Felhasználó hozzászólásai
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.11 12:30
A levél azt igazolja, hogy a cégvezetők kamuztak. A többit, amit leírtam, nem a levél igazolja, hanem a Marci, meg a többiek, akikkel beszéltem. Remélem nem baj, hogy kérdezgetek embereket.
De. Pontosan tudunk válaszolni a többi kérdésre is. Meg is adtam a választ. Csak elegánsan nem veszel tudomást róla.
Egyébként úgy lenne normális, ha minden cég a saját szakállára vezetné be, a saját problémáinak a megoldására. Milyen problémára jelent ez megoldást? Arra, hogy a hagyományos, URH-s módszerrel már nem tudja kiadni a cég a rengeteg fuvart, és kell valami logisztikai megoldás. Ez a probléma talán csak a "fénykorában" lévő Plusnál létezett. Az is érdekes, hogy a jelenkori kezdeményezés nem onnan indult ki.
Nem kell ehhez rendelet. Csinálja meg, ha akarja.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.11 11:53
Még valami.
Nehogy azt gondold, hogy a te nyugalmad miatt erőltetik ezt a dolgot. A te (időleges) nyugalmad csak egy kis hozadéka. A lényeg nem nálunk lesz mérhető.
Megint bemásolom a Komáromi levél idevonatkozó részét. Csak emlékeztetőnek.
"Kedves Gábor !
2012 áprilisában a városházán történt egyeztetésen már szerepelt a fuvarszervezőkre vonatkozó szabályozás . Ez azóta nem változott, igaz nem volt fuvarszervező aki ezzel az előírással foglalkozott volna, mert el voltak foglalva azzal , hogy a Taxisokat nekik kell megvédeni a szabályalkotóktól. Ennek az előzménye az, hogy a fuvarszervezők már korábban kifejlesztették a néma címkiadó rendszert, de mivel a taxisok ellenezték és elmentek volna a konkurenciához nem kapcsolták élesre a rendszerüket. / legalább is ezt válaszolták / . Az nem tartható, hogy a taxisvállakozás 20 %-os kihasználtsággal üzemeltesse a munkaeszközét. Nem megoldás, hogy kályháznak mert az csak viszi a pénzt. Nem elfogadható, hogy a batyus taxis a többiek kárára dolgozik a piacon . Tűrhetetlen, hogy a Kerületek megszüntetnek forgalmas helyen levő taxiállomást , mert a taxisok nem állnak oda, hanem attól 50 méterre kocsedóznak, mert onnan jobban látja a CB-je az átjátszó adót. Nem tarható, hogy a fuvarszervező a havi 70 ezer forintért címeket dob fel és ebben ki is merül fuvarszervező tudománya. A fuvarszervezés egy szakma amit meg lehet tanulni és a gyakorlatban alkalmazni. A jó fuvarszervezéssel akár 50% -ra is emelhető a hatékonyság , aminek eredménye a taxisnál jelentkezik. / bár ennek egy részét el fogja venni a fuvarszervező,amire nem tudok megoldást. / Hát ennyi.
Dr. Komáromi Endre
A lényeg az alábbi sorokban van.
"Ennek az előzménye az, hogy a fuvarszervezők már korábban kifejlesztették a néma címkiadó rendszert, de mivel a taxisok ellenezték és elmentek volna a konkurenciához nem kapcsolták élesre a rendszerüket. / legalább is ezt válaszolták / ."
Ezt megoldja? Meg. Mindenhol kötelező, tehát nem fog elmenni.
Kihasználtság 50 %-ra növelését megoldja? Nem. Lásd Marci adatait. Semmivel sem lett jobb, és nem is lesz, ameddig nem csökken legalább egyharmaddal a taxisok száma.
Kályházást, tutizást megoldja? Nem. Csak másképpen, más helyeken fogják csinálni.
A batyuzást tényleg (?) megoldja. De várjuk ki a végét. Majd jönnek e tuningolt kütyük, meg a kivételezett taxisok.
Talán a nagypályázást. De ebben sem vagyok biztos.
El tudod képzelni, hogy nem lesz olyan törekvés, ami valamilyen előny megszerzésére irányul? Vagy azt, hogy ne szerezze meg valaki ezt az előnyt?
Nemá......
Ez a jelenkor magyar kultúrájának szerves része.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.11 11:18
Már miért nem mernének?
Itt van például a Marci. Csak mostanában eltűnt.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.11 11:12
Szerinted nem fognak odaállni? Majd akkor ezeket is kinevezzük gátlástalanoknak.
Ez lesz az újfajta tutizás.
Kíváncsi vagyok arra, hogy mikor jelenik meg az első kompjúterzseni, aki majd föltuningolja a kütyüket.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.11 11:09
Tamás!
Ne tégy már úgy, mintha csak a tökösök követnének el simlisségeket, vagy alkalmaznának trükköket.
Azt mondd meg nekem, hogy hogyan tud megélni az a taxis, aki évek óta 50 és 100 fuvar között vesz föl a cégtől? Nekem évek óta átlagosan havi 5 beülős utasom van. Nem tudom, ők hogyan csinálják.
A múltkoriban itt (nem ebben a topikban) valaki megjegyezte, hogy ha nem lennének az állandói, fölkopna az álla. Nem biztos ugyan, de nagy valószínűséggel valahonnan lenyúlta az állandóit. Ez is a gátlástalanság egyik formája.
Vagy nem nyúl le senkit, de mondjuk elkerüli a befizetendőket. Ez is gátlástalanság. Vagy jól alámegy árban a másiknak, hogy az övélegyen az utolsó büdös kocsma is. Ne sorolgassuk, mert biztos vagyok abban, hogy nem tudnék minden gátlástalanságot fölsorolni. Több van belőle "földön és egen Tamás, mintsem bölcselmed álmodni képes". De szerintem ezt te is tudod pontosan.
Sikerült megint még több szeletre osztani a társaságot, és sikerült kiélezni az ellentétet. Batyus - szabálytisztelő. Nagypályás - normálisan dolgozó. Ez utóbbit te írtad. Szerinted normálisan dolgozó az a taxis, aki kályházik? Nem. Akkor te mitől sorolod magad a normálisan dolgozók közé? Tudod mit? Szerintem meg az a normális, aki az összes nyomorult kályhást szivatja, még akkor is, ha esetleg nem ér oda a felvett időre. Mert ezt érdemlik. Szóval lehet ám osztani a végtelenségig még kisebb szeletekre a társaságot.
Tamás!
Te nem alkalmazkodtál, téged bedarált a rendszer. Büszke kályhataxis lett belőled. Arról nem is beszélve, hogy még .... nem akarok jelzőt használni. Te magad írtad valahol, meg nekem személyesen is elmondtad, hogy kényelmesen akarsz dolgozni. Olvasgatni, aztán ha jön egy cím, akkor hajrá. Aztán várjuk a következőt. Neked semmi sem drága. Van időd órákig várakozni egy fuvarra.
Volt egy időszakom, amikor minden nap megvettem valami ostoba újságot, és a két fuvar közötti várakozás szünetében szinte tökélyre fejlesztettem a sudoku megfejtését. Aztán nem értettem, miért csak a fele a pénzem a megszokottnak. Abbahagytam a sudokut, és visszaállt a rend. Szóval ezt is munkának kellene tekinteni, ahol a teljesítmény számít. Tényleg a legjobb úton haladunk affelé, hogy valami élelmes (hogy hívják ezeket? Oligarha?) beállít pár ezer taxit, ráültet valami emberszabásút, kifizeti banánnal, aztán megint alkalmazkodhatsz.
Fordítva gondolkodsz, gondolkodtok.
Mikor többen megmondtuk, én biztosan, hogy semmi értelme a Pentának az akkori viszonyok között, és várjatok, amíg esetleg bejön a fix. De hát ti okosabbak voltatok, és a biztos bukásba vezettétek magatokat. Most kellett volna/kellene megycsinálni. Most életképes lehetne. De mit teszel? Nem ám Pentázol, hanem a csendes címkiadástól várod a megmentésedet. Meg szidod a gátlástalanokat.
De nem folytatom, mert megy föl a vérnyomásom.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2013.10.10 15:29
Tehát mi a lényeg? Hogy így még a töketlenek is kapnak fuvart, és elégetettek lehetnek.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2013.10.10 15:25
Ezt a hallgattok-ot nem igazán értem. A nak elmegy.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.10 15:21
Hát erre nem is gondoltam.
Egyébként toronymagasan leszarom, ha óránként két átlagos fuvart rámtol. Annyit még szívesen ücsörgök. Az még egy értelmes várakozási időt feltételez két fuvar között.
Hallottam már ilyen stratégia dumát a Dióslakitól, hogy tudomásul kell venni a taxisoknak, hogy innen kezdve másképpen kell majd taxizni. Jó, mi? Mintha eddig bármelyik is tudta volna, hogy hogyan is kell ezt csinálni.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy bármilyen más szakmában követnének-e egy olyan gazdaságpolitikai elvet, melynek értelmében olyan vállalatirányítási vagy logisztikai módszert vezetnének be, hogy ehhez hasonlóan egyenlítenének ki vállalkozások közötti alapvetően szakmai, vagy motivációs viszonyokon alapuló különbségeket. Valami olyan intézkedést hoznának, ahol az azonos profilú cégek nem vehetnének ki többet a piacból, mint a számszerűen rájuk eső rész. Vagytok öten, piac osztva öttel. Mert úgy igazságos. Nehogy már több legyen valakinek.
Visszatérve a stratégiára. Beszéltem T4-es taxissal, akinek az a stratégiája, hogy arra a környékre megy vissza állandóan, ahonnan a legtöbb rendelés várható. És most már nem csupán a kerületre megy rá, hanem a konkrét címekre próbál ráállni. Teljesen logikus amit csinál. Kályházik, és gurul. Csak most több időt tölt várakozással. Mivel azonban a pénzét meg akarja keresni, az előzőnél is többet van utcán. A 10-12 óra helyett majd 16-18-at tölt kinn. Borítékolom, hogy mindenki ezt fogja csinálni. Valószínűleg én is. És még alhatok is, mert nem kell figyelnem az URH-t. A kütyü ugyanis hangjelzéssel fog ébreszteni, ha fuvarom érkezett. Elég lesz csak reflexből rányomni a képernyőre, és máris az enyém a fuvar. (Csinálni kellene egy redőny bizniszt. Szélvédőre és oldalablakra szerelhető, autós belátásgátló. Ne lássa az utca embere, hogy csorog a taxis nyála alvás közben.)
Aztán majd azzal fognak jönni a kevesebb címet fölvevők, hogy milyen igazságtalan a rendszer, mert X vagy Y mennyivel többet tud feszült figyelemmel, éberen aludni.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.10 12:26
Mi az a más stratégia? Milyen stratégiát lehet alkalmazni?
Csak kérdezem.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.10 02:41
Mert könnyebben megszabadul a címeitől.
Benn tudja tartani a motiválatlan, tehetségtelen, világtalan tagdíjfizetőit.