Név TE
Becenév nazoli
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Max Taxi

Hozzáadva: 2014.08.05 16:58

Ha ez a történet így zajlott le, a TGFSZ nevében csak gratulálni, és köszönetet mondani tudok Bodnár Dinó István kollégának. Több ilyenre lenne szükség.

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2014.07.22 11:23

Az nem a szakma összezárása, ha valakik kihúzzák a fejüket az általad megjelölt helyről. Az ennél ennél valamivel több.

Téma: Tele5 Taxi 8 555 555

Hozzáadva: 2014.06.25 10:57

A rendelet saját tőkét ír elő, ami nem azonos a törzstőkével. A törzstőke a bejegyzett tőke, a saját tőke mérleg szerinti elemeket tartalmaz. A lényeg ebben az esetben szerintem az, hogy saját értéknek kell rendelkezésre állnia, nem pedig hitelnek.
A rendelet szövegéből nem is következik ilyesmi. Csak a működőképes klíma megléte kötelező, a használatára semmilyen előírást nem tartalmaz a rendelet.
Bocsánat, nem jól írtam. A bérautó, a sofőrrel együtt bérelhető autót jelenti. Ezek általában nagyobb kategóriájú autók, de a taxizáshoz semmi közük.
Most hívott Deák Robi Bécsből. Utánanézett az Ubernek. Tényleg működik Bécsben az Uber, de a taxiban nem. Az utcán bárhol parkoló bérautók vannak a rendszerben. Ez nálunk még csak terv, és a mi köreinket nem zavarja. Bécsben sem érzik a taxisok, ráadásul az Uber autók drágábbak mint a taxi. Azt mondja, hogy el sem tudná képzelni, hogy a magánautós-taxis változatot Bécsben engedélyezzék. Bízzunk benne, hogy nálunk is hasonlóan alakul a dolog. Köszi Robi!
Nem feltétlenül. Nagyon sokan a mai naig azt hiszik, hogy ez egy jópofa időtöltés a részükről. Soha nem fogom elfelejteni, amikor a 80-as évek elején a KIOSZ vezetőségének és elnökségének kellett készítenem egy költségszámítást, mert meg voltak győződve arról, hogy nekünk csak benzinköltségünk van. Ez nem vicc. Gyakorló kisiparosok voltak, és az elnökük a H.J. autószerelő mester volt. Meg ott volt D.Gy. aki motorfelújítással foglalkozott. Ez sem vicc. A neveket érthető okokból nem írom ki, de mindketten a mai napig gyakorló vállalkozók.
Nekünk az Uberrel lesz konfliktusunk. Csupán azért, mert minden autóssal, mint taxissal számolnak. Ezt te is megfogalmaztad egy másik helyen. Az engedély nélkül taxikázók pedig nem lesznek megfoghatók. Egyet-kettőt megfognak közülük, de az összeset soha. Valaki azt mondta, hogy 6000 mozgóárust (taxist) nem lehet ellenőrizni. Az Uber belépésével több tízezer, akár százezer mozgóárus lehet. Jelenleg pár tucat hiénával sem tud kezdeni semmit a bkk. Ha az Ubert nem fogják tiltani, semmi sem tudja a dolgokat normális mederben tartani.
"Ami nem is csoda, hiszen az Uber már 2010-ben elindult, 38 országban, 120 városban működik, hozzánk legközelebb Bécsben." Bécsi taxis barátunk Deák Robi nem tud arról, hogy az Uber Bécsben működik, de megígérte, hogy pontosan utánanéz a dolognak. "Minden telefonos alkalmazás célja azonos: a taxitársaságok kizárása a rendszerből, hogy az utas közvetlenül a taxissal, pontosabban szállítójával kerüljön kapcsolatba,...." Így ez sem jó. Mindegyik telefonos alkalmazás célja a profitszerzés, és az, hogy a meglévő "taxitársaságok" helyére lépjen. Szarik a taxisra, meg az utasra. Még jobban, mint a mostaniak. Tehát nem kell aggódnunk, nem maradunk "taxitársaság" nélkül. És ha az Uber 20%-ot vesz el, akkor lényegesen drágább lesz, mint a mostaniak. Mondtam, hogy mindenki kajálja ezt a dumát.