil és már végezhetem is a tevékenységemet egy amerikai cég szerint Európában. Se számla, se tevékenységi kör, se nav, sem engedélyek, semmi se kell. Annyi kell csak, hogy mindig tegyek ki friss ásványvizet az utasaimnak, mert az amerikai cég szerint azt az utasok nagyon kedvelik a nyári melegben.
Magyarországon ennek a cégnek 4db alkalmazottja van és nem tudják megállítani az én vezetőim?? Majd év végén? Mert addigra kialakul mit szól hozzá a nép? Mi az, hogy év végén? Melyik informatikus brigád mondja ezt? Úgy rúgnám ki őket lábuk sem érné a földet, menjenek uberezni.
Arról hadoválnak a parlamentben az én vezetőim, hogy ez mennyire egy innovatív dolog? Mi a fene az innovatív ezen, ez egy 0, egy filléres szoftver, bármelyik budapesti fuvarszervető már évekkel ezelőtt megíratta volna ha ezt lehetne. De nem lehet. Nincs GPS pozíció alapján számlázás, nincs erre lehetőség. Országos mérésügyi hivatal van, taxiórával, plombával, adómemóriával. Ha az amerikai cégnek nem kell ez és ők ezért innovatívak, akkor nekünk sem kell?? Nem felejtettek el nekünk erről szólni? Ezt a gagyi szoftvert 5 nap alatt összetákolják nekünk és majd mi is fejlesztgetjük, családi funkció, fizesd a barátnőd utazását funkció, irány a mars funkció.
De mielőtt erre mindenki rábólintana azért gondoljuk végig még egyszer, biztosan azt akarjuk amit az uber csinál? Amerikából vezérel egy alkalmazást 0, ismétlem 0 befektetési költséggel és mindezen milliárdokat kaszál. Mindezt úgy, hogy országonként 3, 4, 8, vagy 10 tényleges alkalmazottja van. Biztos, hogy ezért milliárdok járnak?? Ne legyünk már ostobák.
Mit is csinál még? Mindenkiről mindent gyűjt, tárol, ki hova megy és mikor, ott mennyi ideig állomásozik, sőt még a bankszámlák adatait is. Csak érdekességként ehhez, egy hölgy panaszkodott az uber magyar Facebook oldalán (mert máshol nem lehet) hogy előző nap ő 30.000Ft-ot uberezett el Mexikóban, miközben 5 éve még Budapestet sem hagyta el. Nem tudom fenn van e még az uber számára uninnovatívnak számító bejegyzés az oldalukon. Vagy sok olyan bejegyzés jelenik meg akik elveszett tárgyat keresnek, válasz: irj az uber@tokomtudja.nl-ra és majd valaki intézkedik. Honnan, Hollandiából vagy mi?? És mit fog intézni, lepontozza ő is a sofőrt vagy mit?
És még mit csinál a milliárdos uber? Kiadja mindenki telefonszámát mindenkinek. Ez is költségcsökkentés, még telefonszámlája sincs. De nem több mint aggályos ez az adatkezelés? Én látom a sofőr telefonszámát, ő látja az enyémet, látja a feleségemét, a lányomét és akkor hívja fel őket amikor csak akarja. Mi köze neki ehhez?? Sőt, most már az új és innovatív családi funkcióval ellenőrizhetem merre mászkál az asszony és ő is engem.
Mindezt még megfeleljük azzal a ténnyel, hogy a milliárdos amerikai cég a magyar autós partnerével fizetteti ki az adóját, akit cserébe enged két accountal beregisztrálni a rendszerébe (vagy nem tud róla, de ez pont ugyan olyan értékű az én szememben) igy a sofőrnek nem kell áfá-t fizetnie. Még ezt is tudom tetézni, kétajtós autókkal tevékenykednek az ubernél, ez nem hogy a taxi szabályozásába, de még a személyautóval történő személyszállítási szabályozásba sem fér bele. Akkor mit keres a rendszerükben?? Hogyan kerül bele? Mit keresnek a vidéki taxisok már tömegével sárga rendszámmal a pesti éjszakában boldogan uberezve? Megmondom én, a telefonszámot beregisztrálta majd egy teljesen más autóval mint amivel regisztrált feljött a nagyvárosba tevékenykedni. Semmi más dolga nincs,mint küldeni egy üzenetet az utasnak, hogy ne lepődjön meg, de az az autó szervizben van amit az uber jelez, egy másik autó érkezik. Tud erről az uber? Akkor vége a sztorijának. Nem tud róla? Akkor meg azért vége a sztorijának.
Az uber még arról sem tud, ha az autós partnerének már nincs jogosítványa. Honnan a fenéből tudná? Éveken keresztül tevékenykedhet a jogsi nélküli autós partnere, az ubernek erről sejtelme sem lesz. Ahogy arról sem, ha az autó partnerének akinek valaha volt erkölcsije mára már rég nincs.
Tehát kérdezem még egyszer: biztos, hogy ezt akarjuk? Mert én nem. És aki a parlamentben az uber zászlóját lobogtatja az nekem nem vezetőm és soha nem is lesz az.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.05.19 18:40
Ennek az Ember Zoltán, gazdasági újságírónak a bugyuta cikkét még mindig nem tudom megemészteni. Csak egy szösszenet belőle még:
"..Mi lesz az Uberrel, ha betiltják? Semmi. Magyarország nekik kis piac, és amúgy is azt tervezik, hogy néhány év múlva a saját sofőrjeiket is kiiktatják az egész világon, mivel áttérnek az önvezető autókra. Akkor aztán majd lehet tovább tüntetni a taxisoknak Budapesten is, hogy a kormány jól forgassa vissza az idő kerekét."
Ez a pali (aki gazdasági újságírónak vallja magát) tényleg azt hiszi, hogy itt nemsokára tele lesz Budapest elektromos, önjáró autókkal amiben van fűtés és légkondi, szól a zene, van benne free wifi és ő csak beleül és hazaviszi az autó 500 forintért Békásmegyere? Nem kell ehhez pénzügyi analfabétának lenni, hogy valaki ezt elhiggye? Van róla fogalma vajon mennyibe kerül a legolcsóbb, már tömeggyártásban gyártott elektromos autó? 9,5M Ft. De ez még csak elektromos, ebbe még kell egy sofőr. Vajon mennyibe fog kerülni az amelyikbe még sofőr sem kell? Van valakinek sejtelme erről? Pl. Ember Zoltánnak..? Meggyőződésem, hogy nincs. Akkor nem okézta volna le a cikk publikálása gombot.
Ezt most komolyan kétdiplomás palik eszik, hogy majd jön értük egy olyan holdjáró amivel akár a Marsra is mehetnek 500Ft-ért és abban majd mindent lehet. Zene, pia, kaja, csajok (vagy fiúk, ha már nagyon innovatív vagy) a szemetedet, meg a hányásodat pedig az önjáró autó majd magától kitakarítja. Mindezt egy - mondjuk - 30 milliós autóban. Amit valaki megvásárolt és fenntart és ez természetesen Ember Zoltán gazdasági újságíró szerint ez egy tök jó üzlet.
Ha behánytál vagy kiszakitottad a kárpitot vagy épp az ajtót rúgtad be, mint egy rosszul sikerült buli után a Király utcában a kukákat akkor sincs probléma. Még sofőr sincs aki rád szóljon. Hogy a következő utas meg a hányásba fog beleülni az meg kit érdekel? Ez annyira innovatív, hogy nagyon innovatív. Ez nekünk jár!
Csak valaki vegye meg és tartsa fenn. Természetesen nem mi, majd valaki más. És nehogy 500Ft-nál drágább legyen a reptéri utazás, hisz az áram tök olcsó. Sőt, napelemmel ingyen van. Lehet, hogy még az 500Ft-ot is újra kell gondolni. Gyakorlatilag szívességet teszek ha beleülök.
Ezt tényleg nem lehet megérteni és átlátni felnőtt embereknek, hogy ez egy hypelás? Hogy egy szimpla hazugság? Hogy egy ingyenes reklám, ami nulla befektetést igényel, csak fel kell dobni a webre és az 'újságírók' ész nélkül közlik akár éveken át.
Épp olyan hazugság mint, hogy az uber a 100.000 darab Mercedest szeretne vásárolni és az is, hogy minden egyes utazás 3 millió dollárra van biztosítva. Melyik biztosítónál? Hol a szerződés? Minden egyes utazás? Európában dollár? Milyen dollár, Ausztrál? Melyik biztosító melyik szakija írta ezt alá? Meglepődnék ha még lenne munkája.
Ennyiből jól látszik, hogy az uber egy dologban úttörő és ehhez csak egy dologra kellett rájönnie. Az emberek sztorikra, mesékre, egy izgalmas életre vágynak. Nem baj, ha az illúzió. Még a kétdiplomások is. Csak ne legyen unalmas az életem. Ő pedig megadja nekik: megyünk a Marsra! Majd fogjuk utazás közben egymás kezét! Juj de jó lesz.-)
Most őszintén, ki a tököm fog kiengedni az utcára egy 30 millió forintos autót idegenek közé? És utána cipelni a merevrészeg gimnazistákat Békásmegyerre 500-ért? A google? Vagy az uber? Nekik azért van pénzük, mert ők nem tudnak számolni?
Lesz önjáró autó idővel a forgalomban? Lesz. Mennyi lesz belőle taxi? Egy sem. Vagy nem 500-ért mész Békásmegyerre és regisztrációt + igazán jelentős kauciót igényel majd a szolgáltatás. A takarítószemélyzet meg majd fut az autó után vagy benn lesz a csomagtartóban. De hát végül is jól mondja a gazdasági újságíró, mert sofőr nem lesz.
És ez a lényeg: az illúzió.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.05.19 17:29
Ki ez a Karsai Katalin és miért ellenem harcol? Milyen feketelistáról beszél és miért akarja eltöröltetni a taxirendeletet?
Még a cikket sem sikerült értelmeznem, feketelista amit a központból hagynak jóvá? Milyen központból?
Mit akar és ki ez?
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.05.18 22:10
Egy kollégánk utasterében a következő párbeszéd zajlott le az utazás alatt:
- Fogadjunk, hogy maga újságíró..!
- Igen! Honnan tudja..??
- Mert azok ilyen hülyék!
Ez jutott eszembe miközben ezt a cikket olvastam. A taxisokat csípőből adócsalóknak titulálja, akik bunkók és agresszívek és zsarolják a kormányt. Itt elgondolkodtam, hogy minden taxist utál, tehát az egész világon mindet, pl. a svájci taxisokat is utálja vagy csak azokat akik sárga színű autóban ülnek? A kormányt, élükön Fónagy államtitkárral pedig egyenesen lehülyézi.
Mindezt azok után teszi, hogy a saját cikkében leírja, hogy az uber kizárta a magyar hatóságok ellenőrzését a rendszeréből. És efelett az apróság felett úgy siklik el, mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne, miközben ennek a cikknek itt vége is. Kár is tovább írni, elzárta a rálátást a hatóságok elől, igy a sztori eldőlt, pont. Cikknek értelme továbbiakban nincs.
Biztosan van ahol ez megy, de mi Európában élünk és ez nem egy európai módi. Vajon miért is van az, hogy onnan ahol ez stílus dívik épp Európába tartanak az emberek.
A cikk írója Ember Zoltán, aki gazdasági újságíróként határozza meg magát, Gazdasági újságíró, akinek halvány sejtelme sincs milyen veszélyeket rejteget az a palack amit most nagyon szeretne kinyitni. Én erre biztosan nem használnám a gazdasági újságíró kifejezést. Ha pedig tisztában van vele akkor ő csak szimplán egy megfektetett firkász.
Személy szerint szívből remélem, hogy a nemsokára megjelenő UberPublish nevű alkalmazás megjelenésével a sok léhűtő újságírónak végre el kell majd mennie dolgozni, épp ideje lenne valami hasznosat is tenniük a társadalomért. Az, hogy külsösként kismama-műszakba bejelentve írogatnak mindenféle online lapnak, minden felelősség nélkül az nem újságírás.
Ezt az UberPublish jóval hatékonyabban, gyorsabban és olcsóbban elvégzi helyettük. Semmi más dolgunk nincs, mint az UberPublish felületén beállítani melyik politikai színvilágot kedveljük (piros, fehér, narancssárga, zöld) és az alkalmazás másodpercek alatt összeollózza nekünk a cikket az internet segítségével a kívánt politikai hangnemben. Épp ahogy azt Ember Zoltán csinálta. De lássuk be, egy újságíró nem vetekedhet egy mai pc sebességével, az újságírók felett elszaladt az idő, a XXI. században már nincs rájuk szükség.
Náluk az UberPublish sokkal, de sokkal innovatívabb.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.05.16 17:58
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.05.15 20:21
A hallotaxi.hu oldalán erős szavakkal gyapálják verbálisan az ubereseket az "Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen" című fúrumon. Egy Uber-párti fórumozót például így oktatnak ki: "Figyu papa, ha gyrosozni akarsz vagy hányni a kocsiban hívjál ubert, ők nem olyan gonoszak mint a taxisok, ott még ezt is lehet. Viszont ha azt akarod, hogy a te portékádra is legyen fizetőképes kereslet az országunkban akkor válaszd a taxit. Dióhéjban ennyi a sztori, további blődségeidre - megkockáztatom, hogy mindannyiunk nevében mondhatom - kíváncsiak nem vagyunk."
Erős szavakkal? Az uberes nickje 'pofánlesztekbaszva' és a következőt írta: Primitiv faszfejek vagytok.tüntessetek csak!nézelődjetek!basztassátok csak az uberest.majd megkapjátok a magatokét valamelyiktől...Tud fájni a nadrágszíj az arcon!
Erre született ez a válasz, ezt is illett volna odaírni, a két stílus köszönő viszonyban sincs egymással. Ebből az lett kihozva, hogy szegény uberes és gonosz taxis. Nem tűnik túl objektívnek.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.05.14 14:53
Azon studírozom, hogy ez egyfajta fétis lehet.. regisztrálni egy taxisfórumra pofánlesztekbaszva néven és idemásolni más ember több hónapos írását. Ami ráadásul az elejétől kezdve a végéig egy blődség és nem mellesleg pont semmi köze az adott témához.
Vagy lehet, hogy neki van egy szilánk a szívében amit még nem tudott feldolgozni a hosszú évek alatt, pl. nem vitte el egy taxis mert éppen hányt, mint a lakodalmas kutya vagy nem engedték meg hogy gyrost egyen a kocsiban. Ennyiből utóbbira tippelnék, hisz már az első mondatokban elárulja magát, azt amitől igazából ebben a sztoriban leginkább fél, bár épp ezt próbálja leginkább takargatni ezzel a kreatív névválasztással.
Figyu papa, ha gyrosozni akarsz vagy hányni a kocsiban hívjál ubert, ők nem olyan gonoszak mint a taxisok, ott még ezt is lehet. Viszont ha azt akarod, hogy a te portékádra is legyen fizetőképes kereslet az országunkban akkor válaszd a taxit. Dióhéjban ennyi a sztori, további blődségeidre - megkockáztatom, hogy mindannyiunk nevében mondhatom - kíváncsiak nem vagyunk.