Felhasználó hozzászólásai
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.05 15:58
Ezzel mindenki így van. De azért valami apró összefüggés csak van a felvett fuvarok száma, és a bevételed között.
Nem akar darabszámból többet eladni. Ha így lenne, akkor a címarányos tagdíjfizetést vezetné be. De ezt egyik sem meri bevállalni.
Neki tökmindegy, mennyit "ad el". Havi fixet fizetsz neki, bármennyit "vettél" tőle.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.05 15:14
Az 5 % átlagban 200 kilométer spórólást jelen havi szinten. Ez kb. 10.000 Ft. Tényleg nem kevés. De nem ettől a tíz rugótól lesz alapjaiban gazdaságosabb a taxizás.
Én nem győzködök senkit. Talán a Marcit, hogy gondolkodjon. Csak leírom, hogy mit gondolok, és mit tudok az egészről.
Két évvel ezelőtt kértem egyeztetést ebben az ügyben a Fővárostól. Nem volt. Négy oldalas levélben írtam le ugyanezeket, hónapokkal ezelőtt.
Én sajnos ennél többet nem tehetek.
Aztán még azt is add hozzá, hogy itt azért gőzerővel folyik a TGFSZ erodálása hosszú ideje. Mint egy másik topikban közzétett levélben olvasható, a BKK illetékesei a Hallotaxiról informálódnak. Mivel ott az jön le, hogy a TGFSZ hülye, nincs támogatottsága, ezért ennek megfelelően kezelik az általunk adott információkat is. Mivel gyakorlatilag csak ellenvéleményeket látnak, ezért hülyeségnek tartják, amiket beadunk.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy vannak, akik viszont támogatják ezt a dolgot. Taxisok és fuvarközvetítők egyaránt. És ugye vannak érveik is. Igazságosság és társai.
Ha talán többen álltak volna a kollégák a TGFSZ mellé, de minimum nem fikázni állandóan, valamivel több esély lett volna az egész rendelet jobb alakulására.
És azért azt is tudomásul kell venni, hogy másoknak is vannak érdekeik, nem csak a taxisoknak.
De ezektől függetlenül a csendes címkiadás használata minden ellenkező állítással szemben nem kötelező. A cég "diszpécseralkalmazásának" tudnia kell ezt, de nem kötelezi a cégeket a használatára.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.05 13:41
És még egy dolog. Az említett két városban a mezítlábasok is hívhatók a drosztról. Nem a taxiállomásról, a DROSZTRÓL. (Ha esetleg gondot okoz az különbség értelmezése, kérdésre válaszolva szívesen leírom.)
Az ottani BKK még ezt is megoldotta a befizetett díjból.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.05 13:38
A párizsi adat taxira, és nem taxisra vonatkozik. Még mielőtt félreértené valaki.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.05 13:35
De van haszna. Csak az jelen esetben nem nálad jelentkezik.
Normális esetben az egyik haszna az, hogy a központ könnyebben tudja kiadni a címeit. Tehát nem többet, hanem könnyebben. (Többet ugye csak akkor adhatna ki, ha több lenne. De nincs több, és a rendszer sem fog utast generálni.) Ezt általában olyan helyeken alkalmazzák, ahol az előbb címkiadási tevékenység komoly akadályokba ütközik. Például, olyan mennyiségű rendelés van, amit már a hagyományos módszerrel, és a rendelkezésre álló taximennyiséggel nem lehet kiadni. Itt nem erről van szó.
A Főváros számára kollégáktól és cégektől kapott adatok alapján készült elemzésünkben leírtuk, hogy Budapesten egy taxira számítva kb. 162 fuvar jut. (Két évvel ezelőtti adat. Ma ez kevesebb.) Ez 25 munkanapra vetítve napi 6,48 fuvar/nap/taxis. De ha a szokásaink szerinti 30 munkanapot számoljuk, már csak 5,4. Ugye azért sírunk, hogy napi 12-14 órákat dolgozunk. Akkor erre az időre vetítve ezek a számok azt jelentik, hogy kb. kétóránként jut egy fuvar egy taxisra. Az átlagos fuvar 6 km. és nagyjából 10-15 percig tart. Szerinted? Minden két órából a hasznos munkavégzésed, a fuvarra gurulás idejét is beleszámítva konkrétan maximum 20 perc. Mondj nekem még szakmát, foglalkozást, vállalkozást, ahol ezt elbírja a vállalkozó. Legyen az akár alkalmazottat tartó is. Szerinted hol van itt annyi rendelés ami igazolná ennek a dolognak a kikényszerített bevezetését? (Azzal egyetértek, egyetértenék, hogy az a cég, ahol megfelelő fuvarmennyiség van, vezesse be saját magának. De szerintem ma Budapesten nincs ilyen cég.) Írok pár adatot. Bécsben a napi fuvarátlag mezítlábas esetén, 8 óra munkaidővel számolva 12 fuvar/taxis. Ugyanez egy céggel szerződött taxis esetében 3-4 fuvarral több, tehát 15-16. Szemben a mi 5,4-ünkkel. Párizsban egy taxira naponta 35 fuvar jut. Ez kb. egybevág a bécsivel. A budapestinek ezeknek a harmada. Szóval ezekben az esetekben van értelme a logisztika ilyen irányú fejlesztésének, mert a határon vannak a számok. Nálunk meg 80 % tartalék van még régiben is.
Még egy érdekes összefüggés. A számok szerint (átlagosan ténylegesen is) munkaidő 16- 20 %-a telik hasznos, és tényleges munkavégzéssel. Ha abból indulunk ki, hogy ez a rendszer képes a kilométer kihasználtságot átlagosan 5-10 százalékkal növelni, az egyúttal azt is jelenti, hogy a munkaidő kihasználtságot ugyanennyivel csökkenti. Kevesebb kilométer, kevesebb munkával töltött idő. Ugye ez stimmel. Több időt tud a taxis átlagosan a farka babrálásával tölteni.
A másik haszna az, hogy egy jól összerakott rendszer (hardver, szoftver, telefonközpont, képzett személyzet) esetén, az élőerő 50 %-át meg tudja spórolni a cégtulajdonos. Ausztriában fele ember végzi ugyanezt (?) a tevékenységet. Ez ugye elég szép megtakarítást jelent, még akkor is, ha a rendszer költségeit is beleszámítom. Ez kinél jelentkezik? Hát nem nálad. Vagy a H:CS: esetleg tekkdíjjkedvezményt ajánlott cserébe?
A többi kérdésedre válaszolva.
A taxizásnak arról kellene szólnia, hogy ha elvisznek B pontba, akkor onnan vegyél föl fuvart, ami aztán elvisz mondjuk C-be. És így tovább.
URH-zás közben arról kellene szólnia a taxizásnak, hogy ha elvisznek C-be, akkor ne kelljen egy centit sem mozdulnod semmilyen irányba C-ből, hanem ott helyben föl tudj venni egy másik fuvart. Vagy miközben haladsz C felé, menet közben is föl tudj venni fuvart C-ben, vagy a közelében. Jaa, hogy ez nem megy, mert mindenhol a tutikban állnak a helyi dzsanisták? Hát ez meg azért van, mert kb kétszer annyi taxi van, mint kellene. Ez sem a te pénztárcádat gazdagítja.
Hogy a csendes használata közben miről szól a taxizás, vagy miről kellene szólnia, azt az előzőleg leírtam.
Mindenesetre nem a taxizásról, és nem rólad.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.05 05:40
Akkor leírom.
Ha pontosan írsz minden fontosabb adatot, azokból megállapítható a változás. Ha tudod a bevételt, munkaidőt, fuvarszámot, kilométert, ezekből minden fontosabb következtetést le tudsz vonni.
Ami ebben az esetben érdekelt, a bevétel/kilométer, bevétel/óra, bevétel/fuvar, és a fuvarszám/óra adatok, vagyis az egy összes kilométerre eső bevétel, népszerűbb nevén a guruló, az egy taxizással töltött órára eső bevétel, az egy fuvarra eső bevétel, és az egy óra alatt fölvett fuvarok száma.
A guruló változása következhet egyrészt a tarifa változásából, másrészt a kilométer kihasználtság változásából. Marci gurulójában van 6% plusz az enyémhez képest, ami valószínűleg a kilométer kihasználtsága növekedéséből adódik, amiből az következik, hogy a címkiadás módja mintegy (tehát nem pontosan) 6 %-ot javított a kilométer kihasználtságán. Ez teljesen egybevág azzal a feltételezésemmel, mely szerint ezzel a címkiadási módszerrel nem érhető el a kilométer kihasználtság számottevő, a rendeletalkotó szándéka szerinti 30-40 %os növelése. (Átlagosan 5, de maximum 10 %-ot mondtam.)
Az én egy órára eső fuvarszámom lényegében változatlan maradt, Marcié 25 %-kal csökkent. Ez pedig azt bizonyítja, hogy a munkaidő kihasználtsága viszont lényegesen csökkent. Többet kell várnia egy fuvarra. De a "csendessel" dolgozó (?) kollégák egybehangzó állítása szerint is ez érzékelhető. Sokszor órákat várnak egy fuvarra, aztán egymás után tolja rájuk a rendszer a melót. Tehát hektikussá, kiszámíthatatlanná válik a munkavégzés. Az emberről nem is beszélve. Persze nem mindenkinél jelentkezik ekkora visszaesés, de a Marci véleményem szerint bukott az üzleten. A bevétel növekedése pedig egyértelműen a magasabb tarifának köszönhető.
Összességében Marci szerintem rosszabbul járt.
Hozzátartozik a történethez, hogy utólag elismerte, hogy az adott számai nem teljesen pontosak a munkaidő és a fuvarszám tekintetében, így aztán engem is megszívatott, mert jól kiszámoltam a semmit. Mondjuk azért nem teljesen semmit. De jól elvoltam egy ideig a számolással.
A lényeg az, hogy össze lehet hasonlítani, ha pontosak az adatok. Akkor is össze lehet, ha nem pontosak, de úgy viszont nem sok értelme van.
Hát most így jártam.
A címállomány változását onnan lehet tudni, hogy megnézed a falon. Ott van a tavalyi is.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2013.10.04 12:31
Na látod, ez a lényeg.
" A rendszernek az a dolga, hogy minden címet eladjon." Kerüljön az neked bármibe is.
Elolvastad amit átküldtem?
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.04 12:20
A 254-ből ítélve régen sem nagyon ismerte. :-DD
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.04 12:18
Kimaradt nála egy pár év.
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.04 12:18
Haggyadmá. Lukas, mit lukas, feneketlen hordóba akarsz vizet töltögetni.