Felhasználó hozzászólásai
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2013.08.12 14:25
Hmmm...
Aza 7-es azért elég érdekes.
Az vajon mi?
Téma: jogi esetek
Hozzáadva: 2013.03.04 10:02
Tudja esetleg valaki, hogy hol, milyen rendeletben van szabályozva a "személytaxi" fogalma?
Kaptam ugyanis egy 20ezres csekket, mert megálltam egy droszton (nem várakoztam), csak épp nem volt fent a csillár és azt írják, így "jogosulatlan" voltam.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.12.21 08:25
Sztem nézesd meg az URH-dat vagy ne az 5-ös csatit hallgasd
Téma: Bbetyár rejtvényei
Hozzáadva: 2012.10.26 13:33
E.királyné-Hermina
Téma: Bbetyár rejtvényei
Hozzáadva: 2012.10.21 09:20
Hajdúkisbetyárfalva-alsó
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.10.15 05:35
Az újabb mosolyfakasztó válaszból már teljesen 1értelmű micsoda katyvasz van emberünk fejében. Szerintem kitűnő politikus válhatna belőle :D
"Ha valóban veszteséges lenne a taxizás akkor a cégek emelnék az áraikat,
mert különben a taxisok otthagynák a szakmát.
Ön szerint az a megoldás, hogy kartellt kell alakítani, szerintem meg
nem. Számos módon meg lehet oldani ezt a problémát,
például korlátozzák, hogy hány órát dolgozhat egy taxis. Ha törvényben
korlátozzák, hogy nem túlórázhat a hivatalos cégnél,
akkor már rögtön felvihetnék az árakat, mert csökkene a verseny. De nem,
nyilván ön azt akarja, hogy ne legyen verseny,
mert így Ön és a barátai jól járnak. De például az én haverom aki nem
tartozik az Önök baráti körébe, és szintén taxis, az rosszul
fog járni, mivel nem fog bekerülni abba a körbe, aki hivatalosan
taxizhat. Mindenesetre az amit Ön csinál, az pontosan
az a kommunista minta, ami miatt nem működik ez az ország, a különböző
érdekcsoportok politikai támogatást kérnek, hogy
előnyökhöz jussanak. Önnek az előny konkrétan a monopólium a taxizásra
és a rögzített árak. Önok megtehetik mert valahogy
el tudják magyarázni, hogy miért olyan fontosak és különlegesek Önök,
hogy ne kelljen versenyezniük mint mindenki másnak.
Amúgy Ázsiába megyek, és már éltem ott több városban, a tapasztalatom
az, hogy olyan városokban mint pl. Dumaguete a fülöp szigeteken ahol
iszonyatos verseny van a szállítók között, rendkívűl jó a közlekedés és
az életminőség. Ezzel szemben Phnom Penh, Kambodzsában nincs olyan
verseny, mert a tuk tuk sofőrok 1 dollár alatt nem szállítanak senkit.
Tudja mi az eredménye: az hogy Phnom Penhben a nap nagy részét
álldogálnak, szinte soha
nem megy velük helyi lakos csak a külföldiek. Többet keresnek mint a
Dumagueteiek? Nem hinném, mert naponta kb. 3 külföldit szállítanak,
miközben a Dumaguetei 100 helyi lakos szállított egy-harmada annyiért. A
végeredmény, hogy mind a szállítók, akik egész nap álldogálnak a tuk
tukuk mellett és várják a gazdagokat, mind a helyi lakosok rosszul
járnak. Önök most pontosan ezt csinálják! Ha nem tudja ezt akkor
olvasson el egy közgazdaságtan könyvet, hogy mik a monopóliumnak a hatásai.
Üdv, Szebeni Márton"
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.10.11 16:41
Tudom,hogy nem fogja fel... :(((
Azért belőlem kikívánkozott.
Élőben is találkoztam hasonló utaskákkal :(
Ott meg még vigyáznom is kell, hogy fogalmazok....
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.10.11 16:15
Valósnak tűnik, mert már válaszolt is:
"Szép amit mond, de nem kajálom be! Egyrészt már emelték az árakat, mért
ne tehetnék meg ismét? Tavaly még 150 forintért
utaztam, most már 175. Ez már önmagában 17% áraemelés egy év alatt.
2011-ben az infláció csak 4% volt.
Azt meg nem mondanám, hogy ha egy 10 perces útért borravalóval 1000
forintot fizetek akkor ingyen hordozzák a seggemet.
A helyzet az, amit mindenki tud szerintem, hogy Önöknek régen nagyon jól
ment, de aztán felnőtt a piac és jött a verseny,
mint például a Taxi plusz és most már nem megy olyan jól. A jelenlegi
helyzet tényleg a fogyasztónak jó.
Mi a válasz? Az, hogy valahogy megpróbálnának jobban versenyezni és
mondjuk tényleg kiszűrni a szakmából a hiénákat?
Nem, a válasz típikusan a kommunista, magyar mentalitás,
lobbizzunk, hogy kartellt csináljunk, rögzitsük duplájára az árakat. A
mi kis baráti körünk majd jól jár, a többi meg nem érdekel.
Az a baj, hogy ez a fajta gondolkodás már tönkre tette ezt az országot,
én magyar vagyok, de hál istennek nem kell már
sokáig ebben a pöcegödörben élnem. Kevés jó dolog volt itt, a taxi az
egyik volt.
De most már az is egy lehúzós, középszerű kartell lesz, ami leginkább a
külföldieket szolgálja,
mert a magyaroknak túl van árazva. Ha bele gondolok pont olyan lesz mint
Magyarország!"
Tiszta időpocsékolás, de én sem voltam rest:
"Kedves Márton!
Látom nem reménykedtem hiába.
A teljes taxis-társadalom mély fájdalommal fogja fogadni a hírt, hogy elhagyja kedves kis pöcegödrünket és nem részesít többé 1000 Ft-os utazásainak áldásaiban.
10 perces, 1000-ft-os út, amit BKV-n lehet hogy egy óra alatt tenne meg, 2 átszállással, több, mint 1000 ft-ért. Persze az is lehet, hogy csak fél óra és bérlete van (nah, az sincs ingyen).
Érdekli mennyi idejébe és pénzébe került ez a 10 perc a taxisnak?
Nem hinném, de azért vázolom:
Ha hiszi, ha nem, egy taxi gk. fenntartásának rezsi óradíja min. 1000 ft munkaóránként. Ez számos költségből tevődik össze, melyeket inkább nem részleteznék.
Az a taxi ami Önért jön legalább 20-30 percet várt arra, hogy fuvart szerezzen, 5-10 percig tartott míg a címre ért, ott átlagosan újabb 10 percet kell várnia az utasra. Tehát uszkve 1 órájába került az Ön 10 perces útja, amit már tudunk, hogy 1000 a költsége. Ezután, már csak az üzemanyag árát kell taxisunknak még hozzátennie, ami erre az útra kb. 4-500 ft.
Valóban enyhe, kifejezés, hogy ingyen vitte Önt, hisz még fizetett is érte. Egy ilyen fuvar a taxisnak RÁFIZETÉSES!!!!
Szerencsére akadnak, más fuvarok is, bár ritkák.
Még egy szomorú hírről kell tájékoztatnom: bárhová is készül (gondolom nem Albániába vagy Afrikába megy), a taxi 2-3szor ennyibe fog kerülni, pedig a taxisok költségei ott sem magasabbak (sőt!) . Persze alighanem mind kommunisták.
Jó utat!"
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.10.11 04:47
Azért írta, hogy nincs 174, mert az 175 :)
Egyébként 10-ből max 3 lobogtat kártyát.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.10.11 04:41
Valszeg szóra sem kellett volna méltatni(meg nem is nekem szólt), de nem bírtam ki, küldtem egy emilkét neki:
"Kedves Idióta!
Tetszett mi, hogy szinte ingyen hordozzuk a segged, lassan olcsóbban, mint a BKV?
Rossz hírem van, a taxi nem egy szociális intézmény, én magam is alig hasonlítok Teréz Anyura, úgyhogy a közértben sem kapom meg olcsóbban a kölkeimnek-valót, mint más.
Bár lehet, hogy igazad van és kapzsi vagyok, ha arról merek álmodozni, hogy egyszer talán hónap végére ki tudjam fizetni az összes csekket, néhanapján fussa legalább egy új zoknira, esetleg évek óta először lehessen legalább egy szabadnapom. Mert egy átlag taxisnak bizony hasonló álmai vannak, csak azért, hogy neked "legyen valami jó a közlekedésben".
Egyébként, ha érdekel, a mai tarifák 14 évvel ezelőtt lettek megállapítva, azóta a megélhetési költségek (még a taxisoké is) sokszorosára emelkedtek. Fogod? Úgyhogy a 290 Ft/km még mindig messze a reális ár alatt lenne.
A kommunista szemlélet pedig, épp az, ha valaki azt hiszi szociális alapon jár neki az olcsó bérautó.
Annak reményében, hogy mindebből egy szót sem sikerült felfognod, üdvözlettel:
Egy taxis"