Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
törölt felh. 2012.10.07. 14:25:16 / # 93897
avatar
Ok :)
törölt felh. 2012.10.07. 14:24:10 / # 93896
avatar
hiénakutya 2012.10.07. 14:22:13 / # 93895
Ott van, beleírtam: "Egyetért-e Ön azzal, hogy az emelt, éjszakai tarifa vasár- és ünnepnapokon a nappali időszakban is alkalmazható legyen?"
törölt felh. 2012.10.07. 14:16:21 / # 93894
avatar
Igen ezek jó dolgok. Most hirtelen csak annyit tudok hozzátenni, hogy a pirosbetüs ünnepnapokon is emelt viteldíjj lenne indokolt.
hiénakutya 2012.10.07. 14:01:25 / # 93893
A közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló rendelet 5.A.§ 1. bekezdése szerint "személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető." Ugyanezen rendelet 5.B.§ 1. bekezdése alapján "személygépkocsis személyszállító szolgáltatás kizárólag szálláshely-hasznosítási, idegenforgalmi, turisztikai, sport, kulturális, oktatási, vasúti, vízi, légi utasszállítási tevékenységhez kapcsolódó személyszállítás végzésére, továbbá rendezvények szervezésére jogosult vállalkozás keretében, a közlekedési hatóság engedélyével (a továbbiakban: személygépkocsis személyszállító engedély) végezhető. A személygépkocsis személyszállító engedély taxigépkocsira nem adható ki és az személytaxi-szolgáltatás végzésére nem jogosít." Na, mutatok néhányat. Ők személyszállítók Meg ők is Aztán ők is Ők pedig régi, kedves ismerőseink, és Ők is személyszállítók
MrBadGuy 2012.10.07. 12:33:02 / # 93892
avatar
Szégyellem a kérdést, de kik azok a személyszállítók?
MrBadGuy 2012.10.07. 12:21:38 / # 93891
avatar
Hacsak nem: luxus felár. És aki szeretné ezt a taxameterébe, annál már jogosan lehetne jó magasra rakni a lécet (tárgyi és személyi téren).
MrBadGuy 2012.10.07. 10:00:31 / # 93889
avatar
Hát igen.... Ez necces. Bevallom eddig úgy gondoltam, hogy nem is érdemes a kérdéssel foglalkozni, hisz a fix tarifa az fix, tehát ettől eltérni nem lehet, nevezzük is azt akárhogy, transzfel, transzle vagy mákoshógolyó. Szal aszittem a fix tarifa, majd magától megoldja a kérdést. És ez elégedettséggel is töltött el, mivel a transzferezgetésben csak a kufárok menekülési útvonalát láttam. Vagyis azt, hogy majd szépen betranszferezhetnének mindent(ár alatt) oszt kenhetjük a hajunkra a fix tarifánkat. Ezt a kiskaput meg mindenképp be kéne zárni. Viszont amit írsz az is tök jogos. Hmmm... A megoldást nem is sejtem, de a kérdés jó....
Rocktaxi 2012.10.07. 05:00:09 / # 93888
Értem én, de a sok tetves fuvarkufár miatt kéne megszüntetni, vagy rugalmasan alkalmazni. :-D
Rita 2012.10.06. 19:17:06 / # 93887
Majdan megfikázom a kérdéseidet. :-)p Amúgy alapból rendben vannak. :-)
hiénakutya 2012.10.06. 19:09:17 / # 93886
Ezzel a transzfel-dologgal óvatosan kell bánni. Egyrészt az utasok egy jelentős százaléka rühelli az órát - nem is értem, miért. Ezek imádják a transzfelt, nagyon szeretik előre tudni, hogy mennyibe kerül, ha elmennek A-ból B-be. Na most, ha töröltetjük a transzfelt a taxi-szolgáltatásban, ugyanakkor ez például a személyszállítóknál elérhető marad, akkor az piacvesztést fog eredményezni, mert az utasok egy része inkább fogja választani az előre tisztázott, fix áron történő utazást, mint esetleg a taxiórás, kiszámíthatatlan megoldást. Másrészt számos példát ismerünk arra, mikor a transzfel teremti meg a lehetőséget arra, hogy a taxis reális áron dolgozzon. A Citynél például egészen jó kis transzfelek vannak, néha még az én szemem is kikerekedik tőlük. Semmilyen legálisan használható tarifával nem lehetne belepakolni az órába egyiket-másikat. Hasonló a helyzet a hoteleseknél is. Na most, ha történetesen bejön egy ilyen fantasztikus 550-290-valamennyi, akkor ugyan hagyjuk már meg a lehetőséget arra, hogy akik hozzáférnek a mézhez, azok meg is ehessék azt. Mert viszonylag nehezen tudom elképzelni, hogy aki eddig X forintos transzfelért hozta az utast valamelyik belvárosi szállodából a Kelóba, az majd önfeledt boldogsággal fogja hozni mondjuk 1/3 X-ért, mindezt sokmilliós autóval, nyelvtudással. A transzfel önmagában jó dolog. Ahogy- és amire azt a sok tetves fuvarkufár használja, na, az a rossz. (Tudom, hogy "transzfer", csak úgy írtam, hogy egy taxis is értse, hogy miről van szó.) :-D
osztap 2012.10.06. 17:22:11 / # 93885
Dupla igen!
Rocktaxi 2012.10.06. 16:35:39 / # 93884
Ha valaki céges és ragaszkodik a cégben történő fuvarozáshoz. Egyetért-e Ön azzal, hogy a tagdíj a felvett és teljesített fuvarok után, utólagosan kerüljön elszámolásra meghatározott Ft/fuvar összegben? Egyetért-e Ön azzal, hogy a transzfer árak és egyéb kedvezmények megszűnjenek? (tudom, hogy ezek nem a Főváros illetékességébe tartoznak, de kíváncsi lennék a válaszokra. :-) )
hiénakutya 2012.10.06. 15:05:37 / # 93883
Szerintem gyártsunk kérdéseket, aztán vagy fölhasználják, vagy sem. Egyetért-e Ön azzal, hogy az egyeztető tárgyalásokon a taxis szakmai oldalt fuvarszervező vállalkozások is képviseljék? Egyetért-e Ön azzal, hogy az emelt, éjszakai tarifa megtartásra kerüljön? Egyetért-e Ön azzal, hogy az emelt, éjszakai tarifa vasár- és ünnepnapokon a nappali időszakban is alkalmazható legyen? Egyetért-e Ön azzal, hogy a tarifa mértékének megállapítására a Főváros állítson föl független közgazdászokból álló munkacsoportot? Egyetért-e Ön azzal, hogy a Főváros a gépkocsivezetőket is ruházza föl engedéllyel? Egyetért-e Ön azzal, hogy a gépkocsivezetőknek kiadható engedélyek számát Budapest lakosságához viszonyított arányban, korlátozott mennyiségben adják ki? Egyetért-e Ön azzal, hogy a Főváros jelentősen szigorítsa a majdani taxi-gépkocsivezetők esetében a pályára jutás személyi feltételeit? Egyetért-e Ön azzal, hogy a a taxiállomások létesítéséről, használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló rendeletből, annak betarthatatlansága okán, kerüljön ki a 12.§ 5. pontja, mely szerint "utasfelvételre való felkészülés érdekében, világító szabadjelzővel személytaxi csak a kijelölt taxiállomásokon várakozhat"? És így tovább... Folytassátok!
alelölülő 2012.10.06. 14:15:23 / # 93882
Pedig ezt nem én találtam ki. Emlékeztetőül: 1.: Rögzített hatósági ár 2.: Közvetlen létszámszabályozás 3.: Mindenféle technikai és műszaki előírás bármilyen változtatása, szigorítása csak kifutó rendszerben, az újonnan beállított járművekre vonatkozhat.
Rocktaxi 2012.10.06. 14:08:11 / # 93881
:-)) Sőt, még igény sincs rá. Időnként a platós IFA is megfelelne nyakkendős rakodóval. :-)
csogu 2012.10.06. 13:54:12 / # 93880
NEM! Mivel semmiféle ilyenre nincs szükség, így kifutó rendszerben sem támogatom.
alelölülő 2012.10.06. 13:46:59 / # 93879
Egy kérdés: Támogatja-e, hogy mindenféle technikai, műszaki előírásbeli változtatás, szigorítás, csak kifutó rendszerben, az újonnan taxiként beállítandó járművekre vonatkozzon?
törölt felh. 2012.10.06. 08:02:03 / # 93878
avatar
Én szívesen olvasnám de természetesen csak miattam ne állj neki.
törölt felh. 2012.10.06. 07:52:44 / # 93877
avatar
Bizony minket is érint. Veszünk majd sok x ezerért új taxamétrpénztárgépet beépített mobilinternettel, fizettjük plussz a mobilszolgáltatónak a havidíjjat is. Aztán majd aki kiépíti az okosságot, hogy az adat elvesszen az éterben az meg majd jól fog élni a taxis pénziböl:)))
Oldalszám: 230