Név TE
Becenév nazoli
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2013.10.12 10:40

Ez egyébként teljesen normális. Minden vágyam, hogy így dolgozhassak.

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2013.10.12 10:38

Nem tudom, figyelsz-e. Látszólag igen, mert a szót a helyén kezeled. Csak az értelmét nem. Azt írtam, hogy a rendszer működött úgy. Nem azt, hogy a technika volt ugyanaz. Az elv volt ugyanaz. A rendszer működése. Körzetesítve volt (mint ma) a város. URH-n bejelentkeztek a körzetbe (mint ma, csak most nem URH-n jelentkezik be, hanem a kütyüjén), ahol tartózkodtak, és a központ arra tolta rá a címet, aki a legrégebben tartózkodott a körzetben (mint ma). Ha átmentél másik körzetbe, átjelentkeztél (mint ma). Le tudtad kérdezni, hogy melyik körzetben hányan vannak (mint ma). Ha vetted magadnak a fáradságot, és miközben haladtál valamilyen úti cél felé,amelyet jeleztél a központnak a várható érkezési idővel együtt, előfordulhtott, hogy rádtolt valamit még utassal menet közben is. Legnagyobb részben a taxiállomásokra álltak be (mint ma), mert ott normális taxiállomás hálózat van, ahol a taxiállomások telefonon hívhatók. Ettől droszt az, és ettől nem az ami nálunk van. Háromesélyes a dolog. Vagy kapsz valamit a kütyüdön, vagy a droszt csörög, vagy beülnek. Szóval minden olyasmi benne van, ami segíti, és valóban gazdaságosabbá tudja tenni, ha te is úgy akarod. Más egyéb? A műszaki megjegyzésedre valami. Nem nyújt pontos információt az autó pillanatnyi helyzetéről. Nem én találtam ki, olyasvalaki mondta, aki részt vesz a fejlesztésben. Ha egymástól bizonyos távolságban több autó tartózkodik, azokat egynek látja a rendszer. Nem véletlen, hogy azok az ostoba osztrákok bejelentkeznek.

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.10.11 16:43

És ez a 430-as hozzászólásomból derült ki számodra. Majd akkor mondj ilyet, ha a tudomásodra jut olyan konkrét cselekményem, ami a többség ellen irányul. Nem minősítem ezt a beírásodat.

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2013.10.11 16:21

Ebben tényleg igazad van. Nem láttam még. Ezt nem. De honnan is láthattam volna, amikor nem kötötték az orromra. A tiédre talán igen? Megkérdeztek, hogy szerinted hogyan kellene megcsinálni? Két éve tudják, hogy erre valószínűleg szükségük lesz, de az utolsó utáni pillanatban kezdik el gyártani. És még csak nem is tesztelik pár tucat autóval, hanem rögtön élesbe. Mint az E útdíjat. Aztán majd valamikor évek múlva talán nem lesznek (vagy legalábbis csak normális tűréshatáron belüli számban lesznek) technikai hibák. Tudod, az emberek tudnak beszélni. És a beszéd, mint olyan, alkalmas olyan dolgokat közvetíteni, amik által a hallgató képes megérteni egy olyan dolgot, amiről előtte még csak nem is hallott. Meg nem is látta. Elárulom neked, hogy 1985-ben láttam ennek az egésznek az elődjét. Az pontosan úgy működött, ahogy ma a GPS alapú működik. Most majd jön az, hogy igen, de nem dolgoztál vele. Volt egy barátom Bécsben, ő dolgozott vele. Kibeszéltük rendesen. Pontosan tudom, mivel jár ez a dolog. Legalábbis az, amivel ők dolgoztak. Az meg egyenesen röhej, amit írsz az irányítási módszerről. Rátok szólnak, hogy sokan vagytok a Blahán. Aztán majd jól odébb gurulsz 500 métert. Te tényleg nem érzed ezt? Mi az, hogy lát a rendszer? Miért kell látnia? Nem arról volt szó, hogy oda-vissza kommunikációra kell képesnek lennie? Akkor miért kell látnia? Miért nem tudok bejelentkezni? És akkor biztos lehetek benne, hogy "lát". Arról nem is beszélve, hogy a kisebb távolságon belül egymás mellett álló taxikat egynek érzékeli a rendszer. És ezt nem fogod tudni finomhangolással beállítani. Ha nem lesz bejelentkezős, akkor minimum ebből mindig problémák lesznek. Miért is kellene gurulnom akár egy centit is? Hátha pont onnan gurulok el, ahová a következőt dobja, és én lennék a legközelebb. És menjek odább 500 métert. De jó, odább megyek. Aztán odajön valaki, aki 50 méterrel közelebb lesz ahhoz, ami miatt én odamentem. Aztán megint odább megyek 500 métert, és a végén ott tartok, hogy visszamentem a kiindulási helyemre, de onnan is tovább kell mennem, mert már megint sokan vannak. Szerinted hol tobzódjanak? Erzsébeten? Nyilván oda fognak menni, ahol a legtöbb rendelés várható. És már nem csak a várható címek körzetét célozzák meg, hanem a konkrét címet fogják. Bízva a szerencsében, hogy ők vannak közelebb. Szerintem nem olvastad el, amit előzőleg írtam. Vagy nem akarsz tudomást venni róla. Szóval ezt a dolgot nem a taxisoknak csinálták. Aztán meg azért vannak sokan a Lehel tér környékén, meg a Blahán is, mert alapjában véve sok a taxi. Na ezt kellene megszüntetni. Nem a taxisokat terelni az üres helyekre. Mennyé má oda, ott nincs senki. Igaz, hogy meló se lessz, de neájjá má ottan. Nem érzed, milyen csöves dolog ez? Tamás! Ez az egész egy rossz vicc így, ahogy van. Tíz társaság, tízféle rendszer, és egyik sem azért van, hogy a munkádat megkönnyítse, és gazdaságosabbá tegye. Csupán ennyit kéne észrevenned, hogy megértsd a lényeget. De nem akarod, mert az egyéni érdeked egy ponton (ráadásul marginális fontosságú ponton) egyezik azzal az érdekkel, ami itt, Budapesten megvalósította ezt a rendszert.

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2013.10.11 13:25

Várgyá, és a legszebb. A nagy kedvencem. Úgy működik, hogy csilingel a kütyü, hogy fuvart kaptál. A kijelzőn is ennyi jelenik meg. Fuvarod érkezett. Semmi cím, semmi hová, semmi kicsoda. Fuvarod érkezett. Ha nem fogadod el, akkor semmi sem történik. Ha elfogadod, akkor tudod meg, hogy mit is kaptál valójában. Akkor kapod meg az összes fontos adatot. Ilyeneket, hogy cím, név, stb. Ha rájössz, hogy ez neked valamiért nem jó (egyébként ha nem néma lenne, rá sem nyomtál volna), akkor viszont vagy fizetsz egy rugót, vagy négy óra kispad. Szerinted? És a Pásztornak még a nyakán van a feje. Majdnem azt írtam, hogy a helyén. De az nem ott van.

Téma: TaxiLike, az alternatíva!

Hozzáadva: 2013.10.11 13:01

Beszéltem bécsi taxissal, aki használ valami ilyesmit. Szép számmal vannak rendeléseik. Vittem a múltkoriban egy utast, aki azt állította, hogy ő is fejleszt valami hasonlót, de ugyanazokat a feltételeket követelik meg tőle a BKK-nál, mint a fuvarközvetítőktől. Tegyél le 50 millát és hasonlók. Mit mondjak. Ingadozik.

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.10.11 12:49

Nem akarom én őket meggyőzni. Nem is lehet. Arra próbálom felhívni a figyelmüket, hogy a lényeg máshol van, mint gondolják.

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2013.10.11 12:45

Nem tudom, a Plusnál ez hogyan működik, de a T4-nél például a legközelebbire tolja rá a fuvart. Most ebben az esetben mi értelme is van, hogy látod, hányan vannak körülötted?

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.10.11 12:38

Nem biztos, hogy használnom kell ahhoz, hogy tudjam a lényeget. Alapjában véve nem azzal van a problémám, hogy technikailag kiforrott-e vagy sem, és, hogy hibátlanul működik-e, vagy sem. A lényeggel van a bajom. Nem, Tamás, nem azt akartam belőle kihozni, hogy én milyen okos voltam. Ha emlékszel, akkor ott voltam. Ha emlékszel, pont én ajánlottam azt a megoldást, hogy fizetek bármilyen összegű pártoló tagsági díjat. Több alkalommal beszélgettem veled, és a Sipekivel is, de minden javaslatra az volt a válasz, hogy a tagság nem fogadja el. Hiába vettem volna részt benne tevőlegesen is, akkor sem lett volna más a következmény. Azt nemhogy én, de senki sem tudta volna sikerre vinni. (Hogy miért áldoztatok, és mi erről a véleményem, azt inkább nem írom le, mert nem akarok mindenkit megsérteni magam körül. De egyetértek az utolsó előtti bekezdésben írt utolsó mondatoddal.) Többen azért nem írtuk le ezt a véleményünket itt, mert nem akartuk, hogy úgy tűnjék, mintha mi akarnánk keresztbe tenni ennek a kezdeményezésnek.

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.10.11 12:35

Azért az is hozzátartozik a dologhoz, hogy nem én kezdtem Pentázni. Te kezdted. De mi lenne, ha most vennéd elő? Lényegesen nagyobb lenne az esélye, és lényegesen többen támogatnák.