A budapesti taxishelyzetről szóló írás először az Autó-Motor 1979/12-es számában jelent meg.
Sivító kerékcsikorgás ijesztett az ablak mellett beszélgetőkre. A szobában hirtelen csend lett, a nagy csattanást váró dermedt csend.
– Á, semmi – törte meg a hallgatást valaki –, nincs baj, biztosan csak egy taxi kanyarodott.
És valóban, akik kihajoltak az ablakon, még láthatták, hogyan távolodik a kockás oldalú Lada. Az eset óta már figyelünk az ijesztő fékcsikorgásokra, a keréknyúzó kanyarodásokra, a durva gyorsításokra, s amikor odanézünk, túl gyakran látjuk, hogy taxi borzolja a környéken lakók idegeit.
Én elég öreg vagyok, így tudom, érzem, hogy a sztorik néhol kicsit khmmm .... Sántítanak.
De azért igen jó írás.
Köszönet a Totálkárnak, hogy közzétette!
Mesél a pesti taxi |
|
|
Lapozgatva archivumunkat, rájöttünk, hogy vannak itt olyan dolgok, amiket érdemes megőrizni az utókornak ... és megmutatni az azóta nagy tömegben érkezett új kollégáknak.
tomajer | válasz | 2006.08.16. 23:51:48 (1974) |
Urak! Don Qihóte megpihen! Dulcíneának tetszik a sárkány! Azt vártuk 2006.08.15-től, hogy a reptér számonkéri a pályázati dokumentációban és a szerződés tervezetben előre meghatározott pontokat. Azt vártuk, hogy a Zóna nekigyűrkőzik és megpróbálja teljesíteni ezeket a feltételeket. Nem így történt. Van egy hangfelvételem (nem nyilvános) amin Lévay Zsolt elmagyarázza, hogy egy szerződés és annak betartatása a két szerződő fél belső ügye, és kéretik nem számonkérni rajtuk, hogy a szerződött partnerükkel ők hogy oldják meg a felmerülő problémákat. Mindezt a káosz közepén, amikor már egyértelmű volt, hogy az alapelvárásból semmi nem teljesül. Innentől kezdve természetesen nincs szenzáció, hátra lehet dőlni és nézni, hogy mi történik. A magánügyük! Aki odamegy dolgozni annak tudatában, hogy nincs más feladata, mint az autóját és munkáját beáldozva elvinni a szolgáltatást a hátán, amíg a Zóna feláll, és meg tudja vásárolni az autóit, csak önmagát hibáztathatja! Veres úr határozottan kijelentette, hogy a végleges felállásban nem számít vállalkozó sofőrökre, hiszen tudja, hogy ezeket a feltételeket ők nem tudják teljesíteni. Azt is tudomásunkra hozta, hogy van még angolul beszélő és vezetni tudó ember rajtunk kívül a világon. (azt, hogy magyarul is kell tudnia ennek az embernek, a tenderben még benne volt, de mint tudjuk, a tenderben szereplő kitételek nem tartoznak a szentírás kategóriájába, tehát változhatnak, netán elfelejtődhetnek) Tehát ne bízzuk el magunkat, lesz aki boldogan vállalja, hogy egy szép autóval napi nyolc órai munkával megkeressen egy tisztességes összeget, (hasraütve, nettó 80-100 000.- forintot) és ha rendesen végzi a munkáját, még borravalót is kap. Tehát igaza van a Csogunak! Nincs szenzáció! Felébredtünk. Magyarországon vagyunk! Jóéjszakát Budapest! |
TAXISKÖNYV ÉRDEKKÉPVISELET
KATA: EZ ATTÓL SZÉP, AMITŐL VESZÉLYES
Meddig szívatható egy diszpécser, és egy bravúr a pult mellől.
TAXISKÖNYV ÉRDEKKÉPVISELET
KATA: EZ ATTÓL SZÉP, AMITŐL VESZÉLYES
A helyismeret kivételével a legtöbb tapasztalatom a rádiózáshoz kapcsolódik.
TAXISKÖNYV ÉRDEKKÉPVISELET
KATA: EZ ATTÓL SZÉP, AMITŐL VESZÉLYES
A fiúk akkor fogadtak el kollegának, amikor elkezdtem rádiózni.
TAXISKÖNYV ÉRDEKKÉPVISELET
KATA: EZ ATTÓL SZÉP, AMITŐL VESZÉLYES
Egy „affér” és a következményei.
TAXISKÖNYV ÉRDEKKÉPVISELET
KATA: EZ ATTÓL SZÉP, AMITŐL VESZÉLYES
Újabb válás után Főtaxi, ahol sok pénz, összetartás és a fuvar-visszautasítás.