Mielőtt bárki is félreértené e szónak jelentését, közölnöm kell, hogy ez nem egy Pekingi kacsa elfajzott, sőt bitang-petang változata, hanem egy igen népszerű sport, vagy játék, eredetét tekintve talán éppen Francia, mint a róluk elnevezett franciázás nevű össznépi, játék, amelynek szerte a világon igen sokan hódolnak.
„Jó nevű ciprusi üzletember vagyok, gyakran utazom Budapestre. Jelen levelemmel a budapesti taxis állapotok ellen emelek panaszt. Budapesten történt meg velem, hogy azonos távolságra az egyik alkalommal 300, a másik alkalommal pedig 1950 forintot számítottak fel viteldíjként. A világ civilizált országaiban a taxitarifákat rendeletek, illetve jogszabályok szabályozzák. Ezek védik a fogyasztók érdekeit” – egyebek mellett ez áll abban a levélben, amelyet egy nicosiai kereskedelmi cég főnöke írt Gyarmati Andrásnak, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FVF) főigazgatójának.
V A G Y I S:
A sárga rendszám
Egyes taxisok üdvözlik, de többségük átkozza a személyfuvarozásra vonatkozó, március 1-jétől hatályos rendelkezéseket, amelyek a taxisok számának korlátozását is célozzák. De az első akadályokon – például az autóvizsgáztatáson – már túljutottak örömébe is vegyül némi üröm: 1994-től újabb feltételek teljesítésén múlik, hogy ki vállalkozhat majd személyfuvarozásra.
Forrás: Taxisok Világa magazin 2001.augusztusi szám
írta: Polinger Sándor
A júniusi számban megjelent árképzéssel kapcsolatos írásunkban azt állítjuk, hogy mindenki számára a legkedvezőbb megoldás az egységes taxi díjszabás bevezetése. továbbá azt kérdezzük, melyik az a politikai erő, amelyik támogatja és sikeresen bevezeti az egységes tarifát Budapesten!?
Kötelezően előírt minimumtarifákat szeretnének bevezetni a nagyobb fuvarszervező társaságok, hogy véget vessenek a taxisfronton dúló öngyilkos árversenynek. A versenyhivatal szakértője szerint ezzel árkartellt hoznának létre, amely ellen fellépne a GVH. Eközben a fővárosi önkormányzat egységes hatósági ár bevezetését fontolgatja, ehhez azonban előbb módosítani kellene az ártörvényt.
2000. augusztus 14.
Az egész taxisszakma ellehetetlenülése a cikk címében jelenítődik meg: OSZD MEG, ÉS URALKODJ. Ehhez természetesen egy jó adagot hozzáteszünk mi magunk is, hiszen ahelyett, hogy összefogott harcot folytatnánk a fenti jelszó érvényesítőivel szemben, mi magunk is tovább osztjuk önmagunkat.
A taxisszakmában a 90-es blokád óta folyamatosan különböző kényszerhatásokat vezetnek be, amely szakmánkra semmilyen pozitív hatással nem bír, nem bírhat. Melyek is ezek?