Felhasználó hozzászólásai
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.06.13 16:20
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.06.09 21:21
Minek ellenség, mikor itt vannak a haverok?
Figyu most tényleg, nem lehet értelmezni egy hírt?? Sose akarták betiltani az ubert, szó nincs a beadványban arról, hogy betiltsuk az ubert? Igen - Nem, szavazzon most. Ahogy a pékségek sincsenek betiltva az országunkban, miért lennének? Azok vannak leállítva, bezáratva amelyek nem szabálykövető módon műkődnek.
Ezt a betiltják az ubert a média kapta fel, azzal kezdte az ember, hogy nem betiltásról van szó, csak arról, hogy rábírják a jogkövető magatartásra. Oda van írva: álljon be a sorba, mint mindenki más a piacon. Ezt te linkelted be.
Ha ahhoz, hogy erre rákényszerítsék törvényt kell módosítani, akkor törvényt módosítanak. Még kerekasztalt is kaptak. Na most, ha ezek után még mindig fittyet hánynak a szabályozásnak akkor lehet őket leborítani a hálóról. Ennél többet nem lehet érdemben tenni ezért az ügyért, minden sanszot megkaptak, mégsem működnek együtt, igy nem neheztelhet senki, még az Unio sem.
Legalábbis nagyon remélem, hogy ez lesz a sztori, kíváncsian várom a végkifejletet. Ami még nem a vége, csak valami másnak a kezdete, de a harcoló felek közt már nem fog lejteni a pálya.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.06.09 18:30
Nem tetszik a véleményem?
EZ nem.
Hívhatjuk paprikajancsi helyett ...
Hívd, csak a többesszámot mellőzd.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.06.08 20:17
Készülőben van ilyen fuvarszervezőktől független szoftver, sajnos a kezdeti kiváló elképzelésről lemondtak, ahhoz hogy indítsák és mindkét oldal regisztráljon sok-sok kompromisszumot kell/kellett kötni. Én remélem, hogy visszatérnek az eredeti elképzeléshez, amivel ez a projekt indult, csak az lenne a nyerő mindkét (utas, taxis) oldalról, ez az én véleményem, de azt se bánom ha tévedek.
Az a baj ezekkel, hogy - illetve nem baj, csak ez egy komoly hátrány nekünk - hogy az uber olyan módon számláz amit nem tehetne meg és mivel a többiek szabálykövetően szállnak a ringbe az ubernek mindig meglesz az előnye, ami miatt őt választják. Most hanyagoljuk az árat, mert azért már sokan szembesültek vele, hogy megközelítőleg sem olyan olcsó mint amennyinek hazudja magát.
Itt a jogtalan gps alapú számlázási rendszerrel van a probléma, ha egy árban lenne a taxival akkor is az ubert választanák jelenleg. Ez nagyon tetszik nekik, látja a közelgő autót, látja mennyi lesz, a végén csak kiszáll akár még elköszönnie sem kell és itt a lényeg elmarad az utazás végén a kényelmetlen adjak jattot, ne adjak, mennyit adjak vakarózás. Nincs jatt, nem is adhatok. Le van róluk véve a felelősség, nem ők a pitik, a rendszer ilyen, slussz. Bár maguknak sem vallják be, de ez a rész tetszik nekik a legjobban. Plusz nincs birkózás a taxissal, hogy tud e nagy lovéból visszaadni, semmi dolga, akár már a guruló autóból kiléphet. Többek közt erre is épít az uber. Kifejezetten tilos náluk elfogadni náluk borravalót. Ahogy a nagy liberális cégnél tilos utcáról beülős utast vinni, hisz akkor hogy jönne abból nekik a 25%?
Tehát sok mindent meg lehet csinálni ami minket is vonzóvá tesz - nem is olyan nagy mutatvány - de ami legjobban alánk vág az a jogtalan számlázási rendszer és nem véletlenül csinálja, ha enélkül jelent volna meg bárhol nem is tudnák, hogy egy ilyen uber nevezetű cég létezik.
A másik téma amit felvetettél, most támadják őket alaposan, hogy most ez valaki érdeke vagy csak egy sértődött utas idővel kiderül, olvasgasd a privátkopo.hu-t ha érdekel.
Az az igazság, hogy most annyira beszigorítottak - a mi kérésünkre - hogy itt hullani fognak a rendszámok és az engedélyek. És most már nem csak egy napra hullik az az engedély. Bár én már három évvel ezelőtt is erre tettem a voksomat és néha csak pislogok milyen autók, milyen rendszámmal, milyen felirattal végeznek taxitevékenységet különösebb gond nélkül. De én most akkor is azt mondom, ha megszavazzák a jogosulatlan fuvarszervező leborítását akkor nem csak ők, de minden taxis kösse fel a gatyát, mert hogy jódarabig szigorú elszámoltatás alá kerülünk az biztos. Én nem bánom, én már régóta részt veszek a versenyben, vegyen részt mindenki más is.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.06.08 18:21
Parlament.hu T/10529 most, a héten zajlik, határozathozatalra vár.
Remélhetőleg nem csak megszavazzák, de használják is. Nekünk nem, de nekik mindegy mit szavaznak. Ha megszavazzák akkor a gonosz politika alátett a rendes ubernek. Ha nem szavazzák meg, akkor meg lám lám hogy beijedtek a kiváló ubertől.
Plusz még itt is nagy mellénnyel osztjuk azt aki egyáltalán érdemben hajlandó tenni az ügyünkért - és a szabályozás betartatásáért - merjük paprikajancsinak nevezni, csak azért, hogy valami jó nagy, ütőset mondjunk. Katasztrófa, komolyan.
Én a helyében azt mondanám, hogy akkor b@ssz@tok meg és oldjátok meg ti okoskák, aztán hagynám az egészet a pics@ba.
Csúzlikkal nem lehet világháborút nyerni, ez van.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.06.02 11:35
Azt pedig hogy melyik politikai szinben milyen arányban vannak szabályozás vagy szabályozatlanság pártiak egészen pontosan ki fog derülni a szavazásból.Ha a szabályozatlanság győz, akkor jöjjön az anarchia, hisz azt szavazták meg, tőlünk megkapják ha ez a vágyuk.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.06.02 02:11
Minden tiszteletem a tiéd, mert hajlandó voltál tenni az ügy érdekében és nem melóztál napokon át. De ettöl még két dologban nincs igazad.Az egyik, hogy ez a vonat elment. Ha szabálybetartásra bírják őket akkor már nem lesz olyan vidám az a vonatozás. A másik, hogy Fónagy államtitkárt degradálod. Azt az embert aki jelen pillanatban gyakorlatilag egyedüliként harcol a mi érdekeinkért sok-sok más érdek ellenében.Ezért akár tórvénymodósítást is nyújt be, minden bizonnyal sokkal egyszerübb lenne az élete, ha nem végezné a dolgát és nem válna ő is célpontá velünk együtt.Pont ő az aki a dolgát végzi és nem a nyerészkedésen jár az agya, mig a többinek - dk, lmp, jobbik, mszp - igen.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.06.01 14:15
Taxivállalat akkor lenne ha ő vásárolta volna az autókat és ő is tartaná karban. De akkor hogy lenne lovéja?:-) Sehogy, veszteséges lenne. Ez a nagy trükk az egészben, 0 költség és uralkodás. Ezt a folyamatot állították meg - nagyon helyesen - Budapesten a taxirendelettel.
Vittem egy halál normális palit, aki ráadásul tök józan volt - a pesti éjszakában ez már szinte gyanús - rendezett ház, 3 gyerek, szóval ilyen ennek lennék a szomszédja figura. Ha lehet kerülöm az utastérben az uber témát, hisz az én bánatom nincs jogom vele az utast terhelni, de ő csak erőltette hogy mi a véleményem.
Azt mondta mindenben igazat ad nekünk, ő vállalkozó pár darab alkalmazottal és pl. az uber számláival nem tud mit kezdeni, ha elszámolós utazásra kerül a sor akkor taxi, ha nem akkor uber. De egy valamit nem ért, amiben szerinte nekünk kellene lépni, hogy miért nem szállunk be a ringbe és kezdjük el az uberrel az árversenyt? Még hozzátette ő gyilkos licitálást folytat egy-egy munkáért, nem érti mi hogy képzeljük, hogy nekünk ez nem dolgunk.
Elmondtam neki, hogy nincs esélyünk az árversenyben, mert az ubernek mindegy mit irat ki az autós partnereivel, nem az övé a költség. Ha mi kiírnánk, hogy 120Ft/km ő kiíratná, hogy 80. Megkapja a 25% sok kicsiből is, neki tök 8. Azt mondta erre, hogy akkor az uber tönkremenne. Kérdeztem miért menne tönkre? Mert önköltségi ár alatt fuvaroz. Mondtam neki, hogy de uram, az uber nem fuvaroz, nem érti a csíziót? Láttam rajta, hogy nem érti.
Próbáltam másik oldalról, hátha úgy megérti. Mivel felhozta magát példának mint vállalkozót, hogy ő milyen szűk árrésen vállalja be a melót, mert másképp nem kapja meg, állítottam ezzel példát neki.
Elmagyaráztam, hogy ebben a példában maga mint vállalkozó nem a taxis, hanem maga az uber. Maga vállalkozik, maga indult ennek a sztorinak nagy reménnyel, maga szeretne gazdag(abb) lenni, maga kockáztat. Ad másoknak munkát, le a kalappal, hajrá.
De a taxis itt nem ön, hanem a maga alkalmazottja. És ön nem teheti meg Európában jelen állás szerint azt hogy licitáltatja a kényszerhelyzetben lévő alkalmazottjait, hogy ki vállalja be még olcsóbban a munkát. 170.000 nettóról indulunk, ki vállalja 165-ért? A kalapos úr. 160? 155 a szemüveges hölgy. Biztos lehet igy lejjebb menni, de van egy szint ami alá már biztosan nem és ez a minimálbér. Hogy ez nálunk mennyi és mennyi Svájcban ezt most hagyjuk, de minden országban van ilyen határ. Ha ez alá licitáltatná az alkalmazottjait az már nem vállalkozás, hanem rablás. Tehát Európában szerencsére nem tudom megcsinálni, hogy elhozok egy elesett embert egy elesett-országból ahol eddig ő egy dollárt keresett évente és én itt neki megduplázom a fizetését mert ez neki milyen jó. Mert a szabályozás erre nem ad lehetőséget.
A taxizás költsége pedig épp ugyanannyi, ha 50Ft vagy ha 500Ft a kilométerdíj. A költség az költség, kikerülhetetlen, kiszámolható és beláthatjuk, hogy az ember azért dolgozik, hogy ebből pénze legyen, tehát a kilométerdíjat úgy kell megadni hogy az a nem csak a költséget fedezze, de maradjon is belőle a megélhetésre. Jelen pillanatban ez az a bizonyos 280Ft/km, amivel egészen pontosan a minimálbért érik el a taxisok. Ha ennél többre vágynak, akkor nem 20-22 napot dolgoznak egy hónapban hanem 30-at, a taxisok döntő többsége egyébként ezt teszi.
A 165 forintos tarifa már a minimálbér alá viszi a taxisok fizetését, ráadásul ha ebbe az irányba megyünk akkor ennek a sztorinak még koránt sincs vége. Lesz itt Lyft, 145-ért vagy EUber 133-ért. Ami közös lesz bennük az az hogy ők nem kockáztatnak semmit, egy autógumit nem fognak venni, mindent az autós partnereikre hárítanak majd, még az árversenyt is. Az összes tudásuk annyi, hogy naponta leellenőrzik mennyivel megy az ellenlábas cég. Csökkentett? Akkor mi is! A mi alatt itt mindenki mást ért, csak épp saját magát nem.
Piacot akar egy ilyen cég? Semmi mással nem tud betörni a piacra csak az alacsony árral? Árversenyezzen. De ne az én fizetésemből. Nekem a minimálbér jár. Ő vállalkozik, ő akar gazdag lenni, ő akarja uralni a piacot, akkor tegyen érte. Kockáztasson ő. Ha leviszi az árat hogy lenyomja a konkurenciát nyúljon a zsebébe és fizesse ki nekem a különbözetet. De jelen pillanatban ő most az én zsebembe nyúl. Fizesse ki nekem a minmálbérnek megfelelő 280Ft/km díját aztán azt írogat ki a tarifatáblájára vagy a digitális felületére amit akar és haverok leszünk. De addig míg ez nem történik meg ő az ellenségem lesz és mindenki más is aki az ő keze alá dolgozik.
Ezt hadartam el az embernek, ha már feszegette a témát, de nem tudtam eldönteni mikor kiszállt, hogy megértette e.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.06.01 11:56
Nem vágod, hogy ezt a hírt csak ők kommunikálják igy? Nem állt be mögéjük senki, még az iránymutatást sem adták ki, csak jelezték, hogy majd nemsokára kiadnak egy ilyet. Ami a gazdasági megosztásról szól majd.
De azt ubernek semmi köze a gazdasági megosztáshoz, ő csak ezt hazudja a világnak, hogy minél tovább engedély nélkül végezhesse a tevékenységét. Az uber egy fuvarszervező cég az autós partnerei pedig szimpla taxisok. Ők nem irányfuvart hirdetnek minimális költségáthárítással, hanem taxiszolgáltatást. És ezzel szerencsére a minisztériumban is tisztában vannak.
Nem mellesleg az Unió lenne a legnagyobb pancser ha beállna az ilyen cégek mögé. Csinálják Amerikában, oda tartoznak, ne cipeljék el a lovénkat. Majd mi csinálunk európai érdekeltségű cégeket, ha erre ekkora az igény. Európai szabályozással és nem észak-afrikaival.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.05.31 23:38
Fónagy János: Nem betiltani akarjuk az Ubert, hanem beállítani a sorba
Nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek. Örülök, mert Fónagy urat nem tudja megetetni az uber, tökéletesen látja ki ő, mi ő. A többszörösen átmosott hírt, mely szerint az Unió iránymutatást ad ki a közösségi gazdaság szereplőivel kapcsolatban - amit most az uber 10 percenként vesz elő - is kommentálta: szép és jó, nagyon helyes, de az uber sok minden csak nem közösségi megosztás alapú szerveződés, igy ezt a hírt feleslegesen lobogtatják.
Sírni pedig azért tudnék, mert itt ez a cég immáron két éve közöttünk, minden szabályt áthágva rabol ki minket (nem csak a taxisokat, mindenkit) és most hogy végre két év után előkerült a szablya tárgyalni akarnak. Kik? A képviselőik. Kik azok?
Eddig olyan válaszok voltak a minisztériumi kérésekkel kapcsolatban, hogy kizárták a hatóságot a rendszerükből. Vagy mikor a minisztérium megbüntette és felszólította a céget, hogy jogosulatlan tevékenységét fejezze be akkor annyit üzent hogy: bakfitty.
És ezek után leülök velük tárgyalni? Ezek után szeretném megtudni, hogy ők mit szeretnének?? Hát megmondom én, ehhez igazán nem kell két diploma: a 25%-t. Mindig, minden körülmények között. Még akkor is, ha működéshez nincs engedély.
Az adóhivatal, a közlekedési hatóság, a Belügyminisztérium tárgyal valakikkel és segédkezik, hogy ők meg tudjanak felelni a jogszabályoknak? Ott terelgetik őket és magyarázzák nekik mi is az a diszpécserközpont és mi is az a vállalkozói adószám?
Ha nem tudja akkor miért akar vállalkozni Magyarországon? Ezt másnak pénzért oktatják, amiből ráadásul sikeres vizsgát kell tegyél, hogy vállalkozhass.
Én ebből az egész sztoriból leginkább arra lennék kíváncsi, hogy ezt a két éve szabálytalanul működő céget és a hozzájuk csapódott autós partnereket elszámoltatja valaki ezért a két évért? Mert bár hangoztatják azt a blődséget, hogy ők nem veszik el a taxisok utasait, hanem újakat teremtenek a budapesti taxisok forgalma egész pontosan a felére esett vissza.
Ami pedig ha osztunk szorzunk nem kevés pénz és ez a taxisok zsebéből hiányzik. Ezt a pénzt gond nélkül kicipelhetik az országból és az autós partnereik megtarthatják, semmi gond? Tehát a budapesti taxisok akik jelen pillanatban - csak egyet mondok - drosztdíj gyanánt fizetnek be 400 millió forintot az államnak miközben ezalatt a két év alatt a forgalmuk a felére csökkent nyeljék le, hogy még elszámoltatva sem lesz a cég, sem az ő autós partnerei?