Név cheater
Becenév cheater
Honlap cheater.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Egy dologban értek veled egyett, hogy szét van offolva a topic. Ezen kivül mással nem. A még legfelületesebb olvasó, sőt talán még annak a kutyája is értette, hogy az általam leirt alapdij és minden egyébb csak példa, az összegek itt lényegtelenek (egyébként most jobban megnézve nem is áll messze a helyes összegtöl, max. annyi kiegészités szükségeltetik hogy az első pár km-n nem számol útdíjat az óra) De nem javaslatot tettem. Ez csak egy példa arra, hogyan is lehetne ha minden szép lenne, én is ezt szeretném, én is ezen az oldalon állok, de ezt sem lehet megcsinálni. Ehhez képest már másodszor ezzel példálozol, hogy milyen rossz javaslatot tettem. Nem tettem javaslatot, irtam egy hozzászólást azért hogy felhivjam a figyelmet olyan dolgokra amit szerintem nem gondoltatok végig. Kifejezetten veled pl. azt próbáltam megértetni, hogy ez nem taxisok kontra cégek harc. Konkrétan leirtam, hogy megértsd. Nem te voltál az egyetlen aki ezzel nem volt tisztában, de a hozzászólásod alapján te vagy az aki még ezek után sem érti. Idézlek: Igen meg kell próbálni. Azután majd kiderül, hogy leszar minket az oroszlán, vagy esetleg fejet hajt. Sajnálom, nem tudom másképp mondani de ez már szánalmas. Valaki veszi a fáradságot leirja neked ablak-zsiráf szinten hogy ez miröl szól és te még mindig az oroszlánnal akarsz harcolni. Ez még nem érdekelne senkit, de te vinnél magaddal másokat is. Leirom még egyszer és utoljára: nem érdekli a cégeket ez a dolog, igy nem is kell velük harcolni. Ha nem veszitenek piacot akkor boldogan bólintanak egy ilyen kezdeményezésre (de csak akkor). Ezen már rég túlléptünk, megelölegezve, hogy ez nem lesz gond. Mindenki más már ott tart, hogyan viselik majd az utasok, de te még mindig a megfelelő lándzsát keresed az oroszlánhoz. És ahogy hangoztatod hogy ez nem tarifaemelés.. az utast ezzel nem hatod meg. Ő annyit vesz ebböl majd észre hogy 1000Ft helyett 1400Ft-t fizetett. Persze, erre lehetne mondani hogy ha nem akarja azt a +400 költséget akkor álljon lenn a kapuban. Én taxisként ha taxira kényszerülök nem szoktam a kapuban állni. És most szándékosan nem mondok szélsőséges példákat idős emberekkel és zord téli időjárással, napfényes időben sem fogok sem 5 percet, sem 15-t a kapumban álldogálni. Egy dologban van igaza a kezdeményezönek, hogy talán a 10 perc sok. Úgy pedig biztosan sok, ha ehhez hozzáveszük a + 5 perc reklamációs ügyintézést (mire beférsz a csatira, mire tudnak veled foglalkozni, mire sikerül felhivni, stb.) Talán az 5 perc várakozás után kapcsolunk órát (igy is volt régebben) lenne a helyes döntés, ha már ezen a rendszeren mindenképp változtatni akarunk. Ennek már lenne egy áldásos hatása. De higyétek el, az azonnali órakapcsolás nagy hiba, sokkal többet veszitünk vele mint nyerhetünk.
Bocs de most meg hosszú is lettem nem csak bölcs .. azt nem értem, hogy amiatt aggódsz, hogy a kedves többet fizet, ha várakoztat Messze nem voltál bölcs, ahogy képzeled, sőt. Elég egyértelmüen leirtam, hogy én is ezt szeretném, ha többet kapnánk a munkánkért, de nem ez a megoldás. Vagy ha mégis, ez igy biztosan nem a jó módszer. Sőt, többet árt mint használ. Azért sem lehetsz bölcs mert azt hiszed, hogy ez a szavazás az egér és az oroszlán harcáról szól, ez a legnagyobb tévedés. Az oroszlán ezt úgy leszarja ahogy van, ha a többi is rábólint és igy nem veszit piacot (és tagdíjfizetöket sem) akkor szó nélkül fejet hajt a kérés elött, hisz neki nem kerül semmibe. De szóba sem kerül, hogy azok akik ezt kifizetik mit szólnak hozzá. Már látom a jól megszokott egysíkú és egyszerü válaszokat: "kit érdekel?" "ha nincs pénze ne üljön taxiba" Persze, ez jól hangzik, könnyen egyett lehet vele érteni, sőt, még egy tüntetési plakáton is jól mutatna annyira lényegretörő. De azért elárulom, hogy az egyenletetek rossz. Azt hiszitek az egyenlet úgy néz ki, hogy ha minden taxi egyszerre emelné a tarifát akkor nem változna semmi és a megrendelök száma nem csökkene. Ez egyszerüen nem igaz, a fuvardijjal egyenes arányban csökken majd az utasok száma, az egyenlet sajnos igy helyes. De itt a sorok között olvasva nem arra célzol, hogy a „cégek” neked segítsenek fuvarszervezés terén? Hát most jól kapaszkodj meg: De, arra célzok. Sőt, nem csak célzok: állitom. Hisz ez egy fuvarszervező cég...
Azthiszem az ilyenek miatt tart itt ez a szakma Ez most nem esett jól. Na nem azért mert megbántottál vele, de ez annyira demagog és egyszerü duma hogy hihetetlen. Már ebböl a mondatból körvonalazódni látszik, hogy halvány lila sejtelmed sincs mekkora mázlink van Budapestel, a városban gombaként megjelenő szórakozóhelyekkel, a sok megynyiló szórakozóhely miatt az emberek megváltozott szórakozási szokásaival, a zéró toleranciával és lesz majd a fizetős belvárosi behajtással. Persze, szebb lett volna a sor ha ideirhattam volna még egy olimpiát vagy egy foci EB-t, ezeket talán legközelebb. Ha most rossz (természetesen én megértem, mindenki jobbat szeretne) mi lett volna veled mikor gyakorlatilag csak egy komoly diszkó volt a városban? Mert volt ilyen is. Válaszhattál: vagy megpróbáltál beleférni a randevú elötti taxik közé vagy maradt a Csepeli Vas és Fémmüvek munkása reggel hatkor atlétatrikó, 30 forintos tornanadrág (garantáltan mosatlan). Utazott 2 és fél sarkot. Kivánom neked hogy most hirtelen kerülj vissza abba az időbe és taxiznod kelljen egy napot. Aztán újra meghallgatom a véleményed a szakmáról meg arról hogy hol tart és hogy ki a felelős. Ez a város ki van használva, az utasok már mindenféle oldalról ki vannak belőle facsarva. Minden bizonnyal meg lehet próbálni még nagyobb erővel nyomni azt a facsarót, de meggyözödésem, hogy ez az "azonnal indul az óra cimreérkezéskor" ötlet nem ilyen.
Csak egyet kettőt emelek ki Szeretném, ha kiemelnéd a többit is, hagy válaszoljak azokra is. Ha pizzát rendelek akkor annak fix ára van.. A taxi ezzel szemben arról szól.. kívánt helyre viszem a feltüntetett tarifáim alapdíj, várakozas, km díj Nekem ezek is fixnek tünnek, vagy nálad nincs kiirva, hogy alapdíj: 300Ft km: xx stb? Mit gondolsz az alapdijad miért van? Megmondom mi lesz az utasod első kérdése. "Egyból inditotta az órát, megértem, de miért van még rá alapdij is?" Te lehet hogy versenyzel a Bkv-val de mi a taxisok nagyresze NEM Hát dehogyisnem, az hogy nem tudsz róla az a te dolgod, meg azoké akiknek a nevében beszélsz ezzel a többesszámmal (bár nem tudom mi alapján használod a többesszámot). Ha jól sejtem hogy ki vagy akkor nem ma kezdtél taxizizni, de annyira biztosan nem régen mikor még konflisok róták az utakat. Abban az időben állt volna amit irsz, gazdag emberek "sportja" volt ez. Ma már ez rég nem igaz, hihetetlen hogy taxisok még mindig itt tartanak. Ma taxit használ mindenki, abban az esetben ha ez a megfelelő döntés számára. Ha beteg a gyerek, ha oda kell érni, ha ivott, ha nem tudja hol van, stb. Szeretném ha megértenéd nem azért ülnek be az autódba mert szeretnek taxizni, bármennyire fáj még azért sem mert téged szeretnek, hanem mert nekik akkor épp igy éri meg.
Sejtem, hogy a nyakamba fogtok ugrani, de egy nem szavazat. Megpróbálom röviden indokolni.. elöször is, nem életszerü. Ha egy pizzát rendelek (és a pizzás mindig jelzi, hogy megérkezett, mig mi taxisok jellemzöen békésen olvasgatunk várva az utast) még akkor is előfordul, hogy 3 perc mire lebotorkálok, pedig igazán igyekszem, hisz én tudom a legjobban mennyire rossz várakozni mikor még az sem 100% hogy jó helyen vagyok. Mi lenne ha pizzás ilyenkor azt mondaná, hogy 1500Ft volt mikor megérkeztem + 3 perc várakozás igy 1700Ft lesz. Ráadásul nála nincs is alapdíj mint nálunk, ő igy még inkább mondhatná mint mi. Temészetesen én is azt szeretném, ha az alapdij 1500Ft lenne a kilométerdíj pedig a mindenkori benzinár + extrák - pl. ünnepnapok, állatszállítás (én részegeknél is kapcsolnám), éjjeli pótdíj, stb - de nem szabad elfelednünk, hogy ez egy verseny. Nem csak egymással versenyzünk, hanem a bkv-val, vagy a cégvezetök döntésével ami arról szól hogy mi éri meg jobban: céges autót vagy taxicsekkett biztositani az alkalmazottnak? Nem, az emberek nem azért rendelnek taxit mert a taxisok annyira jópofák és egy vidám kaland az utazás (pár pár taxis ezt képzeli) hanem mert az adott helyzetben igy éri meg. Ha lesz jobb (olcsóbb, gyorsabb, kényelmesebb, kinek épp mi fontos) megoldás, akkor azt fogja választani. Most jöhetnek a példák, hogy Olaszországban ennyi az alapdíj és annyi a kilométeré. De higyétek el, azok az olasz fiatalok akik az itt eltöltött egy hetet végitaxizák kinn nem fogják meg a taxi kilincsét sem. Megfogalmazással is van némi problémám: ultimátum. Semmi bajom a "névvel, kóddal" kitételben, de ez hogy ultimátum? Milyen fenyegetéssel élünk, ha nem teljesitik, nem dolgozunk? Vagy kilép mindenki? Ez lehet egy javaslat amit ha megfelelően sokan irnak alá akkor talán elkezdödik a cégek közti párbeszéd a témáról(ami természtesen tilos) és ha mindenki egyettért akkor jöhet a változtatás. Ilyet már bele sem szövök a gondolatba, hogy utasokat erröl a változásról illik tájékoztatni, most minden cég egyszerre elkezdi közölni a megrendelökkel hogy "figyeljen, mert a taxi az érkezéskor már kapcsolja az órát". Ebböl igy biztos, hogy botrány lenne. És hangsúlyozom: az azonnali órainditással nem értek egyett, többek között erre van az alapdíjunk. Aláirom, hogy a 10 perc sok de talán a kettö között lesz a megoldás, igy nem kellene az utasokat minden cégnél erröl a változásról tájékoztatni és 3 nap alatt megszoknák. Valamivel gyorsabban keveredne elő az utas, gyorsabban derülne ki ha megégtünk, stb. És ha már ultimátum (illetve maradjon csak javaslat) valószinüleg ennél hogy 0, 5 vagy 10 perc után kapcsolunk órát jóval hatékonyabb lenne egy olyan rendszer kidolgozása amiben rögzithető a problémás utasok telefonszáma és esetleg neve, címe. Itt apróságoktól kezdve (pl. megrendeli a taxit, de nem jelentkezik és ez gyakori az illetönél) az egészen komoly dolgokik (károkozás, testi sértés) nyilván lehetne tartani a kifejezetten rossz megrendelöket. El lehetne érni akár azt a szintet is, (és most probálok egyenlőre nem nagyot mondani) hogy ki lehessen fizettetni egy elöző nap megégett kolléga várakozási díját, hisz csak ennek teljesitése esetén kapja meg a kivánt autót. Természetesen mindez semmit nem ér, ha ilyenkor leteszi a telefont és bármelyik más céget felhivhatja. Viszont ha ott is ezt a választ kapja, hogy rendezze ezt vagy azt a tartozását, hivja azt a céget ahol a "kárt" okozta akkor vagy séta hazáig a családdal vagy nincs más választása mint rendezni a számlát. És ha nem akar pironkodni akkor valószinű utóbbit válaszja. Sőt, innetöl már érdekében áll hogy ne "felejtse" ott a taxiját a buli hevében, vagy ha mégis fontosabb dolog adódott akkor menjen oda a taxihoz és ezt közölje vele, esetleg rendezze a számlát rögtön ott a helyszinen. Elnézést kérek, hogy mégis hosszú lett és hogy nem olvastam végig a teljes topicot.
Van egy álmom..... Erre volt nem egy próbálkozás - valószinű hogy még lesz is - és nem a töketlenség miatt lettek/lesznek eredménytelenek. Hanem mindig van egy 30% aki ilyenkor úgy gondolja, hogy "jaj de jó, ezeket most kivágják és akkor én a napi pénzem duplájával mehetek haza". Ez a ~30% érinti az elöző témát is, hogy mennyien tekintenek vetélytársnak akár cégen belül egy másik taxist. De azt is be kell látni, hogy 500-600 különböző értékitéletü embert - megfordul itt mindenki, diplomástól kezdve olyan akinek még erkölcsije sincs - igenis szabályozni kell.
Ha valaki fél füllel hallott információkat tényként tálal azzal nem biztos hogy segit, lehet hogy épp árt. Csak ezért szóltam közbe, ne induljon el egy "le a rádiótaxival!" lavina, feleslegesen. Ugyanis teljesen korrekt módon kezelték az ügyet, úgy ahogy az egy ilyen helyzetben elvárható.
Ismerem a sztorit, nem volt szemét senki, sőt.. Nem a tagdíj miatt jött dolgozni, hanem mert igy döntött, úgy érezte jólvan és már jöhet. Janchip némileg eltúlozta ezt a dolgot.