Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
beiro 2013.09.07. 06:56:50 / # 94884
avatar
Kérdezd meg hogy van az apja akiből 60 évesen földönfutót csinált mert lenyúlta a cégét örök életében lenézte a taxist. csiga
rosszqtya 2013.09.06. 15:50:41 / # 94883
avatar
hogy az anyátokban kell megfelelni,ha mindenképp büntetés a vége? szerintem nincs is kérdésed! ;-)
tomajer 2013.09.05. 17:46:10 / # 94882
Egy másik levél: [b][i]" Felügyelőségünkre érkezett e-mailes megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom. A Budapest Főváros Önkormányzata Közgyűlésének 31/2013. (IV.18.) önkormányzati rendelete Budapest közigazgatási területére kiadott taxiengedéllyel rendelkező személytaxik vonatkozásában írja elő kötelezettségként a fenti rendeletben rögzített hatósági árként meghatározott konkrét tarifa egységes díjtáblázatban való kihelyezését. Tekintettel arra, hogy az önkormányzati rendeletben meghatározottakon túl a személytaxi szolgáltatást végző vállalkozásnak a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény valamint a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény, illetve a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII.20.) MT rendelet árfeltüntetésre és árfelszámításra vonatkozó rendelkezéseit is meg kell tartania, szakmai álláspontunk szerint azon, személytaxi szolgáltatást végző vállalkozások, amelyek Budapest közigazgatási területén kívül más települési önkormányzat illetékességi területére is rendelkeznek engedéllyel, úgy tehetnek eleget teljes körűen az ártájékoztatási kötelezettségnek, ha a Budapest Főváros Önkormányzata Közgyűlésének 31/2013. (IV.18.) önkormányzati rendelete, valamint az illetékes rendeletében meghatározott tarifatáblázaton kívül, jól elkülönített és egyértelmű módon a taxaméterben lévő valamennyi alkalmazásra kerülő viteldíjat és alkalmazásuk feltételeit feltüntetik a hatályos előírásoknak megfelelően. Az Ön által jelzett konkrét ügyben a helyszíni ellenőrzés során készült tarifatáblázatról készült fényképek és a rögzítettek alapján azt fogjuk vizsgálni, hogy az ártájékoztatás megfelel-e az egyértelműség, és beazonosíthatóság feltételeinek. Az ügyben a vizsgálat megállapításától függően indul az eljárás. Fentiek alapján tehát Felügyelőségünk fenntartja az Ön által is jelzett BKIK-ban történt egyeztetésen a Fogyasztóvédelmi Hatóság részéről képviselt véleményt. Budapest, 2013. szeptember 03. Üdvözlettel: dr. Bobál Pál felügyelőség vezető nevében és megbízásából: Selmeci Zsuzsanna osztályvezető sk

nazoli 2013.09.05. 13:52:50 / # 94880
avatar
Tájékoztatásul. Ma reggeli levélre gyors válasz. Nem megnyugtató (egyáltalán nem az), de a probléma eredője, azt gondolom, látszik. „Szervusz Endre! Most van joga a Fővárosnak megállapítani a Budapest közigazgatási határán kívüli tarifát, vagy nincs? Ha van, akkor mondjátok már meg az összes fuvarszervezőnek, és a Budapesten dolgozó taxisoknak - legyen bármilyen kiterjesztésük - csak ez lehessen az órában és a tarifatáblán. Ha akar Budapesten dolgozni. Ha más van benne, akkor ne dolgozzon Budapesten. Ez már a vicc kategória, hogy Főváros egységes tarifát akar (mi is), és megint ott tartunk, hogy kb 20 (hirtelen 15-öt számoltam össze, de nincs meg minden cég tarifatáblája) féle tarifa van az órákban. Igaz, hogy nem 72 féle, mint volt, de az egységeshez képest pontosan hússzoros (tizenötszörös, ami a lényeget tekintve tökmindegy). Van 240, 225, 480, 140,450, 390, 208, 320, 184, 370, 219,164, 300, 5000(!), korrekciós. Nem hiszem, hogy a taxisokat kellene a tarifatáblák, és az órában lévő cseszegetni, hanem a fuvarközvetítők tökére kellene végre rálépnetek, mert gyakorlatilag hülyére vesznek benneteket is, meg a taxisokat is. Szőke Antal kollégám nagyon jól mondta (kiabálta az arcotokba), hogy már megint a taxist löktétek kiszolgáltatott helyzetbe. Szánakozva, félrefordított fejjel néztetek magatok elé (mi a faszt ugrál itt ez a nímand), de tökéletesen igaza volt! A kiabálás óta nem telt el két hét (a rendelet életbelépésétől számítva három nap), és máris szivatjátok a taxisokat. Például a szabadjelzővel is. A fuvarközvetítő nem lép időben, és a taxis nem engeditek dolgozni, mert nem felel meg a szabadjelzője. Szerinted ez rendben van így? Üdv:Gábor” „Kedves Gábor ! Az nem kérdés számomra, hogy a Fővárosi Közgyűlés a közigazgatási határ átlépésére is meghatározott díj tételt,a rendelet tehát a Budapesten megkezdett fuvaroknál kötelező díjat említ. A visszaútra elkérni nem kötelező a 280/70 forintos díjat. A taxi plus csak a fix tarifát engedi rögzíteni a taxaméterben a többit ki kell venni majd onnan. Erről tájékoztattak. Amíg a fuvarszervezőt nem minősítettük és alkalmasságát meg nem állapítottuk, addig a védjegyoltalom alatt álló Brandjét nem lehet használni. Addig a rendeletben meghatározott szabadjelzővel lehet taxizni. A fuvarszervezőknek nem a taxisok érdekeinek védelmével kellett volna foglalkozni, hanem a maguk megfeleltetésével. De asz utolsó napig bíztak abban, hogy a reájuk vonatkozó előírások nem lépnek hatályba. Tévedtek. Egyébként a Főpolgármester elmondta, hogy a taxisok és a fuvarszervezők közötti kapcsolatba nem avatkozunk be, ehhez a Fővárosnak nincs köze. Üdv.: Dr. Komáromi Endre divízióvezető Budapesti Közlekedési Központ” Telegdy Gábor alelnök TGFSZ

Franky 2013.09.05. 12:10:25 / # 94879
avatar
Hogyne. Érthető. Kedves, valószínűleg szakmabeli fura nevű érdeklődő. Először is bizonyos vagyok benne, hogy nem csak utas, hanem valamilyen formában kötődik e szakmához. Hozzászólásai tartalma ezt sugallják, mert olyan szavakat és helyzeteket ír, melyek utasként eszébe sem juthatna... De mindegy, játsszuk ezt. Ezidáig azért kapott néha kiemelkedő szolgáltatást, mert a kezdő, nagy reményű taxis befektetett egy vagyont, illetőleg örökölt, nyert, és a pénzt a vállalkozására kényszerített fejlesztésére költötte. Érdektelen volt, hogy ezt néhány év alatt felélte, mert a tarifa nem termelte ki még a befektetett tőkét sem. A mercivel kezdő tisztességes taxis néhány hosszú év szenvedését követően hirtelen egy bérautón találta magát... Tehát az Önnek juttatott gazdaságtalan tarifa nem volt más, mint a taxis társadalom vagyonának szép lassú elvonása azért, hogy a fuvarszervezők felvirágozzanak. Lehet itt panaszkodni, értelmet keresni. Mondjon még egy olyan szakmát, tevékenységet, ahol 2012-ben az 1998-as árakon dolgoznak úgy, hogy a költségek hozzávetőleg 400%-al növekedtek. Nincs ilyen. Nem tudom, mivel foglakozik, mert bizonyára nem főállású taxiutas, de itt kb 5500 család megélhetéséről beszélünk. És ezek, amíg nincs tisztességes bevételük, nem fognak az Ön vállalkozásától szolgáltatást igénybe venni. És ez Önnek sem jó... Minőség? Miről beszél drága? Ma, köszönhetően a jelentősen szigorított feltételeknek, évente esedékes minősítő vizsgáknak, biztonság szempontjából a taxinál nincs jobb! Ja, hogy nem főznek Önnek kávét? Ez tényleg szégyen. Vagy szemtelen? Büdös? Átveri? Kérdem én, ha Ön nem tesz panaszt ezekért, hogy várja, hogy javuljon a helyzet. Egyszóval, sokkal összetettebb kérdések ezek, mint azt Ön valaha is átlátná.
Amsel 2013.09.05. 09:15:13 / # 94878
avatar
Már régen nem irtam ide,és biztos hiányzott is sokaknak. Ami arra késztetett, hogy ezzel a szokásommal szakitsak, az nem más mint az hogy felhivtam a BKK-t az Asztalosban. Tudakozódni próbáltam , hogy milyen méretűnek kell lennie, és milyen paraméterteknek kell megfelelni a kiegészitő tarifa táblának. Mármint az 560-as visszaútra vonatkozóan. A választ Belényesi Krisztiántól kaptam, 08 óra 55 perckor. " nem tudjuk,mi is szeretnénk tudni.Az biztos, hogy volt olyan akit azért büntettek meg, mert nem a BKK álltal kiadott tarifatáblát tette ki." Én csináltam egyet amin angolul is kiirtam az erre vonatkozó tájékoztatást.Akkor ezt most leveszem, mondom én." igen de akkor azért fogják megbüntetni" Ha ez igy igaz , akkor tisztelettel kérdezem az illetékesektől: hogy az anyátokban kell megfelelni,ha mindenképp büntetés a vége? A világ egyik lagnagyobb humoristájának szavaival: ha van kalapja azért, ha nincs kalapja azért ?

donkihóte 2013.09.05. 07:48:31 / # 94877
avatar
Gondolj bele, ha tyúkot irtok akkor inzert hogy kapcsolódott volna bele, hogy megvillantsa műveltségét?
törölt felh. 2013.09.05. 07:08:48 / # 94876
avatar
De legalább hozzászólt :-)
hiénakutya 2013.09.05. 07:05:20 / # 94875
Városi népség... :-D nyolcvannyolc
törölt felh. 2013.09.05. 07:03:29 / # 94874
avatar
A tojás a tyúktol van nem a kakastól.
hiénakutya 2013.09.05. 07:00:25 / # 94873
A kakas? :-D hatvankilenc
törölt felh. 2013.09.05. 06:58:28 / # 94872
avatar
Kedves anmbp vagy mi, valószinü nem fog a facén a kedvencei közé rakni :-)
rosszqtya 2013.09.05. 06:53:12 / # 94871
avatar
kérdezd már meg a bbk, hogy mer árat emelni a 30 éves buszokra, a 40+ éves metrókra! no ott majd elmagyarázzák neked... persze érezhetőbb, te a rothadó szar akarod olcsójánosként,,,
606 2013.09.05. 06:46:20 / # 94870
avatar
Sok szeretettel ajánlom neked a bkv-t.Ott miért nem reklamálsz a jegy árak miatt?Pedig ott is emelkednek ám az árak.Idézlek"Basszus én nem az árról magyarázok, hanem a minőségről. Milyen alapon emel árat úgy, hogy a minőség marad?
donkihóte 2013.09.05. 06:05:40 / # 94869
avatar
Miért, a kakas zamatosabb vagy nagyobb sárgájú tojást szarik neked, csak mert eu komfort tartást írtak elő neki? Mégis mennyivel lett drágább? Azért nem hisztiztél, vagy csak nem volt hol?
csogu 2013.09.05. 00:01:27 / # 94868
A 3.60-as kenyér minősége messze jobb volt a mostani 300 forintos kenyéréhez képest, akkor milyen alapon emelték fel ilyen drasztikusan az árát...sőt, az eladó kisasszony sem ad semmi extrát cserébe. Az a baj, hogy volt egy "akció", ami sokáig, nagyon sokáig, drasztikusan sokáig tartott...olyannyira, hogy az már megszokottá, sőt, elvártá vált.
indi50 2013.09.04. 23:51:23 / # 94867
Tehát, ez most 56 Ft kedvezmény.
Mat 2013.09.04. 23:49:01 / # 94866
avatar
A Metál viszont tényleg egy pöcs :)
indi50 2013.09.04. 23:48:24 / # 94865
A régi tarifa éjjel 336 Ft volt.. Csak erről mindenki elfelejtkezik.
Mat 2013.09.04. 23:37:21 / # 94864
avatar
Azért mert 185 ft. volt kiírva, ne gondold, hogy valóban annyiért is utaztál. A taxisok döntő többsége, túlélési ösztönét követve, csak "irányárként" tekintett a fuvarkufár által rákényszerített tarifára. Kényszerű választás elé állították, vagy saját magát veri át, és tönkremegy mind anyagilag, mind fizikálisan, vagy az utast.
Oldalszám: 230