Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Franky 2013.09.07. 16:12:13 / # 94905
avatar
Csak hogy pontosítsak. A Magyar törvényeket külföldön is kötelező betartani a helyi törvények MELLETT! Ami itthon pl. bűncselekmény, az ha külföldön követed el, akkor a magyar törvények alapján büntethető vagy. A Hollandiában elkövetett füvezés tehát törvénytelen. Bár tény, hogy kevésbé tudják érvényesíteni a magyar büntetőhatalom erejét :) Bárhova mész a világban, a magyar törvények teljes körűen vonatkoznak Rád. Hiába hagyod el a jogszabály területi hatályát. Arról nem beszélve, hogy a budapesti rendelet védelmet, lehetőséget, és több bevételt biztosít.
kertestaxi 2013.09.07. 15:00:34 / # 94904
avatar
Sokkal jobb lenne, ha a rendeletek betarthatóak lennének, de addig is mondjuk egy reptérről Pest megyei fuvar Budapesti és Pest megyei taxiengedély esetében.Elmegyek a reptérről a Vecsési shelkútíg 280-as órával. Kifizettem az 1250Ft-os fuvardíjat. Utas elköszön, kiszáll. Utána rögtön leint és oda viszem ahová csak akarom és olyan tarifával ami az órában benne van. A BKK meg a Főtaxi pedig kinyalhatja a seggemet. Jogilag van benne hiba?
donkihóte 2013.09.07. 13:52:46 / # 94903
avatar
...És ezáltal miért hajszolja a taxist szabálytalanságba a tarifatáblákkal?
donkihóte 2013.09.07. 13:51:13 / # 94902
avatar
A taxis etika nem jogszabály. A rövidnadrágért sem büntettek még soha. Egyébként ilyenre nem emlékszem ( ami nem jelenti, hogy nem is volt ilyen tartalma ), de miért ne köthetnék szerződést a bp-i szerint a határig, onnan már más feltételekkel. Ha kimész Hollandiába, bizonyos megkötésekkel, de szívhatsz füvet, itthon büntetnek érte. Ha egy állam nem írhat elő neked külföldön a helyitől eltérő szabályokat, akkor egy önkormányzat hogy szabályozhat valamit, ami nem a területén történik. Azt el tudnám fogadni, ha itt kezdődik és egy vidéki kitérő után itt is végződik. De így nem gömbölyű. Egyébként nem amellett kardoskodom, hogy legyen olcsóbb a visszaút, hanem azt nem értem, miért szól(hat) bele??
donkihóte 2013.09.07. 13:42:41 / # 94901
avatar
Apuka, hidd el, nem akarom én ezt veled megvitatni. Sőt, mégy csak nem is kimondottan neked tettem fel a kérdést, nem értem, miért vetted magadra. Nem baj, hogy válaszoltál rá, csak nem értem mi váltotta ki ezt belőled. Támadó szándék sem volt benne, és még a fuvarszervezőmnek sincs hozzá köze. Egyszerűen felmerült bennem ez a kérdés, hogy miért kell ezt annyira erőltetni pistabáék részéről, hogy jogosan jár e el az önkorm. ha ezt is szabályozza, szabályozhatja e egyáltalán? Ennyi lett volna a lényege.
alelölülő 2013.09.07. 13:38:17 / # 94900
Jah, ezt a Budapest Taxis rovatba szántam, ott volt téma a csendes címkiadás.
krapek70 2013.09.07. 13:36:42 / # 94899
avatar
Munkalehetőség:-)

alelölülő 2013.09.07. 13:30:49 / # 94898
Gondolom, mindenki tudja, hogy itt nem arról van szó, hogy bekapcsoljuk, és működik. Meg kell csinálni egy működő rendszert, ezt tesztelés nélkül, amikor a hibák előjönnek, lehetetlen. Sok idő, pénz, idegeskedés és stressz. Munkaidőnk 99%-a arról szól, hogy nincs ömlés, csak pötyögés, amikor egy jól működő rendszernek nagy hasznát vennénk az igazságosabb fuvarelosztásban és gazdaságosabb működésben. Amikor meg ömlés van, akkor URH-val vagy anélkül, de jut mindenkinek. Az 5%-os hatékonyság-javulás meg egyáltalán nem kevés. Azt jelenti, hogy ugyanannyi költséggel 20-30-40 ezer forinttal többet viszel haza havonta.

baupexim1 2013.09.07. 12:58:14 / # 94897
avatar
taxis etika, tanfolyamon, anno: a zaxis az utassal szóbeli szerződést köt, amint beült a kocsiba. ha bp-en ült be és pld. érdre megy, Te, mint bp.-i vállalkozó, a szerződésedet bp-en kezdted meg, így ha vidékre mész, csak a bp.-i rendelet szerint járhatsz el. mindegy, hova utaztok...
Apuka 2013.09.07. 12:22:36 / # 94896
donkihóte válasz | 2013.08.31. 19:47:12 (2394) Előzmény: Apuka 2013-08-31 19:00:49 (2379) A válaszom továbbra is fenn áll: Állj ki magadért! Ne kifogást keress a miért nem-re, hanem igen is, állj ki magadért, különben beledöglesz! Keresd nyugodtan a kifogást a 280-tól eltérő tarifahasználatra. De attól az még nem lesz szabályos! Vagy állj a sarkadra és ne hagyd, hogy szabálytalanságra kötelezzenek!
Apuka 2013.09.07. 12:09:16 / # 94895
Nem velem kell megvitatnod, én csak tájékoztattam azért, nehogy valaki ezért esetleg százezres nagyságrendű büntetést fizessen vagy éppen az engedélyétől búcsúzzon el! Úgy alkalmazod és olyan tarifával ahogy akarod! „15. § (1) A Budapest főváros közigazgatási területére kiadott tevékenységi engedéllyel rendelkező személytaxikkal végzett taxi-szolgáltatás díjait a viteldíjmérő készülék (a továbbiakban: taxaméter) az első tarifahelyen, a következő elemekből képezi: a) alapdíj: a szolgáltatás igénybevételének megkezdésekor felszámítható díj; b) távolsággal arányos egységdíj: a taxaméter által a megtett út alapján felszámítható díj (mértékegysége: forint/kilométer); c) idővel arányos egységdíj: a szolgáltatás közben a taxaméter által az eltelt idővel arányosan felszámítható díj (mértékegysége: forint/perc). (2) A fizetendő viteldíjat a taxaméter az alapdíjból, a távolsággal arányos díjból és az idővel arányos díjból - a határsebesség figyelembevétele mellett - képezi. A határsebesség az a sebességérték, amelynél nagyobb sebességgel haladó személytaxi taxamétere a távolsággal arányos díjnövekményt, e sebességérték alatt pedig az idővel arányos díj növekedését rögzíti. (3) Az idővel arányos egységdíj 15 km/óra határsebesség érték alatt alkalmazható. (4) A taxi-szolgáltatás viteldíjának képzése során kizárólag az (1) bekezdésben meghatározott díjtételek kerülhetnek felszámításra. (5) Fizetendő viteldíjként kizárólag a taxaméter által e rendelet szabályai szerint képzett összeg állapítható meg. A fizetendő viteldíj képzése - a (6) bekezdésben foglaltak kivételével - az utas személytaxiba történő beszállását követően a taxaméter elindításával kezdődik meg és az utas által kért végcélra való megérkezéskor a taxaméter leállításával fejeződik be. A rendelet pontosan körül írja és meghatározza: mikor, miért és hogyan. Higgy amit akarsz, cselekedj ahogy akarsz. Bizonyára a fuvarszervező majd kifizeti a büntetést helyetted, illetve ha elveszted az engedélyed, akkor számíthatsz a kegyeire egy jó zsíros állás tekintetében!
donkihóte 2013.09.07. 11:36:48 / # 94894
avatar
És a főváros szabályozhatja a területén kívül eső díjszabást, csak azért, mert a területén indult? De miért? Hisz a nevében is benne van, Bp. közigazgatási határán túl, vagyis semmit nem írhat elő, már nem az ő területe. Az állam se írja elő ha utazol, hogy a magyar törvényeket kell betartanod, hanem az adott országét. Max felhívhatja a figyelmedet, hogy tartsd be a helyi rendelkezéseket. Így lenne logikus. De lehet, hogy nem nőttem még fel ahhoz, hogy megértsem.

Apuka 2013.09.07. 10:59:46 / # 94893
Őszintén? inkább megcsinálnék 2 repteret mint 3 három vidéket. sokkal jobb az arány.
Apuka 2013.09.07. 10:58:02 / # 94892
Már leírtam, ugyanígy! Persze mindig lesz akinek a fuvarszervező utasítása lesz az etalon még akkor is, ha az szabálytalan. Ez van. [i]Apuka válasz | 2013.09.01. 09:43:32 (2411) 10. A viteldíj mértéke 16. § (1) Az egységdíjak kötelező mértéke - rögzített hatósági árként - a következő (a díjtételek az általános forgalmi adót tartalmazzák): Alapdíj (Ft) Távolsággal arányos egységdíj (Ft/km) Idővel arányos egységdíj (Ft/perc) 450 280 70 (2) Budapest közigazgatási területén megkezdett, de a közigazgatási határon kívülre irányuló személytaxi-szolgáltatás teljesítése esetén a Budapest közigazgatási határáig teljesítendő visszaútra a vállalkozó az (1) bekezdés szerint meghatározott viteldíjat alkalmazhatja. ez magyarul azt jelenti, hogy hogy a Budapesten megkezdett fuvarok esetében csak és kizárólag a 280 at kell alkalmazni.!! a visszaútra elkérhető a fuvardíj de csak a 280! Vagyis a köz.ig táblától közig tábláig tartó szakaszra! (a retúr tarifa 280 duplája és nem más!) más tarifa csak a Budapesten kívül megkezdett fuvarok esetében használható, de csak ott!!![/i]
Apuka 2013.09.07. 10:43:41 / # 94890
"...azon, személytaxi szolgáltatást végző vállalkozások, amelyek Budapest közigazgatási területén kívül más települési önkormányzat illetékességi területére is rendelkeznek engedéllyel,..." "..jól elkülönített és egyértelmű módon a taxaméterben lévő valamennyi alkalmazásra kerülő viteldíjat és alkalmazásuk feltételeit feltüntetik a hatályos előírásoknak megfelelően." Tehát: Fel kell tüntetni a tarifatáblán, hogy hol alkalmazhatod (nem elég hogy vidék 1, vidék 2, nem elég hogy hogy pest megyében 30 km -en belül stb.) ezek mind szabálytalan kiírások! Szabályos lehet az, ha a kiírás ilyesmit tartalmaz: Pest megyén belül, de Budapest területén kívül megkezdett fuvaroknál vagy Törökbálint , Budaörs, stb. felsorolva az összes települést ahol alkalmazhatod. meg mellé, hogy az utas panasz esetén hová fordulhat. (valamelyik önkormányzat jegyzője, esetleg megyei fogyasztóvédelmi hivatal) Pont ennek a bonyolultsága miatt döntöttek egyre többen az 1 tarifa (max a retúr 560) mellett! ha valakinél szabálytalan a tarifatábla annak a következményeit is ő fogja viselni!
IST 882 2013.09.07. 10:33:25 / # 94889
avatar
Ha ez valóban így van, akkor jó kis tarifaemelés történt. Tudom, hogy nincs mindennap 5 vidék, de ha mégis ... Persze nem nagy távolságokra gondolok, csak az agglomerációra.
hiénakutya 2013.09.07. 10:31:38 / # 94888
"Téves az, hogy átlépve a határtáblát átkapcsolható bármi másra ami eltér a 280-tól." Mert, mitől téves? Mert a nyugger rendőr azt mondja? Lehet, hogy ő téved, nem? "(2) Budapest közigazgatási területén megkezdett, de a közigazgatási határon kívülre irányuló személytaxi-szolgáltatás teljesítése esetén a Budapest közigazgatási határáig teljesítendő visszaútra a vállalkozó az (1) bekezdés szerint meghatározott viteldíjat alkalmazhatja." (Az a 280) Na ebből logikusan következik, hogy át kell kapcsolnom az órát 560-ra, hiszen, ha föl akarom számolni a visszautat, és eleget akarok tenni a törvény (magasabb szintű, mint az önkormányzati rendelet) által előírt nyugtaadási kötelezettségemnek, akkor nem nagyon tehetek mást. A félreértés inkább ott van, hogy bármi másra átkapcsolhatok, pedig nem. Vagy 560, vagy semmi, viszem tovább 280-nal. huszonhét
Apuka 2013.09.07. 10:16:41 / # 94887
Nem egészen! A rendelet szerint ( és ez olvasható ki Komáromi Endre leveléből is), a Főváros területén felvett fuvarok esetében csak a 280-at lehet alkalmazni, minden más tarifa használata tilos. az mindenki számára egyértelmű, hogy a főváros területén kezdődő és a főváros területén végződő fuvarokat 280-al kell teljesíteni. Viszont amit többen félre értelmeznek az a főváros területén kezdődő, de a főváros területén kívül (vidék) végződő fuvarok esetében van. Ebben az esetben is a Főváros területén kezdődő-n van a hangsúly. Téves az , hogy átlépve a határtáblát átkapcsolható bármi másra ami eltér a 280-tól. A 280-an kívül az összes tarifa csak és kizárólag a Budapest területén kívül (vidéken) felvett utasok esetében alkalmazható. (persze csak azoknak akik pest megyei kiterjesztéssel rendelkeznek.) Van itt még egy fontos dolog! A helytelen tarifa használatért minden esetben a taxis a felelős!
IST 882 2013.09.07. 07:57:23 / # 94886
avatar
Tipikus "nesze semmi .." a tarifával kapcsolatban. A szabadjelzővel kapcsolatban egyszerű a megoldás. Ha nincs engedély, az aktuális tagdíj befizetése helyett szabadjelzőt kell venni. De legjobb lenne inkább érzékeny búcsút.
beiro 2013.09.07. 07:02:51 / # 94885
avatar
Kérdezd meg hogy van az apja akit 60 évesen földönfutóvá tett mert lenyúlta a cégét. Máról holnapra él. ez 1 csiga
Oldalszám: 230