Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Rasmussen 2013.09.13. 08:18:42 / # 94943
avatar
az mb elit feketére fóliáz
donkihóte 2013.09.13. 08:00:28 / # 94942
avatar
Bizony, bizony, nagy a csend. Ahogy nagy a csend a per társaságokról is. Érdekes, hogy a legutóbbi, titkosított fővárosi egyeztetés óta van ekkora hallgatás minderől. Tomajer románul tanul, a tgfsz nagyágyúit pedig leköti a hatékonyság képletének bizonyítása. Ki érti ezt, ki érti ezt? Én nem.
pálcika 2013.09.13. 04:31:58 / # 94941
avatar
Khmmmm.. Bocsánat, lehet, én vagyok lemaradva, de most mi a helyzet az MB Elit vs sárgítással?

hiénakutya 2013.09.12. 09:22:46 / # 94940
Az ár mágnestalpak nélkül értendő. kilencvennyolc
donkihóte 2013.09.12. 08:24:47 / # 94939
avatar
Ennek a bartomnak nem súgott senki, hogy a reptéri taxi tavasszal és ősszel indul meg?
donkihóte 2013.09.12. 08:22:23 / # 94938
avatar

alelölülő 2013.09.12. 03:56:53 / # 94937
Gyorsan devalválódik a bekakis szabadjelző, már egy tizessel olcsóbb. Jelenleg már "csak" 26500+áfa (=33655) Itt meg bekaki dicsekszik a taxik ellenőrzésével

Rita 2013.09.10. 17:31:57 / # 94936
De még milyen! :-D 39
strikt1 2013.09.09. 21:57:12 / # 94935
avatar
hehe, nem is tudtam, hogy nyelvész vagy
hiénakutya 2013.09.09. 21:29:01 / # 94934
bocsát, bocsátja, bocsássa meg a tizennégy

MCCCXCII 2013.09.09. 21:25:37 / # 94933
Megbocsájtok. :))
Franky 2013.09.09. 13:48:51 / # 94932
avatar
2012. évi C. törvény 3. §. Már megbocsájts... Ebben otthon vagyok. A többi felvetésre biztosan lesz, aki reagál :)
alelölülő 2013.09.09. 12:32:01 / # 94931
Nem dávidka az egyetlen szánalmas kis pöcs, az egész államigazgatást telekúrták ilyenekkel.
alelölülő 2013.09.09. 12:17:59 / # 94930
Elkúrtország. Ha nem menekültél el időben, viselned kell a következményeit.

MCCCXCII 2013.09.09. 12:13:35 / # 94929
Ha elmegyek Hollandiába, akkor nem füvezhetek, mert azt a magyar törvények alapján büntetik? Viszont, ha begyűjtöm az alumínium jelzőtáblákat, akkor én ott Hollandiában egy lopást követem el? Vagy a magyar törvények értelmében csak megélhetési bűnöző vagyok, aki csak egy enyhe ejnye-bejnyét kap majd? Vagyis egy másik országba elutazva elsősorban a helyi törvényeket kell betartani. Lásd a Forma 1 azon versenyét, ahol Allah törvénye tiltja a szeszfogyasztást. Itt ezen a versenyen az első három befutó nem pezsgővel locsolkodik, hanem valami alkoholmentes szódavízzel. Tehát, egy másik országban úgy kell viselkedni, hogy a saját országomra ne hozzak szégyent. De a budapesti taxizás nem egy országokon átívelő cselekedet. 90-95%-ban főleg Budapesten zajlik, bár olykor akad Budapest határain kívüli végcéllal rendelkező fuvar is. Ahogy olvasgatom a hozzászólásokat azt látom belőle, hogy mindenki a kifogásokat és kibúvókat próbálja keresni, mert a rendelet fogalmazása nem teljesen egyértelműre sikeredett. Mindenki úgy értelmezi, ahogy neki jó. A taxis úgy, hogy ne járjon rosszul. A hatóság meg úgy, hogy tudjon beszedni egy kis bírságolásból adódó bevételt, amivel azt is tudja adminisztrálni, hogy most aztán itt rend lesz, és nem véletlenül van. Ezért gondoltam „segítek” egy kicsit. Azaz pár gondolatot felvetek, mert hátha van bennük valami. A tarifák alkalmazása. Most ugye csak egy tarifa lehetne az órában, amivel a vidékre irányuló ritka fuvarok esetében rögtön két dolgot lehet megszegni. A nyugtaadási kötelezettséget és a túlkövetelést. Mert, ha elkérem a visszaút árát, de nem állíthatom át az órát, akkor túlkövetelek. Viszont a nyugtát sem tudom odaadni jó lelkiismerettel, mert a visszautat a kedves NAV felé hogyan fogom bevallani. Borravalóként? Ha viszont betartom azt a szabályt, hogy a helyi rendeletnek megfelelő tarifát alkalmazhatom, akkor ha van egy országos kiterjesztésű taxis engedélyem, akkor bizony az országban létező összes tarifának benne kellene lennie a taxiórában. Hiszen az éppen aktuális területen áthaladva az ottani tarifát kellene alkalmaznom. De, mivel mostanság a taxiórák csak nyolc tarifát tudnak befogadni, ezért egy „Taxióra utánfutót” kellene magunk után húzni a sok taxióra miatt, hogy az összes tarifával rendelkezhessünk. Vagy van egy másik egyszerűbb megoldás: A jelenlegi egy tarifával elmegyünk vidékre. Ott lezárjuk az órát és adunk nyugtát szabályosan. Majd a helyi önkormányzathoz fordulunk letelepedési engedélyért. Természetesen itt soron kívül intézik az ügyünket, beleértve a taxis engedélyünk „áthonosítását” is. Azután, ha van egy kis szerencsénk, akkor aránylag rövid időn belül (1-2 év) találunk egy Budapestre irányuló fuvart, ahol mindent visszaállíthatunk az eredeti kiindulási állapotra. Vagy nem lett volna egyszerűbb úgy megfogalmazni azt a rendeletet, hogy a taxis, a jól értesült utas, valamint az ellenőrző szerv is, aki „álcázott utasként” kezdte a fuvaroztatását, ugyan azt értse alatta? Tehát azon a szép régi „BKV buszkék” táblán, ahol az utas jogait sorolják. Talán egy-két sorban azt is le lehetett volna írni, hogy mi az utas kötelessége a fuvardíj kiegyenlítése terén, ha az úti célja Budapest közigazgatási határán kívülre szól. Rögtön nem volna vita a más-más értelmezésből. Továbbá azon a szép nagy tarifatáblákon esetleg a vidéki fuvardíj tarifáját is fel lehetett volna tüntetni. És nem azzal foglakozni elsősorban, hogy milyen típusú, színű és méretű betűvel legyen felírva a viteldíj. Jó, tudom, a tábla méretét valahogy meg kell határozni, esetleg a betű méretét megadni a Magyar Szabvány szerinti méretnek megfelelően. De a színe, az miért érdekes? Ha csak annyi írok elő, hogy jól olvasható legyen, akkor társaságonként itt is lehetne megkülönböztetést tenni. Mottónak a rendelet végére pedig oda lehetne írni, hogy: „Tarifatáblának használhatsz zöldet, sárgát, kéket, Csak ne verd át a kedves utazó közönséget.” :))
hiénakutya 2013.09.08. 16:49:44 / # 94928
Franky 2013.09.08. 16:40:57 / # 94927
avatar
Na mi van, beletaláltam???? Talán Te magad is ezek közé tartoztál??? Mert csak akkor értelmezhető a reakciód. Azt gondolom, hogy kellő kulturált modorral próbálok kommunikálni, még akkor is, ha esetleg nem túl szimpatikus valaki. Attól, hogy nem értünk egyet, még akár normális beszélgetés is folyhat, nem gondolod? Például arról, miért is fejezted be a taxizást?
hiénakutya 2013.09.08. 16:16:22 / # 94926
"Valóban van nem céges taxi is. 2 hete vasárnap a lányomat vártam a keletiben. Körülnéztem. Szégyen amit láttam. De biztos én vagyok túl igényes. Biztos van tisztességes, becsületes, magára igényes taxis. Csak igen ritkán látni ilyet."
Franky 2013.09.08. 16:09:15 / # 94925
avatar
Nem erre gondoltam, bár pillanatnyilag zavarban vagyok. Mert nem tudom hol olvastad ezt HITELES forrásból? Mert erre vonatkozólag nincs rendelkezés. Az más, hogy bizonyos érdekek szeretnék ezt. Budapestre is jöhetsz a saját utasodért, ha oda megy, ahol a működési területed van. A rendelet a Budapest területén FELVETT fuvarokra vonatkozik.
hiénakutya 2013.09.08. 16:07:42 / # 94924
"Kevesebb költség, nagyobb bevétel, tisztuló piac. A szabályozás pedig még mindig méltányos, ismerve sok más tevékenységet."
Oldalszám: 230