Felhasználó hozzászólásai
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2013.09.07 14:17
Mitől is igazságosabb a fuvarelosztás?
Attól, hogy a vak tyúknak is adsz szemet? Attól, hogy ad abszurdum az is elképzelhető, hogy a rendszer az én gazdaságosságomat, hatékonyságomat és eredményességemet nagyságrendekkel rontani fogja? Szemben a vak tyúkéval.
A csogu írta jól.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2013.09.07 14:12
Csak az üzemanyagon, és a javításon tudsz fogni. Mert ugye a többi költséged az nem futásteljesítmény függő. Abból számolj vissza 5 %-ot. De javíts ki, ha nem jól gondolom.
Közelítsük meg úgy, hogy ha 4000 összes kilométert mentél eddig, akkor ezentúl 200-zal kevesebbet fogsz. Mennyit is spórolsz a 200 km-rel? 20-40.000 Ft-ot? Szerintem nincs több 10.000-nél. És azért a 4000 km az sok. Nem annyira általános.
Nem azt mondtam, hogy elhanyagolható, de semmi esetre sem annyi, mint amennyit mindenféle gazdaságossági számítás nélkül gondolna az ember.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2013.09.07 14:01
A minap a 6x6-nál az egyik fősuttyó (mert van több is) egy beszélgetés közben megtalált azzal a dumával, hogy azzal a rádióval könnyű, és nekem minden jó hárommal. Mikor elmagyaráztam neki, hogy könnyen bizonyítható, hogy milyen ütemben dolgozom, mert még azt is írom, mennyivel vettem, és mennyivel értem oda. Megnyúlt az arca, és elkerekedett a szeme. A szó szoros értelmében. Azt a rendkívül értelmes kérdést tette föl, hogy miért csinálok én ilyet? Mármint miért írom. Hát azért, mert egyszerűen érdekel. De nem volt kíváncsi a papírjaimra.
A rádiómra vonatkozóan meg csak annyit, hogy rajtaütésszerűen kiszerelte az ezzel megbízott etikás (407 Zoli, meg lehet kérdezni tőle), és a szerviz mindent rendben talált.
Itt a statisztika. Időegységre jutó 221 fuvar, szépen, sorban, egy papírról. Bárkinek szívesen megmutatom ha kéri. De csak személyesen.
3 perccel fölvett címek 38 db
5 70 db
10 74 db
15 5 db
Időajánlat 26 db
Szűkítés 8 db
Hogy miért tartozik ez ide? Mert ha csak simán a fülünkre hagyatkozunk, és belevesszük az előítéleteinket is, akkor könnyen tévútra juthatunk, és alaptalanul vádolhatunk bárkit. És minél inkább a sor végén kullogunk a felvett címek mennyisége tekintetében, viszont a sor elején a „ledolgozott” (de inkább úgy fogalmazok, hogy az utcán töltött) órák számában, annál több kollégáról alakul ki az a meggyőződésünk, hogy batyus, meg nagypályás. A felkészültség, a motiváció, a tehetség eszünkbe sem jut.
Valaki itt írta, hogy ő már úgy akar dolgozni, és sok pénzt keresni, hogy hátradőlve, újságot olvasva kapja a fuvarokat. El kell keserítselek. Ez nem fog menni. És azt gondolni, hogy ez majd a GPS alapú címkiadásnál így lesz, balgaság. Különösen ebben a rendeletben meghatározott formájában nem.
És sajnos az ilyen gondolkodású „taxisoknak”, és a fuvarközvetítőknek köszönhetjük, hogy ez egyáltalán így bekerült a rendeletbe.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2013.09.07 13:25
Igen, saját fülemmel hallottam ezt a dolgot. A jogalkotó szándéka. Ezt a Pásztor Gábor fogalmazta meg ilyen szerencsésen, amire aztán a megfelelő ember úgy reagált, hogy igen, igen, igaza van
Mivel a teremben volt több jogász is a fuvarközvetítők képviseletében, rövid időn belül megegyeztek abban a megfelelő emberrel, hogy ez messze hmmm..... nem igaz. Ha a jogalkotó valamit nem ír le egzakt módon, akkor a szándéka az, ami a legkevésbé érdekes. Ha az a szándéka, akkor írja le. Ne nekünk kelljen kitalálni.
De hát nem ez az egyetlen eset. Lásd tarifa alkalmazás, tarifatáblák, tarifahelyek, meg az egész auditációs folyamat.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2013.09.07 13:18
Nem képviselem semmilyen csoportnak a véleményét ebben az ügyben. A saját véleményemet mondom, ami történetesen egybeesik az övékkel. És semmiképpen sem képviselek semmiféle huhogót.
Ez nem a szavak, mondatok értelmén való lovaglás. A rendelet ezt mondja ki. Sok más lényeges dolgot sem mond ki, hanem elegánsan rábízza a jogkövető felekre. Aztán majd a szavakon, mondatokon lovagolva meg akarja büntetni őket.
A lényeg sz, hogy nem találtál még csak erre utaló szót sem a rendeletben. Ilyenkor, jobb helyeken, azt mondják, hogy bocs, tévedtem. Minimum.
Azért azt megkérdezem. Te hány kilométert vagy hajlandó gurulni fuvarkényszer ürügyén egy akármilyen címre? Légy szíves válaszolj.
Most egyébként egy kis statisztikát próbálok készíteni a kollégák jellemzésére. Olyanokéra, akiknek fogalmuk sincs arról, hogy miket beszélnek. A Komáromi Endre és a fuvarközvetítők is az ő szavuknak bedőlve erőltetik ezt a GPS címkiadót. (Mondjuk a fuvarközvetítőket önző érdekek is vezérlik.) Ráadásul ebben a formájában. Remélem, egy fél óra múlva készen leszek vele.
Föl fogom ide tenni, neked címezve.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2013.09.07 11:25
Nem huhogók, hanem más a véleményük, véleményünk, mint a tiéd. Tisztelj már meg azzal, hogy nem nevezel huhogónak.
Akkor nézzük abból a szempontból, hogy mit mond a rendelet.
A rendelet idevonatkozó része arról szól, hogy a diszpécseralkalmazásnak tudnia kell bizonyos dolgokat. Arról nem szól, hogy ezt kell használni. Ha valahol olvasol ilyet, légy szíves pontosan jelöld meg a szöveg helyét.
Tehát ebben nem értünk egyet. De meggyőzhető vagyok, ha mutatsz valami bizonyítékot.
Megpróbálom egy példával szemléáltetni, hogy mit is keress. A viteldíjról a következőket rendeli.
„15.§ (5) Fizetendő viteldíjként kizárólag a taxaméter által e rendelet szabályai szerint képzett összeg állapítható meg. A fizetendő viteldíj képzése - a (6) bekezdésben foglaltak
kivételével - az utas személytaxiba történő beszállását követően a taxaméter elindításával kezdődik meg és az utas által kért végcélra való megérkezéskor a taxaméter leállításával
fejeződik be.”
Tehát egyértelműen kimondja, hogy a taxaméter által generált….
Így rendelkezik a címkiadásról.
„4.§ (6) A szolgálat diszpécseralkalmazása:
a) térinformatikai alapon rendszerbe szervezett,………..”
Ha találsz egy olyan részt a 4.§-ban bárhol is, ahol a viteldíjhoz hasonlóan le van írva, hogy CSAK ÍGY ADHATJA KI A KÖZPONT A CÍMEKET, akkor igaz az az állításod, mely szerint ezt kell használni. Ha nem találsz ilyet, akkor, hát finoman szólva is……….-t állítottál. Kipontozott részbe saját fogalmaid szerint gondolj, amit akarsz. Nem akarlak megsérteni. És akkor az egészet talán nézzük ebből a szemszögből.
Aztán, hogy ez neked ilyen műszaki tartalommal és biztonsággal is tetszik, arra utal, hogy neked nem a megélhetésed a fontos, hanem az, hogy jól szórakozz normális bevételt hozó munkavégzés helyett.
Elegánsan megfeledkeztél – vagy csak egyszerűen nem vettél tudomást róluk - több más megjegyzésemről, amit ebben a tárgyban tettem. Azért arra is kíváncsi lennék, hogy azokról mi a véleményed.
Nem csak a reklamáció URH-n történő intézésére hívtam föl a figyelmedet. "Aztán azt sem szabad elfelejteni, hogy ha ez a dolog megadja magát (márpedig meg fogja), akkor mi a bánatot csinálsz URH nélkül? Aztán ha majd ömlés lesz (véletlenül valamikor), és a rendszered nem fogja tudni kezelni a dolgot, akkor kénytelenek lesznek URH-n kiadni. Bécsben is ezt csinálják, pedig hangyányit fejlettebb a teknikájuk, mint a HCS féle. Tehát jó akkor működik, amikor csak pötyögés van, amikor meg igazán szükség lenne rá, akkor nem." Szerintem szelektíven olvasol.
Sokan még csak nem is a rendszer ellen ágálnak, hanem a megvalósítás módja ellen, az egésznek a kiforratlansága ellen. Pár évvel ezelőtt volt egy bemutató, ahol meg lehetett nézni bécsi rendszert. A Tóth Péter kollégám, aki akkor a 6x6 diszpécserközpont vezetője volt, rákérdezett, hogy mi van akkor, ha beindul a bolt. A kezek széttárása volt a válasz. Nem a levegőben beszélünk. Jómagam a Leopold Müllnerrel beszéltem erről, aki azt mondta, hogy ettől ne várjunk csodát. A kihasználtságot nem fogja az egekbe emelni. 4-5 %-ot tud hozni, nem többet. Tehát olyan emberekkel beszéltünk, akik használják, és sokat tettek a kifejlesztéséért. És nem okostelefonokon. Tudom, hogy a HCS az Isten, és ő tablettázik, de vannak más cégek is, ahol sajnos nem ilyen jószándékú, intelligens profik a tulajdonosok.
Szóval. Hidd el, hogy címfelvételre is fogod használni az URH-t a jövőben is. Nem csupán reklamációra (mint azt kiolvastad az irományomból), hanem címfelvételre is. Mint ahogy máshol is így történik.
.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2013.09.06 12:50
Látom, hobbitaxis lettél.
Át kellene gondolnod a dolgokat.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2013.09.06 12:46
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2013.09.06 12:44
Inkább ne folytasd.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2013.09.06 12:41
És azért még valamit ne felejts el.
Te a saját érdekeidet képviseled, azokat próbálod meg tolni. Teljesen érthető módon. Még akkor is, ha az szemben áll minden szakmai racionalitással.
Én ezt nem igazán tehetem meg.